دولت زیر بار فرمول خودروسازان رفت؛ خودرو گران شد/ حواله کاهش قیمت به آینده‌ای نامعلوم/ پراید ۳۳میلیون و ۷۰۰ هزار تومان؟

گروه اقتصادی الف،   3970925194 ۱۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

بالاخره بعد از ماه ها سردرگمی و افزایش چند باره قیمت خودرو، دولت به فرمولی برای تعیین قیمت خودروها دست یافته است؛ فرمولی که برخواسته از نظرخودروسازها و به کام آنهاست و به ضرر مصرف کننده ها یعنی مردم است.

دولت زیر بار فرمول خودروسازان رفت؛ خودرو گران شد/ حواله کاهش قیمت به آینده‌ای نامعلوم/ پراید ۳۳میلیون و ۷۰۰ هزار تومان؟

به گزارش الف، رضا­ رحمانی وزیر صنعت عصر روز گذشته که در کمیسیون اصل ۹۰ با موضوع بررسی مسائل مربوط به خودرو شرکت خودرو کرده بود در حاشیه جلسه گفت:­­ ­­برای تعیین قیمت خودرو بر اساس فرمولی که پیش بینی شده خودروها با ۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه شود و هفته بعد دوباره ۵ درصد کاهش مجدد قیمت خواهیم داشت تا در نهایت به یک قیمت متعادل بین کارخانه و بازار برسیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون به دلیل کمبود نقدینگی با کاهش تولید یا تولید ناقص در خودروسازی‌ها مواجه هستیم گفت: جلسه‌ای با معاون اول رئیس‌جمهور درباره تامین نقدینگی قطعه‌سازان و خودروسازان داشتیم که در این باره تصمیم‌گیری شد و این تصمیم به افزایش تولید کمک خواهد کرد.

رحمانی عنوان کرد:­­ در یکی دو هفته گذشته روند نزولی کاهش تولید متوقف شده و در روزهای آینده افزایش تولید بیشتری خواهیم داشت. در عین حال،­ بسته ای طراحی شده تا در بلند مدت مشکلات صنعت خودرو به طور اساسی برطرف شود. در ماه‌های گذشته به علت کاهش تولید، اجرای این مصوبه امکان نداشت، اما اکنون با افزایش تولید، میزان عرضه بیشتر خواهد شد و در این صورت ­هم به تعهدات خودروسازان عمل خواهد شد و همچنین با عرضه بیشتر قیمت کاهش خواهد یافت.

وزیر صنعت اضافه کرد: تفاوت قیمتی که بین بازار با قیمت کارخانه ایجاد شده سودش نه به جیب خودروساز می رود نه به جیب مردم.

قیمت گذاری جدید (۵درصد کمتر از بازار) در حالی است که رضا رحمانی ۷ آذر در جمع خبرنگاران عنوان کرده بود: قطعا آن چه که درباره فروش خودروی خودروسازان به قیمت پنج درصد کمتر از قیمت بازار مطرح شد، تصویب نخواهد نمی‌شود. آن چه که در این زمینه مطرح شد آن بود که برخی از خودروسازان پیشنهاد داده بودند خودروهایی که مشمول قیمت گذاری نمی‌شوند را به قیمت پنج درصد زیر قیمت بازار عرضه کنند تا قیمت‌ها کاهش یابد. اما در این زمینه قطعا کارگروه تنظیم بازار افزایش معقولی را تصویب خواهد کرد.

براساس گفته‌‌های رحمانی، درخواست خودروسازان در حالی مورد قبول دولت و وزارت صنعت شده که پیش از این با آن مخالفت شده بود. پیشنهاد خودروسازان این بود که قیمت کارخانه‌ای خودرو به کمتر از ۵درصد حاشیه بازار برسد؛. البته خودروسازان با عدم عرضه خودرو با توجه به دلایلی که عنوان کردند، باعث افزایش قیمت در بازار شدند. اینکه آنها باید با توجه به افزایش نرخ ارز، افزایش قیمت داشته باشند، را درست بدانیم، این افزایش قیمت باید چند درصد باشد؟ آیا نظارت بر خودروسازان به صورت صحیح انجام می‌شود؟ آیا خودروسازان ملزم به ارایه خودروی با کیفیت هستند و اگر نشد چه برخوردی با آنها خواهد شد؟ آیا خودرو سازان برای ارتقاء محصولات خود اقدام کرده‌اند؟ که پاسخ نه است.

فرمولی که وزیر صنعت عنوان می‌کند در واقع درخواست خودروسازان در ماه‌های اخیر بوده که به شدت در پی تثبیت تعیین قیمت خودروهای داخلی بر اساس ۵ درصد کمتر از حاشیه بازار بودند. وزیر اگر چه وعده داده قیمت خودروها در هربار و هر هفته ۵درصد کاهش پیدا خواهد کرد، اما مشخص نیست در عمل چنین اتفاقی رخ دهد، بخصوص این که عملاً شیوه نرخ گذاری خودروسازان را در این زمینه مورد پذیرش و مبنا قرار گرفته و این امر نشانگر قدرت تعیین کنندگی آنها می‌باشد.

رحمانی گفته است با افزایش قیمت خودرو به حاشیه بازار، میزان عرضه آن بیشتر خواهد شد و خودروسازان به تعهدات خود عمل خواهند کرد، اما خود خودروسازان عرضه خودرو به بازار متوقف و تعهدات خود را انجام ندادند تا قیمت‌‌ها در بازار افزایش یابد و چرا و چگونه با گرفتن مجوز افزایش قیمت، یکباره مشکل تولید و عرضه خودروسازان داخلی حل شد؟ آیا وزارت صنعت و خودروسازان پاسخ این سوال را می‌دهند؟

گفتنی است اخیراً ایران خودرو با اعلام قیمت جدید چهار خودرو، به یکباره قیمت پژو پارس اتومات را ۳۰ میلیون افزایش داد و رنو تندر ۹۰ پیکاپ را با حداقل ۳۵ میلیون تومان افزایش قیمت به فروش برساند.

در ماه های گذشته خودروسازان دائماً اعلام می کردند که بدلیل نقص و تامین نشدن مواد اولیه نمی توانند نیاز بازار را تامین نمایند و بنا به کمبود عرضه افزایش چند باره قیمت ها در بازار رخ داد اما در هفته‌های اخیر و با صعودی شدن قیمت‌ها، همین خودروسازان محصولات خود را به صورت فروش تحویل فوری انجام دادند.

در واقع در ماه های اخیر شکاف قیمتی سرسام آوری بین قیمت خودروی بازار و  کارخانه، بوجود آمده بود که نهادهای نظارتی، سازمان حمایت از مصرف کننده و سازمان تعزیرات نیز ترجیح دادند سیاست سکوت را در پیش بگیرند تا اثرگذاری ملموسی در بازار نداشته باشند.

به گزارش الف، براساس مصوبه شورای هماهنگی سران سه قوه، از این پس شورای رقابت مسئول قیمت‌گذاری در مورد خودرو نیست و می‌تواند پیشنهاد دهنده باشد و ستاد تنظیم بازار قیمت‌ها را تعیین و تصویب می‌کند. در حال حاضر با شرایطی که بوجود آمده باید دید مردم در هفته ها و ماه های پیش رو چه واکنشی در قبال افزایش قیمت کارخانه ای خودروها و نزدیک شدن آن به قیمت حاشیه بازار نشان خواهند داد.

افزایش ۶۰ درصدی خودرو/ پراید ۳۳ میلیون، پژو پارس ۶۷ میلیون و پژو ۴۰۵ حدود ۵۴ میلیون تومان؟

براساس این گزارش، اگر بخواهیم برمبنای فرمول جدید میزان افزایش را بررسی کنیم اینگونه است که قیمت کارخانه‌ای پراید ۱۳۱ پیش از این حدود ۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود که با توجه به قیمت بازاری این محصول که دیروز حدود ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود براساس فرمول جدید به حدود ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خواهد رسید یعنی حدود ۱۱ میلیون تومان (حدود ۵۰ درصد) افزایش یافته است.

قیمت کارخانه‌ای پژو پارس پیش از این حدود ۴۰ میلیون تومان بود که با توجه به قیمت بازاری این محصول که دیروز حدود ۷۱ میلیون تومان بود براساس فرمول جدید به حدود ۶۷ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان خواهد رسید یعنی حدود ۲۶ میلیون و ۹۰۰ تومان (حدود ۶۷ درصد) افزایش یافته است. 

قیمت کارخانه‌ای پژو ۴۰۵ پیش از این حدود ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود که با توجه به قیمت بازاری این محصول که دیروز حدود ۵۷ میلیونتومان بود، براساس فرمول جدید به حدود ۵۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان خواهد رسید یعنی حدود ۲۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان (حدود ۶۵ درصد) افزایش یافته است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۷۹۷۶۲۱۱:۵۰:۴۷ ۱۳۹۷/۹/۲۶
به یزدان که گر ما خرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم!!
ناشناس۶۷۹۹۵۳۱۲:۴۷:۴۹ ۱۳۹۷/۹/۲۶
بگذارید هر چه میخوان بالا ببرن قیمت رو، به زودی خودرو هم در رکود فرو خواهد رفت مثل بقیه چیزها، و این آغاز ور شکستگی خواهد بود
میلاد حمیدی۶۸۰۰۷۱۱۳:۲۲:۱۳ ۱۳۹۷/۹/۲۶
حمایت از تولید داخل ایجاب میکند درب این لانه های فساد خودروساز بسته شود و شروع به واردات خودرو کنیم و البته قطعه سازها با خودروسازهای خارجی قرار داد ببندند و برای آنها قطعه تولید کنند و در این شرایط به خودروسازهایی که سهام دار آن مردم هستند و سهامی عام باشد اجازه تولید داده شود و حاکمیت بر خودروسازی حاکمیت مردم باشد.
ناشناس۶۸۰۴۹۵۱۵:۳۹:۴۳ ۱۳۹۷/۹/۲۶
قرارداد چی عمو جان!!! تحریمیم تحریم. همین امروز ال نود تولید نمیشه چون فرانسه قطعه نمی فروشه
محمد۶۸۰۶۸۱۱۷:۲۳:۰۰ ۱۳۹۷/۹/۲۶
مطمئن باش تا وقتی این خودروسازها با این رانت عجیب و وحشتناکی که دارن هستن. این اتفاق رخ نمیده
ناشناس۶۸۰۷۶۸۱۸:۴۶:۵۲ ۱۳۹۷/۹/۲۶
شما مثل اینکه خوابی - کدوم شرکت خودروسازی حاضره با ایران شراکت کنه
ناشناس۶۸۰۷۹۰۱۹:۰۱:۴۱ ۱۳۹۷/۹/۲۶
وقتی فساد رسوخ کرده این قیمتها عجیب نیست
ناشناس۶۷۹۹۶۸۱۲:۵۱:۵۴ ۱۳۹۷/۹/۲۶
جالبه که خودروی ثبت نامی ما با موعد تحویل آبان رو نمیدن، اونوقت با قیمت بسیار بالا طرح فروش فوری می ذارن دولت و مجلس هم تماشاگر هستند
مجید۶۸۰۵۶۹۱۶:۱۲:۴۷ ۱۳۹۷/۹/۲۶
ثبت نامی من دنا معمولی با تحویل 11 شهریور 97 است که هیچ خبری نیست ، اونوقت برای سال 98 ثبت نام میکنن و از مردم پول میگیرن . دولت با ید جلوی این شرکتهای خودرو سازهای غارتگر را بگیرد . فکر میکنم عاقبت اینها هم با این ثبت نام نکردنهای بدون پشتوانه بلایی شبیه پدیده یا موسسه های مالی سر مردم بیاورند .
ناشناس۶۸۰۷۲۰۱۷:۵۹:۲۵ ۱۳۹۷/۹/۲۶
باید ثبت نام نکنی، این است مجازات انانی که طمع می کنند.
ناشناس۶۸۱۶۷۲۱۱:۱۰:۰۹ ۱۳۹۷/۹/۲۷
تا شما باشید با که از هول حلیم تو دیگ نیفتی
مجید۶۸۰۰۵۹۱۳:۱۷:۴۳ ۱۳۹۷/۹/۲۶
وقتی کالایی را بصورت انحصاری در اختیاردارند و به بازار ارائه نمیکنن ، واضح است که قیمت تا چندین برابر بالا خواهد رفت یعنی همین کلکی که حالا به مردم زده اند و بعدش قرار گذاشته اند بصورت قطره چکانی به بازار ارائه کنند تا قیمت بشکند . معلومه که با این وضعیت هیچ وقت قیمتها پایین نخواهد آمد و مردم متضرر خواهند شد .
رضا۶۸۰۳۵۹۱۴:۴۸:۵۲ ۱۳۹۷/۹/۲۶
اگر منظور شما به بازار خودروست که بی ربط می گویید قیمت ارز تا 3 برابر گران شده پس همه چیز گران می شوند اما اگر منظور شما بصورت کلی و برای همه امور است که واقعا حق می گویی و فرجام هر ملتی تابع درک و فهم خاص و عام آن ملت است.ما با این همه امکانات قطعا باید وضعیتی بهتر از کره جنوبی می داشتیم نه وضعیت فلاکت بار حاضر را
ناشناس۶۸۰۳۸۷۱۵:۰۱:۳۱ ۱۳۹۷/۹/۲۶
بشینن تا بخریم میخواستیم نمیتونستیم بخریم
رضا۶۸۰۵۴۷۱۶:۰۴:۵۰ ۱۳۹۷/۹/۲۶
یعنی اگر شما نخری خودروسازها جورابشان را در می اورند و پابرهنه می روند؟باز گلی به گوشه جمال صداقتت که می گویی اگر می خواستم بخرم هم نمی توانستم بخرم پس شما اصلادر بازی فروش خودروسازان نیستی که موافقت و مخالفتت اهمیتی داشته باشد
ناشناس۶۸۰۵۴۲۱۶:۰۰:۴۳ ۱۳۹۷/۹/۲۶
خوبه می دانند سودش تو جیب خودروساز می رود
ناشناس۶۸۰۷۴۳۱۸:۱۳:۴۳ ۱۳۹۷/۹/۲۶
چرا میخوایین دولت و لگنسازها رو جدا از هم نشان بدین؟؟؟ هر دویکی هستن. هیچ کس زیر بار کسی نرفته دولت گرون کرد لگن ها رو
ناشناس۶۸۱۰۹۳۲۳:۴۲:۴۶ ۱۳۹۷/۹/۲۶
فقط افزایش حقوق حقوق بگیران تورم میاره !!!! مثل این که مردم رو .. فرض کردن !!!؟؟
طالب۶۷۹۷۷۵۱۱:۵۶:۰۱ ۱۳۹۷/۹/۲۶
به نظر من بهترین کار تو این شرایط اینه کسانی که خودرو پیش خرید کردن واسه سال دیگه یک همتی کنن و یه خورده به فکر بهتر شدن وضعیت باشن و برن انصراف بدن و پولشون رو پس بگیرن بخدا با دادن پولتون به این آشغال سازها هم در حق خودتون ظلم میکنید هم به بقیه مردم تا خودمون نخوایم و حرکتی نکنیم چیزی درست نمیشه چون به این دولت و مجلس هیچ امیدی نیست
ناشناس۶۷۹۷۷۹۱۱:۵۷:۲۵ ۱۳۹۷/۹/۲۶
من در این سالها که قیمت دلار ججهش داشت نسبت به تولید کنندگان داخلی اندک امید و تعصبی هم که داشتم رو ندارم! همیشه سعی کردم تا حد ممکن ادم قانونمند و سالم و بی ازاری باشم! حلال و حرام رو رعایت کنم و سر مردم کلاه نزارم و همینطور هم خواهم ماند انشالله اما میبینم عملا بخشی وسیعی از کشور حرام خوار و دنبال اختلاس و کلاهبرداری و احتکار و کم فروشی و گران فروشی هستند!
حسین۶۷۹۷۸۱۱۱:۵۷:۳۸ ۱۳۹۷/۹/۲۶
ای آقا مهم نیست اصلا از این جیب به اون جیبه دیگه ینی ازجیب مردم به جیب دولتی هایی که در خودرو سازی ها مدیر سهامدار و سهم بگیرن چرا فکرمیکنید هر وزیرصنعتی باید بر علیه خودش و زیر مجموعش اقدام کنه حقوقی که ندارن اکثرا این آب باریک و روهم میخواین ببندین
ناشناس۶۷۹۷۸۶۱۱:۵۹:۲۹ ۱۳۹۷/۹/۲۶
خوشبختانه همه چیز آرومه.تحریم هم هیچ تاثیری نداره.
ناشناس۶۷۹۷۹۰۱۲:۰۱:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۲۶
ّاز هم برگی دیگر از افتخارات دولت رو شد.....دلار ارزان شد و همه چسز گران..بس بشتابید برای دلار ارزان..
ناشناس۶۷۹۷۹۳۱۲:۰۲:۳۰ ۱۳۹۷/۹/۲۶
تبریک به روحانی تسلیت به ملت
لیسانس حقوق / راننده اسنپ۶۷۹۸۸۶۱۲:۳۰:۰۴ ۱۳۹۷/۹/۲۶
تبریک به داماد روحانی ! تسلیت به ملت
آذری زبان۶۷۹۷۹۸۱۲:۰۴:۰۸ ۱۳۹۷/۹/۲۶
فکر کنم تصمیم داماد روحانیه که به رحمانی دستور افزایش قیمت داده
ناشناس۶۷۹۹۴۲۱۲:۴۴:۰۱ ۱۳۹۷/۹/۲۶
شاید هم دستور داماد احمد خاتمی در سازمان برنامه و بودجه بوده برای جبران کسری بودجه دولت
پسر 41 ساله مایوس از ازدواج۶۸۰۰۴۴۱۳:۱۲:۳۰ ۱۳۹۷/۹/۲۶
خدایا ما را داماد مسئولان راحت بگردان
ناشناس۶۸۰۸۵۷۲۰:۰۳:۳۵ ۱۳۹۷/۹/۲۶
مگه می خوای از ملت جدا شی
ناشناس۶۸۰۸۷۹۲۰:۱۹:۳۷ ۱۳۹۷/۹/۲۶
خوبه داماد اقای خاتمی مسئول دفتر اقای نوبخت همه کاره همین دولت است؟ یعنی با زهم اگر پارتی بازی بوده باز هم دولت مقصره
ناشناس۶۷۹۸۰۳۱۲:۰۵:۳۴ ۱۳۹۷/۹/۲۶
وقتی داماد پرزیدنت روحانی بشه معاون وزیر صنعت ؛ پراید باید بشه 34 میلیون روحانی مچکریم !
ناشناس۶۷۹۸۷۷۱۲:۲۷:۴۶ ۱۳۹۷/۹/۲۶
روحانی کجایی دقیقا" کجایی ؟
ناشناس۶۸۰۰۱۵۱۳:۰۵:۳۳ ۱۳۹۷/۹/۲۶
تو کار شاه داماد
ناشناس۶۷۹۸۹۵۱۲:۳۲:۱۳ ۱۳۹۷/۹/۲۶
قبلش چی؟! یه خورده ریشه ای تر نگاه کن لطفا .
از پرسنل سایپا۶۷۹۸۰۷۱۲:۰۷:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۲۶
اعلام عزای عمومی برای صنعت افلیج خودرو سازی ایران با اینگونه وزیر صنعت
ناشناس۶۷۹۸۲۱۱۲:۱۱:۱۸ ۱۳۹۷/۹/۲۶
مگه با بچه طرف هستید که 5درصد کاهش پیدا کند شما می خاستید 5درصد 5درصد افزایش دهید متاسفم برای مملکتی که وزیران و مدیرانش اینقدر مردم را کوته فکر می پندارند
ناشناس۶۸۰۱۷۰۱۳:۴۵:۲۳ ۱۳۹۷/۹/۲۶
کوته فکر نبودند انبار خودروسازها رو خالی نمی کردند
ناشناس۶۷۹۸۲۲۱۲:۱۱:۳۴ ۱۳۹۷/۹/۲۶
چرا باز بهشان کمک می کنید بگذارید بازار و مردم قیمت را مشخص کنند. اگر دولت و شبه دولتی ها وارد نشوند مردم بلدند قیمت پراید را مشخص کنند نهایت قیمت پراید 7میلیون است
رحمانی خدنگ۶۷۹۸۲۵۱۲:۱۱:۵۹ ۱۳۹۷/۹/۲۶
همکاره وزارت صمت ( داماد روحانی ) باید جوابگوی قیمت 34 تومنی پراید باشه
سروش۶۷۹۸۲۸۱۲:۱۳:۰۱ ۱۳۹۷/۹/۲۶
این همون فرمولی بود که نعمت بخش دبیر انجمن خودرو سازان سال ها آرزو ش رو داشت که با اومدن رحمانی تصویب شد مطمئن باشید پایین تر نخواهد اومد زیرا برای مثال اگه پژو پارس رو به عراق یا سوریه صار کنن حتی با هشت هزار دلار می شود هشتاد میلیون پس عرضه به بازار داخلی کم می شه و در نهایت همین قیمت و همین رویه ادامه داره...
عدالت۶۷۹۸۳۷۱۲:۱۴:۱۹ ۱۳۹۷/۹/۲۶
چاره کار نخریدن و تحریم خرید خودرو توسط مردم است، هر چند با اهرم معاینه فنی سعی دارند مردم را مجبور به خرید خودرو کنند ولی نتیجه فشار بر مردم بی شک نارضایتی عمومی و تحمیل خسارتی بسیار سنگین تر از تعطیلی چند خودروساز به کشور است. کاش مسئولان کمی تدبیر و درایت داشتند و کشور را در ورطه بحران نمی انداختند.
ناشناس۶۷۹۸۴۱۱۲:۱۴:۵۵ ۱۳۹۷/۹/۲۶
به بهانه حمایت از تولید و حفظ شغل 40 سال این صنعت انحصاری است جفت شرکتها رو تعطیل کنید تعرفه گمرک رو صفر کنید خودرو هیبرید وارد کنید مابه تفاوت مصرف بنزین ماشینهای داخل و هیبرید رو بدهید به کارگران این دو شرکت قول میدم بالای 7 میلیون درامد ماهیانشون میشه و ملت ایران هم خودرو ایمن و به قیمت سوار میشن
در ماتم خرید یه قوطی رب گوجه فرنگی۶۷۹۸۴۳۱۲:۱۵:۲۲ ۱۳۹۷/۹/۲۶
با اون انتصاب جنجالی و این افزایش قیمتها ، دیگه استیضاح رحمانی از پسته کیلویی 210 هزار تومنی شب یلدای نماینده ها واجب تره
ناشناس۶۸۰۸۲۱۱۹:۲۲:۳۷ ۱۳۹۷/۹/۲۶
ای بابا دلت خوشه شما.کی استیضاح کنه؟همونایی که دو ماه پیش رای دادند!!! اینا همه دستشون تو یک کاسه هست
فرهاد۶۷۹۸۴۴۱۲:۱۵:۲۳ ۱۳۹۷/۹/۲۶
آقا ، نخریم بخدا نخریم والله نخریم بابا ما از فرانسوی ها کمتریم ببینید چیکار کردند ماکرون به التماس افتاده.
ناشناس۶۸۰۰۷۵۱۳:۲۳:۲۱ ۱۳۹۷/۹/۲۶
عزیزم معلومه که از فرانسوی ها کمتریم
ناشناس۶۸۰۴۷۶۱۵:۳۳:۲۴ ۱۳۹۷/۹/۲۶
چند ماه پیش می خواستم خودروی خودم عوض کنم و یک 206 بخرم صرفاً بخاطر افزایش قیمت از 29به 36 تومان از خرید انصراف دادم و خودروی قبلی را تعمیر اساسی کردم الان هم که قیمت به 60 تومن رسیده ناراحت نیستم .. چون سال 88 ماشین 206 را 11 تومن خریدم و بالای 30 میلیون منطقی نیست و نمی خرم باشد که یا من یا مدیران ایران خودرو راستگار شویم ...
ناشناس۶۸۰۶۶۸۱۷:۱۲:۰۸ ۱۳۹۷/۹/۲۶
جواب بده:اگر فرانسوی ها در ایران تظاهرات می کردند،آیا باز می گفتی "ما از فرانسویها کمتریم؟"
ناشناس۶۷۹۸۴۶۱۲:۱۶:۲۲ ۱۳۹۷/۹/۲۶
مرگ بر آمریکا
ناشناس۶۸۰۰۶۰۱۳:۱۸:۱۴ ۱۳۹۷/۹/۲۶
مرگ بر روسیه
چاره اندیش۶۸۰۷۷۳۱۸:۴۸:۴۷ ۱۳۹۷/۹/۲۶
مرگ بر چین و جنس های اشغالش
ناشناس۶۸۰۱۵۵۱۳:۴۲:۵۰ ۱۳۹۷/۹/۲۶
مرگ بر خودمون
محمد.س۶۷۹۸۴۸۱۲:۱۷:۱۹ ۱۳۹۷/۹/۲۶
فردا قیمت پراید میشه 100 میلیون بعد آقایون می گن خوب قیمت کارخانه 5 درصد زیر قیمت بازار پس قیمت کارخانه ای پراید می شه 95 میلیون تومان. آفرین به زرنگی این دولت
به درد نخور بی غم۶۷۹۸۶۰۱۲:۱۹:۴۳ ۱۳۹۷/۹/۲۶
ب زودی از پراید 34 تومنی عبور میکنیم علی برکت الله قیمت پراید باید روزانه تعییین شود در خیلی از کشورها اینجوریه علی برکت الله
مبتکر طرح های مثمر ثمر و زود بازده۶۷۹۸۶۸۱۲:۲۲:۵۴ ۱۳۹۷/۹/۲۶
وزیر صنعت و معاون اش ( شاه داماد ) برکنار و درب 2 کارخانه مونتاژ خودرو گل گرفته شود
ناشناس۶۷۹۸۷۱۱۲:۲۴:۳۳ ۱۳۹۷/۹/۲۶
پراید چپی و اسقاطی شما را به بالاترین قیمت ، 3 سوته در محل خریداریم
آینده نگر۶۷۹۸۷۵۱۲:۲۶:۱۹ ۱۳۹۷/۹/۲۶
خریدار پوشک و پراید و رب گوجه فرنگی
ناشناس۶۸۰۴۳۰۱۵:۱۸:۳۲ ۱۳۹۷/۹/۲۶
مملکت رو نفت خوابیده. بله بدون نفت هم میشه!.................
ناشناس۶۷۹۸۹۶۱۲:۳۲:۳۵ ۱۳۹۷/۹/۲۶
دلال ارز برای بانک مرکزی تعیین تکلیف میکنه ودلال خودرو برای دولت واقعا مثل اینکه این دولت از رقابت با دلالها چندان هم ناراضی نیست وفقط سر مردم پر کلاهه.
ناشناس۶۷۹۹۰۰۱۲:۳۳:۱۶ ۱۳۹۷/۹/۲۶
همچین تیتر زدید دولت مجوز به افزایش قیمت خودرو داد که اگه نمیدونستیم فکر میکردیم خودروسازی جز صنایع خصوصیه... مگه کسی پیدا میشه از حداقل هزینه که بیشترین سود را میبره چشم‌ بپوشونه... از کارگران فرانسه هم میخواهیم رمز پیروزیشون را به ما هم بگن
ناشناس۶۷۹۹۰۵۱۲:۳۴:۵۲ ۱۳۹۷/۹/۲۶
نخرید
ناشناس۶۷۹۹۸۳۱۲:۵۵:۰۵ ۱۳۹۷/۹/۲۶
همین ؟! نخرید ؟ این هم شد راه حل !؟ نخریم ! نخوریم ! نپوشیم ! نگردیم ! میخوایی یه بارگی بمیریم ؟!!!! حدث میزنم تو ی نجومی بگیری و یا داماد یکی از مسئولین . نه !؟ با این پیشنهاد مسخره ات
ناشناس۶۸۰۱۴۹۱۳:۴۱:۴۷ ۱۳۹۷/۹/۲۶
اینم یه حرفیه واسه خودش
ناشناس۶۸۰۲۸۶۱۴:۲۵:۰۱ ۱۳۹۷/۹/۲۶
بنظر میاد شما تا الان خریدی و پوشیدی وخوردی ، خب بفرما نتیجه اینکارت چی بوده بقیه هم یاد بگیرن همین تفکرات امثال شما مردم رو به این روز انداخت که برای چندر غاز سود آب تو اسیاب خودروسازان وتولید کنندگان طماع ریختید بجز حداقل نیازهای زنده ماندن و ادامه حیات دادن هیچ چیز گران وبی کیفیت نخرید تا گرانفروش و حامی آن ادب شود
ناشناس۶۸۰۳۵۳۱۴:۴۵:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۲۶
اشگنه برای ملت، ششلیک و برگ برای آقایان،
ناشناس۶۷۹۹۰۷۱۲:۳۴:۵۸ ۱۳۹۷/۹/۲۶
نوش جون عزیزان رانتخوار ، بالاخره هزینه های زندگی در بلاد کفر زیاد است و فرزندان دلبند مسئولان که ساکن غربت هستند در مضیقه هستند پس چاره ای جز همکاری ما نمی مونه ، ما اماده ایم تا با حمایت از این دو شرکت عزیز ، زمینه زندگی بهتر برای آن غربت نشینان را فراهم بیاوریم .
چرمل۶۷۹۹۱۵۱۲:۳۸:۱۵ ۱۳۹۷/۹/۲۶
داماد ؛ وزیر را توبیخ و برکنار کند
اصلاح طلب ساده۶۷۹۹۷۴۱۲:۵۳:۱۸ ۱۳۹۷/۹/۲۶
تصمیمات روحانی و رحمانی ---- نابسامانی و گرانی
ناشناس۶۷۹۹۷۶۱۲:۵۳:۳۵ ۱۳۹۷/۹/۲۶
لطفا قیمت رب گوجه فرنگی و سیفی جات و مایحتاج روزانه هم به همین شکل تحلیل و پیگیری کنید خودرو گران و مردم می توانند نخرند ولی مواد خوراکی و باید بخرن . قیمت یک پراید از یک گوشی اپل به روز هم ارزان تر هست . هیچ کجای دنیا بر روی صنعت قیمت نمیزارن . اگر واردات هم با تعرفه صفر آزاد بشود به عنوان مثال همین رنو ساندرو را باید گران تر از این قیمت خرید ومعادل قیمت پراید با تعرفه صفر هیچ ماشینی نمیشه خرید کرد .
ناشناس۶۸۱۰۱۵۲۲:۰۳:۳۹ ۱۳۹۷/۹/۲۶
معلومه که اتومبیل وارداتی ساندرو حتی بدون تعرفه گرانتر از تولید داخل است. دلیلش هم واضح است. آب و برق و گاز و دستمزد کارگر و مالیات تولید در هیچ کشور صنعتی به اندازه ایران پائین نیست. اما شما مطمئن باش اگر واردات خودرو بدون تعرفه آزاد بشه هیچ کس ساندرو با قیافه کمونیستی اش نمیخره. اتومبیلی که میخره با مصرف کم جبران هزینه های دیگر را میکنه. مخصوصا اگر بنزین گرون بشه.
ناشناس۶۸۱۲۹۴۰۸:۰۹:۵۹ ۱۳۹۷/۹/۲۷
پراید از لحاظ یک خودرو قیمتی ندارد از لحاظ قطعاتش هم یک دهم قمیت فروش مونتاژ شده اش نمی ارزد. تنها در دیار تشنگان می توانند اب انحصاری را به قیمت خون پدرشان بفروشند!
ناشناس۶۷۹۹۹۳۱۲:۵۷:۵۹ ۱۳۹۷/۹/۲۶
کشف فرمول؟!! این کاشفان را باید در موزه گذاشت ، چون بعدها تاریخ این اوضاع و احوال کنونی را نقد خواهد کرد باید آیندگان این نابغه ها را باید بشناسند .
ناشناس۶۷۹۹۹۴۱۲:۵۹:۰۵ ۱۳۹۷/۹/۲۶
این راه که می روید به ترکستان است
حسين زمان۶۸۰۰۰۱۱۳:۰۱:۴۹ ۱۳۹۷/۹/۲۶
ناراحتی نداره، چرا باید خودروسازها را مزمت کنیم. در مملکتی که قیمت همه چی دو سه برابر شده چه توقعی از خودروساز داریم ما. باید واقع بین باشیم. درسته درآمد مردم نسبت به افزایش قیمتها کم تر شده باید فکری برای آن داشته باشیم. چرا باید اختلاف قیمت کارخانه و بازار به جیب دلال برود. این پول حق سهامدار خودروساز هست. البته از ضعف های مربوط به خودروسازها هم باید بگوییم که آنهم جای خود دارد. من تعجب میکنم اینهمه زمان که دلالها جیبشون را پر می کردند کسی معترض نبود.
ناشناس۶۸۰۰۱۰۱۳:۰۳:۵۱ ۱۳۹۷/۹/۲۶
دوای درد نخریدن است تامثل سال 94به دست وپای ملت بیفتند
ناشناس۶۸۰۱۲۱۱۳:۳۵:۵۸ ۱۳۹۷/۹/۲۶
دوای درد در کشور ما فقط مردن است 1/5 متر کفن میخواد 75 هزار تومن !
ناشناس۶۸۰۰۴۲۱۳:۱۱:۵۸ ۱۳۹۷/۹/۲۶
فقط یه سوال این به اصطلاح " بازار " که خودرو 5 درصد زیر قیمت اون قیمت گذاری شده دقیقا کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟ سایت دیوار؟؟؟؟؟؟؟؟ سایت شیپور ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا مبنای بازار شما اینجاهاست
ناشناس۶۸۰۰۸۸۱۳:۲۶:۰۷ ۱۳۹۷/۹/۲۶
ببین جامعه را به کجاها کشوندن! موبایل هم نمیشه خرید!
سروش۶۸۰۴۳۳۱۵:۱۹:۱۱ ۱۳۹۷/۹/۲۶
موبایل چیه دلت خوشه میخوان چند روز دیگه بریزن طرح ریجستری پوشاک رو مثل طرح ریجستری موبایل اجرا کنن و پوشاک قاچاق ترک و چین هم جمع کنن
کلافه۶۸۰۰۹۳۱۳:۲۷:۰۴ ۱۳۹۷/۹/۲۶
مسخره کردین ملتو.
ناشناس۶۸۰۸۵۸۲۰:۰۳:۴۲ ۱۳۹۷/۹/۲۶
عصاره تصمیم ملته
علی۶۸۰۱۹۲۱۳:۵۲:۵۰ ۱۳۹۷/۹/۲۶
این شرکتها هیچ وقت بازار اشباه نمی کنند که قیمت پایین بیاید الان چندین ماه است فروش ندارند که قیمت را نجومی کرده اند
ناشناس۶۸۰۲۰۸۱۳:۵۹:۰۱ ۱۳۹۷/۹/۲۶
چنان رفاهی ایجاد کنم که کسی به یارانه 45 هزار تومنی احتیاج نداشته باشه. هم چرخ سانتریفیوژ بچرخه هم چرخ مردم . کلا افعال معکوس کار میکنه علی برکت الله.
ناشناس۶۸۰۲۲۷۱۴:۰۵:۲۸ ۱۳۹۷/۹/۲۶
خوب الان قیمت بازار رو کی قراره تعیین کنه ؟ دلال های شریف خودروسازان در بازار؟ آخه تویه بازار انحصاری اینطوری میدون میدن بهشون که چی بشه ؟ این خیانت به مردمه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مرتضی۶۸۰۲۴۶۱۴:۱۱:۲۳ ۱۳۹۷/۹/۲۶
تنها راه، نه گفتن به تولید است، نخریم تا بپوسد.
علی۶۸۰۳۳۳۱۴:۴۱:۲۲ ۱۳۹۷/۹/۲۶
این دزدی آشکار است. خدا نیامرزد کسانی را که حاضرند به هر قیمتی و با کردن خون مردم در شیشه این شرکتهای اختاپوسی را سر پا نگه دارند.
ناشناس۶۸۰۳۴۰۱۴:۴۲:۱۹ ۱۳۹۷/۹/۲۶
کم است باید بالاتر باشد قیمت پراید ۴۵۰۰ دلار هر دلار ۱۰ تومان میشه ۴۵ میلیون چرا باید ۳۳ فروخت ؟
ناشناس۶۸۰۸۳۱۱۹:۲۸:۱۰ ۱۳۹۷/۹/۲۶
نگران نباش ایشالا سال آینده اون کسری قیمت رو هم جبران میکنند این خط این هم نشان.... به ایرانی بودنمان افتخار میکنم ، چون اگه تو دریا هم بندازنمون آبشش در میاریم !!!!!!!!!!!!
سروش۶۸۰۴۴۸۱۵:۲۲:۵۹ ۱۳۹۷/۹/۲۶
بنظرم مثل بورس وال استریت بورس پراید استریت راه بندازیم
ناشناس۶۸۰۵۹۵۱۶:۲۱:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۲۶
دولت زیر بار رفت... دولت خود باره برادر من . . .
ناشناس۶۸۰۶۰۲۱۶:۲۸:۱۳ ۱۳۹۷/۹/۲۶
این دولت از اول مقابل مردم بوده وهیچ زمان برای رفع مشکل مردم تلاش نکرده انشاا... که مردم هم بتوانند جواب اینهمه لطف دولت را بدهندبه امید خدا خودروسازان با چوب خدا ورشکسته میشوند
علی۶۸۰۶۱۱۱۶:۳۱:۵۸ ۱۳۹۷/۹/۲۶
چرا مانند بقیه اجناس قیمت کارخانه 10یا 15 درصد زیر قیمت کنونی بازار نباشد این 5 درصد را از کجا کشف کرده اند؟؟؟
عباس۶۸۰۶۸۲۱۷:۲۴:۵۰ ۱۳۹۷/۹/۲۶
دولت زیر بار فرمول خودروسازان رفت....عجب تیتری!مگه شک داشتید؟
ناشناس۶۸۰۷۰۰۱۷:۴۸:۵۷ ۱۳۹۷/۹/۲۶
دولت زیر بار فرمول خودروسازان رفت؟؟؟!!! خودروسازان زیرمجموعه دولتند و اساسا دستورات دولت را اجرا می کنند و بافت جدا از دولت نیستند!
تورک علی۶۸۰۷۱۵۱۷:۵۸:۴۴ ۱۳۹۷/۹/۲۶
چقدر زحمت کشیدی اقای وزیر!هرچی بازار گفت شما۱۰درصد زیر قیمتش میفروشی؟پس بازار انحصاری قیمت تعیین میکنه؟شماتعطیل کن برو خونه استراحت کن
ناشناس۶۸۰۷۱۸۱۷:۵۹:۱۳ ۱۳۹۷/۹/۲۶
فقط تحریم
الف ر۶۸۰۷۵۹۱۸:۴۰:۰۷ ۱۳۹۷/۹/۲۶
خدا عذاب و دنیا وآخرت کسانی که این ظلم را بر ما وارد کردند زیاد کنه این را از ته دل میگم خود روئی که باید انرا کیلوئی بفروشند به این قیمت گزاف دارند به ما را میفروشند
محمد۶۸۰۷۹۳۱۹:۰۲:۵۸ ۱۳۹۷/۹/۲۶
کل پول عالم را هم بریزی در ایران خودرو آخرش می شود سمند !!!
ناشناس۶۸۰۸۱۰۱۹:۱۶:۵۶ ۱۳۹۷/۹/۲۶
ماموریت وزیر صنعت با موفقیت پایان یافت.علی برکت الله
ناشناس۶۸۰۸۶۰۲۰:۰۴:۴۳ ۱۳۹۷/۹/۲۶
دولت روحانی که دیگه رای نمیخواد, هرکاری که دلش خواست کرد و مردم رو چاپید ...علی برکت الله واقعا
ناشناس۶۸۰۹۲۷۲۰:۴۶:۵۶ ۱۳۹۷/۹/۲۶
آخه دولتی که نمی تونه قیمت رب گوجه فرنگی را کنترل کنه چگونه می خواد قیمت خودرو را تثبیت کنه.
ناشناس۶۸۰۹۵۰۲۱:۰۱:۴۲ ۱۳۹۷/۹/۲۶
حقمونه... اول اینکه به نالایق رای دادیم با اینکه می دونستیم، دوم اینکه زیر بار قیمت بالا میریم و صف می کشیم برای خریدن ، مگه نون شبه که نخوریم همه باید خرید خودرو رو تحریم کن ، فقط همین
ناشناس۶۸۰۹۶۶۲۱:۱۱:۴۴ ۱۳۹۷/۹/۲۶
دولت صاحب اختیار خودش هم نیست دلالان به دولت دستور ونرخ میدهند چگونه ملت توقع نجات از دست دلالان داشته باشند واقعا دولت حیثتش را صرف سود خود روسازان میکند
ناشناس۶۸۰۹۷۵۲۱:۱۶:۱۹ ۱۳۹۷/۹/۲۶
یعنی با این قیمت ها برای پراید ظبط و رینگ فولادی به عنوان اپشن اضافه می کنند؟ خودرو ساز ها بابت تولید خودروهای نیم قرن پیش باید خجالت بکشند.
ناشناس۶۸۰۹۸۰۲۱:۳۲:۳۴ ۱۳۹۷/۹/۲۶
آیا گوشی برای شنیدن هست؟ خودرو سازان و دلالان که دارند کار خودشان را جلو می برند. حالا مردم هر چی می خواهند ناله کنند! اگر مردم از داخل نا امید شوند برای دشمان کشور فرش قرمز پهن میشه. شاید تعمد باشه مردم را به مرز انفجار برسانند. آخه ظلم تا چه حد؟ مسخره کردن مردم تا چه حد؟ حتما باید اتفاق ناخوشایندی بیفتد تا فریادرسی پیدا بشه؟؟؟
ناشناس۶۸۰۹۸۹۲۱:۳۸:۵۴ ۱۳۹۷/۹/۲۶
امان از این مردم ایران امان....
ناشناس۶۸۱۰۵۸۲۲:۵۲:۵۶ ۱۳۹۷/۹/۲۶
کفتم که همه دست به یکی هستن. دولت مجلس
استخوان شکسته۶۸۱۰۶۱۲۲:۵۳:۵۳ ۱۳۹۷/۹/۲۶
ملت جواب دندان شکنی به این افسار گسیختگان اقتصادی از جمله دلالان و صاحبان بی شرافت خودرو سازی خواهند داد....
ناشناس۶۸۱۳۱۵۰۸:۱۹:۱۳ ۱۳۹۷/۹/۲۷
مافیای خودرو در کشور ما یک واقعیت است.امیدواریم با همت نمایندگان محترم مجلس این مافیا برای همیشه ریشه کن شود.
ناشناس۶۸۱۴۵۹۰۹:۲۹:۲۱ ۱۳۹۷/۹/۲۷
بایستی تمامی افرادی که اقدام به پیش خرید خودرو کردند از خودرو سازها شکایت کنند کلیه خسارت وارده اهم از اصل پول و سودش و هزینه دادرسی از این خودرو سازها بگیرند
ناشناس۶۸۱۴۸۹۰۹:۴۸:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۲۷
هرکسی در این شرایط خودرو های آشغال داخلی بخر خائن به ایران است!!!
ناشناس۶۸۱۵۵۶۱۰:۲۵:۴۰ ۱۳۹۷/۹/۲۷
تکنولوژی 50 سال پیش 50 میلیون بنز دست هفتم پوسیده تولید 1977 خیلی بهتر از پراید و پژو ایران خودرو و سایپا هست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  21. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  22. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  23. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین