عملیات «فریب» آشنا «لو رفت»

گروه سیاسی الف،   3971008226 ۶۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
عملیات «فریب» آشنا «لو رفت»

این روزها مصادف با سالگرد عملیات کربلای چهار است. این سال ها همیشه بحث هایی درباره این عملیات مطرح بوده است. در این بین، امسال توییتی از دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب شد در فضای مجازی، بحث ها و جدال های جدیدی درباره این موضوع  شکل بگیرد.

اگر چه بحث ها درباره عملیات کربلای چهار بحث جدیدی نیست و در این سال ها و از همان زمان بارها و بارها درباره آن مطلب نوشته شده اما بدون شک از این مجادله های توییتری، آگاهی و اطلاعات جدیدی بدست نخواهد آمد. به خصوص این که ضدانقلاب نیز میدان دار شده و مدعی دفاع از شهدا و انقلاب شده اند!

البته حتماً ضرورت دارد در جای خود و در موقعیت مناسب درباره این مسئله تحقیق و پژوهش شود. اما کسی نمی تواند انکار کند هشت سال دفاع مقدس زمانی به ایران تحمیل شد که تازه بزرگترین انقلاب مردمی قرن بیستم به پیروزی رسیده بود و هنوز نهادسازی شکل نگرفته بود، نیروها و تجهیزات نظامی به اندازه کافی وجود نداشت، ارتش و سپاه نیز به صورت منسجم و یکپارچه آمادگی لازم را نداشتند. اما صدام حسین در سال ۵۹ با حمایت کشورهای غربی و عربی به انقلابی که تازه به پیروزی رسیده بود ناجوانمردانه حمله کرد اما مردان و زنان این سرزمین در طول هشت سال به جهانیان ثابت کردند حاضر نیستند ذره ای از اعتقادات و خاک سرزمین خود کوتاه بیایند.

اتفاقی که برای اولین در دوران ایران معاصر رخ داده بود. از این رو جنگ تحمیلی را باید به عنوان سند افتخاری در تاریخ این سرزمین دانست.چرا که برای اولین بار در تاریخ ایران جنگی با این وسعت شکل گرفت اما به همت رزمندگان حتی یک وجب از خاک کشور در دست دشمن متجاوز باقی نماند . 

 در این بین واکنش برخی نسبت به موضوع کربلای چهار و اظهارنظر محسن رضایی جای تامل دارد. این نوشته هرگز در مقام دفاع از نوشته دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست اما مهم نقد نوع جبهه گیری یک مقام مسئول دولتی در قبال این گونه بحث هاست. روی سخن با حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور است. ایشان در توییت های پی در پی خود به گونه ای به مخاطب و کاربران القا می کند که انگار عده ای ضد انقلاب مسئول جنگ بوده اند.

مشاور رئیس جمهور در بخشی از یکی از توییت های خود می نویسد:  تحلیل‌های پسینی مشکلی را حل نمی‌کند. ما شایدخطاکاران را ببخشیم، اما خودشیفتگان را هرگز.

آشنا در توییت دیگری عنوان می کند: "فرمانده عملیات فریبنده. سلام بر شما. وقت آن رسیده که در سی‌امین سالگرد پایان جنگ و چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تن به شفافیت داده و به سوالات کهنه بسیجیان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران در باره راز‌های سربه‌مهر دفاع مقدس پاسخ دهید. شما تا به حال در قامت یک قهرمان ملی جلوه کرده‌اید. اما اکنون با این سخنان در باب آن عملیات تلخ دیگر نمی‌توانید پشت نام سرداران شهید پنهان شوید و باید خود را برای سوالات سخت آماده کنید. همه باید مراقب خودشیفتگی باشیم".

بدون شک در مدیریت و اداره جنگ، اشتباه هم رخ داده اما همگان می دانند که محسن رضایی به تنهایی مسئولیت جنگ و عملیات ها را برعهده نداشته است. مرحوم هاشمی رفسنجانی به عنوان فرمانده جنگ در بخشی از گفت و گویی که با خبرگزاری ایسنا در سال 94 درباره عملیات کربلای چهار داشته عنوان می کند: انصافاً همه چیز عملیات، خوب آماده شده بود؛ یعنی هم نیرو آماده بود، هم امکانات جنگ فراوان بود، هم چیزهای دیگری داشتیم و وضع‌ ما خیلی خوب بود... خیلی بحث کردیم، وقتی که رای گرفتیم، دیدیم ۵۰ – ۵۰ است... نهایتاً راهکار را در این دیدند که من و آقای رضایی، تصمیم بگیریم...

   اما این که هدف مشاور رئیس جمهور از این نوع واکنش نشان دادن چیست جای تامل و سوال دارد. دامن زدن به این مباحث چه نفعی برای امروز مردم و وضعیت نابسامان اقتصادی دارد؟ سوال را می توان این گونه نیز طرح کرد: خود را در جایگاه مدافع و حامی خانواده شهدا قرار دادن و متهم کردن مسئولان غیر دولتی چه آورده ای برای مشاور رئیس جمهور دارد که به استقبال چنین فضایی می رود؟

آیا در مقابل درخواست شفافیت جناب آشنا نمی توان این سوال را از دولت محرمانه امید و تدبیر خواست که خودتان در ورود به دهه پنجم انقلاب چگونه عمل کرده اید که دیگران را در دهه اول انقلاب متهم می کنید؟ آیا این دولت می تواند دم از تدبیر،کارآمدی و کفایت بزند؟ اصولاً این دولت در حوزه های مختلف چه اندازه شفاف سازی کرده که حالا خواهان شفافیت توییتری از دیگران و درباره جنگ شده است؟ سرنوشت فیش های نجومی و حقوق های چند ده میلیونی در دولت اعتدال چه شد؟ و ...  

نکته جالب این جاست که آقای مشاور برای اثبات ادعا، بدون تحقیق اخبار و نوشته هایی که قبلاً درست نبودن آنها اثبات شده به عنوان سنددر توییتر بازنشر می کند. چنان چه به نقل از مهدی قلی رضایی در کتاب «لشکر خوبان» گفته است: «نه فقط وقوع عملیات از آن نقطه بلکه حتی زمان و ساعت شروع آن نیز لو رفته... ما به دشمنی حمله خواهیم کرد که همه چیز را برای متوقف کردن حرکت ما آماده کرده.»

اما مهدی‌قلی رضایی، راوی کتاب سال گذشته با انتشار یادداشت کوتاهی به مطالب ضد و نقیض منتشر شده درباره عملیات کربلای ۴ و شهادت غواصان پاسخ داده بود.

سردار مهدیقلی رضایی، راوی کتاب لشکر خوبان درباره ادعای آشنا و نقل روایت اخیر او موضع‌گیری کرد و گفت: «این مطلب را که به نام اینجانب مهدی قلی رضایی گذاشته‌اند کذب محض است و در کتاب لشکر خوبان اصلا این مطلب وجود ندارد.کاش یکبار  به کتاب مراجعه کرده بودند».

عین مطلب از کتاب «لشکر خوبان»:

... به قرارگاه تاکتیکی فرماندهی رسیدم. رفتم داخل سنگر. برادر امین کنار بی‌سیم‌های زیادی نشسته بود. جویای وضع بچه‌ها شد گفتم"بچه‌ها را آماده کردیم ... آماده حرکتن "

 _خدا به همراهتان

-برادر امین ...

این را که گفتم، امین آقا فهمید که بدون سوال آنجا نیامده‌ام.

-با توجه به وضعیت، اگه وقتی وارد آب شدیم درگیری شروع شد، چی کار کنیم؟

-بیایید بیرون ...ادامه ندید.

-اگه وسط آب رها بودیم و درگیری شروع شد، چی؟

-آن وقت خودتونو به نزدیکترین ساحل برسونید. اگه به ام الرصاص نزدیک بودید برید اونجا. و اگه به بوارین نزدیک بودید، برید اونجا. و اگه نزدیک خط خودمان بودید، سریع برگردید.

************

آقای آشنا !اگر قرار به پاسخگویی باشد هیچ کس به اندازه آقایان هاشمی و روحانی در معرض سوالات بیشمار قرار ندارند . عملیات فریب شما لو رفته است .

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۹۹۰۰۸۱۶:۰۳:۰۳ ۱۳۹۷/۱۰/۹
این مطلب هیچ چیزی را روشن نمی کند فقط کورکورانه از یک نفر دفاع می کند.
ما را به خیر شما امیدی نیست۶۹۹۱۷۶۱۷:۲۲:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۹
فقط میتونم بگم خیلی ها در حد و اندازه مسئولیت کشور بزرگی مثل ایران نبوده و نیستند و باید این رویه متوقف بشود و افراد جوان و با دانش روز دنیا جایگزین شوند
ناشناس۶۹۹۹۱۱۰۰:۳۶:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
روند جایگزینی جوانان آغاز شده.آقایان می روند آقازادگان می آیند.
ناشناس۶۹۹۲۵۴۱۷:۵۴:۴۰ ۱۳۹۷/۱۰/۹
این از مختصات اینجور اشخاصه که به هرشکل ممکن میخوان طرفداری کنن حتی اگه لازم باشه به نوشته های کسی استناد میکنن که خودشون لفط خائن و فتنه گر بهش دادن
ناشناس۶۹۹۲۶۵۱۷:۵۹:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۹
از کدام نفر دفاع می کند؟ کامنت شما مبهم است!
ناشناس۶۹۹۷۱۳۲۲:۰۹:۳۸ ۱۳۹۷/۱۰/۹
حرفهای آشنا خیلی آشناس!!!
کاویانی۶۹۹۷۳۸۲۲:۲۰:۳۱ ۱۳۹۷/۱۰/۹
رییس جنگ‌هاشمی بود خودش هم از کربلای ۴تعریف کرد چرا یقه رضایی را گرفتن؟؟؟!!
ناشناس۷۰۰۱۳۶۰۸:۳۸:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
چرا سیاسی می کنید این افراد باید پاسخگو اعمالشان باشند خطایی کردندعذرخواهی کنند
فرناز۶۹۹۰۱۳۱۶:۰۴:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۹
اگر آقای محسن رضایی از جناح مقابل شما بود باز هم از ایشان دفاع می کردید؟!
ناشناس۶۹۹۱۲۲۱۶:۵۹:۰۳ ۱۳۹۷/۱۰/۹
نه 4 تا بهتان هم بهش میزدند
ناشناس۶۹۹۱۷۵۱۷:۲۲:۳۱ ۱۳۹۷/۱۰/۹
خوب معلومه نه
ناشناس۶۹۹۴۶۵۱۹:۵۰:۰۷ ۱۳۹۷/۱۰/۹
آقای روحانی و آشنا می توانند جواب این سوال مهم را بدهند که چرا آقای هاشمی رفسنجانی بعد از فتح خرمشهر با پایان جنگ مخالفت می کردند ؟!
ناشناس۶۹۹۶۷۴۲۱:۴۸:۰۵ ۱۳۹۷/۱۰/۹
موضوع تایید و یا تکذیب آقای محسن رضایی نیست. موضوع این است که آقای آشنا به عنوان دستیار رئیس جمهور باید به جای عملیات کربلای 4 در خصوص عملکرد اقتصادی دولت سخن بگوید؛ و توضیح بدهد که چرا و چگونه مردم را گرفتار این مضیقه اقتصادی کرده اند. متاسفانه این دولت برای فرار از پاسخگویی مدام حاشیه سازی می کند.
ناشناس۶۹۹۰۲۳۱۶:۱۳:۴۰ ۱۳۹۷/۱۰/۹
جریانی که در انتخابات ، از منافقین حمایت می کرد تا رای سیاه جمع کنه. ، حالا سینه چاک خانواده شهدا شده!!
مرتضی۶۹۹۳۰۴۱۸:۱۸:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۹
احسنت،حرف دل عاقلان هست
مهران۷۰۰۱۰۶۰۸:۱۸:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
آفرین بسیار عالی گفتید یه نکته دیگر هم وجود دارد و اون اینکه خود آقای آشنا و کلا دولتی ها و لیست امید و اصلاح طلب ها روی هم چند سال جبهه بودن وسابقه جبهه رفتن دارن که نظر هم میدهند؟
ناشناس۷۰۰۱۱۶۰۸:۲۷:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
آقا این مغلطه ها چیه که میکنی؟ الان سوال مردم در مورد فرماندهی جنگ هست؟ چرا یک عملیاتی که لو رفته بود رو متوقف نکردند؟
ناشناس۶۹۹۰۲۶۱۶:۱۴:۳۹ ۱۳۹۷/۱۰/۹
یعنی محسن رضایی تصمیم گیر بوده ، بدون دخالت هاشمی و روحانی؟!
ناشناس۶۹۹۴۷۳۱۹:۵۲:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۹
جالب این جاست که الان خاطرات آقای هاشمی قابل استناد شده.!!!@
ناشناس۶۹۹۰۲۸۱۶:۱۵:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۹
جامعه را درگیر جنک و تحریم و هزار بلا و مصیبت کردید الان هم باز درگیر تحلیلش هستید
علی۶۹۹۰۲۹۱۶:۱۵:۳۰ ۱۳۹۷/۱۰/۹
مردم را به عملیات کربلای 4 مشغول کرده اند . شرکت های دولتی را بعنوان خصوصی سازی بین خودشان چوب حراج زده اند .
محمد۶۹۹۰۳۰۱۶:۱۶:۰۶ ۱۳۹۷/۱۰/۹
لعنت بر خائنین به ملت....
ناشناس۶۹۹۳۱۳۱۸:۲۱:۴۱ ۱۳۹۷/۱۰/۹
واقعا ۱۲۰۰۰ نفر کشته برای این تاکتیک فریب. ارتش بعث صدام تنها درو کرد.
ناشناس۷۰۰۱۸۴۰۸:۵۸:۱۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
اصلا اسم عملیات رو عراق گذاشته بود عملیات درو
ناشناس۶۹۹۰۳۲۱۶:۱۶:۱۲ ۱۳۹۷/۱۰/۹
تاریخ مصرف کنسرت و ورود زنان به ورزشگاه تمام شد ، جنگ روانی وارد حوزه دفاع مقدس شد..
محمد۶۹۹۲۴۱۱۷:۴۸:۱۵ ۱۳۹۷/۱۰/۹
دوست عزیز شما بفرمایید که وارد چه حوزه ای بشیم که شما راضی باشی ؟
مجتبی۶۹۹۸۳۷۲۳:۲۹:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۹
سفره مردم
ناشناس۶۹۹۹۴۱۰۱:۱۲:۱۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
خاشقچی
علی۶۹۹۰۳۳۱۶:۱۶:۳۰ ۱۳۹۷/۱۰/۹
خیلی عجیب است.بجای آنکه به آقای رضایی توصیه کنید که لازم نیست برای تبرئه خودشان به اینگونه صحبتها متوسل شوند (که باعث رنجش بسیاری از خانواده های شهدا به ویژه شهدای غواص شده است) به منتقدان می تازید.
ناشناس۶۹۹۰۳۴۱۶:۱۶:۳۱ ۱۳۹۷/۱۰/۹
جناب رضایی جای این مباحث توییتر نیست با توییت و ریتوییت هم نمیشه بحث کارشناسی کرد. بهتره سعه صدر داشته باشید و وارد بازی که هیچ نفعی به حال ملت نداره نشید.
ناشناس۶۹۹۰۴۴۱۶:۲۰:۳۳ ۱۳۹۷/۱۰/۹
غربگراها از اروپا کلا ناامید شدن..دارن حواسها رو پرت می کنند..
ناشناس۷۰۰۰۵۸۰۷:۴۲:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
نظر شرق گراها به کدوم سمته الان؟
ناشناس۶۹۹۰۵۳۱۶:۲۳:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۹
می خواهید حقیقت را قربانی دشمنی های جناحی خود کنید اما مردم فریب نمی خورند. بجای دفاع کور کورانه از اشخاص با شجاعت از حقیقت دفاع کنید
ناشناس۶۹۹۰۶۹۱۶:۳۳:۴۸ ۱۳۹۷/۱۰/۹
خدا لعنت کند خیانتکاران به مردم و این انقلاب را....................
ناشناس۶۹۹۰۷۵۱۶:۳۵:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۹
بله آقای رضایی مسوول تام جنگ نیستند اما ایشون دوست دارند همه فتوحات به نامشان ثبت بشه، وقتی هم نوبت اشتباهات میشه مسوولیتی قبول نمی‌کنند و گاهی هم مثل این مورد توجیه های عجیب و غریب میارند
ناشناس۶۹۹۱۱۰۱۶:۵۱:۴۶ ۱۳۹۷/۱۰/۹
خون 6000 شهید مظلوم این عملیات ارزش ندارد که فرمانده اش نقد شود؟
ناشناس۷۰۰۱۸۵۰۸:۵۸:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
چه ربطی به ارزش خون شهید داره چرا فرا فکنی می کنید.
ناشناس۶۹۹۱۶۹۱۷:۱۹:۰۳ ۱۳۹۷/۱۰/۹
مطرح کردن این موضوع از جانب رضایی و جبهه گیری آشنا فقط برای گمراه کردن اذهان مردم از وضعیت بحرانی اقتصاد کشور است
ناشناس۶۹۹۱۷۷۱۷:۲۳:۰۲ ۱۳۹۷/۱۰/۹
آفرین
سعید۶۹۹۲۰۰۱۷:۳۰:۵۵ ۱۳۹۷/۱۰/۹
در ابتدای جنگ تجهیزات نظامی وجود نداشت؟!؟!
ناشناس۶۹۹۲۲۳۱۷:۴۰:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۹
ای کاش تحلیل های شما بیطرفانه بود تا خواننده بهترقبولش میکرد
ناشناس۶۹۹۲۳۳۱۷:۴۵:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۹
دو روزه صبح تا شب دارید مطلب در دفاع از محسن رضایی می نویسید بعد میگی قصد دفاع ندارید ؟ واقعا مضحکه
ناشناس۶۹۹۳۰۲۱۸:۱۷:۴۷ ۱۳۹۷/۱۰/۹
واقعیت همان است که آقای آشنا گفته است. بهتر است آقای رضایی هم واقعیت را بگوید و از مردم ایران و خانواده شهدا عذر خواهی کند و از خدا طلب بخشش نماید.
ناشناس۶۹۹۳۱۲۱۸:۲۱:۰۶ ۱۳۹۷/۱۰/۹
این همان ادمی بود که میگفت بریم هزار تا امریکایی بگیریم و بابت هر یک یک میلیارد تا وضع اقتصادی خوب شود یعنی این میخواست با این نظرات رئیس جمهور هم بشود شما ایشان را جدی نگیر
ناشناس۶۹۹۳۳۹۱۸:۳۷:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۹
البته همیشه شما راست میگی‌! جان مردم هم که هیچ وقت اهمیت نداشته!
ناشناس۶۹۹۳۴۷۱۸:۴۶:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۹
آقا این جمله تون خیلی قشنگ بود آیا این دولت می تواند دم از تدبیر،کارآمدی و کفایت بزند؟
ناشناس۶۹۹۸۹۴۰۰:۱۵:۲۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
این جمله زیبا نبود بلکه فرا فکنی بود برای این که مردم پیگیر پاسخگویی رضایی نباشند سوال را منحرف وبه وضع اقتصادی دولت می پردازند!!
هموطن۶۹۹۳۹۳۱۹:۰۱:۰۳ ۱۳۹۷/۱۰/۹
نا گفته های جنگ بسیار است وبا توجه به گذشت بیش از 30 سال باید همه فرمانده ها نا گفته ها را بگویند . ولی نکته بسیار مهم اینکه چرا اقای دکتر رضایی هرگز از رزمنده ها دفاع نمی کنند ؟
ناشناس۶۹۹۴۵۸۱۹:۴۷:۳۹ ۱۳۹۷/۱۰/۹
آقای آشنا می خواهند افکار عمومی را از تورم 200 درصدی فعلی و اوضاع نابسامان اقتصادی منحرف کنند.
سپهر۶۹۹۵۰۲۲۰:۰۵:۴۰ ۱۳۹۷/۱۰/۹
نه مخالفت آشنا با رضایی انگیزه خدائی داره و نه پاسخ شما ، هوای نفس بدجوری مسولین رو گرفتار کرده
عباس۶۹۹۵۱۵۲۰:۱۲:۵۵ ۱۳۹۷/۱۰/۹
نزدیک انتخاباته باید به حریف ها حمله کرد.
ناشناس۶۹۹۵۲۰۲۰:۱۵:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۹
آقای آشنا شما مسئول هستید در قبال تشویش اذهان. کمی به مسائل واقعی نگاه کنید و مصلحت اندیشی کنید.
علی۶۹۹۵۳۸۲۰:۲۲:۴۲ ۱۳۹۷/۱۰/۹
چه هاشمی و روحانی ، چه رضایی یا هرکی دیگه باید پاسخگو باشن
ناشناس۶۹۹۵۵۹۲۰:۳۵:۰۲ ۱۳۹۷/۱۰/۹
بیشتر بحث درباره توییت های عجیب محسن رضایی درباره آزمایشی بودن عملیات بود٫ با حرفه‌ای آشنا و....بحث را منحرف نکنید۰
ناشناس۶۹۹۵۷۸۲۰:۴۴:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۹
اقای اشنا در زمان دفاع مقدس نامی نا اشنا بود و هست اما اینکه الان مدعی مجاهدتهای رزمندگان و جانبازان شده را باید در تخصص جنگ روانی ایشان جستجو کرد ایا وظیفه مشاور ریس جمهور در این مشکلات شدید اقتصادی ایجاد فضای ملتهب روانی به قیمت تحقیر و تحمیق رزمندگان و خانواده های شهدا است؟؟
ناشناس۶۹۹۵۹۳۲۱:۰۳:۱۴ ۱۳۹۷/۱۰/۹
سلام.اون متنی را که از آقای هاشمی نقل کردید مربوط به عملیات کربلای پنجه.عزیز دلم آقای هاشمی رسید به پایگاه امیدیه خبر دادند عملیات کربلای 4 شروع شده.
ناشناس۶۹۹۷۴۱۲۲:۲۲:۰۷ ۱۳۹۷/۱۰/۹
کاملا درسته و حق با شماست.
ناشناس۶۹۹۶۸۰۲۱:۵۵:۳۰ ۱۳۹۷/۱۰/۹
شما که به داماد روحانی گیر میدید ، چرا نحلیلی در باره فرزند رضائی ارائه نمبکنید؟!
محمد۶۹۹۶۸۵۲۱:۵۶:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۹
من نمی دانم شغل و وظیفه این آشنا چیست و چه زحمتی بابت حقوقی که دریافت می کند می کشد اهل هیچ جناحی هم نیستم ولی این سئوال خیلی وقت است ذهنم را درگیر کرده.
علی۶۹۹۷۲۲۲۲:۱۴:۴۱ ۱۳۹۷/۱۰/۹
باشد و بسیار با دو جمله آخر موافقم، هاشمی که دیگر نیست ولی روحانی هست ، بیاید و بگوید
سعید۶۹۹۷۳۱۲۲:۱۸:۱۴ ۱۳۹۷/۱۰/۹
حدود 200 عملیات شده طبعا تعدادی هم نا موفق بوده فرماندهان جنگ تصمیم های زیادی را گرفته اند که در بین آنها والفجر 8 هم بوده فتح فاو هم بوده و. و...ولابدچند تصمیم اشتباه هم بوده دنبال چه چیزی هستید ؟اینها بحثهای تخصصی نظامی هست در همان جمع ها باید بحث بشه موضوع جنگ و فرماندهان جنگ را جناحی نکنید
بهروز۶۹۹۸۲۱۲۳:۱۸:۵۸ ۱۳۹۷/۱۰/۹
من کاری ندارم به محسن رضایی ولی این اقا اشنا زمان جنگ کجا بوده
علی۶۹۹۸۸۷۰۰:۰۹:۰۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
اگر ftafدرمجمع تصویب شود جناب آشنا ساکت می شوند. راستی یادم نبود هرکی وظیفه خودش راانجام دهد.جناب آشنا درفکروضعیت اقتصادی مملکت باشد
ناشناس۷۰۰۰۷۳۰۷:۵۷:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
ظاهرا جناب آشنا هیچ آشنایی با دفاع مقدس و ادبیات موجود دفاع مقدس نداره و داره انتقام میگیره.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین