ارز ارزان شد؛ کالا نشد!

گروه اقتصادی الف،   3970924184

با کاهش قیمت ارز، فضا برای ثبات قیمت کالاها از جمله مسکن، خودرو، لوازم خانگی و برخی اقلام غذایی فراهم شده و قاعدتا باید منتظر کاهش یا حداقل ثبات قیمت آنها باشیم.

به گزارش ایسنا، اولین روز هفته روند کاهش قیمت ارز و سکه ادامه یافت. بعد از جهش نرخ دلار که تا مرز ۲۰ هزار تومان هم بالا رفت این استدلال از سوی تولیدکنندگان و فروشندگان عنوان می‌شد که چون دلار گران شده قیمت کالاها نیز افزایش یافته است. اما بعد از افت دلار به محدود ۱۰ هزار تومان، قیمت محصولات پایین نیامد. البته قیمت خودرو در بازار آزاد دچار ثبات شد. بعد جسته و گریخته در اخبار شنیدیم که برخی محصولات از جمله لوازم خانگی قرار است ارزان‌تر شود. امروز هم متوجه شدیم لبنیاتی‌ها تا سه روز دیگر فرصت دارند قیمت‌ها را ۷ تا ۱۰ درصد پایین بیاورند. ضمن امیدواری برای تحقق این موضوعات، امیدواریم سایر کالاها نیز به تبع فروکش التهابات بازارهای ارز و طلا، ارزان شود.

۳ روز ‌تا پایان مهلت لبنیاتی‌ها برای ارزانی

هفته گذشته دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی گفته بود که سازمان حمایت، کاهش قیمت لبنیات را با در نظر گرفتن حاشیه سود قانونی ۱۴ درصدی در دستور کار قرار داد که رضایت کارخانه‌ها را نیز در برداشت. در این میان نرخ‌های جدید که کاهش قیمت هفت تا ۱۱ درصدی انواع لبنیات را باعث می‌شود، به تصویب سازمان حمایت رسید و به کارخانه‌های لبنی ابلاغ شد که این قیمت‌های مصوب را روی محصولات خود درج کنند. حالا حدود یک هفته از این اظهارات می‌گذرد و در همان زمان یک روز وقت برای لبنیاتی‌ها در نظر گرفته شده بود اما به نظر می‌رسد هنوز آن‌ها این نرخ‌ها را رعایت نکرده‌اند. در این رابطه باکری به ایسنا توضیح داد که ابلاغیه مورد نظر بیستم آذر ماه امسال برای کارخانه‌های لبنی ارسال شده است و به آن‌ها بابت اجرای قانون یک هفته فرصت داده شده است.

تولید خودرو نصف شد؛ قیمت دو برابر

بازار خودرو هم‌چنان در برزخ میزان افزایش قیمت قرار دارد و در این بین فاصله حدود دو برابری بین نرخ‌های رسمی کارخانه‌ای قبل که البته هنوز به‌روز نشده با قیمت بازار آزاد ایجاد شده است. به دنبال افزایش قیمت‌ها تولید انواع خودرو در آذرماه امسال کاهش ۵۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. تولید انواع خودرو از ۱۳۵ هزار و ۴۰۲ دستگاه در آبان ماه ۱۳۹۶ به ۵۷ هزار و ۶۲۷ دستگاه کاهش یافته است. از سوی دیگر فعالان بازار خودرو و مشتریان در انتظار اعلام قیمت‌های رسمی هستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین