وعده شریعتمداری: صدای رسای تعاون در دولت خواهم بود

گروه سیاسی الف،   3970802117 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه تصریح کرد: در صورت کسب رای اعتماد مجلس، صدای رسای تعاون در دولت خواهم بود.

به گزارش ایسنا، شریعتمداری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صورت اعتماد مجلس شورای اسلامی به من، صدای تعاون در دولت خواهد بود و تمام اهتمام خود را برای اجرا سند بخش تعاون به کار خواهد گرفت تا شکوفایی اقتصادی در بخش تعاون را شاهد باشیم.

شریعتمداری که در اتاق تعاون ایران صحبت می‌کرد از تاسیس شورای مشترک اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف استقبال کرد و گفت: باید از مواهب همفکری اتاق ها در اقتصاد بهره بگیریم. معتقدم باید تشکل‌های مردمی را که متعلق به اصناف و تعاونی ها هستند تقویت کنیم؛ اصناف و اتحادیه‌های صنفی و تعاونی باید اختیارات وسیعی در اختیارشان گذاشته شود و نسبت به اعضا پاسخگو باشند. دولت فقط یک نگاه نظارتی داشته باشد، موانع موجود را از پیش روی آنها بردارد، نقش تسهیل گری خود را ایفا و زمینه‌ها را برای حضور هرچه بیتشر این بخشها فراهم کند.

وی گفت: یکی از کارهای مهمی که در اتاق بازرگانی دنبال می کردم، اصلاح قانون اتاق بازرگانی بود که پیشنهادش را در قالب لایحه به مجلس دادم که سهم دولت را در هیات نمایندگان استان تهران که الان ۲۰ نفراست به صفر برسانیم.

گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه بر لزوم تقویت صادرات تشکل‌های تعاونی تاکید کرد و با بیان این که تعاونی‌ها در بازارهای هدف باید حضور پررنگی داشته باشند، گفت: در حوزه خارج کشور تعاونی‌ها نیز باید اقدام کنیم و فعالیتهای خارجی تعاونی‌ها در امر صادرات و صدور کالا و خدمات فنی و مهندسی را در برنامه قرار بدهیم؛ همچنین تعاونی‌های مرزنشینان را توسعه بدهیم.

شریعتمداری افزود: تعاونی‌ها در ایران نقش بالنده‌ای هم در اقتصاد و هم در دوران تحریم ایفا می‌کنند و ما برای اداره کشور خصوصا در شرایط تحریمی باید به تعاونی‌ها تکیه کنیم. هیچگاه رقابت غیرسازنده‌ای بین تعاونی‌ها و سایر بخشهای اقتصادی از جمله بخش خصوصی یا اصناف نبوده و نیست و هرکدام درجایگاه خود مهم و اثرگذار بوده و هستند.

او در ادامه با اشاره به ساخت دو میلیون واحد مسکونی توسط تعاونی‌های مسکن، گفت: ممکن است دو تا سه درصد تعاونی‌های مسکن دچار مشکلاتی شده باشند و بعض اعضا و هیات مدیره تعاونی‌های مسکن به اختلاف رسیدند ولی واحدهای بسیاری توسط آنها احداث شده و پروژه‌های بزرگی را به سرانجام رسانده‌ لذا برای فعال کردن ساخت و سازها در کشور باید توسعه تعاونی‌های مسکن را در دستور کار قرار بدهیم چون در خانه دار شدن مردم در سطح کشور نقش موثری دارند و در کنار آن 120 رشته و شغل صنعتی نیز ایجاد و فعال می‌شود.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که اقتصاد تعاونی باید بخشی از اقتصاد ایران را به خود اختصاص بدهد، گفت: من علاقه قدیمی به این بخش دارم چون در اوایل انقلاب رییس سازمان تعاون بودم و سازمان مرکزی تعاون تابع وزارت بازرگانی بود و بعدبه وزارتخانه مستقلی تبدیل شد. تعاون تنها شکلی از اشکال بنگاه داری نیست. بعضا می‌گویند که تعاونی در حد تعاونی توزیع محلی یا مصرف است در حالی که تعاونی‌ها در قالب تشکل‌های جدید ظرفیتهای بزرگی هستند که می‌توانند به شکل گیری اقتصاد تعاونی کمک کنند.

شریعتمداری در پایان تجمیع منابع خرد و کوچک تعاونی‌ها در قالب تعاونی‌های اعتبار برای تامین مالی تعاونی‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: در  گذشته چون در دوره‌ای نظارت خوبی بر عملکرد تعاونی‌های اعتبار صورت نگرفت، اتفاقات بدی در این حوزه افتاد و لطمه‌هایی ایجاد شد اما فکر می کنم در این دوره به تفاهم برسیم و با نظارت بر فعالیت آنها، کار تعاونی های اعتبار را به صورت هدفمند و برای تامین مالی تعاونی ها که به شدت به آن نیازمندند،‌ مجدد راه اندازی کنیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۰۶۶۵۸۱۳:۴۵:۱۲ ۱۳۹۷/۸/۲
نماینده هایی که به این آقا رای اعتماد بدهند خائن هستن !!!!
کوروش۶۰۶۷۲۴۱۴:۱۲:۵۹ ۱۳۹۷/۸/۲
بوالله دروغ میگه,این بابا فقط و فقط برای میز میاد نه مردم.چون اگر دلسوز مردم بود همون وزارت صمت کار میکرد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین