رحمانی: مردم از نوسان قیمت‌ها ناراضی هستند/ همه ما باید نظرات سازمان حمایت را بپذیریم

گروه اقتصادی الف،   3971025032 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ممکن است عده‌ای از عملکرد سازمان حمایت ناراضی شوند، اما باید همه ما نظرات این سازمان را بپذیریم.

رحمانی: مردم از نوسان قیمت‌ها ناراضی هستند/ همه ما باید نظرات سازمان حمایت را بپذیریم

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص عملکرد سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: سیاست اصلی کشور و وظیفه همه ما حمایت از تولید است؛ اما حمایت از تولید وجوه مختلفی دارد.

رحمانی با بیان اینکه سازمان حمایت  در موضوع قیمت‌گذاری با تولید کنندگان بحث دارد، اظهار کرد: طبیعتا وظیفه سازمان حمایت، آنالیز و کنترل قیمت‌ها است. در این میان ممکن است عده‌ای از این سازمان ناراضی شوند، اما باید همه ما نظرات سازمان حمایت را بپذیریم، زیرا این سازمان می‌خواهد از حقوق مصرف‌کننده و مردم حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه مردم از نوسان قیمت‌ها ناراضی هستند، گفت: دولت، هم در حوزه سیاستگذاری برای این موضوع تدابیری اندیشیده و هم اقداماتی را برای تخصیص ارز انجام داده است تا کالا‌های اساسی را در بازار تامین کند. البته دولت در بازار هم نظارت میدانی دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: نظارت میدانی به سازمان حمایت مربوط است و الباقی وظایف مربوط به بخش‌های دیگر است. اقدامات این سازمان در ۹ ماهه اول امسال در بازرسی، تشکیل پرونده و ارسال پرونده‌ها به مراجع قانونی، بیش از سال گذشته بوده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن دوره نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش اصناف در کنترل قیمت‌ها گفت: جلساتی را با اتاق اصناف برای فعالیت بیشتر این ارگان داشته‌ایم. همچنین پیشنهاد ما بر این است تا اتحادیه‌ها مستقیما بر قیمت‌ها نظارت داشته باشند. البته باید کار‌هایی اساسی هم در زنجیره تولید تا عرضه انجام شود.

رحمانی افزایش قیمت‌ها را در برخی موارد نامتعارف دانست و گفت: در حوزه صنعت، تولید کننده‌ها قیمت‌های مختلفی می‌دهند؛ قیمت محصولات در مزرعه هم با قیمت میادین و بازار متفاوت است. خوشبختانه دوستان در حوزه قیمت‌گذاری اقلام اساسی ورود کردند و پیگیری‌هایی در این رابطه انجام می‌شود. ما هم پیگیر هستیم تا اقلام بدون اجحاف به دست مردم برسد.

دیدگاه کاربران

مهدی حسنوند۷۲۳۰۲۵۰۷:۵۷:۰۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
آقای وزیر موعد تحویل خودرو من شهریور بوده با چه منطقی بعد از ۴ ماه تاخیر در عرصه خوردرو باید ۵۰ درصد بیشتر پرداخت کنم؟ من اولین خوردو زندگیم رو دارم میخرم؟
ناشناس۷۲۳۰۲۶۰۷:۵۸:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
خوب داری مردم را حمایت میکنی خوووووب!!!!!!!!!! وزیری با مدرک الکی حقوق بدون اطلاع از زیرساخت و علم فن و صنعت و اقتصاد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محسن۷۲۳۰۴۸۰۸:۱۰:۳۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
متاسفانه انتخاب شما دقیقا مصداق از چاله در آمدن و به چاه افتادن بود
ناشناس۷۲۳۰۹۰۰۸:۴۹:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
اما باید همه ما نظرات سازمان حمایت را بپذیریم، زیرا این سازمان می‌خواهد از حقوق مصرف‌کننده و مردم حمایت کند..( اوهوم . تو بحث ماشین دیدیم . ممنون از حمایتشون )
ناشناس۷۲۳۱۲۳۰۹:۰۷:۰۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
والا مردم نه به شما و نه به اون سازمان به اصطلاح حمایت از مصرف کننده اعتماد ندارد. و هیچ حمایتی نمی کنند. قیمت هایی که برای خودرو ها گفتند به نفع چه کسی شد؟ لطفا حداقل اسم سازمان به اصطلاح مصرف کننده را عوض کنید
آزاده۷۲۳۱۴۵۰۹:۱۹:۲۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
کی گفته باید نظر سازمان حمایت رو بپذیریم خوده دولتیها میبرن خودشون هم میدوزن اونوقت میگن باید بپذیریم تا وقتی دولت و دولتیها تو همه چیز دست اندازی میکنن اوضاع اقتصاد این مملکت درست بشو نیست که نیست
ناشناس۷۲۳۱۵۰۰۹:۲۱:۳۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
چقدر هم پیگیرید ،
ناشناس۷۲۳۲۳۱۱۰:۰۰:۲۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
یا سلام این سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده دقیقا کارش چی هست
ناشناس۷۲۳۲۶۷۱۰:۲۳:۴۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
آقای وزیر چه چیزی را ملت بپذیرند قیمت 30 مییون تومانی لگنی که زیر ده میلیون ارزش دارد و سود بالای پنجاه درصدی که به جیب خودرو ساز می رود. واقعا خجالت بکشید دست در جیب این ملت شریف و بزرگوار کرده اید و به عواقب آن فکر نکرده اید. صبر ما هم حدی دارد. شما فقط بفکر آن 4 درصدی ها هستید .بهتر است آینده نگر باشید و همه پل ها ی پشت سرتان را خراب نکنید بعدها به رای این ملت احتیاج خواهید داشت.
ناشناس۷۲۳۲۹۲۱۰:۳۵:۳۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
از شاه داماد چخبر؟
اصفهانی۷۲۳۳۲۳۱۰:۵۰:۱۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
اقای رحمانی میشه بفرمایید سازمان حمایت درکجا ودرکدام عرصه حامی مصرف کنندگان بود؟ بحث قیمت خودرو که همان نظر مدیرعاملان خودروسازان ماشد بحث لوازم خانگی که کالای ایرانی از خارجی گرانتر وبحث ارزاق عمومی هم به همین صورت کجا حمایت مصرف کنندگان را مدنظر قرارداد؟
ناشناس۷۲۳۳۲۶۱۰:۵۳:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
نوسان یعنی بالا و پایین رفتن! درحالیکه در 10-15 سال گذشته قیمت ها به طرز بیمارگونه ای بالا رفته است (تنها اندکی در 4 سال اول روحانی به برکت برجام تقریبا ثابت مانده بود). پس نوسانی در کار نبوده جناب رحمانی
ناشناس۷۲۳۴۴۱۱۱:۵۰:۲۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
تا زمانی که انتخاب مسئولین توسط مردم باشه بی کفایتی هم وجود داره تمام رشد مملکت و ترقی های حیرت آور مربوط به قسمت هایی است که مردم نمی تونن مسئولین رو انتخاب کنند مال سپاه و ارتش ووو. بقیه جاهاست دولت پراید میسازه سپاه موشک قاره پیما می سازه
الف ر۷۲۳۵۶۷۱۳:۱۴:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
آقای وزیر شما حتی فروش خود رو را نمیتوانید کنترل کنید چطور میخواهید کل کشور از لحاظ تعاملات تجاری مدیریت کنید برید بررسی کنید خود روهای 206 را دیروز چه کسانی غارت !!!کردند
حسن۷۲۳۶۳۳۱۳:۵۲:۰۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
سازمان حمایت نماینده دولت است و دولت هیچگاه از حقوق ملت دفاع نکرده و نخواهد کرد. همانطور که در مساله خودروسازان و قیمتهای من در آوردی شان دیدیم.
مهدی۷۲۳۷۰۱۱۴:۲۵:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
بجای پذیرفتن نظارت فعلا وجود ویلاهای لواسان رو باید بپذیریم
مسعود۷۲۳۷۲۹۱۴:۳۶:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
سازمان حمایت از دولت حمایت می کند و باید این سازمان از طرف مجلس انتخاب بشود تا بتواند حامی ملت باشد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین