کلانتری: تحریم‌های کشور تا ۱۰ ماه آینده بیشتر دوام نخواهد آورد

گروه اقتصادی الف،   3971217075 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تحریم‌های کشور نهایتا تا ۱۰ ماه آینده بیشتر دوام نخواهد آورد، ادامه داد: غربی‌ها مجبور هستند تحریم ها را بردارند، البته ما هم باید معقول کشور را اداره کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کمبود آب باعث توسعه نیافتگی یک منطقه نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، عیسی کلانتری در سفر به اردستان در جلسه فرمانداری این شهر، اظهار کرد: شهرستان اردستان نسبت به ۲۰ سال گذشته هیچ تغییری نداشته است. منطقه اردستان جزو مناطق کم آب است، ولی باید یک رویکردِ توسعه پیش بینی شود که این رویکرد نیاز به آب نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در اردستان کمبود آب، محدودیتی برای توسعه نیست، افزود: شما در مرکز کشور هستید و پاک‌ترین هوای کشور را دارید، پس برای توسعه باید دیدگاه خود را عوض کنید و حداکثر استفاده از ممنوعیت صنعت در کلان شهر را ببرید. نتایج فکر کردن سنتی همین اتفاق‌هایی است که در این شهرستان افتاده است.

کلانتری گفت: مسئولان منطقه قول دهند در استقبال از سرمایه‌گذار کارشکنی نکنند و راه پیشرفت را هموار سازند، آن وقت شما شاهد خواهید بود یکی از مراکز توسعه کشور همین اردستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه تحریم‌های کشور نهایتا تا ۱۰ ماه آینده بیشتر دوام نخواهد آورد، ادامه داد: غربی‌ها مجبور هستند تحریم ها را بردارند، البته باید ما هم باید معقول کشور را اداره کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، خاطرنشان کرد: بنا به گفته معاون بهداشتی وزارت بهداشت و درمان، در چند کلان شهر بزرگ کشور سالانه حدود ۳۰ هزار نفر فوتی به دلیل آلودگی هوا داریم؛ در صورتی که کل تلفات جاده‌های کشور ۱۶ هزار نفر است.

کلانتری راه توسعه درست منطقه اردستان را تلاش خود مدیران شهرستان دانست و گفت: مدیران شهرستان باید با برنامه‌ریزی کارشناسی شده مشکلات شهر را برطرف کنند. اردستان برای توسعه نیاز به یک سری فاکتورهای محدود کننده دارد که بیش از ۹۰درصد آن در خود شهرستان وجود دارد.

وی تاکید کرد: امروز این قول را می‌دهیم که برای توسعه اردستان مشکلات زیست محیطی هیچ مانعی برای این هدف نباشد. در اردستان برای توسعه، محدودیت فیزیکی وجود ندارد، ولی شاید محدودیت فکری باشد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه کمبود آب باعث توسعه نیافتگی یک منطقه نمی‌شود، گفت: شهرستان اردستان فاکتوری به عنوان عامل محدود کننده توسعه ندارد، منتهی نحوه توسعه باید مشخص شود. امکانات توسعه اردستان بیشتر از بسیاری از شهرستان‌های استان است و برای اینکه توسعه پایدار پیدا کند باید با عقل و تدبیر برنامه‌ریزی اصولی داشته باشید.

کلانتری گفت: مسئولان شهرستان باید تلاش خود را بیشتر کنند و بدانند هیچ نقطه منفی در این منطقه وجود ندارد. امروز در کشور کمبود سرمایه وجود دارد، ولی این کمبود همیشگی نیست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۱۱۴۳۲۱۱:۲۰:۲۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
چه برجام با برکتی، هم اتحاد جهان به پشتیبانی شورای امنیت را حذف کرد و هم خطر جنگ را و هم هویت آمریکا را نشان داد و لی دو عیب داشت، کاسبان تحریم را نا امید کرد و دیگر اینکه دولت هم توانست ناتوانی خود در کنترل نقدینگی و حفظ ارزش پول را پوشش دهد به خروج آمریکا از برجام، بارها گفته ام دلار تا 12 تومان هیچ ربطی به تحریم ندارد. هی روزگار
ناشناس۸۱۱۶۸۳۱۴:۰۷:۵۳ ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
این عدد 10 ماه از کجا اومده؟
ناشناس۸۱۲۴۹۲۰۷:۴۹:۰۶ ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
بر اساس چه منطقی تحریم ها تا ده ماه اینده لغو می شود؟ یا این که جناب کلانتری امیدوار ست که چنین شود. پیشتر علی مطهری می گفت مردم شش ماه مقاومت کنند تحریم ها برداشته می شود. اگر ۱۳ابان را ملاک قرار دهیم بر طبق پیش بینی ایشان باید در اردیبهشت ۹۸شاهد برداشته شدن تحریم ها بشویم.اما اگر ملاک فرمایش کلانتری باشد و مبدا امروز باید تا اذر ۹۸ منتظر بمانیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین