آزمونی غیر شفاف

سید عبدالحمید حمیدی عدلی،   3970802204 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
آزمونی غیر شفاف

اینجانب در تاریخ 29 تیرماه 1397 در آزمون سردفتری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شرکت نموده ام و تاکنون که در تاریخ 15 مهر 1397 نتایج این آزمون اعلام گردیده منتظر دریافت نتیجه بوده ام از تاریخ آزمون تا تاریخ اعلام نتیجه مسائل و مشکلات فراوانی وجود داشته که به آنها اشاره میکنم امیدوارم مسولاان پاسخگو باشند. 


البته خبرهای موثقی دارم که از حدود 75هزار شرکت کننده آزمون تعداد بسیار بالایی از آنها بابت همین مسائل و مشکلات مطرح شده گلایه مندند.

1- آزمون های سردفتری اسناد رسمی در دوره های قبلی عمدتاٌ در فصل زمستان برگزار می‌شده است و قبل از تاریخ برگزاری آزمون حداقل 5 یا 6 ماه قبل تر آگهی برگزاری آزمون از طریق سایت سازمان ثبت به اطلاع عموم می‌رسید و برای داوطلبان فرصتی مناسب برای مطالعه وجود داشت اما در سال 1397 تقریباٌ اواخر اردیبهشت ماه بصورت رسمی خبر برگزاری آزمون ، آن هم در تیرماه سال مذکور به اطلاع عموم رسید و به واقع بصورت مفید حدود سه ماه فرصت برای داوطلبین وجود داشت و این فرصت بسیار فرصت اندکی برای اینگونه آزمون هاست.


2- بعد از برگزاری آزمون در تاریخ 29 تیر 1397 تا تاریخ اعلام نتیجه یعنی 15 مهر 1397 که حدود دو ماه و نیم میگذرد هیچ کلید یا پاسخ نامه یا متنی از سوالات بصورت رسمی از طرف سازمان ثبت منتشر نشد و همانطور که مطلع هستید این برخلاف قوانین برگزاری هر نوع آزمون تستی می باشد که توسط سازمان هایی همچون سازمان سنجش آموزش کشور برگزار میشود.


3- بعد از تاریخ برگزاری آزمون هیچ یک از داوطلبان ، چه پذیرفته شدگان و چه مردود شدگان ، هیچ تراز و رتبه ای از خود مشاهده نکرده اند. بطور مثال اینجانب هنوز بعد از گذشت حدود دو ماه ونیم از تاریخ برگزاری، هنوز نمیدانم که موفق به پاسخ دادن به چند درصد از کدام درس شده ام و یا اینکه رتبه یا تراز حقیر هنوز مشخص نیست و سازمان ثبت برای افراد پذیرفته شده و یا مردود شده فقط به همین جمله اکتفا کرده که " داوطلب گرامی شما موفق به ورود به مرحله مصاحبه شده یا نشده اید".


4- متاسفانه یکی از مهم ترین جنبه های این آزمون که داوطلبین را بشدت آزرده و بنظر حقیر مصداق بارز تخلف و عدم شفاف سازی محسوب میشود اینست که در زمان ثبت نام این آزمون سازمان محترم ثبت نه در قالب خبری در سایت و نه در قالب دفترچه آزمون هیچ اعلامی مبنی بر اعمال سهمیه ی بومی بودن یا بومی گزینی برای این آزمون مطرح نکرد و به همین علت بسیاری از داوطلبین از جمله خود حقیر بدون در نظر گرفتن اعمال سهمیه ی مذکور اقدام به ثبت نام و انتخاب حوزه آزمون نموده ایم.

حال آن که با احتمال بسیار بالا اگر بنده حوزه آزمونی خود را با در نظر گرفتن اعمال بومی گزینی انتخاب می کردم چه بسا اکنون در لیست پذیرفته شدگان قرار می گرفتم چرا که برای این آزمون با وجود فرصت بسیار کوتاه و مشغله های فراوانی که خودم داشتم هزینه ها و انرژی بسیاری صرف نموده ام بطور مثال حقیر ساکن شهر مقدس قم هستم اما برای حوزه امتحانی شهرستان گلستان از استان تهران را انتخاب نموده ام و این فقط بخاطر عدم اطلاع حقیر از وجود سهمیه ی مذکور بود.

5- طبق اعلام خود سازمان ثبت اسناد بعد از تاریخ ثبت نام قرار براین بود که تعداد دو هزار نفر از افراد شرکت کننده در آزمون کتبی پذیرفته شده و از بین پذیرفته شدگان تعداد حدود هزار نفر بوسیله مصاحبه حضوری بعنوان پذیرفته شدگان نهایی تایید شوند اما شاهد هستیم که سازمان در زمان اعلام نتیجه فقط اسامی تعداد حدود هزار نفر نهایی را منتشر کرده و از آنها برای مرحله مصاحبه دعوت بعمل آمده است.

همانطور که ملاحظه فرمودید در این آزمون هیچ شفافیتی وجود نداشت و داوطلبین از خیلی از مسائل و مواردی که حق مسلّم و قانونی ایشان هست بی اطلاع بوده و همچنان هستند. و یکی از مسائل و سوالات مهم اینست که چرا سازمان سنجش آموزش کشور متولی برگزاری این آزمون نبوده است.
لطفا صدای رسای ما باشید.

 

دیدگاه کاربران

احمد۶۰۷۷۱۳۰۹:۲۷:۰۸ ۱۳۹۷/۸/۳
دقیقا درست میفرمایند! ما هم ضربه خوردیم! درضمن مگر قرار نبود سازمان سنجش متولی برگذاری آزمونهای استخدامی باشد مثلا آزمون قضات را سازمان سنجش میگیرد ولی چرا سردفتری زیر بار نرفت?
بیکار۶۰۷۷۴۹۱۰:۰۱:۵۶ ۱۳۹۷/۸/۳
چرا به دیوان شکایت نمیکنید و نتیجه رو ابطال نمیکنید
ناشناس۶۰۸۳۲۸۱۹:۴۱:۲۰ ۱۳۹۷/۸/۳
حرفه های انحصاری و پر پول در ایران که مافیا مانع از زیاد شدن دست در بازار می شوند: 1- پزشکی و دندانپزشکی- 2- وکالت - 3 - سردفترداری - 4 - داروسازی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

    25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    آخرین عناوین