ورود دشمنان سوریه به فاز فشار‌های سیاسی

گروه جهان الف،   3970822179

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان جنگ سختی‌هایی برای دولت و مردم سوریه وجود داشت و امروز از لحاظ سیاسی سختی‌های جدیدی وجود دارد، اما همانطور که مقاومت در زمان جنگ جواب داد، در این مرحله نیز مقاومت نتیجه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در دیدار با هیات پارلمانی سوری ضمن ابراز برادری و خوشامدگویی به نمایندگان پارلمان سوریه، گفت: امیدواریم تعداد اندک باقیمانده از تروریست‌ها نیز از بین رفته و بازسازی سوریه با سرعت آغاز شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه شما از مرحله سختی عبور کردید، یادآور شد: دشمنان که چند سال پیش مشکلاتی را برای سوریه ایجاد کردند این تصور را داشتند که چند روزه کار سوریه تمام می‌شود. حتی یک روز یکی از وزرای خارجه کشور‌های منطقه به تهران آمد و گفت: تا چند روز دیگر نماز را در مسجد اموی می‌خوانیم که به آن‌ها گفتیم برداشت شما از ملت و ارتش سوریه اشتباه است، با این حال شیطنت کردند.

وی افزود: نباید فراموش کرد که شما این مقطع سخت را با رشادت‌های ارتش و ملت سوریه و رهبری بشار اسد به خوبی جلو بردید چنانچه در حال حاضر نیز مواضع وی مواضع عزتمندانه‌ای است.

رئیس قوه مقننه همچنین تصریح کرد: هم اکنون مسائلی مثل برخی اقدامات عملیاتی در ادلب باقی مانده تا سوریه به صورت کامل از لوث تروریست‌ها پاکسازی شود، همچنین مذاکرات سیاسی در قالب مذاکرات آستانه ادامه دارد.

وی بر همین اساس تصریح کرد: کشور‌هایی که زمانی دنبال این بودند که با عملیات نظامی استقامت شما را بشکنند امروز از لحاظ سیاسی فشار وارد می‌کنند، اما به طور کلی روال آستانه به خوبی جلو می‌رود و امیدواریم آنچه به نفع ملت سوریه است تحقق پیدا کند.

لاریجانی ادامه داد: در بعد تدوین قانون اساسی اختلاف نظر‌هایی وجود دارد که باید آنچه مصلحت ملت سوریه است تحقق پیدا کند که البته باید در نظر داشت کار در زمان جنگ نظامی سختی‌هایی داشت و در حال حاضر نیز در بعد سیاسی به نوع دیگری سختی دارد، اما باید دانست که همانقدر که مقاومت در آن مرحله جواب دارد در این مرحله نیز مقاومت نتیجه می‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تغییرات فضای بین المللی نسبت به سوریه، بیان داشت: باید از ظرفیت بین المللی استفاده کرد.

بشار اسد اعلام کرده است کسانی در بازسازی سوریه مشارکت خواهند کرد که در زمان جنگ در کنار ملت سوریه بودند.
وی در ادامه با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در مسیر آینده دستاورد‌های بیشتری پیدا کنید، اظهار داشت: جمهوری اسلامی تا جایی که بتواند در این زمینه کمک می‌کند تا سیادت ملت و دولت سوریه برقرار باشد.

لاریجانی همچنین با اشاره به همکاری اقتصادی و بازسازی سوریه، عنوان کرد: در این زمینه نیز به دستگاه‌ها توصیه می‌کنیم تا همکاری جدی‌تری داشته باشند که در این خصوص به دستگاه‌های دولتی و اتاق بازرگانی و بخش خصوصی ایران برای فعالیت بیشتر توصیه‌هایی شده است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان اضافه کرد: شرکت‌های زیادی در ایران هستند که می‌توانند اقدامات ساختمانی قوی در سوریه داشته باشند و در حوزه راه سازی و امور صنعتی کمک کنند.

حسین راغب حسین نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران ضمن تشکر از میزبانی و دعوت حضور در ایران با اشاره به تحریم‌هایی که از سوی حامیان تروریسم صورت گرفته است، اظهار داشت: ملت ایران و سوریه اثبات کردند منادی صلح و دوستی در جهان هستند و علیرغم اینکه از کشور‌های خود دفاع کردند در واقع با تاریکی مبارزه کردند.

راغب حسین در ادامه با بیان اینکه اصول راهبردی دو کشور مشترک است، عنوان کرد: لازم است به صورت روزانه روابط میان دو کشور برقرار باشد چرا که دشمنان ما به دلیل متحمل شدن شکست‌های بسیار، از رویارویی با ما دست نخواهند کشید به خصوص که ضربات مهلکی را از سمت جریان مقاومت در سوریه، عراق، یمن و ... خورده اند.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران همچنین حفظ پیروزی‌های کسب شده را نیازمند حمایت‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای بازسازی مجدد سوریه دانست و افزود: اجرای پیشنهاداتی که در خلال گفتگو‌ها صورت می‌گیرد نیازمند حمایت‌های شما بوده و امیدواریم هرچه سریع‌تر خبر خوش اقدامات صورت گرفته در این راستا را به مردم ایران و سوریه بدهیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ کدام از کشور‌هایی که در جنگ علیه سوریه حضور داشتند در بازسازی حضور نخواهند داشت، یادآور شد: بشار اسد اعلام کرده است کسانی در بازسازی سوریه مشارکت خواهند کرد که در زمان جنگ در کنار ملت سوریه بودند همچنین معتقدیم اگر مشارکت جمهوری اسلامی ایران در جنگ سوریه نبود، پیروزی‌های امروز حاصل نمی‌شد.

راغب حسین اضافه کرد: خون شهدای ایرانی که خاک سوریه را گلگون کرده است در کتب درسی دانش آموزان ثبت و تدریس خواهد شد تا فرزندان سوریه بتوانند دوست را از دشمن بشناسند.

وی همچنین ضمن محکومیت اقدامات تروریستی علیه ایران ابراز داشت: ما خون شهدای حمله تروریستی اهواز را به عنوان آخرین حادثه تروریستی که در ایران صورت گرفته، مانند خون شهدای سوریه می‌دانیم و معتقدیم فشار بر ایران صرفا به حملات تروریستی ختم نشده و امروز به تحریم‌های اقتصادی و غیرقانونی رسیده است.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران در پایان اظهارات خود خاطرنشان کرد: اقدامات آمریکا علیه ایران یکجانبه گرایانه بوده و ضمن محکومیت آن اطمینان داریم ملت ایران در زیر سایه رهبری آیت الله خامنه‌ای از این مشکل نیز عبور خواهند کرد.

عدنان محمود سفیر سوریه در تهران نیز در این دیدار ضمن قدردانی از پذیرایی جمهوری اسلامی ایران از تمایل جدی دولت سوریه به افزایش روابط استراتژیک با جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: سند همکاری میان دو دولت تدوین شده که امیدواریم هرچه سریع‌تر به امضا برسد تا همگرایی اقتصادی میان دو کشور افزایش یابد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین