جهانگیری: امنیت ایران امروز در منطقه مثال زدنی است/ بن بست نداریم، از سختی‌ها می‌گذریم

گروه سیاسی الف،   3971122175

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه امنیت ایران امروز در منطقه مثال زدنی است و این بیانگر اقتدار ایران است، گفت: معیشت و بی کاری و سخت و دشوار را می‌بینیم، اما بن بست نداریم با اتکا به تدبیر، برنامه و همت ملت، از سختی‌ها می‌گذریم.

جهانگیری: امنیت ایران امروز در منطقه مثال زدنی است/ بن بست نداریم، از سختی‌ها می‌گذریم

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در سخنرانی ۲۲ بهمن در شیراز، گفت: خدا را توفیق می گویم که در سالروز انقلاب اسلامی در جمع مردم شیراز هستم.

وی اظهار داشت: فارس و شیراز در همه دوران انقلاب اسلامی از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷ حضوری معنادار داشت و در پیروزی انقلاب یکی از کانون‌های اصلی پیروزی بود و بعد از پیروزی انقلاب شیراز و فارس در زمان مختلف در عرصه‌های مختلف به ویژه حضور در جنگ خوب درخشید.

جهانگیری افزود: شیراز پایتخت فرهنگی ایران، شهر ایمان و اخلاق، شهادت و زندگی است و افتخار می‌کنم که در چهلمین بهار آبیاری انقلاب مهمان مردم فرهنگی و مهمان نواز شیراز هستم.

وی با بیان اینکه چهل سالگی یعنی کمال، پختگی، عقلانیت و تدبیر ادامه داد: امروز در کنار شما از چهل سالگی انقلاب درس می‌آموزیم و با امام(ره) و رهبر و ملت تجدید بیعت می‌کنیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در شهر شاهچراغ حافظ سعدی ملاصدرا از روح بلند حماسه سازان شهر مدد می‌گیریم و نسبت به انقلاب و پاسداشت آرمان هایش تلاش می‌کنیم.

جهانگیری افزود: انقلاب ما در زمانی به وقوع پیوست که دنیا متحیر بود که آیا نام خدا و دین در قرن ۲۰ قابل بردن است، انقلابی بود که با نخبگان متفکران دانشمندان و مردم به پا خواست و حماسه آفرید.

جهانگیری ادامه داد: انقلاب ایران تاریخی است، انقلابی نه برای دیروز و امروز و فردا بلکه از آن همه زمان هاست.

معاون اول رئیس جمهور گفت: انقلاب ما راهی تازه در برابر ملت و جهان گشود و نسلی نو و جامعه‌ای نو بنا نهاد، امام (ره) با یاران و فداکاران خود انقلابی بنا نهاد که بر اساس اسلام و آرای ملت شکل گرفت و رهبر ما همان راه آرمان‌ها و اهداف را پی گرفته است.

معاون اول رییس جمهور گفت: انقلاب فخر دیروز و سرمایه امروز برای رفع مشکلات است و به مدد انقلاب که روح همبستگی و امید و آینده است از مشکلات ایجاد شده دشمنان عبور می‌کنیم.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) بعد از پیروزی انقلاب کمتر از ۵۰ روز با رای مردم نظام اسلامی مستقر کرد و کمتر از یک سال قانون اساسی تالیف شد که نشان می‌دهد این نظام همواره خواسته‌های خود را از طریق قانون پیگیری می‌کند.

جهانگیری افزود: در شرایط دشوار جنگ و پیروزی انقلاب به دنیا نشان دادیم که ملت در انقلاب و جنگ تجلی یافت و معنای ملت بودن را به دنیا نشان دادیم.

وی با بیان اینکه انقلاب دستاورد‌های زیادی داشته که مهمترین آن محقق شدن خواسته‌های صد ساله آنها بود و انقلاب اسلامی به خواسته‌های مردم لباس واقعیت داد، گفت:  ملت ایران دنبال استقلال آزادی عدالت پیشرفت و توسعه بود که به آن رسید و آزادی در ۴۰ سال تکامل یافت.

جهانگیری با تاکید بر اینکه ما هنوز راه نرفته زیاد داریم و تا رفع فقر و محرومیت از روستاها و تعادل در کشور از پای نمی‌ایستیم، ادامه داد: برای توسعه کشور زیاد تلاش کردیم و در توسعه علمی دستاورد‌های ما مثال زدنی است.

وی گفت: توسعه علمی برای پایدار شدن باید سرلوحه ما باشد، رهبر ۲۰ سال است که پرچم توسعه علمی را برافراشته است و دانشگاه‌ها و دانشمندان ما در لیست برترین‌های دنیا هستند، در پزشکی زبان زد دنیا هستیم و پزشکان ما در دنیا نظیر ندارند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه ملت ما در این ۴۰ سال نشان داده که از هیچ کشوری در دنیا دستور نمی‌گیرد و با اتکا به ملت ایران می‌توانیم از همه دشواری‌ها عبور کنیم، اظهار داشت: آمریکایی‌ها از اینکه ایران قدرتمند بزرگ را از دست دادند نارحت هستند و از این که کشور ایران قدرتمند در خلیج فارس به الگوی استقلال و آرادی تبدیل شده رنج می‌برند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه امنیت ایران امروز در منطقه مثال زدنی است و این بیانگر اقتدار ایران است، افزود: عراق و سوریه را بنگرید، رییس جمهورآمریکا اعلام کرد ۷ هزار میلیارد دلار در خاورمیانه هزینه کرده، اما ایران هزینه مادی نکرده، در عراق جلوتر از آمریکا است.

جهانگیری بیان کرد: رییس جمهور آمریکا برای آمدن در عراق شبانه و بدون اطلاع می‌رود و ما با افتخار به عراق، سوریه و افغانستان می‌رویم و از طرف دولت و ملت آنها با افتخار پذیرفته می‌شویم.دشمن دنبال یاس و ناامیدی و بی اعتمادی است و در این شرایط ما به وحدت، انسجام، گفتگو نیاز داریم.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: بزرگ‌ترین ترور‌های دنیا علیه ما انجام دادند، در سه ماه اول انقلاب رییس جمهور نخست وزیر رییس قوه قضاییه و بسیاری از بزرگان ما را تروور کردند و حالا دم از دفاع از حقوق بشر می‌زنند و به جای این که بگویند ایران در هسته‌ای پاک است می‌گویند تروریست است.

جهانگیری با بیان اینکه آمریکا می‌گوید ما جنگ اقتصادی تمام عیار علیه ملت ایران داریم، هدف تحریم‌ها ملت ایران است دروغ می‌گویند که هدف دولت ایران است، اضافه کرد: در کتاب هنر تحریم نوشتند که نباید نیاز‌های اصلی مردم به آن‌ها برسد تا علیه دولت قیام کنند. از اینجا به آمریکا پیام می‌دهیم که دولت ملت و مسئولان ایران علیه تحریم‌های آمریکا ایستاده اند و این شدنی است.

وی با اشاره به اینکه مردم امروز به درخواست رهبر به صحنه آماده اند که بگویند ما با ظرفیت‌های کشور آینده روشنی رقم می‌زنیم،  تصریح کرد: امروز زیر باران آماده اید تا از انقلاب، رهبر و آرمان‌های نظام دفاع کنید و بگویید ما هستیم و آمریکا باید از صحنه برود. معیشت و بی کاری و سخت و دشوار را می‌بینیم، اما بن بست نداریم با اتکا به تدبیر، برنامه و همت ملت، از سختی‌ها می‌گذریم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین