رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی خبر داد: تخلف ۲۵۰ میلیاردی صندوق کارآفرینی امید

گروه اقتصادی الف،   3970828104

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت:‌ صندوق کارآفرینی امید تخلف ۲۵۰ میلیارد تومانی در منابع اشتغال روستایی داشته است که گزارش آن به هیات امنای صندوق توسعه ملی داده شد و کمیسیون اصل 90 مجلس و سازمان بازرسی پیگیر آن هستند.

مرتضی شهیدزاده در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نهایی شدن گزارش حسابرسی از حساب‌های صندوق توسعه ملی اظهار داشت: همه درآمدهای امسال صندوق خرج نشده و البته نمی‌توانیم درآمدها را نگه داریم بلکه باید سرمایه‌گذاری شود و به بخش خصوصی تسهیلات بدهیم. 

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی با تاکید بر اینکه سعی شده تعادلی میان وصولی‌های امسال صندوق با هزینه‌ها و مخارجی که وجود دارد برقرار شود یادآور شد: براساس پیش‌بینی‌ها تا اول مهرماه درآمد صندوق به طور کامل محقق شده و تا پایان مهرماه نیز تقریبا وصولی‌ها خوب بوده است. 

وی درباره پرداخت منابع مربوط به 1.5 میلیارد دلار اشتغال روستایی و عشایری تصریح کرد: صندوق خود را در قبال مصوبات و قوانینی که اذن رهبری را دارد متعهد می‌داند و منابع آن را جدا کرده تا خرج نشود. در همین راستا قسط سوم اشتغال روستایی (حدود 2 هزار میلیارد تومان) پرداخت شد. 

شهیدزاده در پاسخ به این سوال که مسئولان صندوق کارآفرینی امید معتقدند که منابع آنها تمام شده و صندوق توسعه ملی منابع در اختیارشان نگذاشته است، اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید به دلیل تخلفاتی که داشته از پرداخت مرحله سوم حذف شد. 

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی در مورد جزئیات تخلف صندوق کارآفرینی امید گفت: این صندوق منابع صندوق توسعه ملی را در بانک توسعه تعاون سپرده کرده و سود می‌گرفت. همچنین به لحاظ قانونی این صندوق حق سپرده‌گیری به منظور پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی را نداشت اما این اتفاق نیز افتاده است. 

وی ادامه داد: 250 میلیارد تومان از ما گرفته بود که گزارش این تخلف به دبیر هیات امنای صندوق توسعه ملی و ناظر اشتغال روستایی (نوبخت) داده شد. 

شهیدزاده تاکید کرد: صندوق توسعه ملی دستگاه ناظر نیست و گزارش را به هیات امنا دادیم و در این راستا کمیسیون اصل 90 مجلس و سازمان بازرسی پیگیر امور هستند. پول ما نیز باز خواهد گشت و در این راستا صندوق کارآفرینی از بانک توسعه تعاون ضمانت‌نامه بانکی برای ما آورده است و هر زمان سررسید شود اصل و سود آن را خواهیم گرفت و یا از حسابشان برمی‌داریم. 

وی خاطرنشان کرد: اینکه چگونه صندوق وارد تفسیر قانون شده در حالی که صلاحیت نداشته است را نمی‌دانم. این صندوق تاکنون در دو مرحله 500 میلیارد تومان برای اشتغال روستایی منابع دریافت کرده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین