مرضیه هاشمی: آمریکایی‌ها دوست ندارند صدای مسلمانان به گوش جهانیان برسد

گروه جهان الف،   3971113154 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

مرضیه هاشمی مجری و خبرنگار شبکه پرس تی وی گفت: دستور کار مسلمانان را جنبه سیاسی دهند و دوست ندارند رسانه ای شود. آنها دوست ندارند ما صدایمان به گوش جهانیان برسد.

مرضیه هاشمی: آمریکایی‌ها دوست ندارند صدای مسلمانان به گوش جهانیان برسد

به گزارش فارس، نشست خبری مرضیه هاشمی با اصحاب رسانه‌های داخلی و خارجی امروز در محل سالن اجتماعات شبکه پرس تی‌وی برگزار شد.

بنا بر این گزارش، مرضیه هاشمی خبرنگار شبکه پرس تی وی در ابتدای این مراسم ضمن تشکر از حضار و همچنین تبریک چهل سالگی انقلاب اسلامی به رهبر معظم انقلاب، در سخنانی از پیمان جبلی معاون برون مرزی صداوسیما و ظریف وزیر امور خارجه کشورمان قدردانی کرد.

وی در ادامه گفت: بعضی مراکز هستند که مسئولیتشان را انجام نمی‌دهند و می‌خواهند دستور کار مسلمانان را جنبه سیاسی دهند و دوست ندارند رسانه ای شود. آنها دوست ندارند ما صدایمان به گوش جهانیان برسد. من را بازداشت کردند انگار که من جنایتکارم! به موجب قانونی بازداشت شدم که دو دهه وجود دارد. من به آمریکا برای عیادت از برادرم و ساخت مستندی درباره سیاه پوست های امریکا را در دست داشتم. روز یکشنبه که مشغول ضبط این کار بودم بازداشت شدم و به بازداشت گاهی در واشنگتن انداختند در طول این مدت از من خواستند حجابم را بردارم. ده روز به عنوان یک شاهد اصلی بازداشت بودم و این قوانین آنها است. آنها دو دهه از این قانون برای هدف قرار دادن مسلمانان استفاده می کنند.

وی ادامه داد: آنها گفتند بر اساس شواهد ساختگی مسلمانان را دستگیر و در زندان نگه می دارند بدون هیچ اتهامی و خیلی از جزئیات بازداشتم را رسانا ای نکردند و خیلی دوست داشتم که به شما بگویم. متوجه هستم که برخی چیزهایی درباره بازداشت من شنیدید اما این مورد دادگاه بسته شده است.

وی اظهارداشت: آمریکا و غربی‌ها بر اساس نژادپرستی و اسلام هراسی افرادی را دستگیر می‌کنند. می‌خواهم درباره افرادی صحبت کنم که نمی‌توانند صدای خود را به گوش دیگران برسانند.کمپینی علیه بازداشت من به واسطه مراکز اسلامی در  غرب راه افتاد و آنها نترسیدند که از من حمایت کنند.

وی با بیان اینکه همسر من ایرانی بود و من عاشق ایران هستم، آنها من را هدف قرار دادند اما قوانینی که در مورد من استفاده کردند در مورد سایر سیاه پوستان هم انجام دادند؛ تصریح کرد: برخی از منتقدان از من حمایت کردند. بحث سوء استفاده آمریکا از قوانینی بود که در اختیار دارد. بازداشت من در غرب جنبه سیاسی داشت. بعد از آزادی با سی بی اس اولین مصاحبه‌ام را داشتم که هیچکس علاقه‌مند به شنیدن آن نبود اما وقتی در رسانه‌های ایرانی صحبت کردم استقبال بیشتر بود.

هاشمی افزود: الان ما به ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی رسیدیم و من خوشحالم از اینکه با اسلام آشنا شدم. ما باید بحث اسلام هراسی را در غرب داشته باشیم. اتفاقی که در ایران دارد رخ می‌دهد این است که دارد با جنگ افروزی غرب و سیاست‌های آمریکا مقابله می‌کند. ما باید متوجه شدت اوضاع در امریکا و همچنین وضعیت مسلمانان در غرب باشیم و باید اختلافات را کنار گذاشته و با وحدت ان نزدیک تر شویم.

هاشمی در پایخ به سوالات خبرنگاران نیز درباره ادامه فعالیت هایش گفت: من همچنان مثل گذشته فعالیتم را خواهم داشت و شاید به طور قانونی موقعیت خود را پیگیری کنم.

وی درباره اتهاماتی که در دوران بازداشت به او وارد شده گفت: هیچ اتهامی متوجه من نبود. فقط من را به عنوان شاهد اصلی دستگیر کرده بودند و هیچ پرونده‌ای وجود نداشت که بتوانم درباره آن شهادت دهم. البته فشارهای رسانه‌ای هم وجود داشت. هیچ مورد ملموسی نبود که بخواهم شهادتی به آنها دهم. بارها من گفتم نماینده دولت ایران نیستم من فقط خبرنگاری هستم کا در ایران کار و زندگی می‌کنم.

وی درباره اینکه چه سولاتی از شما پرسیدند گفت: من نمی توانم درباره جزئیات این پرونده جوابی دهم چراکه این پرونده مختومه است.

مرضیه هاشمی مجری و خبرنگار شبکه پرس تی وی پس از تحمل ۱۱ روز بازداشت غیر قانونی در آمریکا در شامگاه چهارشنبه دهم بهمن وارد ایران شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۵۴۷۲۱۱۵:۴۰:۰۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
وی درباره اینکه چه سولاتی از شما پرسیدند گفت: من نمی توانم درباره جزئیات این پرونده جوابی دهم چراکه این پرونده مختومه است. این جمله یادتون باشه فراموش نشه ایشان نه گفته کدام پرونده و بابت پرونده که ادعا میکند مختومه و ربطی به ایشان نداره چرا نمیتواند حرف بزنه
ناشناس۷۵۴۷۷۹۱۶:۰۲:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
خب به ما چه که آمریکا یک تبعه خود را بازداشت و آزاد کرده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۷۵۴۷۸۱۱۶:۰۳:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
.... خانوم.اینهمه تریبون و کانالهای ماهواره ای در دسترس شما هست و این مردم هستند که انتخاب میکنند به چه برنامه هایی علاقه دارند و اهمیت میدهند.
سرو۷۵۴۸۰۴۱۶:۱۲:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
همسر ایشون مسلمان بود؟ یعنی الان نیست؟
محمد۷۵۴۸۲۰۱۶:۱۷:۳۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
.... خانم هاشمی علت دستگیری و شاهد پرونده چه حادثه ای بودید چرا شفاف جواب نمی دهید! دادگاه امریکا نشان داده کاملا مستقل از سیاست و سیاستمدارها می باشند و حتی رئیس جمهور کشور را به دادگاه می کشاند
ناشناس۷۵۴۹۶۵۱۷:۳۶:۰۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
مرگ بر امریکای جهانخوار
سید مراد عباسی اشکذری۷۵۵۰۲۰۱۸:۰۱:۱۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
امریکا باید بخاطر زندانی کردن بی دلیل این خانم بی دفاع و مظلوم.... محکوم بشه
امید۷۵۵۳۱۱۲۱:۲۶:۱۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
اینقدر کنکاش نکن دیگه، مختومه شده!
ناشناس۷۵۵۰۱۲۱۷:۵۴:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
;آمریکایی‌ها دوست ندارند صدای مسلمانان به گوش جهانیان برسد میشه بگید صدای مسلمانان دقیقا چیه که باید به گوش جهانیان برسه؟! اگه ....
رحمان۷۵۵۰۳۵۱۸:۰۷:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
خانم محترم الان چند نماینده مجلس و تعداد زیادی از قضات آمریکا مسلمان هستن اونوقت شمارو گرفتن که صدای مسلمان ها به کسی نرسه!
ناشناس۷۵۵۰۹۴۱۸:۵۴:۱۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
کاملا کاملا مشکوکه! چه جریانیه که جزییات پرونده مختومه محرمانه هست ....
ناشناس۷۵۵۱۳۵۱۹:۲۲:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
صادق خان شهردار لندن مسلمان است
ناشناس۷۵۵۱۳۸۱۹:۲۵:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
انوشه انصاری, فیروز نادری و مریم میرزاخانی ها و ... رو به آمریکاییها دادیم عوضش مرضیه هاشمی گرفتیم...
رزمنده سابق۷۵۵۳۸۱۲۲:۳۸:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
...؟ایشان خیلی بسته درموردهمه چیز صحبت می کنند هیچ اطلاعی ازمقاطع مختلف زندگی شان راکسی نمی تواندبفهمدواینکه ازچه زمانی به ایران آمده اند؟
ناشناس۷۵۵۴۱۵۲۳:۲۱:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
من تا جایی که میدانم امریکا پر از مسجد هست ایشون عجیبه که ادعا میکنه امریکا علیه مسلمانان است چرا مساجدش روتعطیل نکرده پس؟ هزارا مسجد وکلیسا داره امریکا
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین