برگزاری بدون مجوز نمایشگاه زیبایی و سلامت؛ جای خالی نظارت!!!!

گروه اجتماعی الف،   3971106132 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

طی روزهای گذشته نمایشگاه محصولات آرایشی و بهداشتی در برج میلاد برگزار شد که این نمایشگاه مجوز وزارت بهداشت را نداشته است و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران مجوز صادر کرده، اما چرا با سلامت مردم بازی می‌کنند.

برگزاری بدون مجوز نمایشگاه زیبایی و سلامت؛ جای خالی نظارت!!!!

به گزارش الف، گلایه­‌های مردم از عدم نظارت در اکثر بخش‌­ها که به دلیل نیاز مردم و مایحتاج عمومی مورد توجه است، از دستگاه‌­های متولی، یکی از دیالوگ­‌های اخیر در سطح جامعه و فضای مجازی و برخی خواص است که آیا مگر می­‌شود دستگاه‌­های متولی دولتی، انتظامی و اجرایی و نظارتی خبر از این وقایع در اطراف که به عینه وجود دارند، نداشته باشند.

*عدم نظارت بر شرکت­‌های لبنی و جسارت تولیدکنندگان آن و مصاحبه رئیس شعبه تعزیرات در سیمای جمهوری اسلامی در اعلام نظر شرکت­‌های لبنی مبنی بر عدم ترس از جریمه و ... .

*عدم نظارت بر شرکت­‌های خودروسازی و جسارت بی‌حد و حصر آنها در اعلام قیمت­‌های خودسرانه در اعمال فشار به مردم.

*تحویل فوری خودرو با مبالغ بالا و عدم تحویل تعهدات قبلی؟! و انفعال یا حمایت دستگاه متولی (وزارت صمت)؟!

*گران‌فروشی پوشک بچه و منسوجات سلولزی علیرغم دریافت ارز دولتی جهت مصرف ۱۱ ماهه کشور و آن‌هم توسط یک شرکت خارجی در ایران؟!

*و ده‌­ها مورد دیگر

در  بهمن ماه امسال نمایشگاهی با عنوان نمایشگاه زیبایی و تندرستی ویژه محصولات آرایشی و بهداشتی در برج میلاد برگزار شد. این نمایشگاه با مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و اتاق اصناف برگزار شده؛ در حالی که مجوز لازم از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو را نداشته است.

اما سوالاتی مطرح است:

1. متولی برگزاری این نمایشگاه کیست؟

2. مجوز برگزاری آن را چه کسی صادر کرده است؟

3. شرکت­‌های شرکت­ کننده در آن، دارای مجوز واردات تولید و ... می­‌باشند؟

براساس این گزارش، این نمایشگاه برای بیست و سومین بار برگزار شده و اتاق اصناف تهران در نامه‌‌ای به تاریخ ۲۴ آذر ماه امسال، خواستار موافقت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با برگزاری آن در روزهای سوم تا پنجم بهمن ماه شد. سازمان صمت استان تهران نیز این موضوع را در جلسه سوم دی ماه سال‌جاری در کمیته نمایشگاهی طرح کرده و بابرگزاری این نمایشگاه لوازم بهداشتی و آرایشی بدون فروش موافقت می‌کند.

یداله صادقی ریاست سازمان صمت استان تهران هم در نامه‌ای در تاریخ ۳۰ دی ماه به معاونت نظارت بر اماکن عمومی و پلیس امنیت تهران با درخواست اینکه همکاری لازم انجام شود، قید می‌کند که مقرر شد از سوی آن معاونت تعهدات لازم از مجری جهت رعایت مقررات اخذ شود.

این نمایشگاه بدون اطلاع و اخذ مجوز  از سازمان غذا و دارو برگزار شد و براساس گزارشات واصله شاهد عرضه نمونه‌هایی از کالاهای غیرمجاز، کالاهای قاچاق و تقلبی در آن بودیم. حتی مشاهده شد در این نمایشگاه برخی کالاهای بهداشتی و آرایشی به فروش رسید در حالی که قرار بود کالایی در آن فروخته نشود.

 با توجه به خطر افتادن سلامت مصرف کنندگان می‌بایست برگزاری هرگونه نمایشگاه در زمینه‌های زیبایی و سلامت نیازمند اخذ مجوز از وزارت بهداشت است است و این نمایشگاه بدون مجوز این وزارتخانه برگزار شده و سازمان صمت استان تهران بدون رعایت مقررات با درخواست برگزاری این نمایشگاه موافقت و از معاون نظارت بر اماکن نیروی انتظامی می‌خواهد تعهدات لازم از سوی مجری گرفته شود و با توجه به موضوع نقش وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در این میان نادیده گرفته شد و اخذ مجوز از ارگان‌های دیگر همانند وزارت صعنت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و... نافی تایید از وزارت بهداشت نیست.

بازدید میدانی که صورت گرفت نکات ذیل مشاهده و مراتب نیز به اطلاع مسئولیت ذیربط رسانده شده است که امید است عدم نظارت و پیگیری خود را جبران نمایند.

به ادعای کارشناسان و متخصصین اغلب محصولات ارائه شده در این نمایشگاه، قاچاق و تقلبی بودند.

برخی محصولات بدون داشتن کارخانه و ذکر آدرس محل فعالیت با ارائه محصولات با حک تولید کشور مبدا اقدام کرده بودند. پس از مشاهده موارد فوق و چند مورد دیگر با مسئولین وزارت بهداشت و ناجا تماس حاصل می‌گردد.

اینک چند موضوع مطرح است:

۱- وزارت بهداشت که مسئول سلامت مردم و جامعه می‌­باشد، چرا علی­رغم اطلاع از برگزاری نمایشگاه مذکور و آگاهی از نداشتن مجوز اقدامی جهت جلوگیری از برگزاری ننموده است؟! و تنها دو روز قبل با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بدین‌وسیله به اطلاع عموم وصنوف مرتبط می‌رساند نمایشگاهی در تاریخ ۳ الی ۵ بهمن‌ماه تحت عنوان «زیبایی و تندرستی» در محل برج میلاد تهران و بدون اطلاع و اخذ مجوز از اداره کل فراورده‌های آرایشی و بهداشتی این سازمان برگزار شد.

۲- پس از شکایت برخی از شرکت­‌های قانونی مبنی بر ارائه کالاهای قلابی و غیرقانونی در نمایشگاه و بازدید کارشناسان سازمان غذا و دارو و دانشگاه علوم­پزشکی ایران و تایید تخلف توسط نمایشگاه و برخی از شرکت­ کنندگان و عرضه محصولات تقلبی و اقدام با تاخیر دانشگاه مذکور به اماکن ناجا و مراجعه در روز دوم به نمایشگاه (چهارشنبه ‌۹۷/۱۱/۰۳) به دلیل شلوغی مراجعین از پلمپ نمایشگاه خودداری می‌­نمایند، ولی چرا با اطلاع از غیرقانونی بودن نمایشگاه، نیروی انتظامی اقدامی در جهت جلوگیری از برگزاری در روز سوم نمی‌­نمایند؟!

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۴۲۲۶۹۱۸:۲۱:۰۰ ۱۳۹۷/۱۱/۶
آقا ، مگه ممکنه آخه ؟ شما یک کار ساده توی یک اداره دولتی داشته باشی ، بدون بار مالی ، ساعتها باید بدوی ، امضا بگیری از صد نفر ، جونت به لبت برسه ، تازه اگر کارت انجام بشه . اونوقت چجوری میشه میلیاردها تومن از بیت المال غیب میشه و سر از کانادا درمیاره ؟؟؟ شما بالاترین مدرک رو داشته باشی با کلی سابقه کار ، پوستت کنده میشه تا یک کاری پیدا کنی اونم با هزار منت . بعد چجوری یک بچه از راه رسیده با مدرکی که اصلا معلوم نیست درسته یا تقلبی ، یک شبه میشه مدیرعامل بزرگترین شرکتها و معاون وزیر و هزار پست و مقام دیگه ؟؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

    25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    آخرین عناوین