مصباحی مقدم: رهبر انقلاب وظیفه نظارتی خود را به هیات ۱۵ نفره مجمع تشخیص مصلحت واگذار کرده‌اند

گروه سیاسی الف،   3970814184

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: رهبر معظم انقلاب بر اساس قانون اساسی وظیفه نظارت خود ذیل اصل ۱۱۰ قانون اساسی را در دور جدید مجمع به هیات منتخبی از مجمع واگذار کرده اند.

 مصباحی مقدم: رهبر انقلاب وظیفه نظارتی خود را به هیات ۱۵ نفره مجمع تشخیص مصلحت واگذار کرده‌اند

به گزارش فارس غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز عصر امروز در نشست خبری که در محل جامعه روحانیت مبارز برگزار شد، اظهار داشت: 13 آبان روز بسیار مهمی است و سه واقعه در آن رخ داده که امسال واقعه چهارمی هم به آن اضافه می شود.

وی افزود: امسال واقعه چهارم که توسط ترامپ اعلام شده روز بازگشت کامل تحریم های ثانویه آمریکا علیه ملت ایران است. ملت ایران بار دیگر بسیار باشکوه روز ملی استکبارستیزی را برپا کردند.

مصباحی مقدم با بیان اینکه جامعه روحانیت مبارز به چنین ملت و نسل جوانی افتخار می‌کند تصریح کرد: این حرکت عظیم نشان دهنده روحیه استکبارستیزی از سوی ملت خصوصا نسل جوان ماست که در چهلمین سال انقلاب اتفاق می افتد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه حماقت ترامپ موجب همبستگی عالی ملت شد و همه جریانات سیاسی باشکوه تر از گذشته در آن حضو یافتند گفت: نکته دیگر اینکه مردم به فشارهای تحریمی آمریکا واکنشی نشان دادند که نشان از شکست پیشاپیش این اقدامات دشمنانه و احمقانه است.

وی تاکید کرد: راهپیمای اربعین بزرگترین اجتماع انسانی بدون هیچ اغراق است که از کشورها و مذاهب و ادیان مختلف در آن حضور داشتند که حکایت از محوریت اباعبدلله حسین به عنوان نماد ظلم ستیز تاریخی در جهان است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز افزود: از اقدامات دولت استان قدس و شهرداری ها و استانداری ها و از هلال احمر در بخش درمان که بزدگترین سرویس ها را فراهم کرد و از متخصصین و پزشکانی که خدمات ارائه کردند سپاسگزاریم.

مصباحی مقدم با بیان اینکه راهپیمایی اربعین نشان زنده شدن دین در قرن بیست و یکم است گفت: حاضرین در این راهپیمایی ها مقابله با ستمگران تاریخ و معاصر را در اندیشه خود دارند و هیچ دولتی قادر نیست همانند چنین چیزی را بیافریند چون دولت ها نه انگیزه و توان چنین کاری را دارند.

وی در پاسخ به سواای پیرامون سیاست دوگانه اروپا درقبال ایران با بیان اینکه بهترین موضع را درمورد ادامه دادن به برجام رهبری فرمودند که گفتند «به مذاکره با اروپایی ها ادامه دهید ولی هرگز به آنها دل نبندید» اظهار داشت: هیچ مانعی ندارد تا جایی که امکان داشته باشد از سرمایه گذاری خارجی حتی برای عبور از تحریم ها استفاد کنیم ولی اصلا نباید چشم امیدمان به این باشد که آنها مشکلاتمان حل کنند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سوالی درخصوص درخواست جامعه روحانیت از رئیس جمهور برای دیدار با وی تاکید کرد: سال گذشته چنین درخواستی شد و اجابت هم شد ولی در سال جدید درخواستی نبوده است.

مصباحی مقدم در پاسخ به سوالی، پیرامون وظیفه هیات عالی نظارت و ورود آن به موضوع لوایح چهارگانه مرقوط به FATF اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بر اساس قانون اساسی وظیفه نظارت خود ذیل اصل ۱۱۰ قانون اساسی را در دور جدید مجمع به هیات منتخبی از مجمع واگذار کرده اند. حتی در این خصوص هم رفت و برگشتی صورت گرفت که پیشنهاد هیات ۲۵ نفره بود و ایشان فرمودند تصمیم گیری را مشکل خواهد کرد و در نهایت تعداد اعضا ۱۵ نفر شد.

وی افزود: نتیجه آن این شد که مجمع در دور جدید هم در مورد بودجه سال ۱۳۹۷ خیلی سریع اظهار نظر کرد و در کمیسیون تلفیق اصلاحات انجام شد و هم در خصوص لوایح دیگر به سرعت اظهار نظر کرد.

عضو هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: تعجب می‌کنم از برخی حقوقدانانی که حوزه تخصصی شان حقوق اساسی است و برخی اظهارنظرهایی کردند که با مصوبات سازگاری ندارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین