چرا صفحات با محتوای رقص در اینستاگرام در حال افزایش است؟ تشویق دختران به رقص، شگرد عجیب خوانندگان نوپا

گروه فرهنگی الف،   3971020003 ۷۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

افزایش ناگهانی صفحات با محوریت «رقص» در فضای مجازی به خصوص اینستاگرام یکی از سوالات کاربران بی‌شمار این شبکه اجتماعی پرطرفدار است. اما واقعا چرا در یکسال گذشته محتوای رقص در این شبکه زیاد شده‌است؟

تشویق دختران به رقص، شگرد عجیب خوانندگان نوپا

به گزارش فارس، دستگیری چند دختر رقاص جوان اینستاگرامی و پخش اعترافات آنها از تلویزیون، چند ماه قبل خبر اول رسانه‌های خبری و اجتماعی کشور شد. دختران جوانی که با رقصیدن مقابل لنز موبایل توانسته بودند مخاطبان زیادی برای خودشان دست و پا کنند. اما این خبر مخاطبان زیادی را نیز درگیر محتواهای رقص در شبکه‌های اجتماعی کرد و برایشان این سوال به وجود آمد که چرا در یک‌سال گذشته این دست محتواها که اغلب توسط دختران جوان ساخته و منتشر می‌شود زیاد شده‌است؟  چرا با وجود خبر این دستگیری‌ها باز هم دختران جوان دیگری این ریسک را می‌پذیرند تا جایی که «ایسپا» مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در گزارشی اعلام کرد میان محتواهای فرهنگی موثر در اینستاگرام با بررسی از روی میزان لایک،کامنت و میزان مشاهده، محتوای رقص در اینستاگرام از 9درصد سال 96 به 24درصد سال 97 تا پایان شهریور ماه رسیده‌است.

 

‌می‌رقصم تا مشهور شم

صفحه اکسپلورر اینستاگرامتان را باز کنید و محتواهایی که روی صفحه‌تان می‌آید را همینطور آرام آرام در ذهن‌تان دسته بندی کنید. بریده فیلم‌های حاشیه‌ساز برنامه‌های تلویزیونی، حواشی زندگی هنرمندان و صفحات آشپزی و تبلیغات و چندین صفحه دیگر که احتمالا دسته‌بندی‌ها را در ذهن شما خراب می‌کند. در چندوقت گذشته چند صفحه و چند دختر با سن‌های مختلف حتی از خردسال تا بیست و چندسال دیدید که در قاب گوشی و مقابل چشم شما در حال رقصیدن هستند؟کودکانی که لباس‌های بزرگسالانه‌تری پوشیده‌اند و همه توان کودکانه‌شان را به کار می‌گیرند که رقص بهتری داشته باشند تا مخاطبان بیشتری آنها را بپسندند و فیلم رقص‌شان در صفحاتی که به طور اختصاصی به این موضوع می‌پردازند باز نشر شود و بتوانند با شهرتی که به دست می‌آورند برای خودشان تبلیغات جذب کنند. کودکانی که می‌توان به یقین «کودک کار مجازی» صدایشان کرد.

 

می‌رقصم تا آهنگش بگیره

قصه رقص‌های مجازی توسط دختران جوان که این روزها رفته رفته به خردسالان هم رسیده تنها به راهی برای مشهور شدن و گرفتن تبلیغات ختم نمی‌شود. کافیست صفحه یکی از رقاص‌ها را مشاهده کنید و ببینید که پر است از فیلم‌های یک دقیقه‌ای از تکه آهنگ‌هایی با نام و نشان مشخص، که صاحب صفحه مدتی با آن تمرین کرده تا محصول نهایی رقصش را به بهترین نحو در صفحه‌اش ارائه دهد. معامله‌ای اقتصادی که به نفع خواننده و بند موزیک روی کار هم تمام می‌شود.

اهالی موسیقی اصطلاحی به نام «هیت» شدن دارند. هیت شدن یک آهنگ یعنی یک آهنگ به یکباره از همه جا شنیده می‌شود، به موبایل‌ها راه پیدا می‌کند و داخل گوش‌ جوان‌ها و موسیقی‌دوست‌ها می‌شود به ضبط صوت و دستگاه پخش ماشین‌ها می‌رسد. این الزاما به معنی کیفیت خوب یک آهنگ نیست. بلکه تنها به معنی فراگیری آن است. در سالهای اخیر بارها دیده‌ایم که بند‌های خیلی ضعیف موسیقی، تنها با هیت شدن کارهایشان یک شبه ره صدساله را طی کرده و پول‌دار شده‌اند.

سوال اینجاست که آیا موسیقی‌های مورد استفاده در این رقص‌ها صرفا به‌دلیل زیبایی‌شان مورد استفاده قرار می‌گیرد یا این حرکت با هماهنگی صاحب اثر موسیقی است؟ آیا خود بندها و خوانندگان برای هیت شدن کارهایشان به رقاص‌های مجازی پناه می‌آورند و یک همکاری دو طرفه تشکیل می‌دهند؟ آیا رقاص‌ها اصلا سفارش موسیقی می‌گیرند. برای همین به برخی از این صفحات پیام دادیم و درخواست کردیم که آیا مایل هستند روی یک آهنگ درخواستی که برایشان می‌فرستیم فیلم تولید کنند؟

خانم الف یکی از رقاص‌های اینستاگرامی است که چندی قبل نیز دستگیر شد و اینطور که از حال و هوای صفحه پیداست بعد از دستگیری و آزادی از ایران رفت. به خانم الف پیام دادیم و درخواست همکاری کردیم. جالب آن که خانم الف ما را به اکانت آقای میم مدیر برنامه‌اش بود ارجاع داد و اینطور که از محتوای این صفحه و باقی صفحه‌ها پیداست آقای میم مسئول تدوین و مونتاژ فیلم‌های این خانم و تعداد دیگری از رقاص‌ها نیز هست.

 

پول بده رو آهنگت برقصم

خانم سین یکی دیگر از رقاص‌های مجازی‌ست و با صفحه‌ای بیش از 200 هزار فالوئر فعالیت دارد. به خانم سین درخواست همکاری برای یک آهنگ دادیم که به ما قیمت معادل یک و نیم میلیون تومان برای هر پست را داد و گفت در صورت همکاری‌های بیشتر، این مبلغ مشمول تخفیف شده و به یک میلیون و دویست هزارتومان هم می‌رسد. مبلغی که شاید توقع می‌رفت به دلیل هزینه‌های مادی و معنوی تولید این فیلم و ریسک دستگیری و اتفاقات مشابه، حداقل بیش از این مبلغ باشد.

این خانم درجواب این سوال که تاکنون با چه کسانی همکاری داشته جواب داد که همه همکاری‌هایش با خوانندگان و بندهای موسیقی در صفحه مجازی‌اش وجود دارد.

 

چالش رقص آقای خواننده

با پیگیری درباره رقص دختران جوان روی موسیقی خوانندگان به گزارشی از تی‌وی‌پلاس رسیدیم که «بابک جهانبخش» خواننده باسابقه موسیقی پاپ اشاره کوتاهی درباره این شگرد جدید خوانندگان برای هیت شدن کارهایشان می‌کند و از این موضوع به عنوان یک شیوه زشت و خجالت‌آور یاد می‌کند.

با این حال برخی خوانندگان زیرزمینی این روزها حتی در صفحه‌هایشان چالش رقص راه می‌‌اندازند و از مخاطبان دعوت می‌کنند که روی آهنگ‌هایشان برقصند و فیلم‌هایشان را ارسال کنند تا در صفحه شخصی خواننده بارگذاری شود. هدف این خواننده‌ها این است که آهنگ تازه‌شان در فضای مجازی به بهانه فیلم‌های رقص چندین و چندباره تکرار و شنیده شود.

 

شگرد مبتذلی که باید فکری به حالش کرد

تعداد دختران رقاص در صفحات اینستاگرام روز به روز در حال افزایش است و سن این دختران روز به روز در حال کاهش. این روند نشان می‌دهد که ترفند خوانندگان و گروه‌های تازه‌کار و بعضا حتی مجاز موسیقی برای فراگیری کارشان جواب داده‌ و ادامه این روند می‌تواند دختران زیادی را به امید کسب درآمد به رقاص‌های مجازی تبدیل کند. پیش از این، مسئولان با فعالان موسیقی داخل کشور که موسیقی‌هایشان از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای یا سایت‌های تایید نشده تبلیغ و منتشر می‌شد برخورد می‌کردند که این موضوع حتی با محرومیت‌های مجوز نیز همراه بود. به نظر می‌رسد مسئولان باید امروز فکر جدی‌تری به حال این شیوه تازه تبلیغی بکنند که مستقیما فرهنگ و اعتقادات مردم را نشانه رفته است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۱۵۷۶۲۰۱:۴۷:۰۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
رقص بخشی از رسوم ایرانیان بوده و هست. خودتون رو خسته میکنین
رضامیرزایی۷۱۶۰۴۶۱۰:۳۸:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
شادزندگی کردن خیلی خوب وامیدبه زندگی را افزایش می دهد.رقص کمر برای رقص زندگی حداقل با این مدل لباس عهدقاجار و جزئی از فرهنگ نیست.... اینگونه لباس نمی پوشیده است.
ناشناس۷۱۶۱۳۷۱۱:۲۲:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
تعریف شما در مورد فرهنگ اشتباهه فرهنگ تعریف های بسیار داره ولی هیچ کدامشان به معنی اجبار کردن نظر و سلیقه ی شما به کل اجتماع نیست
ناشناس۷۱۶۲۷۲۱۲:۳۹:۲۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
وای به حال امتی که نهی از منکر رو ترک کنند
ناشناس۷۱۶۰۷۰۱۰:۵۴:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
رقص شاید، ولی برهنگی و جلب کردن توجهات به اندام ها و بی حیایی هیچ وقت جز فرهنگ ایرانیان نبوده. رقص های محلی معمولا الهام گرفته از طبیعت هستن و هارمونی با خلقت دارن، لباس ها سرتا پا پوشیده است، هیچ جلب توجهی به رقصنده توش دیده نمیشه.
ناشناس۷۱۶۱۵۹۱۱:۳۴:۱۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
راحت بگو با اصل رقصیدن و حرکات موزون و هر ورزشی که حرکات موزون داشته باشه مخالفی، وگرنه الهام از طبیعت و لباس محلی بهانه است.
ناشناس۷۱۶۲۹۵۱۲:۵۱:۳۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
بله من با هر کار حرامی مخالفم
ناشناس۷۱۶۲۷۰۱۲:۳۶:۲۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
پس رقص فقط با لباس محلی و اونهم فقط با الهام از طبیعت مجازه؟ مثلا کسی با لباس معمولی برقصه میشه غیرمجاز؟
ناشناس۷۱۶۴۶۱۱۴:۱۷:۳۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
رقص باله الهام گرفته از حرکات درناست ...
ناشناس۷۱۶۲۷۵۱۲:۴۱:۳۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
رسم و رسوم یه سری عادت مسخره است که بر اساس تکرار کاری توسط اجداد بی سواد مان تبدیل به رسم شده رسم و رسوم رو بریز دور ما مسلما نیم و طبق اسلام رقص و موسیقی این سبکی حرام است و مبارزه با آن واجب است
ناشناس۷۱۵۷۶۶۰۱:۵۱:۲۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
مگه یقه کسی رو گرفتن که بزور رقصیدن شون رو ببینه؟! تا چه حد دخالت در زندگی مردم؟ خوب دوست نداری نرو تو پیج اینستاگرام شون...
ناشناس۷۱۶۱۲۷۱۱:۱۸:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
دقیقا شما ناراحتی نرو اینستا گرام
هیزم تر۷۱۶۲۰۰۱۱:۴۹:۵۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
مگه میشه؟ از آداب ما ایرانیها سرک کشیدن در زندگی بقیه اس
ناشناس۷۱۶۲۹۰۱۲:۵۰:۰۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
شما حق نداری سرک به کار ما بکشی ما میخوایم به وظیفه ای که خدا گردنمون گذاشته عمل کنیم و جلوی فساد بایستیم و نهی از منکر کنیم پس دخالت توی کار ما نکن و سرک نکش و طبق عادت ایرانیا توی زندگی مردم سرک نکش
ناشناس۷۱۶۵۰۹۱۴:۳۷:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
این استدالال آبکی شما، مشمول بستن کمربند ایمنی برای حفظ خود راننده هم است ؟!!! با این استدالال جالب شما بسیاری از قوانین درست و منطقی وضع شده در جوامع صنعتی زیر سواله؟!!!
پیمان۷۱۶۸۸۷۲۰:۱۴:۵۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
منطق گلابی متاسفانه بیشتر از شماست. مثل این میمونه که من تو خیابون لایی بکشم و بگم شما نیایید بیرون که تصادف نکنید!!!! میلیون ها بچه و نوجون تو اون شبکه اجتماعی هست کسی که قصد فاسد کردن اون محیط رو داشته باشه باید شدیدا برخورد بشه باهاش.
ناشناس۷۱۵۷۷۰۰۱:۵۹:۳۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
رقصیدن بخشی از فرهنگ و رسوم ایرانیان است و اصلا جرم نیست. اگر برخی با رقص مشکل دارند، بروند مشکلشان را حل کنند
رضامیرزایی۷۱۶۰۳۱۱۰:۲۹:۴۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
این چرخش کمر برای چرخش اقتصادزندگی است و منافات با فرهنگ دارد.والا بترکد چشم حسود.
ناشناس۷۱۶۱۴۸۱۱:۲۸:۳۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
برای اقتصاد هم نبود، باز شما یه ایرادی براش پیدا میکردی. وقتی با اصل قضیه مشکل داشته باشی، بالاخره بهانه اش جور میشه
ناشناس۷۱۶۳۰۳۱۲:۵۳:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
نهی از منکر یکی از واجبات دین ماست و تا آخرین قطره خون پاش وایستادیم کسایی که با نهی از منکر مشکل دارن برن مشکلات‌شون رو حل کنند
ناشناس۷۱۵۷۸۸۰۳:۳۳:۱۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
یه فکری به حال اقتصاد مملکت بکنید
ناشناس۷۱۵۷۹۲۰۵:۰۴:۳۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
اینها رقاصان مجالس خصوصی هستند و با دریافت مبالغ کلان در دورهمی های لاکچری به رقاصی می پردازند. اینستاگرام شده وسیله تبلیغاتشان . کاباره ای که نیست ، تلویزیون هم که از نشان دادن آنها معذور است ، تنها جایی که می ماند شبکه های اجتماعی است .
ناشناس۷۱۵۸۰۸۰۷:۰۲:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
به خاطر پر کردن سبد رای خودشون ، فرهنگ رو تماما سپردن به چهارتا جوانک بی علم و ولنگار.. به وزارت ارشاد گفته اند که سعی کن سلبریتی ها راضی باشند..
ناشناس۷۱۶۰۴۰۱۰:۳۴:۲۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
این خواننده های مبتذل اتفاقا در دوره محمود احمدی نژاد پیدا و نمایان شدند
ناشناس۷۱۵۸۱۰۰۷:۰۳:۴۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
رقص هیچ اشکالی ندارد و باید شادی و سرزندگی و دوری از غم و غصه های بیشمار است
ناشناس۷۱۶۳۱۳۱۲:۵۵:۱۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
رقص طبق نظر شما هیچ اشکالی نداره و نظر شما هم فقط واسه خودت ارزش داره واسه ما نظر خدا مهمه
ناشناس۷۱۶۵۵۷۱۵:۰۵:۴۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
کی گفته رقص برا سلامتی خوبه!!!؟؟ برای کارهای اشتباهتون هر توجیهی که بخواین می یارین.حالا برفرض هم که بخوان برقصن دیگه چرا اونو به بقیه نشون میدن.وقتی میگیم زن کالا شده نگید نه.فقط داره ازش سوءاستفاده ی جنسی میشه شمام خوشحالید که آزادید.
ناشناس۷۱۵۸۱۷۰۷:۲۴:۰۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
افسوس که تبدیل زن به ابزار تبلیغ و کلاه گشادی بر سرش به عنوان آزادی دلی رو به درد نمیاره ...
ناشناس۷۱۶۶۹۱۱۶:۵۱:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
بسیاری از دختران ما بجای اینکه بقول دوبوار مثلا یک جنس دوم موقر و نجیب باشن با اصرار و لجاجت بر استقلال و برابری تقلیل پیدا میکنن و تبدیل به سوژه و ابزار تبلیغاتی فیزیکال میشن.
ناشناس۷۱۵۸۵۶۰۸:۲۴:۳۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
و همه با هم دست به دست هم داده اید تا اینستاگرام را فیلتر کنید
ناشناس۷۱۶۱۰۷۱۱:۱۲:۰۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
همه فیلتر شکن داریم نگران نباش
ناشناس۷۱۶۴۶۷۱۴:۲۱:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
اشتباه نکنید میخوان فیلترش کنن نه بخاطر فرهنگ و این چیزا بخاطر گردش مالی که فروش فیلتر شکن ... به همراه میاره
ناشناس۷۱۵۸۷۹۰۸:۴۱:۴۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
اون دختری که فیلم رقصشو میزاره تو اینستاگرام در نهایت تاریخ مصرفش تا سن۲۵ ساله بعد از اون یک موجود پشیمان بدون آینده است.حیا بزرگترین دارایی یک خانمه
ناشناس۷۱۶۱۰۶۱۱:۱۱:۱۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
این موضوع به شما چه مربوطه ؟؟ رقص یک ورزش ظریف و مفید و شادی آور و یک هنره که همیشه می تونه باعث نشاط و سلامتی بشه در ضمن اون عدد 25 را از کجا آوردی ؟؟ الان با پیشرفت علم پزشکی و سطح سلامتی و تغذیه و بخصوص ورزش و تحرک زنان پنجاه شصت ساله کاملا جوان و سرحال به نظر می رسند یه طوری حرف نزنین که انگار دیروز از غار آمدین بیرون البته ....
باران۷۱۶۹۸۹۲۱:۴۴:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
ببخشید این آمار که زنان ۶۰ساله جوان و سر حال ند رو از کجا آوردید؟
ناشناس۷۱۶۱۹۶۱۱:۴۸:۴۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
نگران نباش. دختران هنرمند صف خاستگار دارن
ناشناس۷۱۶۳۱۷۱۲:۵۶:۴۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
صف طلاق دختران فاسد هم طولانیه داداش جون
صمصام۷۱۶۲۷۱۱۲:۳۸:۱۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
هویت هم بزرگترین دارایی یک جامعه است ..
سحر خانم۷۱۵۹۱۶۰۹:۱۴:۱۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
به شما چه اخه...چرا فکر میکنید تو همه امور مردم اجازه دخالت دارید
ناشناس۷۱۶۳۲۲۱۲:۵۸:۱۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
خدا اجازه داده بلکه دستور داده هرجا فسادی هست مومنین باید واردشدن و جلوی فساد رو بگیرن در ضمن به شما چه ربطی داره که توی نهی از منکر کردن مردم دخالت میکنی
ناشناس۷۱۵۹۱۷۰۹:۱۵:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
در کل دنیا مردم در مواقع جشن و خوشحالی - برای ورزش و تحرک و یا حتی به عنوان هنر می رقصند ایم موضوع کاملا عادیه فقط توی کشور ماست که همه چیز تبدیل به بحران می شه
ناشناس۷۱۶۳۳۰۱۳:۰۰:۴۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
توی چین دو میلیارد نفر آدم سوسک برشته می خورند تو هم آگه عقل نداری برو مثل اون دو میلیارد نفر زندگی کن و سوسک بخور آگه هم عقل داری برو طبق نظر خدا زندگی کن به دیگران نگاه نکن
ناشناس۷۱۵۹۲۰۰۹:۱۹:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
پاسخ این سوال خیلی ساده است چرا که دختران جوان دوست دارند برقصند!
ناشناس۷۱۶۳۳۴۱۳:۰۱:۵۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
دختران جوان دو دسته اند آنها که دوست دارند آزاد باشند و آنها که دوست دارند عبد خدا باشند
ناشناس۷۱۵۹۵۴۰۹:۴۹:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
ولنگاری فرهنگی را اولین بار رهبری در این دولت بکار بردند...
ناشناس۷۱۶۳۵۸۱۳:۱۳:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
اتفاقا در دوره احمدی نژاد با پروژه دولت مهرورزی بود که خواننده های نجیب و اصیل نظیر اصفهانی، عصار و... کنار زده شدند و خواننده های مدل مهرورزی و .... محبوب دولت شدند ... شما یادتان نیست ما یادمان هست پس فرار به جلو نکنید پاسخگوی رفتارهای خود در گذشته و تبعات آن در حال حاضر باشید.
ناشناس۷۱۶۰۶۵۱۰:۴۹:۰۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
متاسفانه بعضی از دختران به جای آگاهی و تمرین واماده شدن برای مادری و تربیت فرزند و تقویت و سالم نگاه داشتن جسم و روح و روان خود وحریم خانواده با فرهنگ اسلامی وورزش و تغذیه سالم و الگوی متعارف برای حفظ زیبایی و نجابت و تندرستی خود بیش از بیست تریلیون تومان صرف واردات انواع لوازمات آرایشی مضر برای پوست و مو و سلامت خود می کنند در صورتی که هیچ فکری و برنامه ای برای سلامت واگاهی وفرهنگ سازی درست ندارندونهاد های مختلف باید برنامه های متنوع علمی فرهنگی تربیتی ورزشی ودینی را تدارک ببینند
وهاب۷۱۶۱۵۵۱۱:۳۳:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
به کسی ربط نداره دخالت بیجا نکن
ناشناس۷۱۶۳۴۴۱۳:۰۵:۵۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
چرا ربط داره هر گناه و فساد علنی به ما ربط داره هرکس که بیماری مسری داره و داره ویروسش رو توی جامعه پخش می کنه به ما ربط داره جلوش رو میگیریم محکمم میگیریم توی این جامعه زن و بچه من داره زندگی میکنه من نمیتونم اجازه بدم چند تا مریض محل زندگی من و زن و بچه ام رو آلوده کنن ما همه توی کشتی جامعه زندگی میکنیم من اجازه نمیده کسی بیاد و کشتی رو سوراخ کنه و همه جامعه رو غرق کنه
ناشناس۷۱۶۵۰۲۱۴:۳۳:۳۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
حماقت نهایت نداره اگه میدونستی که این مسائل مستقیم و غیرمستقیم در زندگی همه ما تاثیر داره این حرف را نمیزدید نرخ طلاقها را ببینید نرخ خیانت ها را ببینید اگر کسی کر و کور نباشد میرود دنبال حقیقت این ماجرا که دلایل این امر چیست اگر به کسی ربط ندارد پس به شما هم ربط ندارد که در نظر دیگران دخالت میکنید دوست داره انتقاد کنه پس به شما چه! (با استدلال خودتان جواب دادم)
ناشناس۷۱۶۱۹۲۱۱:۴۶:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
تا وقتی تفکر شما اینطور باشه که یک روش و طرز فکر خاص باید به جامعه تحمیل بشه چون شما فکر می کنی اون طور درسته اوضاع جامعه روز به روز آشفته تر می شه .. نتیجه ؟؟؟.. چرا روشهای غلط گذشته را تکرار می کنید ؟؟ شاید کسی نخواد مادر بشه یا نقشی که شما می پسندی را در زندگیش بپذیره ؟؟ اصلا چند درصد دختران ایران در اینستا می رقصند که شما اینقدر شلوغش کردین ؟؟ ورزش زنان ، کار زنان ، تحصیل زنان ، ازدواج زنان ، طلاق زنان ، بارداری زنان ، زایمان زنان ، دوچرذخه سواری زنان ، لباس پوشیدن زنان ، حضور زنان در شبکه های اجتماعی و حتی میادین ورزشی ، آواز خواندن و یادگیری و نواختن آلات موسیقی توسط زنان ، رانندگی زنان و....همه و همه موضوعاتی هستند که مدام در موردشون قلم فرسایی و نظریه پردازی می کنید ! گویا زنان در هیچ کدام از جنبه های زندگیشون توان تصمیم گیری و انتخاب ندارن ! چرا ؟؟ کی گفته شماها عقل کل هستید و باید برای نیمی از جامعه امر و نهی کنید ؟؟
ناشناس۷۱۶۲۰۱۱۱:۴۹:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
همه دنیا مشکل دارن که میرقصن. فقط شما خوبید
ناشناس۷۱۶۵۱۱۱۴:۳۷:۳۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
معیار خوبی و بدی چیه؟ نظر جمع؟ اگر همه دنیا به یه نتیجه ای برسند، یعنی اون چیز درسته لزوما؟ فکر که نباشد ظلمت است رقص در اسلام که نظر خدا را در نظر دارد (طبق نظر بعضی از مراجع) فقط رقص زن برای شوهرش جایز است.
ناشناس۷۱۶۲۱۵۱۱:۵۷:۳۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
زندگی و شادی مردم به خودشون مربوطه
ناشناس۷۱۶۲۱۷۱۱:۵۷:۵۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
دختران ما فعلا شدند بازیچه .تو مصرف لوازم بهداشتی شده ایم سرآمد تو دنیا.حتی کشور های اروپایی هم این آمارها را ندارن.جالبه بعضیا فکر میکنن دارن یه هنری انجام میدن.در حالی که دلقک شدن وبازیچه شدن افتخاری بدنبال نداره.از نشانه های یک کشور عقب مانده همین چیزاست.
ناشناس۷۱۶۲۶۰۱۲:۲۹:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
کل دنیا که رقص را هنر حساب می کنند عقب مانده اند ؟؟ ..
ناشناس۷۱۶۲۶۷۱۲:۳۳:۴۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
پیشرفت....در این چندین سال مخصوصا در عرصه پوشک و رب گوجه رو هم داریم میبینیم
ناشناس۷۱۶۲۳۹۱۲:۱۳:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
آیا کسانی که میدانند با کسانی که نمی‌دانند برابرند؟
نیما۷۱۶۳۸۷۱۳:۳۶:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
این افرادی که می گویند اینستا فضای خصوصی هست آیا کمی نمی اندیشند که اینطور نیست. اگر اکانت اینستا از نوع خصوصی باشه که کاری نداریم اما بحث و مسئله در اکانت های عمومی هست که با کف خیابان فرقی ندارد و مسئله مدیریت و قانون و سیاست گذاری جامعه مطرح می شود.
ناشناس۷۱۶۴۱۳۱۳:۵۹:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
به نظر من خوانندها چون صدایشان خوب نیست با صحنهای رقص می خواهند تمرکز را از روی صدای بدشان کم کنند
ناشناس۷۱۶۵۷۲۱۵:۲۷:۱۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
چرا گیر دادید به دخترا !!!چرا
ناشناس۷۱۶۶۹۵۱۶:۵۸:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
خدا قوت.به عنوان یک اصلاحطلب تحسین میکنم سایت الف و نو اصولگرایانی که در مقابل انفعال و کاسبکاری مثلا اصلاحطلبانه به مباحث چالشی میپردازه. متاسفانه اصلاحطلبان به عنوان سوژه جنسی/سیاسی به خانمهای کشور نگاه میکنن. با تهییج و پرداختنی سطحی به مباحث اجتماعی زنان سعی میکنن موج سوارانه در بزنگاه انتخاباتی از زنان استفاده ابزاری کنن. فکر میکنم در پیگیری بسیاری مباحث اجتماعی اصولگرایان صداقت و شجاعت بیشتری دارن
ناشناس۷۱۶۷۱۸۱۷:۱۴:۳۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
رقص جزئی از خصوصیات منحصر به گونه انسان است و شادی آور است که باید آری از آلودگی باشد.
ناشناس۷۱۶۷۴۹۱۷:۵۶:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
رقص یک هنر است و بی عیب ...
ناشناس۷۱۶۷۵۵۱۸:۰۵:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
رقص بهترین چیز برای سلامتی و شادی است . حالا حتما نباید در ایسناگرام باشد در خانه خودتان با موسیقی تا میتوانید برقصید
ارش اسلام پناه۷۱۶۷۷۱۱۸:۱۵:۵۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
خدا لعنت کند کسانی رو که اسیب به اسلام میرساند!
ناشناس۷۱۶۸۵۳۱۹:۳۶:۲۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
باید یک ساز و کاری باری اینان چیده شد.د. صرف مقابله جواب نمی دهد.امروز به یک پلاتو که معمولا برای تمرین بازی تاتر و سینما است مراجعه کردم.دیدم از همه اتاق ها صدای موزیک می آید و فهمیدم تمرین رقص است.هیچ نظارتی هم از سوی اماکن بر پلاتو ها نیست و یا ضعیف است. بنابر این بهتر است راه حلی از سوی مراجع قانونی پیدا شود تا اگر هم دخترانی می خواهن اینکار رو کنند تحت ضوابط مشخصی باشد.
ناشناس۷۱۶۹۲۵۲۰:۴۹:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
بجای اینکه مردم رو تشویق به رقص و شادی کنید الان رقص برای شما شده مشکل؟؟؟
ناشناس۷۱۷۰۲۱۲۲:۱۱:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
اصلا فرض حرف نویسنده درست شما برای شادی 50درصد جامعه یعنی زن چکاری کردین؟ تو خیابون نخند موهات بیرون نباشه با جنس مخالف حرف نزن همش نهی یه کاری کردن که زن بتونه شاد باشه چیه؟
ناشناس۷۱۷۰۷۵۲۳:۰۰:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
آقایون و خانم ها لطفا از بکار بردن کلمه رقص پرهیز نموده و جایگزین آن یعنی حرکات موزون استفاده نمایید بعضی مواقع هم از کلمه ناموزون . چون ....
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین