شست و شوی فرش و موکت در قالیشویی ها، چقدر هزینه دارد؟

گزارش بازرگانی،   3971116209

شست‌وشوی زیاد فرش، به خصوص فرش‌های قدیمی و فرش‌هایی که توسط انگشتان هنرمندانه اساتیدی بزرگ بافته شده و در دل تاروپود آن‌ها، خاطره‌های بسیار وجود دارد که به هیچ عنوان کاری عاقلانه نیست و می‌توان با بهره‌گیری از روش‌های دیگر به تمیز کردن این فرش ها اقدام کرد.

شست و شوی فرش ها به روش سنتی مناسب است صنعتی؟

بهتر است در ابتدا به این نکته اشاره کنیم که شست‌وشوی زیاد فرش، به خصوص فرش‌های قدیمی و فرش‌هایی که توسط انگشتان هنرمندانه اساتیدی بزرگ بافته شده و در دل تار و پود آن‌ها، خاطره‌های بسیار وجود دارد؛ به هیچ عنوان کاری عاقلانه نیست و می‌توان با بهره‌گیری از روش‌های دیگر به تمیزکردن این فرش‌ها اقدام کرد. شما با اقداماتی ساده می‌توانید پاکیزگی نسبی را به این فرش‌ها باز گردانید؛ می‌توانید با جارو برقی گردوغبار و خاک را از دل تار و پود این فرش‌های با ارزش بگیرید و سپس با بهره‌گیری و استفاده از شامپو های مخصوص و مناسب برای فرش، پاکیزگی و درخشندگی را به فرش‌های منزل خود بازگردانید.

اما زمان‌هایی نیز وجود دارد که به جز  قالیشویی انتخاب دیگری وجود ندارد و بایستی فرش‌هایتان را برای تمیز شدن به دست شرکت‌های قالیشویی بسپارید! این زمان‌ها عمدتا هنگامی هستند که یا فضای کار مناسبی در اختیار نداریم و یا وقت کافی برای انجام این کار نداریم. اما چنانچه شما دارای فضای مناسب و نیز امکانات لازم برای انجام این کار می‌باشید؛ می‌توانید با استفاده از مواد شوینده مناسب و آشنایی با نحوه درست و صحیح آب‌گیری فرش‌ها، آستین بالا زده و خاطرات کودکی خود را زنده نمایید! اما در غیر در این صورت می‌توانید از خدمات قالیشویی‌های مجاز در سطح شهر که نحوه و سطح کار آن‌ها توسط اتحادیه صنف قالیشویان شهر تایید شده و دارای مجوزهای لازم برای انجام این خدمات هستند، استفاده کنید.

شست و شوی فرش و موکت در قالیشویی ها، چقدر هزینه دارد؟

در رابطه با این کار، مرجعی رسمی به نام اتحادیه صنف قالیشویان در هر شهر وجود دارد که این اتحادیه در طول سال، هر شش ماه یک بار، قیمتی مصوب و رسمی را برای شست و شوی فرش و قالی و موکت به قالیشویان اعلام می‌کند و تمامی قالیشویان موظف به رعایت و اعمال این قیمت ها هستند. همان‌طور که می‌دانید شست و شوی فرش، قالی و موکت در قالیشویی‌ها براساس متر مربع محاسبه می‌شود.

لازم به ذکر است که در این میان، موردی نیز به نام قیمت توافقی وجود دارد؛ شاید شما نیز از این موضوع اطلاع داشته باشید که قیمت‌های درج شده در آگهی‌های منتشر شده با صورتحساب و قیمت واقعی پرداخت شده نهایی تفاوت دارد.

به طور کلی می‌توان گفت هزینه شست‌وشوی فرش، قالی و موکت براساس متر مربع از سوی اتحادیه قالیشویان مشخص و تعیین شده است؛ اما در برخی موارد، هزینه نهایی به صورت توافقی است بدین ترتیب که طرفین پس از صحبت با یکدیگر، در قیمتی مشخص به توافق می‌رسند؛ لازم به ذکر است که قیمت به دست آمده به دستور العمل یا مصوبه خاصی بستگی ندارد.

مواردی همچون شست و شوی تابلو فرش یا فرش‌های قدیمی و نفیس و یا در صورتی که شست شوی فرش شما نیازمند خدماتی خاص و اضافی باشد ؛ توصیه می‌شود حتما در نحوه توافق، دقت لازم و کافی را داشته و سندی از توافق خود در اختیار داشته باشید.

کارخانه قالیشویی راگا

قالیشویی در ایران از قدیم الایام بصورت سنتی انجام میگرفته بدین گونه که مردم قالی های خود را در نزدیک رودخانه ها یا جویهای بزرگ پهن میکردند و با وسایلی مانند پارو یا تخته های پهن میشستند و عده ای نیز بودند که در محلات در رفت و آمد بودند و کار قالیشویی را انجام میدادند و قالی را درکوچه یا روی بام پهن میکردند و میشستند بتدریج با پیشرفت صنعت و ساخت ماشین آلات صنعتی صنعت قالیشویی نیز پیشرفت قابل توجهی کرد و دستگاههای مدرن و مجهیز کار قالیشویی را به سهولت و پاکی و سلامت بیشتری انجام میدهند. کارخانه قالیشویی راگا با برخوردی از تجهیزات مدرن آماده قالیشویی در تهران میباشد

*همه ما میدانیم فرش و ظاهر منزل نشانگر سلیقه و هویت اعضای خانه میباشد. فرش در خانه جلوه گر و نمایانگر ظاهر زیبای منزل است و به دلیل در معرض دید بودن از اهمیت زیادی برخوردار است , می تواهد ججذاب و چشمگیر باشد یا برعکس زننده و دلگیر , پس در نتیجه با شستن و تمیز کردن قالی ها میتوان فضای منزل را جذاب و چشمگیر کرد تا هم خود ساکنین از تمیز بودنش لذت ببرند هم اطرافیان .در ساختمان های تجاری نیز موکت های سالن های کنفرانس و... بدلیل جذب مشتری و ارباب رجوع از اهمیت بیشتری برخوردارند . همچنین تمیزبودن محل کار و خانه برای انسان روحیه و نشاط به همراه دارد

قالیشویی راگا برای ایجاد آرامش و زیبایی منزلتان همواره در خدمت شماست.

دفتر مرکزی                22510041

شمال تهران             22518001

شرق تهران             77739447

غرب تهران             44024771

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

    آخرین عناوین