۷ زمانی که نباید روی ترازو بروید

گروه سلامت الف،   3970824055

مصرف غذاهای شور، باعث احتباس آب در بدن می شود و وزن را به طور موقت افزایش می دهد. کربوهیدرات ها نیز همین خاصیت را دارند. بنابراین بعد از مصرف این دو گروه غذایی، خود را وزن نکنید.

وزن ما در زمان های خاصی دچار نوسان می شود و این نوسانات می توانند باعث دلسردی و بی انگیزگی ما شوند. توصیه می شود در ۷ زمان، برای پی بردن به وزن دقیق تان روی ترازو نروید!

انجام ورزش های شدید: وزن کردن بعد از انجام یک جلسه ورزش شدید همراه با تعریق، وزن ما را کمتر از حد معمول نشان می دهد زیرا مایعات زیادی را از دست داده ایم. وزن واقعی در این هنگام نیم تا یک کیلوگرم بیشتر از وزنی است که ترازو نشان می دهد.

مصرف بیش از حد کربوهیدرات یا نمک: مصرف غذاهای شور، باعث احتباس آب در بدن می شود و وزن را به طور موقت افزایش می دهد. کربوهیدرات ها نیز همین خاصیت را دارند. مقادیر اضافی آنها به شکل گلیکوژن در کبد ذخیره می شود. کلیکوژن آب را جذب می کند. بنابراین بعد از مصرف این دو گروه غذایی، خود را وزن نکنید.

ابتلا به یبوست: عدم اجابت مزاج بین دو تا سه روز، در حدود نیم تا دو کیلوگرم وزن کاذب به شما اضافه می کند. با اجابت مزاج وزن شما به حالت طبیعی بر می گردد.

روزهای خاصی از هفته: در مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه کورنل انجام شد، مشخص گردید وزن افراد در روزهای خاصی از هفته و بخصوص در روزهای آخر هفته دچار نوسانات زیادی می شود و ترازوها افزایش وزن را نشان می دهند. به عنوان مثال وزن شرکت کنندگان در این مطالعه، در روز دوشنبه بسیار بیشتر از روز جمعه بوده است. محققان توصیه می کنند که یک روز مشخص را برای وزن کردن خود با ترازو انتخاب کنید و از وزن کردن خود در روزهای مختلف هفته بپرهیزید.

عدم در نظر گرفتن لباس ها: به گفته محققان، لباس مردان باعث می شود که به طور متوسط، ۱,۱ کیلوگرم به وزن واقعی آنها اضافه گردد. وزن زنان نیز با محاسبه لباس، ۰.۹ گرم بیشتر از میزان واقعی است.

عدم محاسبه عضلات: وزن ماهیچه ها از چربی ها بیشتر است اما چربی ها حجم بیشتری را نسبت به ماهیچه ها در بدن اشغال می کنند. به همین دلیل افرادی که چربی بیشتری دارند، نسبت به کسانی که دارای ماهیچه هستند، چاقتر نشان می دهند. انجام ورزش های استقامتی باعث عضله سازی می شود و ترازو عددی بیش از حد انتظار را به ما نشان می دهد. با این که این عدد بالا رفته، سایز بدن در حال کاهش است و فرد فاصله کمتری با رسیدن به تناسب اندام دارد.

نوشیدن آب زیاد: نوشیدن ۴۷۵ میلی لیتر آب در روز، وزن را تا نیم کیلوگرم افزایش می دهد بنابراین هیچگاه بعد از نوشیدن آب، خود را وزن نکنید.

منبع: آوای سلامت

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین