چرا آمریکا رو به زوال است؟

نوید کمالی، گروه تعاملی الف،   3970815019 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
چرا آمریکا رو به زوال است؟

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از بدو ورود به کاخ سفید یکی از مهمترین اولویت های سیاست خارجی خود در قبال خاورمیانه را تغییر رفتار ایران در مسائل داخلی و منطقه ای اعلام کرد و در همین راستا دست به کاغذ و قلم شد و با همراهی تیم غالبا صهیونیست خود رژیم تحریم های ایران را بازنویسی و باز طراحی کرد که گل سرسبدشان تحریم های 13 آبان با محوریت تحریم نفتی است!

با این حال دولت های آمریکا به خوبی اطلاع دارد که تحریم های نفتی با توجه به مستثنی شدن 8 کشور اصلی خریدار نفت ایران از تحریم های تنبیهی کاخ سفید کارآمدی چندانی ندارد البته پیش تر رابرت اینهورن (Robert Einhorn) کارشناس اندیشکده بروکینگز در باره نا کارامدی این سیاست ضد ایرانی دولت آمریکا در اظهار نظری اعلام کرده بود که ترامپ نمی‌تواند به اهدافی که درباره ایران مشخص کرده است، برسد. زیرا این اهداف واقعی نیست و سیاست‌های او با شکست روبه‌رو خواهد شد.

حتی رسانه انگلیسی رویترز نیز در گزارشی با اشاره به معافیت هشت کشور برای خرید نفت از ایران، تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا تا کنون در توقف صادرات نفت این کشور شکست خورده است. «ایمان ناصری» مدیر بخش خاورمیانه موسسه "فکتس گلوبال انرژی" در این باره اظهار داشته است، دولت ترامپ می‌خواست صادرات نفت ایران تا ماه نوامبر به صفر برسد، ما هیچگاه اعتقاد نداشتیم این هدف واقع‌بینانه است! از این رو تحریم هایی که قرار بود با اجرای دو مرحله ایشان در مرداد و آبان خط پایان جمهوری اسلامی را رقم بزند راه به جایی نبرد و جمهوری اسلامی ایران بدلیل ناکارامدی این تحریم های ضد ایرانی به هیچ یک از شروط 12 گانه دولت آمریکا برای لغو تحریم ها تن در نداد!

در دور اول تحریم هاکه در 16 مرداد به وقوع پیوست بر اساس استراتژی از پیش طراحی شده کاخ سفید قرار بود همزمان با شروع فشار اقتصادی جبهه رسانه ای همسو با تحریم کنندگان عملیات روانی و در اشل بزرگتر آن جنگ روانی را همسو با جنگ اقتصادی بر علیه ملت ایران با سر خط ناکارآمدی نظام آغاز نمایند تا با شروع اعتراضات افکار عمومی، زمینه برای آغاز اغتشاشات خیابانی و برانداز در خیابان های تهران و دیگر شهر های کشور آغاز گردد تا در چهارچوب استراتژی فشار از داخل نظام ناچار به مقابله یا مصالحه با معترضین گردد.

با این حال هر چند تلاش های گسترده ای برای شوراندن مردم بر علیه نظام آغاز شد اما آگاهی بخشی ها رسانه ها موجب شد تا مردم با وجود انتقادات به شیوه مدیرت اقتصادی دولت به هیچ شکل وارد پازل از پیش طراحی شده دشمن نشوند که این مساله را می توان یکی از مهمترین دلایل شکست پروژه تابستان داغ دانست. اما این بار برای شروع مرحله دوم تحریم ها در 13 آبان تیم طراحی کننده تحریم های کاخ سفید با آسیب شناسی مسائل پیش آمده در دور اول تحریم ها مشخصا سیاست تشدید جنگ روانی همزمان با شروع تحریم ها را در پیش گرفته است!

بطور مثال در طی روزهای گذشته برای اولین بار در طول تاریخ روابط خارجه آمریکا وزارتخانه مایک پومپئو با ایجاد یک شمارنده معکوس در صفحه اول سایت خود رسما به استقبال شروع تحریم ها بر علیه ملت ایران رفت که البته این اقدام اعتراضات زیادی را در بین سیاست مدارن سابق آمریکا برانگیخت. دونالد ترامپ نیز هم سو با یاران ایران ستیز خود تنها کمتر از 72 ساعت به شروع دور جدید تحریم ها با انتشار یک پوستر از خود که عبارت تحریم ها در راه است ، خیلی زودتر از موعد شروع تحریم ها به استقبال تحریم های ضد ایرانی رفت!

نکته جالب توجه در مورد این پوستر سوء استفاده ترامپ از شعار و طرح پوستر معروف سریال بازی تاج و تخت "Game of Thrones" است بدین صورت که در این سریال شعار زمستان در راه است بکار رفته است و ترامپ با اقتباس از این شعار و قرار دادن خود در جایگاه قهرمان این سریال معروف از عبارت “تحریم ها در راه است” استفاده نموده است. این اقدام غیر اخلاقی وی هر چند از سوی عوامل دست اندر کار این سریال معروف و پر طرفدار با واکنش منفی روبرو شد اما در واقع این واقعیت را مبرهن ساخت که دولت ترامپ بیش از اینکه به کار آمدی تحریم ها امیدی داشته باشد به جنگ روانی همراه با آن دل بسته است!

با همه این ها خالی شدن دست دولت آمریکا از ابزارهای اعمال فشار غیر روانی و کاهش قدرت سخت و هوشمند این رژیم استکباری که مهمترین نمود آن کاهش توان همراه سازی متحدان قدیمی در موضوع تحریم های نفتی جدید بر علیه کشورمان است خود به تنهای نشان از شروع فرایند زوال و فروپاشی آمریکا هیمنه پوشالی دولت آمریکا در مواجهه با انقلاب اسلامی ایران دارد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۲۴۱۹۹۰۷:۳۴:۱۸ ۱۳۹۷/۸/۱۵
چون آمریکا نمی تواند ایران را تحریم کند
ناشناس۶۲۴۲۰۲۰۷:۳۸:۴۹ ۱۳۹۷/۸/۱۵
به همان دلیل که ما روز به روز پله های ترقی را طی میکنیم
ناشناس۶۲۴۲۷۵۰۸:۴۵:۰۵ ۱۳۹۷/۸/۱۵
خب الان ما قانع شدیم که امریکا رو به زوال است. میشه توضیح بدید ما چرا ؟
علی۶۲۴۳۳۲۰۹:۱۷:۵۷ ۱۳۹۷/۸/۱۵
چرا به مردم دروغ میگید مستثنی شدن 8 کشور دایمی نیست فقط 180 روز فرصت دارن تا خریدشون رو کاهش بدن
ناشناس۶۲۴۳۶۷۰۹:۳۸:۵۹ ۱۳۹۷/۸/۱۵
چون روز به روز وضع اقتصادی مردمش بدتر میشه و فقیر تر میشن و ارزپولشون مرتب داره کمتر میشه و قیمت اجناسشون در عرض چند ماه چند برابر میشه
ناشناس۶۲۴۴۰۳۰۹:۵۷:۴۷ ۱۳۹۷/۸/۱۵
لطفا شعار ندهید. لطفا قدری شعور. مردم برای بیماری های خاص دارو ندارند. اکثر کارخانه ها و شرکت ها در حال ورشکستگی است. چرا درک نمی کنید
ناشناس۶۲۴۴۷۶۱۰:۲۷:۰۸ ۱۳۹۷/۸/۱۵
قانع شدم لطفا شماره حساب اعلام کنید برای ملت و دولت رو به زوال امریکا کمک های نقدی جمع کنیم
ناشناس۶۲۴۵۲۶۱۰:۴۴:۲۵ ۱۳۹۷/۸/۱۵
‏توجه کنید آمریکای جهانخوار مستکبر که رکورد کمترین مقدار بیکاری رو شکسته رو به افول و ما که تورم بالای ۱۰۰ درصد رو شاهدیم رو به پیشرفت...
ناشناس۶۲۴۸۲۰۱۲:۵۱:۲۵ ۱۳۹۷/۸/۱۵
‏تو ایران هر مشکلی پیش میاد، مسئولین میگن بخاطر امریکاست بابا بخدا امریکا تو کشور خودشم انقدر تاثیر گذار نیست
صمصام۶۲۵۲۹۹۱۶:۴۷:۲۷ ۱۳۹۷/۸/۱۵
جناب کمالی حقیقتا کلی خندیدم ...متشکر از مزاحی که فرمودید طوری از زوال امریکا میفرمایید انگار هر 14000دلار شده 1000تومان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۶۲۵۵۴۵۲۰:۲۱:۲۲ ۱۳۹۷/۸/۱۵
خیالتان راحت امریکا اگر از هستی هم محوشود ما برای توجیهه ناتوانی خود به یه چیز دیگه گیر میدیم تا چهارصد سال دیگه می‌گیم امریکا ی مرحوم نذاشت
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین