احمد توکلی: نماینده کارچاق کن؛ نماینده ی مردم نیست!

گروه سیاسی الف،   3971019070 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

احمد توکلی گفت: عده‌ای برای گرفتن کرسی مجلس میلیاردی خرج می‌کنند! وقتی چنین پول‌هایی خرج ‌شود که ازطرف افراد یا گروه‌هایی پشتیبان باشد، به دنبال آن توقعاتی در میان است که برای برآورده کردن آن، نماینده به کارهای خلاف کشیده می‌شود.

احمد توکلی: نماینده کارچاق کن؛ نماینده ی مردم نیست!

به گزارش الف، احمد توکلی رییس دیده بان سازمان شفافیت و عدالت، در مصاحبه با برنامه "گفت‌وگوی سیاسی" رادیوگفت‌وگو بیان کرد: در سوالی که پرسیدید هم از استعفای دسته جمعی نمایندگان اصفهان یاد کردید و هم از فحاشی یک نماینده به شهروندان و کارمندان دولت. لذا باید رفتارهای نمایندگان را دسته‌بندی کرد، رفتاری که متفاوت از هم هستند. رفتاری مانند استعفای نمایندگان در واقع اعتراضی به بی‌نتیجه بودن گفت‌وگو به نظر آنهاست و در حد شرکت نکردن در قدرت نیز بایستند و در واقع یک نوع مانور سیاسی است که البته در این شرایط استعفای نمایندگان را نمی‌پسندم. به هر حال جدیت دیگری در پشت آنان است و می‌خواهد به مردم وفاداری خودشان را نشان دهند و حاکی از آن است که در کشور گفت‌وگو بی‌نتیجه است.

وی افزود: رواج نداشتن گفت‌وگو در کشور باعث شده که نمایندگان مجلس به آنجا برسند که به ناچار استعفا بدهند. اما اگر من به جای نمایندگان اصفهان بودم، استعفا نمی‌دادم و گفت‌وگو را پی می‌گرفتم. گفت‌وگو با موسسات و افراد مختلف تا راه چاره‌ای پیدا کرد اما در شرایط فعلی استعفای نمایندگان کار خطرناکی است.

نماینده ادوار مجلس ادامه داد: اما دلیل رفتار نامناسب یک نماینده با مردم می‌تواند برای این باشد که در کشور ما حزب به معنای کلمه وجود ندارد، لذا افرادی که به عنوان نماینده وارد مجلس می‌شوند، خودشان رای‌ها را گردآوری می‌کنند و چون عمر نماینده کمتر از عمر احزاب است، وعده‌هایی که می‌دهند کوتاه مدت و دم‌دستی است. لذا یک نماینده مجلس نمی‌تواند بگوید اگر به مجلس بروم نرخ تورم را سه درصد کم می‌کنم. چون این کارجمعی و دقیق است و یک نفر نمی‌تواند از طرف همه وعده بدهد.  

احمد توکلی در مصاحبه با رادیوگفت‌وگو عنوان کرد: اما وقتی حزب فعال و به معنای واقعی کلمه در کار باشد، تلاش می‌کند که وعده‌های نمایندگان محقق شود، زیرا آبروی حزب در گرو عملی کردن وعده‌های نمایندگانش به مردم است. لذا یک نماینده حزبی وقتی وارد مجلس بشود، در نخستین گام سراغ عملی کردن وعده‌های می‌رود که به مردم داده است و تلاش می‌کند که در این راه با کمک دیگر نمایندگان موفق شود. اما اگر حزبی در کار نباشد، می‌تواند بگوید اکثریت با من نبود و حزب مقابل نیز به من رای نداد.

وی افزود: اما نماینده‌ای که مثلا می‌خواهد به صورت مستقل وارد مجلس شود، برای جمع کردن آراء مردم وعده‌های دم دستی می‌دهند و برای مثال یک نماینده می‌گوید فرودگاه را چهار باند می‌کنم و یا بیمارستان می‌سازم. لذا وقتی به مجلس ورود پیدا می‌کند، به دنبال وفای به عهد می‌روند و در نتیجه پشت سر این وزیر و آن معاون وزیر می‌نشینند و به نظرم نماینده‌ای که این کار را بکند، نماینده نیست، کارپرداز حوزه انتخابی است.    

نماینده ادوار مجلس ادامه داد: بنابراین سطح نماینده پایین می‌آید، وقتی سطح نماینده تنزل پیدا کرد، افراد بسیاری وارد کار می‌شوند، متاسفانه علاوه بر آن در سمت‌های سیاسی افراد سوء‌استفادگر نیز وجود دارند و پول جمع‌آوری و ثروت‌اندوزی می‌کنند، عده‌ای نیز به این سمت متمایل می‌شوند و به این طمع در انتخابات شرکت می‌کنند. این سخن به دلیل آن است که عده‌ای برای رای آوردن و گرفتن کرسی مجلس میلیاردی خرج می‌کنند! وقتی چنین پول‌هایی خرج می‌شود، ممکن است که از جیب خودش نباشد و از طرف افراد یا گروه‌هایی پشتیبانی شود، وقتی چنین پشتیبانی صورت گیرد، به دنبال آن توقعاتی در میان است و زمانی که فرد به عنوان نماینده وارد مجلس می‌شود، باید توقعات پشتیبان را برآورده کند و برای برآورده کردن توقعات به کارهای خلاف کشیده می‌شود.  

احمد توکلی گفت: لذا دلالی و کارچاق‌کنی اتفاق می‌افتد و به نظرم افرادی که نباید وارد مجلس شوند از این طریق به سمت نماینده دست پیدا می‌کنند، اگرچه برخی از افراد مستقل که وارد مجلس می‌شوند، کارآیی خوبی داشتند و به خوبی از پس مسئولیت خود برآمده‌اند، اما معمولا وقتی با کارچاق‌کنی و دلالی افراد به مجلس راه می‌یابند سطح پایین می‌آید و کار خراب می‌شود.

وی افزود: دلیل دیگر وقتی نمایندگان انتخاب و به مرحله تائید اعتبارنامه می‌رسند، از آن لحظه به بعد مصونیت پیدا می‌کنند و نمی‌توان آنها را از نمایندگی برداشت. لذا این مصونیت باعث می‌شود افرادی که با وعده خدمت وارد مجلس شدند، سراغ کارهای سخیف بروند و یا منافع محلی بر مصالح و منافع ملی ترجیح پیدا می‌کند و امور خرد بر امور کلان حاکم می‌شود. از طرفی برخی برای سوء‌استفاده از عنوان نمایندگی به مجلس می‌آیند و چون به دنبال امتیاز هستند، خودشان را از دیگران برتر می‌بینند و پس از نمایندگی ماهیتشان عوض می‌شود. اگرچه ماهیت عوض نمیشود، بلکه رفتارشان تغییر پیدا می‌کند، لذا در کارهای اساسی شرکت نمی‌کند و مرتب در حوزه انتخابیه در مجلس ختم و عروسی شرکت می‌کند.       

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۱۴۷۷۷۱۲:۲۱:۴۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
نماینده کارچاق کن دلال بی ادب هتاک سارق علمی ؛ نماینده ملت نیست
ناشناس۷۱۵۰۲۲۱۴:۱۲:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
بی خاصیت ترین مجلس پس از انقلاب
ناشناس۷۱۵۲۴۳۱۶:۰۳:۰۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
از کره بخار بلند میشه از این مجلس نه
ناشناس۷۱۵۳۹۱۱۸:۱۸:۴۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
بهترین مجالس پس از انقلاب دوره های اول و ششم بودند
ناشناس۷۱۵۰۲۹۱۴:۱۶:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
این مجلس با ان مجلسی که امام خمینی فرمودند عصاره ملت است تفاوت از زمین تا اسمان است
ناشناس۷۱۵۳۴۵۱۷:۱۸:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
احمدی نژاد در مورد کارچاق کنی ها افشاگری کرد اما نتیجه اش جنجال و هیاهوی حامیان نافعان کارچاقکنی بود.
ناشناس۷۱۵۱۰۴۱۴:۵۲:۱۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
در مورد مجلس حمایت کننده از این فرد هتاک چه باید گفت!
ناشناس۷۱۴۷۸۲۱۲:۲۳:۲۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
مقصر افراد ناآگاهی هستند که رفتند دیمی به لیستها رای دادند و یک عده رانتخور و کارچاق کن و غیره !!!!! را به مجلس فرستادند.
ناشناس۷۱۴۹۹۲۱۳:۵۷:۰۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
مگر شما دیمی رای نمی دهی؟ راستش را بگو قبلش تحقیق میکنی یا براساس آنچه بهت دیکته میشه عمل میکنی
ناشناس۷۱۴۸۰۲۱۲:۳۱:۴۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
نماینده کار چاق کن خیلی خوبه- نماینده پست و مقام چاق کن- نماینده معامله جوش ده - نماینده انحصار کننده داریم- البته کل مزایای نمایندگی به همین نخبه(نخبه فک و فامیلی) گردانی هاست وگرنه نمایندگی کار دیگری اگر دارد شما توضیح بده
مهندس ناظر سازمان انرژی اتمی واقع در تورقوزآباد۷۱۴۸۰۴۱۲:۳۳:۱۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
با عرض سلام و احترام خدمت دکتر توکلی بزرگوار اگر واقعا این افراد را سراغ دارید و از کارشان اطلاع دارید مردم از فرد شما توقع دارند ضمن آوردن اسامی آنها برای مردم آن ها را به قوه قضاییه معرفی نمایید.
ناشناس۷۱۴۸۵۷۱۳:۰۱:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
آنوقت سرنوشت حجت الاسلام زائری در انتظار آقای توکلی خواهد بود.
ناشناس۷۱۵۱۱۷۱۴:۵۶:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
رطب خورده منع رطب کی کند؟
عبدالله۷۱۴۸۹۳۱۳:۱۷:۳۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
ما را به نمایندگان این مملکت امیدی نیست!!!
محمد قاسمی۷۱۴۹۷۳۱۳:۴۷:۴۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
پس چه‌ مجلس خلوتی از نماینده های مردم
ناشناس۷۱۴۹۷۵۱۳:۴۸:۰۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
قابل توجه هیات رئیسه محترم مجلس که به دفاع از نماینده خاطی درآمدند. لطفا یا پاسخ دکتر توکلی رو با دلیل و مدرک بدین یا بابت کار ناشایست تون از مردم عذرخواهی کنید.
ناشناس۷۱۵۰۵۰۱۴:۲۴:۲۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
آقای توکلی انگار شما تازه رسیدین به حرف بیست سال پیش جناب آقای محمد خاتمی . ایشان گفتند که باید احزاب درست و حسابی و شناسنامه دار داشته باشیم تا مردم در انتخابات به گفتمان و اندیشه و منش حزب رای بدهند نه به افراد و بر اساس وعده های تو خالی و گاها بر اساس قومیت و فامیلی . . افرادی ملون که به راحتی خود را پشت شعارها قایم میکنند و فقط به فکر رانت و سو استفاده از موقعیت نمایندگی است . یا دنبال کارچاق کنی این وارد کننده و آن سرمایه دارند ، یا دخالت در کار دستگاههای دولتی که لزوما هیچ ربطی به وظایف نمایندگی آنها ندارد و یا اخذ هر چه بیشتر امتیازات از این وزیر و آن مدیر کل . مثلا نماینده فلان شهر شمال کشور به صرف سفارش یا آشنایی یک دستگاه دولتی را تحت فشار قرار میدهد که یک فرد را از جنوب کشور به استان البرز منتقل کنند . حال اینکه اصلا این فرد نماینده هیچ کدام از مبدا و مقصد آن کارمند هم نیست . به راستی نمایندگان کی باید جوابگوی این گونه رفتارشان شوند
ناشناس۷۱۵۰۹۰۱۴:۴۳:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
شرم و ننگ بر این مجلس
رضامیرزایی۷۱۵۲۲۹۱۵:۴۸:۱۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
بعضی از نمایندگان از قرآن کریم فقط آیه ی چشم زخم را ازسی جزء حفظ هستند و از عمل آنان به قرآن ،عمل به این آیه محدود شده است. خطبه ای از نهج البلاغه:دعونی والتمسوا غیری ... وانا لکم وز`یراً خیراً لکم منی امیراً وان ترکتمونی فانا کاحدکم واسمعکم واطوعکممرا رها کنید و به سراغ دیگری بروید ، وزیر و مشاور بودن من برای شما بهتر از آن است که امیر و زمامدار باشم. اگر مرا رها کنید، مانند شما از شما می شنوم و اطاعت می کنم.
م۷۱۵۲۸۱۱۶:۳۱:۱۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
الان تمام ادرات باندبازی و کارچاق کنی است. هرکسی مکار و دروغ گو و اهل باند نباشد از دور خارج است.
ناشناس۷۱۵۳۹۲۱۸:۱۹:۲۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
باید قانون اساسی جدید و طرحی نو درانداخت وگرنه ....
نیما تیرگر۷۱۵۵۱۳۲۰:۳۸:۰۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
احسنت استاد بزرگوار برادر گرامی توکلی خدا رحمت کند فرزند شما را
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین