ماجرای اعتراض کارگران گروه ملی فولاد از زبان مدیرعامل بانک ملی/ هم مواد اولیه هست، هم نقدینگی؛ کارگران اجازه فعالیت کارخانه را نمی‌دهند!

گروه اقتصادی الف،   3970928011 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرعامل بانک ملی ایران می‌گوید که تمامی معوقات کارگران گروه صنعتی ملی فولاد ایران (اهواز) به جز یک ماه که کارخانه تعطیل بوده، پرداخت شده است و این شرکت نه مشکل مواد اولیه دارد و نه مشکل نقدینگی و این کارگران هستند که اجازه نمی‌دهند کارخانه فعالیت خود را از سر بگیرد.

ماجرای اعتراض کارگران گروه ملی فولاد از زبان مدیرعامل بانک ملی/ هم مواد اولیه هست، هم نقدینگی؛ کارگران اجازه فعالیت کارخانه را نمی‌دهند!

محمدرضا حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح مشکل کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران که چندی است دست به اعتراض زده‌اند، اظهار کرد: در اسفندماه سال ۱۳۹۵ از طرف قوه قضاییه حکم رد مال برای گروه ملی فولاد داده شد و این شرکت در ازای بدهی‌هایی که به بانک ملی داشت، به این بانک واگذار شد.

وی با اشاره به مشکلات این شرکت در ابتدای واگذاری به بانک ملی، ادامه داد: زمانی که بانک ملی، گروه ملی فولاد ایران را تحویل گرفت، هشت ماه حقوق کارگران معوق شده بود و علاوه بر تعطیل بودن تمامی خطوط تولید این شرکت، مواد اولیه و قطعات موردنیاز نیز برای ادامه فعالیت کارخانه وجود نداشت. 

مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان اینکه این بانک در ۲۲ ماه اخیر ۴۷۲ میلیارد تومان در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده است، گفت: با تزریق این مبلغ به فولاد اهواز، تمامی معوقات کارگران پرداخت شد و علاوه بر آن، مبالغی نیز برای سرمایه‌ در گردش و خرید مواد اولیه تخصیص یافت.

حسین‌زاده افزود: این در حالی است که علاوه بر بدهی‌های معوق کارگران کارخانه، این شرکت بدهی‌های سنگینی نیز به شرکت‌های مختلف از جمله سازمان تامین اجتماعی، سازمان امور مالیاتی و نظایر آنها داشت.

به گفته وی، در حال حاضر تنها یک ماه حقوق معوقه کارگران باقی مانده که آن‌ هم مربوط به مدتی است که کارخانه تعطیل بوده و کارگران عملا کار نکرده‌اند.

مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان اینکه با پرداخت این ۴۷۲ میلیارد تومان، سه خط از پنج خط تولید کارخانه دوباره راه افتاد، اظهار کرد: این سه خط شامل میلگرد، لوله‌سازی و مورد سوم آن نیز در روزهای پایانی منتهی به اعتراضها بود که خط تولید تیرآهن فعال شد.

حسین‌زاده درباره دلیل اعتراض کارگران فولاد اهواز نیز، تصریح کرد: این کارخانه تا زمانی که کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه اعتراض کردند و به دنبال جلب حمایت سایر کارگران بودند، ، فعال بود، ولی کارگران آن به بهانه حمایت از کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه کارشان را تعطیل کردند. این در حالی است که مشکل کارگران نیشکر هفت‌تپه حل شد و به سر کار خود بازگشتند، اما کارگران فولاد به اعتراض خود ادامه دادند.

وی معتقد است که برخی عوامل بیرونی، کارگران فولاد اهواز را تحریک می‌کنند؛ چراکه دشمنان ایران بر این باور بودند که بعد از تحریم‌ها مردم با نارضایتی به خیابان‌ها می‌آیند که این پروژه آن‌ها عملی نشده است و حالا سعی می‌کنند از طریق تحریک کارگران کار خود را پیش ببرند.

مدیرعامل بانک ملی ایران درباره مشکلات فعلی کارگران فولاد اهواز، گفت: برخی از آنان می‌گویند قرارداد ما چندماه دیگر به پایان می‌رسد و ممکن است اخراج شویم، بنابراین شرکت ملی فولاد باید به دولت واگذار شود. عده دیگری نیز می‌گویند تا زمانی که هر پنج خط تولید همزمان به بهره‌برداری نرسد، کار نمی‌کنیم.

حسین‌زاده درباره بهره‌برداری از دو خط تولید تعطیل شده این شرکت که مربوط به ذوب آهن است، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این دو خط نیاز به ۷۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد و زمان‌بر است؛ چراکه ماشین آلات قدیمی مستهلک شده و باید ماشین‌آلات جدید برای آن خریداری شود و با شرایط فعلی نیز راه‌اندازی، توجیه اقتصادی ندارد.

وی با اشاره به دیدار گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سرپرستی نماینده مردم تهران و دبیرکل خانه کارگر  با کارگران شرکت ملی فولاد، اظهار کرد: آقای محجوب به من گفتند که کارگران این نگرانی‌ها را دارند و گفته‌اند که با بانک ملی مشکلی ندارند و حتی تشکر هم کرده‌اند.

حسین‌زاده درباره اینکه گفته می‌شود کارخانه به دلیل نبود مواد اولیه تعطیل است و کارگران نیز به همین موضوع اعتراض دارند، تاکید کرد: کارخانه هم مواد اولیه دارد و هم محصول برای فروش که بتواند با آن مواد اولیه موردنیاز خود را تهیه کند، هیچ‌گونه مشکل نقدینگی هم وجود ندارد و اگر کارگران اجازه دهند که کارخانه شروع به کار کند، مشکلات حل خواهد شد.

مدیرعامل بانک ملی ایران افزود: بانک ملی ایران در دو ماه پیش از اعتراضها ۱۳۸ میلیارد تومان منابع مالی به این گروه تزریق کرد تا بخشی از آن بابت پرداخت حقوق کارکنان شرکت و بخشی هم بابت تامین مواد اولیه کارخانه استفاده شود که شمش آهن خریداری شد. شاید جالب باشد که بدانید در حال حاضر ۲۷ هزار تن محصول تولیدی شرکت ملی فولاد به ارزش تقریبی ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان در انبارهاست که می‌توانند آن را بفروشند و در کارخانه مصرف کنند، اما کارگران به مدیران و مسئولان کارخانه اجازه ورود نمی‌دهند و این موضوع، کار را با مشکل مواجه کرده است.

حسین‌زاده با بیان اینکه مدیران شرکت ملی فولاد در این مدت شبانه‌روز زحمت کشیدند و تلاش کردند، گفت: با تلاش ‌آنان، بدهی‌های شرکت داده شد و کارگران معوقات خود را دریافت کردند و از سوی دیگر، استاندار، فرماندار، مقامات قضایی و شورای تامین استان خوزستان نیز تلاش بسیاری در رفع مشکلات شرکت ملی اهواز کردند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۸۳۰۵۱۰۷:۵۷:۳۵ ۱۳۹۷/۹/۲۸
ضد و نقیض.... من متوجه نشدم !
ناشناس۶۸۳۰۸۱۰۸:۳۰:۵۰ ۱۳۹۷/۹/۲۸
احتمالا کار دشمنه، یعنی کارگران دشمن، همون کارگران
ناشناس۶۸۳۰۸۲۰۸:۳۲:۱۷ ۱۳۹۷/۹/۲۸
حقوق کارگران را پرداخت کنید و کمتر دروغ بگویید
ناشناس۶۸۳۱۰۹۰۸:۴۹:۴۴ ۱۳۹۷/۹/۲۸
جالب است که مشکلات گروه ملی را نه از زبان کارگر بلکه از زبان کارفرما یی که با بی تدبیری باعث این مشکل شده بازتاب می دهید او هم با زرنگی هر چه تمام تر مساله صنفی را امنیتی سیاسی می کند تا بی عرضگی و سو مدیریتش را بپوشاند.
ناشناس۶۸۳۱۲۴۰۹:۰۰:۵۱ ۱۳۹۷/۹/۲۸
پس ظاهرا به گفته این جناب همه چیز گل و بلبل و گلستان بوده است و فقط کارگران خوشی زیر دلشان زده بود که کار را تعطیل کردند. چرا در اینگونه مصاحبه ها بلافاصله با کارگران و مسئولین دیگر مصاحبه نمی شود تا حقایق روشن شود و دست دروغگویان رو شود حالا از هر طرف که می خواهد باشد.
ناشناس۶۸۳۱۲۶۰۹:۰۲:۴۲ ۱۳۹۷/۹/۲۸
اینجور که این آقا گفتن کارگران فولاد از سردلخوشی اومدن تظاهرات همه چی گل و بلبله مدیران و منجمله خودشان خیلی زحمت میکشن کارگران خیلی بدن همه دروغ میگن جز من با کارگرا قهرم تا روز قیامت آ آ آ
ناشناس۶۸۳۱۷۹۰۹:۳۷:۰۰ ۱۳۹۷/۹/۲۸
ناتوانی خودتون رو به عوامل خارجی ربط ندهید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین