غذای لاکچری نشین‎ها از «ژامبون گوزن» تا «سیب چوبی و موز قرمز» + تصاویر

گروه اجتماعی الف،   3970920059 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

فهمیدن اینکه فاصله ثروتمندان و فقرای تهران هر روز بیشتر می‌شود، چندان سخت نیست؛ شاید نگاهی به سبد خرید ساکنان محله‌های دیپلمات نشین تهران همه چیز را روشن کند.

تسنیم نوشت: شاید قبل‌ترها کسی تصور نمی‌کرد روزی برسد که در همین تهران خودمان، ثروت و فقر، تا این اندازه نزدیک به هم و رخ به رخ یکدیگر قرار گیرند؛ تصورش سخت بود که روزی می‌رسد که فاصله 10-12 کیلومتری جنوب تا شمال تهران، انقدر زیاد شود که با یک عمر دویدن هم نشود این فاصله را طی کرد؛ باور کردنی نیست که امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که در  یک گوشه پایتخت ایران، برخی از سرِ نداری، مجبور به گرو گذاشتن کارت یارانه‌شان برای خرید نان باشند و عده‌ای دیگر مثل ریگ، پول خرج ژامبون گوزن و سوسیس قوچ شکار و میوه‌هایی کنند که حتی جنوب شهرها، اسمش را هم نشنیده‌اند چه برسد به...

گرچه اختلاف طبقاتی، موضوع جدیدی نیست و سال‌ها است که مردم متوسط و پایین جامعه پذیرفته‌اند شغل، درآمد، خانه، ماشین، تفریحات، مدارس فرزندان و خلاصه زندگی‌شان را نباید با ژن خوب‌ها، آقازاده‌ها و خیلی‌های دیگر از این دست مقایسه کنند ولی شاید هیچ وقت تا این اندازه، بین قشر «دارا و ندار»، «پردرآمد و کم‌درآمد» و «ثروتمند و فقیر» فاصله نبوده؛ مساله‌ای که فهمیدنش چندان سخت نیست؛ نه نیاز به نمودارهای اقتصادی ضریب جینی دارد، نه آمارهای مرکز آمار؛ فقط کافی است یک بار از شمال شهر و خیابان‌های فرشته و زعفرانیه و به قول معروف محله‌های دیپلمات نشین، قدم زنان به سمت جنوب شهر سُر بخورید؛ تا دروازه غار و اتابک و اگر حوصله داشته باشید تا حاشیه‌های این کلان شهرِ پهن پیکر.

اگر سری به برخی مراکز خرید سوپر لاکچری شمال شهر بزنید، شاید خیلی چیزها برایتان غیر عادی باشد؛ از آب معدنی‌های اروپایی و شیر و کیک‌های خارجی، تا میوه‌های عجیب و غریبی که نه اسمشان را شنیده‌اند و نه می‌دانید چطور باید آن‌ها را خورد. میوه‌هایی که در بسته‌بندی‌های خاص و با برند همان مرکز خرید، با قیمت‌هایی نجومی به فروش می‌رسد. میوه‌هایی که باید پرسید چطور و از کجا سر از این پاساژهای سوپرلاکچری درآورده‌اند؟

سیب چوبی - هر عدد 59 هزار تومان

موز قرمز - هر دو عدد 59 هزار تومان
سر سوپ - هر عدد 97 هزار تومان

اما این همه ماجرا نیست؛ شاید تلخ‌تر از این‌ها، فروش انواع مواد خوراکی خارجی در این سوپرمارکت‌ها است؛ موادی خوراکی مثل شیر و آب معدنی که مشتریان لاکچری این فروشگاه‌ها ترجیح می‌دهند به جای طعم داخلی آن‌ها، طعم‌های اماراتی و فرانسوی آن را بچشند.

علاوه بر همه اینها، ژامبون‌ها و سوسیس‌های خاص، مطابق با سلیقه خاص مشتریان این فروشگاه هم مهیا شده؛ از سوسیس‌هایی که خانم فروشنده می‌گوید گوشت شکار قوچ است تا ژامبون‌ گوشت گوزن و آهو که به قول همان خانم، مشتریان خانم این فروشگاه حسابی مشتری این ژامبون هستند؛ هم بخاطر طبع گرمش، هم آهن فراوان آن و البته حاضرند قیمتش را هم بپردازند.

با  نیم‌نگاهی به گزارش‌های چند ماه گذشته رسانه‌ها شاهدیم که علی‌رغم مشکلات اقتصادیاخیر که بخش زیادی از مردم کشور و از جمله پایتخت‌نشینان را به زحمت انداخته، شهر تهران به‌شدت درگیر توزیع ناعادلانه ثروت است؛ به نحوی‌که در مقابل گزارش‌هایی که هر روز از فقر و پایین‌ آمدن کیفیت زندگی مردم منتشر می‌شود، آدم‌هایی با زندگی لاکچری و پر زرق و برق و خودروهای میلیاردی و خانه‌های چند ده‌میلیاردی‌ صف کشیده‌اند؛ افرادی که در برابر مردمی جلوه‌گری و خودنمایی می‌کنند که تا دیروز زندگی نسبتاًٌ خوبی داشتند و حالا برای تامین قوت لا یموت، کارت  بانکی یارانه گرو می‌گذارند.

دیدگاه کاربران

ققنوس۶۷۱۷۹۵۱۵:۲۹:۲۳ ۱۳۹۷/۹/۲۰
غذای لاکچری فقط قورمه سبزی ه این مواد غذایی مدت زمان مصرف محدودی دارن پس باید سریع به بازار برسه اون کسی که این مواد غذایی وارد میکنه کیه؟
علی 671۶۷۲۰۷۱۱۸:۳۴:۰۵ ۱۳۹۷/۹/۲۰
همینه که رئیس جمهور کشورمون هم لاک چریه.و به همه از بالا نگاه می کنه و حرف میزنه .
ناشناس۶۷۲۱۱۶۱۹:۱۷:۲۲ ۱۳۹۷/۹/۲۰
یهویی دلتون نخواد برین بخرین من همشو تست کردم تو این فصل خوشمزه ترین چیز همون انار خودمونه در نهایت اگه چیز خارجی دلتون خواست اناناس تو میوه های خارجی از همه بهتره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین