ظریف: هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود!؛ نظر شما در مورد این سخنان چیست؟

گروه سیاسی الف،   3971008112 ۱۷۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر امورخارجه ایران در مصاحبه‌ای گفت که هدف برجام اصلا اقتصادی نبود و هسته‌ای، امنیتی و خارج شدن از شورای امنیت بود. وی می‌گوید: اینکه بگوییم هدف برجام رفع تحریم‌ها بود و ما نرسیدیم درست نیست. هدف چیز دیگری بود که حاصل شد. اکنون نظر شما در مورد سخنان آقای ظریف چیست؟

ظریف: هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود!؛ نظر شما در مورد این سخنان چیست؟

به گزارش الف، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان هفته گذشته مصاحبه‌ای با روزنامه خراسان انجام داد و که در روز سه‌شنبه ۴ دی ماه منتشر شد. وی در این مصاحبه می‌گوید:

واقعیت به این معنی نیست که هدف از برجام اقتصادی بود. اصلا این طور نیست. بحث های هسته‌ای، امنیتی و خارج شدن از شورای امنیت بحث های اصلی ما بود و این که کسی بگوید هدف برجام اقتصادی بود با واقعیات و خطوط قرمزی که برای ما ترسیم شده بود، نمی‌سازد. بنابراین این دو موضوع را باید از هم جدا کنیم. اهداف برجام استراتژیک بود آن اهداف به دست آمده و قابل بازگشت هم نیست. اجماع جهانی علیه ایران شکسته و قطعنامه های شورای امنیت هم لغو شده است. درست است که قطعنامه‌ها می توانند برگردند اما ما هم می توانیم برنامه هسته ای خود را به شکل قوی‌تری شروع کنیم. برنامه هسته‌ای ایران حفظ و تقویت شد.

آمریکایی ها می‌خواستند روی راکتور اراک بولدوزر بیندازند و در  فردو را گل بگیرند. می‌خواستند فقط روی IR1 تحقیق و توسعه انجام شود. ما می‌خواستیم همه امکانات را حفظ کنیم و تحقیق و توسعه روی بالاترین سانتریفیوژمان انجام شود. این‌ها اهداف راهبردی ما بود و در همه این اهداف به نتیجه رسیدیم. همه قطعنامه‌ها هم لغو شد. البته اروپایی ها و آمریکایی ها باید مابه ازای اقتصادی می‌دادند که نقض کردند و باید جبران کنند. ما مدعی هستیم و آن ها باید خسارات جمهوری اسلامی را بدهند.

اما این که ما بیاییم صورت مسئله را عوض کنیم و بگوییم هدف برجام رفع تحریم‌ها بود و ما نرسیدیم درست نیست. هدف برجام چیز دیگری بود که حاصل شد. وظیفه اروپا و آمریکا رفع تحریم‌ها بود که به خصوص آمریکایی‌ها نشان دادند طرف مذاکراتی خوبی نیستند. این به آن معنا نیست که دوباره هدف برجام را بازتعریف کنیم.

اما اشکال این است که در داخل دولت برجام را با اقتصاد و معیشت مردم گره زدیم. شاید به دلیل فشارهای برخی محافل داخلی که می خواستند فرایند برجام طی شود، دولت مجبور شد که سرنوشت برجام را با  اوضاع اقتصادی مردم گره بزند تا مطالبات را برای انعقاد توافق بالا ببرد. به نظر می‌رسد این نقطه انحراف باشد و الان ادبیاتی که تثبیت شده  این است که هدف برجام اقتصاد بوده و چون نرسیدیم برجام شکست خورده است. (اینجا را بخوانید)

  • بیشتر بخوانید:

توافق هسته‌ای برای رفع تحریم‌ها نبود؟!

ظریف: هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود، هسته‌ای، امنیتی و خارج شدن از شورای امنیت بود که محقق شد

به گزارش الف، بعد از اجرای توافق هسته‌ای (برجام) و در حالی که ایران تمامی تعهدات را انجام داد، آمریکا از انجام تعهدات خود سر باز زد و حتی اقداماتی علیه آن انجام داد تا اینکه در اردیبهشت ماه امسال ترامپ خروج آمریکا را از توافق برجام اعلام کرد و اروپایی‌ها ۷ ماه است که وقت کشی می‌کنند؛ حال با توجه به سخنان آقای ظریف که می‌گوید هدف از توافق برجام و مذاکرات هسته‌ای اصلا اقتصادی و رفع تحریم‌ها نبوده است، نظر شما در مورد آن چیست؟

سخنان ظریف در مصاحبه با روزنامه خراسان

 

سخنان آقای روحانی در زمان تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۹۶۷۱۴۱۴:۰۱:۱۸ ۱۳۹۷/۱۰/۸
هدف امریکا و اروپا تخریب و بتن ریزی صنعت هسته ای ایران بود که محقق شد و هدف ما لغو تحریمهای ظالمانه بود که محقق نشد والسلام .
ناشناس۶۹۶۷۶۰۱۴:۲۰:۱۶ ۱۳۹۷/۱۰/۸
برنامه هسته ای شما با 30 میلیارد دلار هزینه جز تحریم چه سودی برای مردم داشته میشه بفرمایید
ناشناس۶۹۶۸۴۶۱۴:۴۴:۰۲ ۱۳۹۷/۱۰/۸
یکی از اینها که فکر میکنن قویترینه ، باید با احمدی نژاد مناظره کنه. روحانی ، ظریف و.......... تریبون رسانه ها کاملا یکسویه در اختیار اینا قرار گرفته و توهماتشون تشدید شده.
هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت۶۹۷۰۱۳۱۵:۴۰:۰۵ ۱۳۹۷/۱۰/۸
اینا همشون دسته جمعی در برابر احمدی نژاد ؛ هیچن ! احمدی نژاد با سواد بود و مدرک دانشگاه معتبر رو داشت اینا مدارکشون جعلیه
ناشناس۶۹۷۰۶۱۱۶:۰۳:۰۷ ۱۳۹۷/۱۰/۸
این درست تره البته این درست تره البته ۶۹۶۸۴۶ هم واقع بینانه گفته انصافاً
ناشناس۶۹۷۱۸۱۱۶:۵۸:۰۳ ۱۳۹۷/۱۰/۸
در هرصورت تخریب و بتن ریزی هسته ای قبل از لغو تحریمها اشتباه محض بود.
جاروبرقی۶۹۷۸۸۰۰۵:۰۲:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۹
هسته ای تعطیل شد. حالا شما بفرمایید کو اون 30 میلیارد دلار؟ نکنه شما ورش داشتی؟
ناشناس۶۹۶۸۷۱۱۴:۵۱:۵۵ ۱۳۹۷/۱۰/۸
بحث دروغ گویی اقای ظریف است نه اصل ماجرای هسته ای .درک بفرمایید
ناشناس۶۹۷۰۶۲۱۶:۰۳:۳۱ ۱۳۹۷/۱۰/۸
اقای ظریف واقعیت راگفته خراب کاریهاراجمع وجورکردن اکرنه الان معلوم نبود چه شرایطی داشتیم درودبه ظریف وطن پرست
ناشناس۶۹۷۳۹۴۱۹:۲۲:۰۰ ۱۳۹۷/۱۰/۸
الان شرایطمون خیلی خوبه !!!! 100 رحمت به ونزوئلا و زیمبابوه
ناشناس۶۹۷۱۳۴۱۶:۳۵:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۸
من میگم طریف به جای این حرفا ، بره دنبال جان کری شاید تونست پیداش کنه :-)
ناشناس۶۹۷۴۲۹۱۹:۵۵:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۸
مهمترین کاری که ظریف توی مذاکرات کرد پرتاب خودکار سمت جان کری بود ! ظریف جان! مذاکره با آمریکا کار شما و امثال شما نیست
ناشناس۶۹۷۳۶۶۱۹:۰۲:۳۱ ۱۳۹۷/۱۰/۸
این که یک دروغگو مذاکرات را به سرانجام رسانده هم بحثی است در امتداد همین...
ناشناس۶۹۶۹۴۲۱۵:۱۵:۴۹ ۱۳۹۷/۱۰/۸
اینو نگی چی بگی !!!!!
محمد قاسمی۶۹۷۰۱۷۱۵:۴۲:۲۷ ۱۳۹۷/۱۰/۸
اگه هسته ای جز تحریم نداشته .حالا که هسته ای نداریم چرا تحریمیم؟ هسته ای جز مولفه های قدرت بود که از دست رفت و ما به ازایی ازش دستمون رو نگرفت
ناشناس۶۹۷۹۰۱۰۷:۱۱:۴۴ ۱۳۹۷/۱۰/۹
دمت گرم حاجی خوب روشن کردی قضیه رو
ناشناس۶۹۷۰۲۲۱۵:۴۷:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۸
شما از نسل همانهایی هستید که میگفتند نفت چه فایده‌ای دارد؟ کثیف است و بو می‌دهد!! اگر انرژی هسته‌ای اهمیت ندارد چرا کشورهای صنعتی اینقدر مشتاقانه در پی گسترش آن و استفاده بیشتر و بهتر از آن هستند؟ و چرا به خاطر آن ما را تحریم می‌کنند؟ خبر دارید باتری اتمی ساختند که ۱۰۰ سال عمر دارد؟ در حالی که ما از تحقیقات محرومیم!!
رضا۶۹۷۲۷۱۱۷:۵۱:۰۰ ۱۳۹۷/۱۰/۸
نه کسی ما را از تحقیقات محروم کرده نه از انرژی هسته ای البته انرژی هسته ای با هدف علمی و نه برای بازی های سیاسی.الان فرانسه و المان هم به عنوان بزرگترین دارندگان راکتورهای هسته ای در حال تعطیل کردن این تاسیسات به واسطه مسائل محیط زیستی و هزینه بالا هستند و نسل جدید راکتورهای اتمی هم از نوع هم جوشی است که به جای اورانیوم غنی شده از اب سنگین به عنوان سوخت استفاده می کنند.
ناشناس۶۹۷۷۴۳۲۳:۳۹:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۸
در برجام ما از 100 حق خود در استفاده از انرژی هسته ای صلح آمیز محروم شده ایم .
ناشناس۶۹۷۷۴۴۲۳:۳۹:۳۷ ۱۳۹۷/۱۰/۸
دیگه حناتون رنگی واسه ملت نداره.
ناشناس۶۹۷۹۰۶۰۷:۱۳:۴۲ ۱۳۹۷/۱۰/۹
پس خدا رو شکر که ما عقب افتاده ایم. وگرنه محیط زیستمون کثیف میشد
ناشناس۶۹۷۹۱۰۰۷:۱۷:۴۹ ۱۳۹۷/۱۰/۹
پس چرا آب سنگین اراک رو هدف قرار دادن؟
سیامک۶۹۷۰۷۳۱۶:۰۸:۰۰ ۱۳۹۷/۱۰/۸
برو از بیماران سرطانی بپرس برو از اساتید انرژی بپرس البته پرسیدن یعنی تفکر
ناشناس۶۹۷۳۶۲۱۹:۰۰:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۸
کشوری که صنعت هسته ای پیشرفته و صنعت هوا فضا داشته باشه شکست ناپذیره در ضمن پیشنهاد می کنم در مورد کاربرد های صنعت هسته ای در پزشکی، کشاورزی، انرژی و... بیشتر تحقیق کنید.
ناشناس۶۹۷۵۰۲۲۱:۰۲:۱۵ ۱۳۹۷/۱۰/۸
اگر همین یه نیروگاه فول کار میکرد امسال خاموشی نداشتیم
ناشناس۶۹۷۷۳۹۲۳:۳۷:۱۹ ۱۳۹۷/۱۰/۸
مگه دوستان شمااجازه دادند سودی نصیب ملت بشود؟ هزینه سازش خیلی سنگیتر از این رقمهاست چون اهل حساب کتابی میگم.
ناشناس۶۹۶۷۸۹۱۴:۲۸:۲۸ ۱۳۹۷/۱۰/۸
نظر من اینه که ؛ به هرحال تابعیت اسکاتلند و آمریکا و کانادا و ...... هزینه داره!! ~~~~~~~~~~ مقصر اصلی کسانی هستن که به این قوم رای دادان
محمدرضا۶۹۷۲۲۷۱۷:۲۲:۴۶ ۱۳۹۷/۱۰/۸
من به ایشان رای دادم و پشیمان هم نیستم ،بنده بین روحانی و رئیسی انتخاب کردم. برجام به تنهایی درمان نبود بلکه مسکنی بود که در حد خود عمل کرد حداقل کشور را از زیر بند تحریمهای سازمان ملل خارج کرد .ما دشمنی با آمریکا را به عنوان زیربنای سیاست خارجی خود قرارداده ایم پس از دشمن چه توقعی داریم غیر از دشمنی و سنگ اندازی. اوضاع اقتصادی این کشور را نه برجام ونه پدرجد برجام نمیتوانست و نمیتواند سامان دهد، بلکه برای تغییر وضع باید عملکردی گسترده و حتی انقلابی در کلیه تصمیمات و سیاستهای کلان داخلی و خارجی داشت.
ناشناس۶۹۷۵۰۴۲۱:۰۲:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۸
لجاجت بعد از اشتباه, اشتباه دوم است
ناشناس۶۹۷۶۵۹۲۲:۴۳:۳۹ ۱۳۹۷/۱۰/۸
ایجماعت فتنه انگیزی کردن که برجام آفرینی کنن ________ فاجعه برجام دستپخت اصحاب فتنه بود ________ امروز هم پیروانش سنگ FATF و .... بر سینه میزنن
ناشناس۶۹۷۹۱۲۰۷:۱۹:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۹
البته من به اسکاتلندیا رای ندادم، ولی خداییش مردم رو گول زدن. نمیشه تقصیر مردم انداخت
ناشناس۶۹۶۸۴۱۱۴:۴۳:۲۱ ۱۳۹۷/۱۰/۸
بعضیا باید با دنیای سیاست خداحافظی نموده و از طریق کوله بری امرار معاش نمایند .
ناشناس۶۹۶۹۸۰۱۵:۲۸:۲۳ ۱۳۹۷/۱۰/۸
محاکمه
ناشناس۶۹۶۹۸۹۱۵:۳۰:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۸
مثل تو !
ما گلهای خدانیم۶۹۶۹۳۳۱۵:۱۱:۴۴ ۱۳۹۷/۱۰/۸
مردم ایران یادتون هست قرار بود هم چرخ سانترفیوژ بچرخه هم چرخ زندگی شما؟
ناشناس۶۹۷۰۳۸۱۵:۵۳:۴۶ ۱۳۹۷/۱۰/۸
جفت اش پنچر شد و خوابید به برکت آقایون با تدبیر علی برکت الله
حسین۶۹۷۴۴۸۲۰:۱۶:۳۴ ۱۳۹۷/۱۰/۸
خب خدا رو شکر هر دو داره میچرخه، منتها برعکس.
اوس ممد۶۹۶۹۳۶۱۵:۱۱:۵۸ ۱۳۹۷/۱۰/۸
تا بتون های رئکتور کاملا خشک نشده روحانی و ظریف نسبت به تخلیه بتون ها اقدام کنند
ناشناس۶۹۷۰۱۵۱۵:۴۱:۴۶ ۱۳۹۷/۱۰/۸
مواد لازم : بیل 2 عدد کلنگ 2 عدد
اوستای کنده کاری۶۹۷۰۵۸۱۶:۰۲:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۸
و البته شیلنگ آب که گرد و خاک ایجاد نشه
ناشناس۶۹۶۹۳۸۱۵:۱۲:۵۰ ۱۳۹۷/۱۰/۸
ظریف درست می گوید. اقتصاد ایران از تحریمها آسیب دید اما نه آن گونه که بزرگنمایی میشد. هدف اصلی این بود که سایه جنگ از کشور دور شود که شد. خیلی از قضایا در زمان خودشان قابل گفتن نیستند اما بعدها وقتی زمان مناسب باشد میشود گفت و آن وقت معلوم میشود که عملکردها و برنامه و حرفها اصلا اهداف دیگری را دنبال میکرده اند.
ناشناس۶۹۷۲۵۰۱۷:۳۶:۳۱ ۱۳۹۷/۱۰/۸
قدرت موشکی و دفاعی ما و سردار سلیمانی ها و تهرانی مقدم ها سایه جنگ را از سر کشور دور کرده اند نه لبخند دیپلمات ها !!!!
ناشناس۶۹۷۳۲۹۱۸:۳۴:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۸
چرا دارید مغلطه میکنید، مسائل نظامی و دفاعی به دولت و وزیر خارجه ربطی نداره
ناشناس۶۹۷۳۷۹۱۹:۰۹:۳۵ ۱۳۹۷/۱۰/۸
قدرت من دانشجوی سازنده ی موشک و پهپاد ها سایه ی جنگ را از این کشور دور کرد نه مذاکره ی افراد سست عنصر.
ناشناس۶۹۷۰۷۷۱۶:۰۹:۳۳ ۱۳۹۷/۱۰/۸
اگر زلال و شفاف و صادقانه بگیم، آژانس انرژی اتمی، انحراف برنامه های ما را اعلام کرد و چیزی نمانده بود که شود آنچه که نباید شود که تسلیم شدیم. و درس عبرتی شد برای امثال احمدی نژاد.
ناشناس۶۹۷۱۹۵۱۷:۰۵:۳۸ ۱۳۹۷/۱۰/۸
ختم کلام انحراف برنامه های هسته ای ما توسط احمدی نژاد خسارت محض بود که با تلاش روحانی ختم بخیر شد
ناشناس۶۹۷۷۱۲۲۳:۲۰:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۸
برنامه هسته ای ما طبق معاهده NPT و زیر نظر آژانس و کاملا"صلح آمیز بود.
ناشناس۶۹۷۴۴۳۲۰:۱۲:۰۵ ۱۳۹۷/۱۰/۸
مذاکره یا عدم مذاکره مجدد رو به رفراندوم ملت بگذارید میزان رای ملت است
ناشناس۶۹۷۴۷۱۲۰:۳۳:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۸
حرف ظریف و امثال ظریف برای ما نباید مهم باشد آنچه در شرایط کنونی مهم است : فشار شدید اقتصادی کنونی بر مردم است که باید چاره ای فوری برای آن اندیشید .
ناشناس۶۹۶۷۲۲۱۴:۰۴:۵۵ ۱۳۹۷/۱۰/۸
آن چیزی که ما یادمان میاد، گفتن مردم مشکلات اقتصادی دارن و باید مساله حل کنیم تا گشایش در کار مردم حاصل شود
sutodeh@yahoo.com۶۹۶۷۲۳۱۴:۰۵:۰۴ ۱۳۹۷/۱۰/۸
اخلاق فدای منافع حزبی و جناحی در روزهای اخیر جناب آقای ظریف در مصاحبه ای بیان کردند که در خصوص برجام منافع امنیتی و سیاسی مد نظر بوده است و منافع اقتصادی و رفع تحریم مد نظر نبوده است و دولت مجبور شد سرنوشت برجام را با اوضاع اقتصادی مردم گره بزند تا مطالبات را برای انعقاد توافق بالا ببرد. به نظر می‌رسد این نقطه انحراف باشد و الان ادبیاتی که تثبیت شده این است که هدف برجام اقتصاد بوده و چون نرسیدیم برجام شکست خورده است. نگارنده بشدت امیدوار است که ایشان این گفتگو را تکذیب کرده و خبرنگار بی مبالاتی که این عبارات سخیف و کذب واضح را منتشر کرده است، به دادگاه معرفی کنند. کدام حافظه ای و کدام فرد حتی غیر سیاسی است که فراموش کرده باشد در سالهای مذاکرات و سالهای بعد از آن چه وعده های رنگینی از رفع مشکل آب خوردن و ریز گرد گرفته تا رفع بالمره تمام تحریمها در روز امضا توافق برجام مطرح شد و چه لیستهایی با آن رای آوردند و کاسبی های از برجام شده است. آیا باید بپذیریم دولتمردان و در راس آنها رئیس جمهور محترم و وزیر امور خارجه و سایر برجامیون با تدلیس و بیان غیر واقع مردم را تهیج و هزیه مخالفت با برجامی که به گفته خود دولتمردان آورده ای "تقریبا هیچ" داشته است،بالا برده اند؟ مگر نه این است که سیاستمدار در تراز جمهوری اسلامی باید بری از دروغ باشد،آنهم دروغی به این واضحی!!!آ یابرای حفظ منافع جریانی و حزبی باید اینگونه اخلاق را لگد کوب کرد.آقایانی که در اطراف ما هم هستند و آن زمان برجام را دوای هر چه درد بی درمان اقتصادی معرفی میکردند و با ظریف عکس یادگاری می انداختند هم آیا به این خلاف واقع گویی راضی و آن را قبول دارند؟ عزبزان ما حتی نمیخواهیم بگویید اشتباه کرده اید و همچنان با عکسهایتان و برجامتان خوش باشید ولی حداقل زخم ما را نمک الود نکنید. بگدارید احساس حماقت نکنیم که گول خورده ایم.
ناشناس۶۹۶۷۲۵۱۴:۰۵:۵۸ ۱۳۹۷/۱۰/۸
نظر من اگر سانسور نشه : عامل تحریم ها خود شما با برنامه هسته ای و شعار نویسی روی موشک ها بودید حالا ظریف باید پاسخ بده ؟؟
ناشناس۶۹۶۸۰۷۱۴:۳۴:۳۵ ۱۳۹۷/۱۰/۸
کلا ما نباید اسقلال خواهی میکردیم...
ناشناس۶۹۶۹۵۰۱۵:۱۸:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۸
ما در برجام تعهد نداده بودیم که موشک هوا نکنیم و شعار مرگ بر اسرائیل ندهیم ما در برجام محدودیت هایی برای مدت 10 الی 25 ساله در برنامه هسته ای پذیرفتیم تا تحریمها لغو بشوند که نشدند .
ناشناس۶۹۷۱۵۵۱۶:۴۵:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۸
روحانی مثل آب خوردن آمریکا رو برنده کرد اسم‌ اینکار چیه؟ وفاداری به ملت؟ ر
ناشناس۶۹۶۸۱۲۱۴:۳۵:۳۳ ۱۳۹۷/۱۰/۸
خیلی عاقلی !!!!؟؟؟؟؟!!
ناشناس۶۹۶۸۳۴۱۴:۴۰:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۸
ما در برجام تعهد نداده بودیم که موشک هوا نکنیم و شعار مرگ بر اسرائیل ندهیم ما در برجام محدودیت هایی در برنامه هسته ای را برای مدت 15 تا 25 سال پذیرفتیم تا تحریمها لغو بشوند که نشدند.
علي۶۹۶۹۵۵۱۵:۲۰:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۸
نمیدانم چندسالته که عین بچه ها نظر دادی ولی کمی مطالعه برای امثال شماها خوب است که اول بدانید انرژی هسته ای برای اینده کشور چه مزایایی داشته وسپس بدانید معنی امنیت یعنی چه که در این خصوص سرنوشت لیبی را مطالعه کنید بد نیست ودر اخر کمی تاریخ بخوانید وبدانید ایران به چه مواردی معروف بوده وتوسط چه اشخاصی از قدیم تاکنون به این وضع درامده
ناشناس۶۹۷۳۸۵۱۹:۱۵:۱۵ ۱۳۹۷/۱۰/۸
ایشون بچه نیست تنها نظر رییس دولتی که بهش رای داده را #تَکرار کرد.
ناشناس۶۹۷۳۸۱۱۹:۱۳:۳۶ ۱۳۹۷/۱۰/۸
اگر عامل تحریم ها صنعت هسته ای بود الان که صنعت هسته ای را با کوهی از بتن جایگذاری کردند چرا تحریمیم؟؟ واقعاً آدم بمیره از این تحلیل های شما به جاست.
ناشناس۶۹۶۷۲۸۱۴:۰۷:۵۵ ۱۳۹۷/۱۰/۸
یک مناظره ی زنده ی رادیو تلوزیونی لازم است.
ناشناس۶۹۶۸۱۱۱۴:۳۵:۰۵ ۱۳۹۷/۱۰/۸
بین احمدی نژاد و روحانی
ناشناس۶۹۶۹۸۸۱۵:۳۰:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۸
محمود قورتش میده
خادم الشریعه۶۹۷۰۱۹۱۵:۴۳:۲۸ ۱۳۹۷/۱۰/۸
حسن توی 8 ثانیه اول ناک اوت میشه
ناشناس۶۹۷۰۴۰۱۵:۵۶:۲۲ ۱۳۹۷/۱۰/۸
محمود ؛ حسن رو ضربه فنی میکنه در 3 دقیقه اول
دیپلمات پیر۶۹۷۰۶۷۱۶:۰۶:۰۴ ۱۳۹۷/۱۰/۸
بعید میدونم حسن مناظره رو قبول کنه مگر به شرط حضور اسحاق در کنارش
روانشناس۶۹۷۱۶۵۱۶:۵۰:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۸
از همین الان دستاش داره میلرزه توی منظره وجود یک تکیه گاه ثابت لازمه برای عدم نمایش لرزش دست ها
ناشناس۶۹۸۰۸۲۰۸:۵۸:۱۴ ۱۳۹۷/۱۰/۹
آقای روحانی اگر در مناظره با دکتر احمدی نژاد شرکت نکنه 3 بر هیچ بازنده است و اگر شرکت کنه 6 بر هیچ میبازه
ناشناس۶۹۶۷۲۹۱۴:۰۸:۰۵ ۱۳۹۷/۱۰/۸
من که دیگه به هیچی اعتماد ندارم. اقای ظریف که اصلا منکر میشه که برجام برای رفع تحریمها بوده و میگه همش مانور بود. هدف رفتن به هتل کوبرگ وین بود! اقای رضایی هم که اصلا منکر میشه که 35 سال است می گویند عملیات کربلای 4 موفق نبود. میگه همش مانور بود. هدف کربلای 5 بود! خلاصه من هم منکر می شم که اصلا حقیقت وجود داره. داریم همش تصور می کنیم که حقیقت وجود داره. کی به کیه!
ناشناس۶۹۶۷۳۰۱۴:۰۸:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۸
اگر اقتصادی نبود پس چی بود؟/
ناشناس۶۹۶۷۹۴۱۴:۲۹:۵۰ ۱۳۹۷/۱۰/۸
اثبات اینکه نمی شود به آمریکا اعتماد کرد
ناشناس۶۹۶۸۹۸۱۴:۵۹:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۸
پس چرا کره شمالی اعتماد کرده ؟ پس چرا ترکیه کیشیش اندرسون رو آزاد کرد و اقتصادش رو ب راه شد
ناشناس۶۹۶۹۸۱۱۵:۲۸:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۸
کره شمالی تا کنون هیچ امتیازی به امریکا نداده و همه توان اتمی و موشکی خود را حفظ کرده است .
ناشناس۶۹۷۰۴۶۱۵:۵۸:۱۹ ۱۳۹۷/۱۰/۸
داداش فکر کنم شب و روز نشستی پای اخبار 20:30 نه ؟
ناشناس۶۹۷۰۹۰۱۶:۱۶:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۸
داداش !!!! امتیاز دادنی نیست ! گرفتنیه آمریکا امتیاز رو گرفته
ناشناس۶۹۷۱۶۶۱۶:۵۰:۱۲ ۱۳۹۷/۱۰/۸
وقتی کره شمالی توان موشکی و هسته ای خود را حفظ کرده یعنی بازنده نبوده است .
ناشناس۶۹۷۴۰۱۱۹:۲۶:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۸
جرات داره شلیک کنه
ناشناس۶۹۷۱۹۴۱۷:۰۴:۱۲ ۱۳۹۷/۱۰/۸
در برجام ظریف امتیازات نقد به دشمن داد و وعده نسیه لغو تحریمها را گرفت و علت شکست برجام همین بود.
ناشناس۶۹۶۹۹۳۱۵:۳۲:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۸
کره اعتماد نکرده و ترکیه رفیق دیرین آمریکاست
ناشناس۶۹۶۸۱۴۱۴:۳۵:۴۴ ۱۳۹۷/۱۰/۸
فرهنگی و هنری !!
ناشناس۶۹۶۸۲۹۱۴:۳۹:۲۹ ۱۳۹۷/۱۰/۸
ورزشی بود
ناشناس۶۹۶۹۱۸۱۵:۰۵:۴۷ ۱۳۹۷/۱۰/۸
چون با دانسینگ اومدین ، پس هدف بوتون ریزی هم برای دانسینگ بوده!!!! مگه نه‌ جواد؟!!!!
ناشناس۶۹۶۸۳۸۱۴:۴۱:۵۳ ۱۳۹۷/۱۰/۸
اگه اقتصادی نبود که اوباما یک هواپیما پر از دلار به ما نمیداد معلوم نیست پولا چی شد کی خورد !؟
ناشناس۶۹۷۰۰۴۱۵:۳۶:۰۱ ۱۳۹۷/۱۰/۸
صرف احداث جاده روستایی شد :-)))
ناشناس۶۹۷۰۰۹۱۵:۳۷:۴۱ ۱۳۹۷/۱۰/۸
60 - 40 شد رفت پی کارش
ناشناس۶۹۷۰۷۲۱۶:۰۷:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۸
رفت برای بازسازی ....
ناشناس۶۹۷۳۹۲۱۹:۲۱:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۸
یه هواپیما پره دلار؟؟؟؟؟ مزاح می فرمایید؟
ناشناس۶۹۶۸۴۸۱۴:۴۴:۲۲ ۱۳۹۷/۱۰/۸
بیشتر تفریحی بود تا اقتصادی
ناشناس۶۹۶۸۷۸۱۴:۵۲:۴۸ ۱۳۹۷/۱۰/۸
خروج ایران از ذیل بند 7 منشور سازمان ملل
ناشناس۶۹۶۹۷۷۱۵:۲۸:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۸
الان هیچ چیزی مثل ذیل بند 7 نمیتونه برای ما کار ساز باشه بادمجان کیلویی 5500 تومان شده
ناشناس۶۹۷۰۱۶۱۵:۴۱:۵۲ ۱۳۹۷/۱۰/۸
قطعنامه های قبلی در قطعنامه جدید 2231 تجمیع شده اند که این قطعنامه جدید هم تحت بند هفت منشور سازمان ملل است .
ناشناس۶۹۶۸۹۱۱۴:۵۶:۵۳ ۱۳۹۷/۱۰/۸
تست صنعتی بود برای ارزیابی اثرات بتون و میزان چسبندگی بتون درون قلب رئکتور
ناشناس۶۹۶۷۳۱۱۴:۰۸:۴۰ ۱۳۹۷/۱۰/۸
امروز اعلام شده که صادرات نفت ایران در مهر و ابان به جای 2 میلیون 700 هزار بشکه بهار فقط 668 هزار بشکه بوده و ژاپن و کره و تایوان و ایتالیا و یونان علیرغم گرفتن معافیت از امریکا حاضر نشدند حتی یک بشکه نفت هم از ایران وارد کنند و جالبش این است که این 668 هزار بشکه مهر بالای 80 دلار بوده ولی حالا زیر 45 دلار شده. به اضافه اینکه از این 45 دلار هم 20 دلار و بیشتر هزینه تخفیف و بیمه و حمل و تبدیل دلار به پول محلی این کشورها و مالیات و هزینه بانکی و هزینه تولید و از همه بدتر خرید تهاتری است و چین و هند و ترکیه هم اصلا برای همان 660 هزار بشکه هم حاضر نیستند حتی اسکناس روپیه و یوان و لیر به ایران بدهند و فقط می گویند کمی برنج و سنجاق سر به اندازه دو برابر قیمت جهانی به جای نفتتان ببرید. این میزان صادرات حتی کفاف هزینه های خود صنعت نفت و حتی اختلاسها یعنی نشتی های سیستم مالی را نمی دهد. همه انهایی که به اقتصاد ایران اشنا هستند می دانند این به چه معنی است. دولت راهی نداره به جز یک یوترن اساسی و شجاعانه اما اگاهانه در همه سیاستها.دولت شاید بتواند چند هفته یا حداکثر چند ماه دیگر و با استفاده از ذخایر اسکناسی بانک مرکزی کمی تصمیم گیری را به عقب بیاندازد ولی هر روز تاخیر در تصمیم گیری یعنی انباشته شدن میزان فشار مانند زلزله. برای همین باید قطعا به انتظار تغییر مواضع به صورت اساسی باشیم. غیر از این باشد باید به وجود قانون جاذبه هم شک کنیم. فقط خدا کند برای حداقل یکبار در تاریخ معاصر ایران این تغییر تاکتیکی و انفعالی نباشد و مانند چین اگاهانه و از روی حقیقت روز دنیا باشد
ناشناس۶۹۷۱۴۲۱۶:۳۹:۳۸ ۱۳۹۷/۱۰/۸
بسیارتحلیل درست وواقع بینانه ایست
ناشناس۶۹۶۷۳۴۱۴:۰۹:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۸
متاسفانه اهداف غیر اقتصادی برجام هم تحقق نیافته زیرا هیچکدام از قطعنامه های قبلی لغو نشده اند بلکه در قطعنامه جدید 2231 تجمیع شده اند و با شکایت هریک از اعضاء 5+1 در عرض 30 روز قابل بازگشت هستن (مکانیسم ماشه)
ناشناس۶۹۷۶۹۸۲۳:۱۵:۰۱ ۱۳۹۷/۱۰/۸
نه نه! آمریکا دیگر امکان شکایت ندارد؛ ماشه بدون ماشه! چون خودش از برجام خارج شده است و قطع‌نامه را نقض کرده است.
سید۶۹۶۷۳۹۱۴:۱۱:۳۳ ۱۳۹۷/۱۰/۸
ظاهرا سر همه کلاه رفته!
ناشناس۶۹۶۸۴۹۱۴:۴۵:۰۷ ۱۳۹۷/۱۰/۸
فقط کلاه سر ایران رفته
مسعود۱۶۹۶۷۴۴۱۴:۱۴:۳۱ ۱۳۹۷/۱۰/۸
آقای ظریف در یکی از مصاحبه هاشون فرموده بودند که اگر مابازای اقتصادی را در برجام دریافت نکنیم برجام فاقد ارزش است. در مورد سخنان ایشون در رابطه با آب سنگین و فردو و ... فکر می کنم ایشون فقط در مورد اسم ها صحبت می کنند ولی در عمل بلدزر رو خود ما زیر اراک انداختیم.
11111۶۹۶۷۶۳۱۴:۲۰:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۸
کاملا درسته برای این بود که پرونده ایران از شورای امنیت خارج بشه
ناشناس۶۹۶۸۵۲۱۴:۴۶:۳۳ ۱۳۹۷/۱۰/۸
الان به خاطر موشکامون پروندمون درون سازمان ملله
میرزایی۶۹۷۵۷۱۲۱:۵۰:۳۳ ۱۳۹۷/۱۰/۸
با برجام‌ رسما ورود به فصل هفت را پذیرفتیم این دروغ است که قبلا ذیلش بودیم تاریخ را تحریف نکنید
ناشناس۶۹۶۸۵۶۱۴:۴۸:۰۲ ۱۳۹۷/۱۰/۸
پس کی بود بالمره بالمره میکرد؟ پس آب خوردن مردم رو کی بود به برجام گره زد؟ شرم و حیا چیز خوبیه ، اما عده ای از اونها محرومن.
ناشناس۶۹۶۸۷۹۱۴:۵۳:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۸
دقیقا خروج ایران از ذیل بند 7 منشور سازمان ملل
ناشناس۶۹۶۸۸۴۱۴:۵۴:۵۰ ۱۳۹۷/۱۰/۸
جنگ برای ما از نون شب واجبتره
ناشناس۶۹۶۷۷۱۱۴:۲۴:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۸
هدف حسن و جواد و ژنرال ها ، تامین اهداف آمریکا بود و بس. ________________ نمیشه از راستگویان دروغینی که شیطان را کدخدا و مردم محروم را نامحرم میدونن ، اعتلا و عزت میهن رو مطالبه کرد. و به هرحال ، این تنها بخشی از نتیجه ی آراء کارناوالیسم و بزن و برقصی است.
ناشناس۶۹۶۷۷۴۱۴:۲۶:۱۶ ۱۳۹۷/۱۰/۸
با پایان این دولت دست اندرکاران این خسارت محض به اتهام نابودی صنعت هسته ای ایران باید تحت پیگرد قرار گیرند.
محمد مهدی۶۹۶۷۸۱۱۴:۲۷:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۸
قبلا که میگفتید اقتصادی بوده
مهدی۶۹۶۷۹۳۱۴:۲۹:۴۶ ۱۳۹۷/۱۰/۸
اگه اقتصادی نبود پس چرا به اقتصاد و ... ربطش دادن؟ چرا الان شرط موندن ایران در برجام رو برقرار شدن کانال مالی با اروپا میدونن؟ اگه میخواستن که تحریم ها برداشته بشه و الان که امریکا (عامل تحریم ها) خارج شده ، ایران چرا خارج نمیشه؟
ناشناس۶۹۶۷۹۵۱۴:۲۹:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۸
اگر برای برداشتن تحریم ها نبود پس برای چه این همه خسارت زدید؟آیا برای تمرین کردن در سیمان کاری و بتن ریزی بود؟
ققنوس۶۹۶۷۹۷۱۴:۳۱:۵۰ ۱۳۹۷/۱۰/۸
دلم به حال بچه های اینده میسوزه که باید در کتاب تاریخ موضوع و زمان این همه مذاکراتی که برای برجام داشتیم مثل مذاکرات لوزان و الماتی و وین و ........را بخوانند ما که خیلی از شب ها پشت تلوزیون چشم انتظار نتایج این مذاکره بودیم چه اتفاقی می افتاد یه شب دیگه هم اضافه کاری میکردید درباره موضوعات اقتصادی هم مذاکره میکردید ؟
ناشناس۶۹۶۸۳۱۱۴:۳۹:۴۱ ۱۳۹۷/۱۰/۸
دقیقاً درست میگه هدف به هیچ وجه اصلاحات اقتصادی نبود بلکه هدف از بین رفتن قطع نامه ۲۲۳۸ سازمان ملل بود که ایران را با یک وحدت جهانی مقابل خود رودر رو میکرد وایران تبدیل به کشوری مانند لیبی می شد وپایه واساس طرح خاور میانه بزرگ که بدست امریکا وبا برنامه ریزی اسراییل در حال اجرا شدن بود کاملاً محکم میشد
ناشناس۶۹۷۷۶۵۲۳:۵۵:۵۸ ۱۳۹۷/۱۰/۸
قذافی و صدام ابتدا برنامه هسته ای خودشان را تخریب کردند و سپس موشک هاشون را تحویل دادند و در نهایت با حمله امریکا ساقط شدند .
ناشناس۶۹۶۸۳۳۱۴:۳۹:۴۶ ۱۳۹۷/۱۰/۸
فریب دادن مردم عقب انداختن چند دهه ای کشور نابودی جوانان
ناشناس۶۹۶۸۳۷۱۴:۴۱:۳۷ ۱۳۹۷/۱۰/۸
از قدیم گفتن کسی که خودش رو به خواب زده نمیشه کاری کرد ؛ به احمدی نژاد می گفتن دروغ گو ؛ کاری نمیشه کرد حالا بگین که آقای ظریف این حرف رو زده یا اون حرف رو زده وقتی کاری نمیشه کرد بی فایده است ؛ میبینید همه حرفها رو تکذیب میکنن باید سوخت و ساخت
حسن۶۹۶۸۴۵۱۴:۴۳:۵۷ ۱۳۹۷/۱۰/۸
یادمه رئیس جمهور محترم گفته بود حتی مشکل آب مردم هم با برداشته شدن تحریمها مرتفع میشه.حالا چی شد؟؟؟؟
ناشناس۶۹۶۸۵۵۱۴:۴۸:۰۰ ۱۳۹۷/۱۰/۸
اول اقتصاد و معیشت بعدا موشک
ناشناس۶۹۷۰۴۱۱۵:۵۶:۴۹ ۱۳۹۷/۱۰/۸
اگر موشکها نبود الان نبودی که بخواهی درباره اقتصاد و معیشت نظر بدی
ناشناس۶۹۷۰۹۹۱۶:۲۱:۱۷ ۱۳۹۷/۱۰/۸
وقتی شکممون کار نکنه و خواب و خوراک نداشته باشیم و اعصابمون خورد باشه به خاطر فقر اقتصادی ؛ در واقع نیستیم !
ناشناس۶۹۷۱۱۶۱۶:۲۶:۵۵ ۱۳۹۷/۱۰/۸
ژاپن و آلمان موشک ندارن ولی هستن ؛ خوب هم هستند و پر رنگ کره شمالی موشک داشت ولی انگار وجود نداشت مردمش 3 وعده سیب زمینی آب پز میخوردن تا 2 ماه پیش به اینتر نت دسترسی نداشتن خودپرداز بانک رو نمیدونستن چیه !!!
ناشناس۶۹۷۷۰۱۲۳:۱۶:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۸
اول امنیت، بعد اقتصاد.
ناشناس۶۹۷۱۰۳۱۶:۲۲:۴۸ ۱۳۹۷/۱۰/۸
اقتصاد که نداریم اگر موشک نبود امنیت هم نداشتیم درست مثل زمان جنگ تحمیلی که صدام تهران و کرمانشاه و سنندج و برخی شهرهای دیگر را موشک باران می کرد و ما قدرت دفاع نداشتیم .
ناشناس۶۹۷۱۰۴۱۶:۲۳:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۸
اقتصاد که نداریم اگر موشک نبود امنیت هم نداشتیم درست مثل زمان جنگ تحمیلی که صدام تهران و کرمانشاه و سنندج و برخی شهرهای دیگر را موشک باران می کرد و ما قدرت دفاع نداشتیم .
علیرضا۶۹۶۸۸۳۱۴:۵۴:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۸
برادر من برید کار کنید، هیچ ملتی بدون تلاش به جایی نمی رسه. اینکه هسته ای بدیم یا موشکی بدیم هیچ سودی به حال ملت نداره. رشد اقتصادی فقط با تلاش و عرق ریختنه.فقط داریم وقت کشور تلف می کنیم یک روز هسته ای، یک روز موشکی، روز آینده هم حقوق بشر.
ناشناس۶۹۶۹۰۰۱۵:۰۰:۰۴ ۱۳۹۷/۱۰/۸
قرار بود با برجام هم چرخ هسته ای بچرخد و هم چرخ زندگی مردم! الان هر دو تا چرخ پنچر شده اند و متاسفانه ما حتی یک لاستیک زاپاس هم نداریم و منتظریم امداد خودرو (امداد غیبی) بیاید!
ناشناس۶۹۶۹۰۷۱۵:۰۲:۱۵ ۱۳۹۷/۱۰/۸
این بابا ولش کنید دیگه
مراد۶۹۶۹۱۰۱۵:۰۳:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۸
چطوری جواد ؟
جسمانی۶۹۶۹۹۴۱۵:۳۳:۱۸ ۱۳۹۷/۱۰/۸
جواد رفته خارج ببینم چه کرده !
ناشناس۶۹۶۹۱۹۱۵:۰۵:۴۷ ۱۳۹۷/۱۰/۸
تاریخ قضاوت خواهد کرد
ناشناس۶۹۶۹۲۰۱۵:۰۶:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۸
جناب ظریف به حرفه دامداری مشغول شود برای کشور مفیدتر خواهد بود
ناشناس۶۹۶۹۸۷۱۵:۳۰:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۸
احسنت
ناشناس۶۹۶۹۹۵۱۵:۳۳:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۸
به تو بیشتر میاد
ناشناس۶۹۷۰۲۱۱۵:۴۷:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۸
باور کن اون کلید توی قفل شکسته !!!!! شکسته!!!! شکسته!!!!
ناشناس۶۹۷۰۳۶۱۵:۵۲:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۸
داداش ناراحت شدی ؟
پیمانکار ساختمانی۶۹۶۹۲۴۱۵:۰۹:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۸
ظریف و روحانی و عراقچی باید شخصا نسبت به تخلیه بتون ها از درون رئکتور اقدام نمایند
رضا۶۹۷۲۶۴۱۷:۴۴:۴۶ ۱۳۹۷/۱۰/۸
برادر مردم ما راکتور نمی خواهند نان می خواهند
ناشناس۶۹۷۹۴۶۰۷:۳۸:۳۴ ۱۳۹۷/۱۰/۹
برادر جان حالا دیگه نه راکتوری مانده نه نانی اینه که دل رو میسوزونه
رحیم۶۹۶۹۳۱۱۵:۱۱:۳۳ ۱۳۹۷/۱۰/۸
پس گلابی هاش کو به ما گه گفتند این باغ پراز درخت گلابیه اگرچه همون موقع هم گفتیم این باغ اصلا درخت نداره
طالبی۶۹۶۹۴۸۱۵:۱۸:۳۸ ۱۳۹۷/۱۰/۸
در زمان مذاکرات آقای روحانی گفتند : حتی آب خوردن ما هم به مذاکرات بستگی دارد . هم اقتصاد باید بچرخد وهم چرخ هسته ای !! هر روز در زمان مذاکرات خبر از رونق اقتصادی و برچیدن کل تحریم ها داده می شد ! از ظریف بعید بود که زیر قولش بزند !!!!!
جنبش ازاد۶۹۶۹۵۱۱۵:۱۸:۵۰ ۱۳۹۷/۱۰/۸
خیانت خیانت خیانت
ناشناس۶۹۶۹۵۸۱۵:۲۲:۰۴ ۱۳۹۷/۱۰/۸
درست گفتند هدف اقتصادی نبود، چون اگر بود بعد از برجام ارزش پول ملی افزایش می یافت و ارزش دلار سقوط می کرد که نکرد. برجام یک هدف موفق داشت و آن هم سیمان ریختن توی حلق رآکتور بود که با خون دل یک ملت ساخته شده بود.
ناشناس۶۹۶۹۵۹۱۵:۲۲:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۸
عین واقعیت است چون مادر دیپلماسی مانند سایر امور ابن الوقتی و بنا به اقتضا ومصلحت کار کردیم واصولا هرگز نیازی به برنامه نداشتیم که اگر برنامه داشتیم این حال و روز را نداشتیم
ناشناس۶۹۶۹۷۸۱۵:۲۸:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۸
یادمون نرفته پس از توافق برجام . جناب روحانی باغ سبز بزرگی نشون مردم داد . و میگفت فعلا دو سالی صبر کنید تا این نهالها بزرگ بشن . نیاز به ابیاری دارند .میفرمودن جعبه هاتون رو نیارین . جلوی باغ صف نکشین . یادمون نرفته تو مرکز همایشهای میلاد چقدر سرمایه گذاران خارجی می آوردن . همش‌ از شکوفایی اقتصادی حرف میزدن . عده ای هم میفرمودن مواظب نفوذی ها باشین . اینا سرمایه گذار نیستن . نفوذی هستن . خب آقای ظریف . دروغ رو انچنان رسا میفرمایند که اول خودشان باور میکنند . جناب ظریف رنگ نداره این حناتون . به خدا گاهی خجالت و حرف نزدن خیلی عالیه . اما چه فایده که ظریف حالیش نیست
ناشناس۶۹۷۰۰۲۱۵:۳۵:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۸
مخالفان برجام جز تحریم بیشتر هیچ راه حلی برای کشور ندارند
ناشناس۶۹۷۰۵۶۱۶:۰۰:۴۷ ۱۳۹۷/۱۰/۸
هیچ وقت گوشی برای شنیدن راهکارها نداشتید و حالا که افتضاح به بار آوردید یاد کمک گرفتن و راه حل افتادید
ناشناس۶۹۷۰۷۹۱۶:۱۱:۴۶ ۱۳۹۷/۱۰/۸
دیگه تحریم از این بیشتر ؟! یه بسته شمبلیله شده 7000 تومن !
ناشناس۶۹۷۶۱۶۲۲:۱۹:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۸
اره نفت در برابر غذا که بشی بیشتر لذت میبری
علی۶۹۷۰۳۴۱۵:۵۱:۲۷ ۱۳۹۷/۱۰/۸
ظریف راست میگه چون تو مجلس گفت اصلا برجام رو نخوانده
ناشناس۶۹۷۰۳۹۱۵:۵۵:۳۱ ۱۳۹۷/۱۰/۸
کل توان دیپلماسی رو پای کار اوردید وکلاهی بگشادی کل هیکل دیپلماسی تون رو سرتون گذاشتن و سی میلیارددلار پول مردم رو به فنا دادید و بغیر از ان روی روح وروان مردم بازی کردید
علی۶۹۷۰۹۴۱۶:۲۰:۰۲ ۱۳۹۷/۱۰/۸
چند سال کشور رو عقب بردند گفتند مذاکره کنیم خوبه .امضای کری تضمینه .آب خوردنمون با برجام حل میشه و......... الان یا این همه گرانی و تحریم میگه هدف برجام اقتصادی نبود . کاش تو چشمم نگاه میکرد این حرفو میزد .....
ناشناس۶۹۷۱۴۵۱۶:۴۰:۳۸ ۱۳۹۷/۱۰/۸
پس برجام چه حاصلی داشته است غیر بدبختی
حسین۶۹۷۱۵۹۱۶:۴۷:۱۴ ۱۳۹۷/۱۰/۸
حدف از برجام هیچی نبود والا نه نون نه اب نه مرغ نه گوشت نه خونه فقط هیچی بود که داریم الحمدولله نه پول نه راحتی نه آسایش نه ابرو نه عرضه نه اسقلال نه حیثیت پاسپورت کیلو چنده داداش ویزا بگیر برو افغانستان
علی۶۹۷۱۸۳۱۷:۰۰:۰۳ ۱۳۹۷/۱۰/۸
فریییب فریییب فریییییب..........
ناشناس۶۹۷۲۳۸۱۷:۲۸:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۸
مسلما" حق با ظریف است . برجام یک چیز سیاسی بود و ربطی به اقتصاد نداشت . وقتی فلانی می اید رانت میگیرد برای فلان کالا و ان را انحصاری میکند ایا با برجام این مشکل حل میشود ؟ مشکل کشور این است که برخی متصل هستند به فلان جا و هر کاری خواستند میکنند
ناشناس۶۹۷۲۴۵۱۷:۳۳:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۸
لطفا بر اساس ذهنیت و شانتاژها نظر ندهید. فیلم ظریف را گوش دهید و با انصاف ببینید. بعد انصافا نظر دهید. دقت کنید میگوید «سیاست خارجی را فدای منافع جناحی نکنید» لطفا گوش کنید. ظریف دروغ نمیگوید. تاریخ و خاطرات می‌گوید. خیلی هم صحیح می‌گوید. همین بی حوصلگی ما و عجولانه نظر دادن است که امثال امیر کبیر را از ما میگیرد.
عوام۶۹۷۲۴۸۱۷:۳۵:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۸
هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود ؟
ناشناس۶۹۷۲۵۶۱۷:۴۰:۳۳ ۱۳۹۷/۱۰/۸
میخواستن چسبندگی سیمان تولبد ملی رو تست کنن
رضا۶۹۷۲۶۰۱۷:۴۳:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۸
قطعا حرف درستی است مسائل اقتصادی نتایج جانبی برجام بود وگرنه هدف اصلی از برجام جامعه مشروعیت بین المللی پوشاندن به برنامه هسته ای ایران بود که محقق شد.
ناشناس۶۹۷۸۱۳۰۰:۴۸:۴۷ ۱۳۹۷/۱۰/۹
برنامه هسته ای ما طبق NPT مشروع بود و نیازی به 30 ماه مذاکره نبود برجام برای لغو تحریمهای ظالمانه بود که محقق نشد.
ناشناس۶۹۷۹۵۰۰۷:۴۱:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۹
جامه مشروعیت نه جامعه مشروعیت همین شماها باید از ظریف حمایت کنین!
ناشناس۶۹۷۲۹۴۱۸:۰۷:۴۷ ۱۳۹۷/۱۰/۸
مگه تحریم‌ها علیه ما، اقتصادی نبود؟! مگه پولهامون رو بلوکه نکرده بودن؟ خوب ما مذاکره کردیم که تحریم‌ها برداشته بشه دیگه. یعنی همون تحریمهای اقتصادی. درسته؟
ناشناس۶۹۷۳۰۸۱۸:۲۱:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۸
بنام خدا لابد هدف 2200پاسپورت بوده ؟ مگنه دایی
ناشناس۶۹۷۴۷۹۲۰:۳۹:۵۷ ۱۳۹۷/۱۰/۸
نیازی به نظر ما نیست، شما صحبت های ایشون در مورد لغو تحریم پس از برجام را بیارید، تو یوتیوب هم هست. به هرحال دو حالت داره، یا ایشون اون موقع دروغ میگفتن، یا الان دارن دروغ میگن.
ناشناس۶۹۷۵۳۳۲۱:۲۱:۱۲ ۱۳۹۷/۱۰/۸
آقای دیپلمات و رییس حقوق دانشون روی کوتاه بودن حافظه تاریخی ملت خیلی حساب کردند!!!!!!!!!
ناشناس۶۹۷۶۴۳۲۲:۳۱:۳۵ ۱۳۹۷/۱۰/۸
ننگ به برجامطلب ها
ناشناس۶۹۷۷۸۶۰۰:۱۹:۲۷ ۱۳۹۷/۱۰/۹
خدا شفا بده، نتونستی از طرف امتیاز بگیریصورت مساله را عوض کردی، ببینید چه دادید چه گرفتید.
ناشناس۶۹۷۸۱۶۰۰:۵۲:۱۸ ۱۳۹۷/۱۰/۹
هر کس هر چه بخواهد می گوید ، یکی می گوید هدف برجام اقتصاد نبود یکی می گوید هدف انقلاب اقتصاد نبود!
عمار۶۹۷۸۳۹۰۱:۲۷:۳۸ ۱۳۹۷/۱۰/۹
اگر نبود !!!چرا شعار اقتصادی ؟و اگر برجام نشه ،هر روزی اینقدر ضرر می کنیم!!!!! پس چرا گفته شد ذخیره ما خالیه!!! پس چرا گفتن علی برکت الله!!!!
ناشناس۶۹۷۸۹۷۰۷:۰۹:۳۹ ۱۳۹۷/۱۰/۹
سردار شکست خورده
ناشناس۶۹۷۹۹۵۰۸:۰۸:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۹
هدف کاهش تحریم ها نبوده پس لابد هدف افزایش تحریم‌ها بوده است
ناشناس۶۹۸۰۱۱۰۸:۱۸:۱۸ ۱۳۹۷/۱۰/۹
اوناییکه می فرماین صنعت هسته ای حاصلش تحریم بود ممکنه بفرمایند چطوری کشور باید پیشرفت کنه؟ ایا باید واسه هر علم و تکنولوژِ ی از اقا بالا سرهای غربیتون اجازه بگیریم؟
حمید۶۹۸۱۱۳۰۹:۱۲:۱۶ ۱۳۹۷/۱۰/۹
پس چی بدست آوردی ظریف؟ جز خفت و خواری
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین