نحوه انتخاب بهترین کابینت آشپزخانه

گزارش بازرگانی،   3971017087

اهمیت آشپزخانه در دکوراسیون داخلی

در بحث های مربوط به طراحی دکوراسیون خانه، از آشپزخانه به عنوان قلب خانه یاد می شود. این نام گذاری برای این انجام شده است که اهمیت بالای طراحی دکوراسیون و جلوه‌ی آشپزخانه را به ما گوشزد کند. آشپزخانه محیطی است که در طراحی های معماری امروزی معمولاً از داخل هال یا پذیرایی نیز جلوه‌ای از آن مشخص است و همین باعث افزایش اهمیت داشتن دکوراسیونی خوب از جمله داشتن کابینت آشپزخانه‌ی مناسب است. در کنار این موضوعات، آشپزخانه محیطی است که یک یا تعدادی از اعضای خانه در طول روز وقت زیادی را در آن می گذرانند یا در هنگام صرف غذا احتمالاً تمامی اعضای خانه در آن گرد هم می آیند. همه‌ی این ها اهمیت بالای این محیط را به ما نشان می دهد. یکی از اصلی ترین اجزای شکل دهنده به این محیط کابینت آشپزخانه می باشد. در انتخاب کابینت آشپزخانه همانند تمامی اجزای دیگر دکوراسیون داخلی خانه، انتخاب های فراوانی پیش روی ما قرار دارد. انتخاب هایی که همه شان ویژگی های بسیار مثبتی دارند و باعث می شوند که ما نتوانیم از بین آن ها انتخاب کنیم. در واقع به نوعی باعث گیج شدن ما می شوند. اما مشورت و یا استخدام طراح دکوراسیون یا یک گروه طراح دکوراسیون می تواند در این زمینه به شما کمک کند. گروه طراحی و معماری شیوه با سال ها تجربه در زمینه‌ی طراحی دکوراسیون خانه به طور خاص نیز در زمینه طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه نیز فعالیت کرده است و در این موضوع می تواند کمک زیادی به شما بکند. در کنار آن در انتخاب کاغذ دیواری مناسب و دیگر اجزای مربوط به دکوراسیون خانه نیز می تواند راهنمای شما باشد.

تصورهای اشتباه در رابطه با گروه های طراحی دکوراسیون

البته بسیاری نیز این تصور را دارند که مراجعه یا مشورت با طراحان حرفه‌ای صرفاً مربوط به ثروتمندان و آدم های خاص است و هر کسی به این موضوع نیاز ندارد. خصوصاً این که فکر می کنند این کار هزینه های آن ها را افزایش خواهد داد. اما همان طور که قبلاً نیز به آن اشاره کردیم، این تصور به هیچ وجه درست نیست. استخدام گروه طراحی حرفه‌ای نه تنها هزینه های شما را افزایش نمی دهد، بلکه با استفاده از راهنمایی ها و تجارب آن ها شما قادر خواهید بود تا دست به انتخاب هایی بزنید که تا سال های سال عمر و دوام داشته باشند؛ به این ترتیب حتی هزینه های شما کاهش نیز می یابد. تصور اشتباه دیگر از استخدام گروه طراحی این است که فکر می کنند باید دکوراسیون داخلی خانه را به صورت کلی به طراح بسپارند، در حالی که این طور نیست و شما می توانید در موارد جزئی مانند طراحی و نصب کاغذ دیواری ، کابینت آشپزخانه و غیره به طراح مراجعه کنید. البته بعضی گروه های طراحی کارهای جزئی را انجام نمی دهند، اما در مورد گروه طراحی و معماری شیوه این طور نیست و این گروه در موارد جزئی نیز به راهنمایی و کمک مشتریان می شتابد. حالا ما قصد داریم تا در این نوشتار در مورد جنبه های مختلف انتخاب کابینت آشپزخانه صحبت کنیم و این که کابینت آشپزخانه‌ی مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد. قطعاً این مطالب باعث نخواهد شد تا شما به یک انتخاب قطعی برای خود برسید، اما به شما کمک خواهد کرد که در هنگام مشورت و گرفتن راهنمایی از طراحان، بهتر هدف و خواسته‌ی خود را بیان کنید و زودتر به نتیجه‌ی مطلوب برسید.

ارتقای کابینت آشپزخانه

ممکن است شما در خانه‌ای زندگی بکنید و قصد تعویض کابینت آشپزخانه را داشته باشید، اما کابینت هایتان در وضعیت خوبی باشند و کارایی خود را نیز از دست ندادند. در این حالت لازم نیست تا به صورت کلی کابینت ها را تعویض کنید. صرفاً کافی است تا یک ارتقای سطحی روی آن ها انجام دهید و اصطلاحاً کابینت آشپزخانه را تر و تازه کنید. این انتخاب نسبت به زمانی که بخواهید کابینت ها را به صورت کلی تعویض نمایید بسیار اقتصادی تر نیز می باشد. ارتقای کابینت آشپزخانه هم به صورت رنگ آمیزی مجدد و ترمیم سطحی اجزای آن صورت می پذیرد. هم چنین راه های دیگری نیز برای ارتقای کابینت آشپزخانه وجود دارد. به طور مثال می توان روکش های کابینت آشپزخانه را تعویض کرد و یا از کابینت ممبران استفاده کرد و یا درهای کشوها و کابینت ها را تغییر داد. همه‌ی این کارها البته باید توسط افراد آموزش دیده صورت بپذیرد. چنین پروسه‌ای نسبت به تعویض کامل کابینت آشپزخانه نه تنها هزینه‌ی کم تری می گیرد، بلکه در زمان کوتاه تری نیز انجام می شود. البته اگر قصد تعویض درهای کشوها و کابینت ها را داشته باشید، ممکن است کمی هزینه ها افزایش یابد، اما طبیعتاً باز هم به پای تعویض کامل کابینت آشپزخانه نمی رسد.

تعویض کامل کابینت آشپزخانه

حال اگر تصمیم گرفتید تا کابینت خانه تان را به صورت کامل تعویض کنید یا مثلاً اگر خانه‌ی جدیدی خریدید که نیاز به نصب کابینت آشپزخانه داشت، چندین انتخاب پیش روی شماست. یکی از انتخاب ها کابینت های گلاس میباشد و دیگر انتخاب شما کابینت ام دی اف است . همچنین شما می توانید از کابینت هایش پیش ساخته، نیمه پیش ساخته استفاده کنید و یا به صورت اختصاصی برای آشپزخانه‌ی خانه‌ی خود کابینت بسازید. در صورت انتخاب نوع آخر یعنی طراحی کابینت آشپزخانه به صورت کامل از ابتدا تا انتها، گزینه های بسیار زیادی پیش روی شما قرار می گیرد و شما می توانید نوع طراحی، مواد مورد استفاده، تجهیزات و غیره را به صورت کامل گزینش کنید. اما از طرف دیگر طراحی و ساخت این نوع کابینت آشپزخانه زمان بسیار بیشتری از شما می گیرد و خرج بالایی نیز نسبت به انواع دیگر برای شما خواهد داشت.

استفاده از نوع پیش ساخته

در نوع پیش ساخته همان طور که از نامش پیداست، کابینت ها از قبل آماده شده‌اند. کارخانه ها کابینت ها را در اندازه های استاندارد تولید می کنند و صاحبان خانه می توانند با توجه به نیاز های خود اندازه های مناسب را دربیاورند و کابینت مناسب را تهیه نمایند. ایراد این نوع انتخاب کابینت آشپزخانه این است که چون کابینت های پیش ساخته در اندازه های ثابتی تولید می شود، ممکن است برخی فضاهای آشپزخانه (بزرگ یا کوچک) خالی بماند. البته این مشکل را می توان با قرار دادن تجهیزات دیگر آشپزخانه در آن فضاها حل کرد. کابینت های پیش ساخته ارزان ترین نوع کابینت ها هستند، چون در کارخانه و به صورت انبوه در سایزهای استاندارد تولید می شوند. البته این نوع کابینت ها معمولاً شهرت خیلی خوبی ندارند و به این معروف هستند که کیفیت نسبتاً پایینی دارند؛ چه از نظر مواد مورد استفاده در آن ها و چه از نظر نوع ساخت. با این حال انواع بسیار گوناگونی از این نوع کابینت ها در بازار پیدا می شود و برخی از آن ها نیز از مواد بسیار با کیفیتی ساخته شده‌اند و ساخت آن ها نیز از کیفیت بالایی برخوردار بوده است. در نهایت خیلی فرقی نمی کند که شما چه نوع کابینتی را برمی گزینید، چیزی که مهم است که این است که کابینت آشپزخانه‌ی شما دارای کیفیت کافی باشد و بتواند تا سال های سال برای شما کار کند.

نوع ساخت و استایل

در مرحله‌ی بعدی باید نوع ساخت کابینت آشپزخانه و استایل آن را مشخص کنید. به طور مثال در آشپزخانه های سنتی تر، کابینت های فریم دار معمول تر هستند. در این نوع کابینت ها در دور آن یک فریم وجود دارد که به وسیله‌ی آن در کابینت باز می شود. در واقع در به فریم کابینت متصل می گردد. در نوع بدون فریم یا اصطلاحاً نوع اروپایی هیچ گونه فریمی وجود ندارد و در به صورت مستقیم به کناره های کابینت متصل می گردد. در آشپزخانه های امروزی بیشتر از کابینت های بدون فریم استفاده می شود، خصوصاً که مزایای آن نسبت به کابینت های فریم دار بیشتر است. در کابینت هایی که دارای فریم هستند، فریم دور در دسترسی شما به فضای داخل کابینت مشکل ایجاد می کند، مشکلی که در کابینت های بدون فریم طبعاً موجود نیست. وقتی به انتخاب نوع استایل کابینت ها نیز می رسیم، انتخاب های بسیاری پیش روی شما قرار دارد. یکی از چیزهایی که استایل کابینت آشپزخانه را مشخص می کند، نوع در های کابینت است. نوع درهای کابینت می تواند انواع مختلفی داشته باشد. به طور مثال لولایی باشد یا این که با جک باز شود یا این که اصلاً به صورت کشویی باز شود. البته نوع آخر در موارد خاص مورد استفاده قرار می گیرد، اما این مزیت را دارد که هنگام باز شدن فضای کم تری را اشغال می نماید.

اندازه ها و موارد دیگر

بعد از انتخاب موارد مربوط به سطوح خارجی کابینت، نوبت به انتخاب تجهیزات و موارد داخلی آن می رسد. هر قسمت از کابینت آشپزخانه کارایی خاص خود را دارد و شما باید مشخص کنید که در هر قسمت چه می خواهید. به طور مثال ممکن است در یک قسمت به کشوهای بسیار بزرگ احتیاج داشته باشید یا در قسمت دیگر لازم داشته باشید تا کشوهای کوچک تری قرار بگیرد. این ها مواردی است که شما باید در مورد آن تصمیم بگیرید. باید بدانید که در آشپزخانه خود دقیقاً به چه فضاهایی احتیاج دارد و بر اساس آن ها تصمیم بگیرید که اندازه های هر قسمت دقیقاً به چه نحوی باشد. در این مرحله نیز راهنمایی های طراح یا گروه طراحان می تواند برای شما راه گشا باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین