ربیعی: با جهانگیری آمدم و با جهانگیری هم می‌روم/ دوران تلخی را می‌گذراند/ برای شریعتمداری آرزوی مقاومت می‌کنم

گروه سیاسی الف،   3970821050 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر سابق رفاه با بیان اینکه این پنج سال زود گذشت گفت: خوشحالم که با جهانگیری آمدم و با جهانگیری هم می‌روم. او سنگ زیرین است و دوران تلخی می‌گذراند و با سختی کار می‌کند و سرمایه اجتماعی‌اش را به میدان آورده است. در اوضاع پر از شایعه، تهمت ، افترا، زدن و له کردن و هول دادن آنها که بمانند و بایستند، بسیار ارزشمند است.

ربیعی: با جهانگیری آمدم و با جهانگیری هم می‌روم/ دوران تلخی را می‌گذراند/ برای شریعتمداری آرزوی مقاومت می‌کنم

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در مراسم تودیعش از وزارت رفاه ادامه داد: یکی پرسید آقای خاتمی چه کرده که او را دوست داری؟ گفتم به خاطر کارهایی که نکرده او را دوست دارم. گاهی اوقات فقدان برخی آدم ها اندازه گیری نمی‌شود. شهیدان بهشتی و مطهری رفتند و قابل اندازه گیری نبودند.

وزیر سابق رفاه با بیان اینکه اگر امروز باز صحنه انتخابات سال ۹۲ باشد باز به روحانی رای می‌دهم، گفت: بخشی از این دولت بودم و اشکالات زیاد در کارمان بود و هست، گاهی اوقات تصمیمات خوبی نگرفتیم، ولی قصد و نیت بدی نداشتیم و دلمان می‌خواست وضع زندگی مردم بهتر شود و هرچه در چنته داشتیم گذاشتیم.

وی با بیان اینکه معتقدم حتما از این شرایط عبور می‌کنیم افزود: حتما این کشتی به ساحل آرامش خواهد رسید.

ربیعی ادامه داد: از آمدن شریعتمداری که رفیق ۴۰ ساله‌ام است خوشحالم. در دوران جنگ ما در صف بودیم و وی در ستاد. دوستی ما ۴۰ ساله است و خوشحالم که او آمد و نمی‌تواند بگوید وزیر قبلی کار را خراب کرده است.

ربیعی خطاب به شریعتمداری افزود: معمولا مدیران جدید چند پاکت باز می‌کنند، پاکت اول اینکه می‌گوید شش ماه باید بررسی کنم، پاکت دوم آنکه مدیر قبلی گند زده و باید آن را پاک کنم و پاکت سوم اینکه می‌گویند مدتی بمان و برو. خب آقای شریعتمداری هیچ کدام را نمی تواند باز کند و آش کشک خاله‌اش است. من هم آش کشک خاله‌ات هستم.

وی خطاب به همکاران گذشته‌اش و وزیر جدید رفاه گفت: سه مسئله اساسی داریم یکی صندوق هاست؛ شما مدیر ۱۷ صندوق هستی. اگر نتوانیم اصلاح دردناک در آن صورت دهیم نظام را تحت مخاطره قرار می‌دهد. دوم تحولات اجتماعی عظیم است. وزارتخانه مسئول است. اتفاقات عظیم در نهادهای اجتماعی رخ داده و بار آن بر عهده بهزیستی و معاونت رفاه است. بخواهید یا نخواهید این وزارتخانه نقش گسترده در تحولات اجتماعی دارد.

وزیر سابق رفاه با بیان اینکه مسئول سیاست گذاری اشتغال هستیم افزود: بیکاری مسئله مهمی است. لجاجت دیکتاتور آمریکایی شاید مستقیم به وزارت ما مرتبط نباشد ولی از آثارش تاثیر می‌گیریم.

ربیعی افزود: این وزارتخانه سخنگوی فقرا و صداهای خاموش است. اینجا پناه 1.5 میلیونی بازنشستگان و کارگران دو میلیونی و خروجی سالی سه هزار یتیمی است که پناه ندارند. در گونه‌های فقر ،اینجا دارای فقر حمایتی بوده است. آقای میدری (معاون وزیر رفاه)  ۸۰ هزار بازمانده از تحصیل را به مدرسه برگرداند و ایده بازگرداندن بازمانده از تحصیل ها به مدرسه مربوط به وزارت رفاه بود.

وی به فقر درمانی و طرح تحول اشاره کرد و گفت: هرچند به ما تاختند و روزهای تلخی از زندگی من با طرح تحول گره خورد، اما مهمترین کار ، بیمه ۱۱ میلیون حاشیه نشین بود که باید از آنها محافظت کرد. معتقدم اینجا پناهگاه صداهای خاموش است.

وی خطاب به شریعتمداری گفت: نوشتن "زنده باد استیضاح" تمام شود، کتاب " مصائب یک وزیر" را بدست می‌گیرم. امان از ذینفعان من غیر حق که می تازانند. آنها ایدئولوژی می‌نویسند و امضا جمع می‌کنند. از خداوند برایت آرزوی مقاومت می‌کنم که منافع کارگران حفظ شود؛ من با فروش مخالف نبودم اما با فروشی که تاراج باشد مخالفت کردم . باید سرمایه گذاری جدید انجام دهیم.

وزیر سابق رفاه در پایان گفت: از این وزارتخانه قطعا جدا نمی‌شوم. سال 56 پشت در این وزارتخانه ژاندارمری مرا که کارگر ژنرال موتور بودم دستگیر کرد، البته شیشه نشکستم و از کار برمی‌گشتیم. سال 58 همسرم را همین جا انتخاب کردم و عضو شورای عالی اشتغال بودم و بعد از این هم هر کاری داشته باشید کنار شما هستم و خوشحالم که پایه گذار تشکیلات کارگری بودم و به توصیه شهید بهشتی انجامش دادیم. خدایا تو شاهد باش هرچه بلد بودم انجام دادم، اشتباه هم کردم اما هرچه دستم می‌آمد انجام دادم و یک انگشت به خروارها عسل ثروت اینجا نزدم.

دیدگاه کاربران

علی۶۳۱۶۳۹۱۰:۲۰:۳۹ ۱۳۹۷/۸/۲۱
جهانگیری برادرش را پروار کرد شما چطور . حیف نیست خودت را به این جماعت مچسبانی. آینده نگر هم که باشی بر سر قبری که هستی در آن مرده ای نیست
از ماست که برماست!۶۳۱۸۳۰۱۲:۲۵:۱۱ ۱۳۹۷/۸/۲۱
حیف ایشان؟! جالبه که سیاه ترین دوران حقوق و دستمزد کاگری مربوط به دوره همین جناب ایشان است! همین جناب ایشان که از رهبران خانه کارگر هستند!
سید۶۳۱۶۴۰۱۰:۲۱:۲۸ ۱۳۹۷/۸/۲۱
خداوند اجر فراوان بکارهایت عطا فرماید.ولی قشر 3ونیم میلیونی مستقیم حقوق بگیر کم سرمایه ای نبود و نیست .اما شما از این گزینه در جهت اهداف راهبردی کشور غافل بودید به جهت آنکه شفافیت را برای اینها نداشتید
ناشناس۶۳۱۶۵۳۱۰:۳۷:۵۱ ۱۳۹۷/۸/۲۱
جهنگیری خودش روی پوست موز ایستاده ربیعی جون...!
سیدناصر۶۳۱۷۳۵۱۱:۳۱:۵۵ ۱۳۹۷/۸/۲۱
وزیر دلسوز واقعی - دکتر علی ربیعی
علی۶۳۱۹۲۷۱۳:۱۴:۳۶ ۱۳۹۷/۸/۲۱
بله، دلسوز خدمتگذاری به مردم
ناشناس۶۳۱۸۴۸۱۲:۳۴:۰۳ ۱۳۹۷/۸/۲۱
آقای ربیعی برای من فردی صادق و بی شیله و پیله به نظر می‌آید، این یک احساس است نمیدانم تا چه حد درست است و تا چه حد غلط! امیدوارم اگر اینطور است که من فکر میکنم خداوند در همه امور زندگی موفقش گرداند و اگر اینطور نیست خداوند ایشان و بنده و همه ما را به راه راست هدایت کند آمین
ناشناس۶۳۱۹۵۱۱۳:۲۴:۵۲ ۱۳۹۷/۸/۲۱
ربیعی آدم خوبی هست : ولی آقای جهانگیری الله اعلم
ناشناس۶۳۲۰۴۴۱۴:۱۸:۴۵ ۱۳۹۷/۸/۲۱
چرا درد این اصلاحات برا مردمه فقط؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین