درخواست عجیب وزیرکار از وزیر نفت

گروه اقتصادی الف،   3971102186

وزیر کار در نامه‌ای رسمی به وزیر نفت خواستار تعلیق الزام عرضه محصولات قیر همچون وکیوم باتوم در بورس کالا شده و ادعا کرده است الزام تولیدکنندگان قیر در رینگ صادراتی بورس کالا باعث توقف صادرات این محصول در شش ماه گذشته شده است.

به گزارش فارس، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نامه‌ای که روز یکشنبه هفته جاری به بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ارسال کرده خواستارتعلیق الزام عرضه محصولات قیر در بورس کالا با توجه به شرایط تحریمی شده است.

وی در این نامه هدف از توقف الزام عرضه محصولات قیر در بازار متشکل و تحت نظارت بورس کالا را به گفته خود « فراهم کردن امکان صادرات مستقیم برای شرکت‌های تولیدی دارای استاندارد قیر همچون شرکت‌های پتروشیمی» عنوان کرده است.

شریعتمداری با بیان اینکه عوامل تاثیرگذار در صادرات محصولات قیر کشور طی شش ماهه اخیر باعث روند نزولی و تقریباً توقف آن شده است، مدعی شد:« از جمله عوامل بسیار مهم در این فرایندلازم شرکت‌های تولیدکننده قیر جهت عرضه کلیه محصولات خود در رینگ صادراتی بورس کالا و صدور مجوزهای صادراتی از این طریق برای گمرک جمهوری اسلامی ایران است که به دلیل مشکلات ناشی از تحریم هیچکدام از شرکت‌ها و تجار خارجی تمایلی برای حضور در بورس کالای ایران و ثبت مشخصات خود و انجام معامله رسمی ندارند.»

به گفته وی، سازوکار حاکم بر انتقال وجه تاثیر به‌سزایی در بروز این مشکل داشته است.

وزیر کار در ادامه این نامه ضمن تاکید بر اهمیت موضوع و اثرات به گفته وی بسیار مخرب بر فعالیت‌های واحدهای بالادستی واحدهایقیرسازی در پالایشگاه‌های کشور از زنگنه درخواست کرده است: موضوع الزام عرضه محصولات قیر در بورس کالا تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده و شرکت‌های تولیدکننده و معتبر و دارای استاندار قیر همانند شرکت‌های پتروشیمی بتوانند به صورت مستقیم نسبت به صادرات محصولات خود اقدام نمایند.

شریعتمداری در انتهای نامه تصریح کرده است: در شرایط تحریمی فعلی مقتضی همه امکانات لازم به منظور شفافیت در عرضه و قیمت برای به حداقل رساندن فسادی که به گفته وی در بخش فروش به وجود آمده در کارگروه مشترکی تعیین و ابلاغ شود.

اظهارات وزیر کار در خصوص تعلیق الزام عرضه محصولات قیر در بورس کالا در حالی است که وی تا چندی پیش و همزمان با التهاب بازار ارز به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت برای مقطعی بر لزوم عرضه کالاهای ارزمحور همچون فولاد و پلیمر بر مبنای ارز ۴۲۰۰ تومانی در بورس کالا پافشاری کرده بود که در نهایت منجر به ایجاد رانت بادآورده برای عده‌ای معلوم‌الحال به واسطه برخورداری از پروانه‌هایی که وزارت متبوع وی صادر می‌کرد، شده بود.

تصویر این نامه به شرح ذیل منتشر شده است:

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین