بلاتکلیفی ۱۰ هزار کانتینر در بندر شهید رجایی از سال ۸۰ تاکنون

گروه اقتصادی الف،   3971011207

بر اساس نخستین آمار رسمی اعلام شده از وضعیت دپوی کالا در بندر شهید رجایی، در حال حاضر ۴۲ هزار کانتینر در محوطه‌های این بندر دپو شده که ۱۰ هزار کانتینر از سال ۸۰ تاکنون تعیین تکلیف نشده‌اند.

به گزارش مهر به نقل از گمرک شهید رجایی، نشست مشترکی بین مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان هرمزگان و گمرک شهید رجایی، با دستور کار تعامل و همکاری دو مجموعه برای ایجاد یکپارچگی بیشتر فعالیت های درون بندر، کاهش میزان ماندگاری کالا در محوطه ها و  دقیق و شفاف تر شدن تبادل اطلاعات بین گمرک و بندر برگزار شد.

بر اساس آمار اعلام شده در این نشست،  در حال حاضر ۴۲ هزار کانتینر در محوطه های بندر شهید رجایی دپو شده که ۱۰ هزار کانتینر از سال ۸۰ تاکنون تعیین تکلیف نشده اند.

حسین سعیدی سرپرست ستاد نظارت گمرکات استان و مدیرکل جدید گمرک شهید رجایی طی سخنانی در این نشست با بیان اینکه گمرک و بندر دو مجموعه جدا از هم نیستند، گفت: آمادگی داریم که در بحث تعیین تکلیف کالاهای رسوبی و متروکه به یک جمع بندی برسیم.  

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از این کالاها به دلیل محدویت های ناشی از قوانین و مقررات جاری، امکان خروج از بندر را پیدا نکرده و با تعامل خوب دو مجموعه قابل حل است، گفت: نتیجه این تعامل مسلما هم به نفع نظام و هم به نفع مردم خواهد بود.

در این نشست عفیفی پور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز ابراز امیدواری کرد: با برنامه های مجموعه مدیریتی جدید گمرک شاهد تغییر و تحولات اثربخش و رقم خوردن روزهایی خوب برای تجارت کشور و رضایت مشتریان بندر باشیم.

وی ادامه داد: سازمان بنادر و گمرک دو مجموعه مکمل همدیگر هستند که باید ضمن رعایت ضوابط و تامین حقوق دولت زیرساخت ها و بستری را فراهم می کنند تا کالاها به صورت شفاف و در قالب رویه هایی مشخص همچون ترانزیت، ترانشیپ، صادرات و واردات وارد سرزمین اصلی شده یا از کشور خارج شوند.

وی با اشاره به تاکیدات رییس جمهور و جلسات معاون اول رییس جمهور در خصوص تعیین تکلیف کالاهای رسوبی در بنادر گفت: در حال حاضر ۴۲هزار کانتینر در محوطه های بندر شهید رجایی وجود دارد که ۱۰ هزار کانتینر از این تعداد از سال ۸۰ تاکنون تعیین تکلیف نشده و بیشترین تعداد نیز مربوط به سال گذشته بوده است.

عفیفی پور با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل بنادر و دریانوردی در خصوص احصاء فهرست کالاهای متروکه در بندر شهید رجایی به صورت هفتگی گفت: ماندگاری کالا در بندر نه تنها به سود شرکت های انباردار بخش خصوصی نیست بلکه تا میزان چشمگیری بر درآمد آنها هم اثر منفی دارد. زیرا این پدیده باعث ایجاد حاشیه سود شکننده و شیشه ای می شود و گردش کالا در انبارهای شرکت های محوطه دار قطعاً به نفع آنهاست.

منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با ظرفیت سالانه ۱۰۰ میلیون تن کالا، بزرگترین و مهم ترین بندر تجاری ایران است که به تنهایی ۵۸ درصد عملیات کالاهای غیرنفتی، ۴۳ درصد عملیات جابجایی فرآورده های نفتی و ۸۵ درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را بر عهده دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین