انصارالله یمن: فریب اظهارات آمریکا را نمی‌خوریم

گروه جهان الف،   3970810142

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: ما در یمن در اوج هوشیاری قرار داریم و فریب اظهارات آمریکا را نمی‌خوریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون المنار، محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در ارزیابی اظهارات اخیر مقامات آمریکا و برخی از کشور‌های دیگر غربی درباره ضرورت پایان جنگ در یمن به این شبکه گفت، اظهارنظر مقامات آمریکایی همگان حتی مزدوران را در یمن غافلگیر کرده است. ما در یمن در اوج هوشیاری قرار داریم و فریب اظهارات آمریکا را نمی‌خوریم. خواسته ما توقف جنگ و آغاز گفتگو‌ها بدون هیچ پیش شرطی است.

البخیتی تاکید کرد: آمریکا از اقدام محمد بن سلمان در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی ناراضی است و همین موجب شد تا آینده ولیعهد عربستان به خطر بیفتد به این دلیل که یک نفر به نام خاشقجی را بدون در نظر گرفتن رضایت آمریکا کشته است، اما همین عربستان به همراه امارات و حتی آمریکا همواره در پی کشتار مردم یمن است. این نشان می‌دهد کشتار مردم یمن با رضایت آمریکاست به همین دلیل ما فریب اظهارنظر‌های آمریکا برای پایان جنگ در یمن را نمی‌خوریم. سخن ما به آنان این است که اگر در گفتارتان صادقید، تجاوز به یمن را متوقف کنید، ما نیز پس از این دیدگاهمان را عوض می‌کنیم و به این درک می‌رسیم که ارزیابی‌هایمان اشتباه بوده است. ما مانعی در برابر صلح نیستیم.

او درباره اظهارنظر نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور یمن در موضوع آغاز گفتگو‌ها میان طرف‌های یمنی گفت: ممکن است نماینده دبیر کل به اظهار نظر‌های مقامات آمریکایی خوش بین باشد، زیرا او به سیاست‌های راهبردی آمریکا توجهی ندارد ضمن اینکه یکی از اهداف او این است که در ماموریتش موفق باشد به همین دلیل حتی در ظاهر، در پی آن است تا به اظهارنظر‌های مختلف در این زمینه واکنش مثبت نشان دهد. البته ما هم به طور اصولی از گفتگو حمایت می‌کنیم و در این زمینه با سازمان ملل متحد همکاری مثبتی خواهیم داشت، اما سزاوار است نقش سازمان ملل متحد، مستقل و به دور از تصمیم گیری‌های آمریکا باشد.

البخیتی افزود ما باید واقع بین باشیم و بدانیم که تجاوز به یمن همچنان در خدمت منافع آمریکا، غرب و اسرائیل است و مردم یمن هم باید این موضوع را درک کنند. همچنین مردم یمن باید بدانند همگان در کشور هدف این جنگند، زیرا مشخص شده است قدرت‌هایی که در کنار متجاوزان ایستاده اند همه را هدف قرار داده اند، ترور اعضای حزب اصلاح و اخوان المسلمین به دست مزدوران آمریکاست. با چنین درکی از متجاوزان، باید متحد و همدل باشیم و شرایط گفتگو را در داخل کشور مهیا کنیم. اگر توانستیم چنین فضایی به وجود بیاوریم نیازی نداریم به همدیگر امتیاز دهیم، در چنین شرایطی چیزی که نیاز داریم این است که همدیگر را بپذیریم که همین دستاورد خوبی است، زیرا راه حل اگر از خارج از کشور و عرصه بین المللی باشد به منافع بین المللی هم ارتباط خواهد داشت، با این حساب تا زمانی که آنان تداوم جنگ در یمن را در جهت منافع خود می‌دانند ره به جایی نخواهیم برد. حتی اگر سازمان ملل متحد به راستی خواستار راه حل باشد باز هم در این مسیر منافع خارجی مد نظر قرار خواهد داشت و این به زیان یمن است. در نتیحه اظهار نظر وزیر دفاع آمریکا درباره ضرورت توقف جنگ در یمن و رسیدن به صلح در کشور، می‌تواند پیامد خطرناکی داشته باشد، زیرا هدف آنان شکل گیری دولت خلع سلاح شده در یمن است و این نمی‌تواند به سود گروه‌های یمنی باشد، ضمن اینکه آنان در پی راه حلی مبتنی بر تجزیه یمن هستند و چنین روندی را نمی‌توان راه حل دانست.

او درباره شرایط انصار الله برای توقف جنگ گفت، ما شرایطی در این زمینه نداریم. خواسته ما توقف جنگ و آغاز گفتگو‌ها بدون هیچ پیش شرطی است. آنان هستند که شرط تعیین می‌کنند و اصولا وقتی تصمیم گیری‌ها انجام شده است گفتگو‌ها چه مفهومی دارد؟ آنان به شیوه امر و نهی سخن می‌گویند و گویی مردم یمن دانش آموزان کلاس درسشان هستند به همین دلیل سخن ما این است که توقف جنگ و بازگشت به میز مذاکرات باید بدون پیش شرط باشد، ما نیز شرطی نداریم، اما طرف مقابل است که شرایط عدیده‌ای مطرح می‌کند که خلع سلاح، تحویل دادن مناطقی که تحت تسلط دولت ملی (دولت نجات ملی) است به دولت هتل‌نشینان (دولت هوادار عبد ربه منصور هادی) از جمله این شرایط است.

عضو شورای سیاسی انصار الله ادامه داد ما در یمن مشکلات قومی، دینی و مذهبی نداریم در نتیجه در چنین شرایطی سخن گفتن از تجزیه، نه تنها برای ما حتی برای مزدوران هم غافلگیرکننده است. به همین دلیل معتقدیم بحران یمن بیش از آنکه بحران داخلی باشد بحرانی منطقه ای، بین المللی و اخلاقی است. اگر فرصتی به یمنی‌ها داده شود می‌توانند مشکلاتشان را حل کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

    آخرین عناوین