رویترز: بن سلمان در صدد قربانی کردن مشاور خود در پرونده قتل خاشقچی است

گروه جهان الف،   3970801006

منابع نزدیک به دیوان پادشاهی عربستان سعودی می‌گویند که ولی‌عهد سعودی در صدد قربانی کردن و مقصر جلوه دادن «سعود القحطانی» مشاور و دستیار خود در پرونده قتل خاشقچی است.

به گزارش فارس، یک منبع نزدیک به دیوان پادشاهی عربستان سعودی به رویترز گفت که محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی می‌خواهد «سعود القحطانی» مشاور خود را مقصر قتل خاشقی جلوه دهد.

خبرگزاری رویترز دوشنبه شب به نقل از یک منبع اطلاعاتی نزدیک به اعضای دیوان پادشاهی سعودی نوشت: القطحانی  پرونده قتل خاشقچی را از طریق اسکایپ مدیریت کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، بین القحطانی و خاشقچی درگیری لفظی صورت گرفته بود و به گفته یک منبع اطلاعاتی ترکیه پس از این درگیری، القحطانی به افرادش در کنسولگری دستور داده که «سر سگ» را برایش بیاورند.

منابع اطلاعاتی گفتند که سعود القحطانی عملیات کشته شدن خاشقچی در داخل کنسولگری سعودی در استانبول را از طریق اسکایپ مدیریت می‌کرد.

در همین ارتباط، منابع ترکیه‌ای و سعودی تاکید کردند که فایل صوتی مربوط به تماس اسکایپی سعود القحطانی مشاور بن سلمان اکنون در اختیار رجب طیب اردوغان قرار دارد و او این فایل را در اختیار آمریکایی‌ها قرار نداده است.

این گزارش رویترز در شبی منتشر می‌شود که قرار است فردای آن رجب طیب اردوغان رئیس‌جمور ترکیه درباره آخرین جزئیات مربوط به پرونده قتل خاشقچی سخنرانی کند.

هر چند عربستان سعودی هجده روز بعد از حادثه دوم اکتبر و ناپدید شدن خاشقچی، سرانجام در بیانیه‌ای اعلام کرد که او در کنسولگری کشته شده است، اما «مجتهد» حساب توییتری مشهور به افشاگر اخبار آل سعود، می‌گوید این اعتراف ناشی از فشار آمریکا برای تبرئه محمد بن سلمان از اتهام دخالت در قتل او بوده است. 

مجتهد در سه توییت متوالی نوشت: بیانیه رسمی (عربستان سعودی) درباره خاشقچی، به درخواست مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا صادر شد. او اخیرا به عربستان رفت و با محمد بن سلمان خلوت کرد. برای او توضیح داد که تکذیب کامل (ماجرا) خطرناک، و لازم است اعترافی جزئی شود و مسئولیت بر عهده یک افسر بلندپایه اطلاعاتی قرار بگیرد. این هماهنگی میان (دونالد) ترامپ و بن سلمان هم انجام شد، برای همین ترامپ بلافاصله از بیانیه عربستان استقبال و آن را تایید کرد.

به گفته این حساب توییتری معروف، «نام بردن از احمد عسیری و سعود القحطانی بدون ذکر نام دیگران، به این دلیل است که نام این دو در مطبوعات آمریکا برده شد. اولی را مسئول عملیات معرفی کرده‌اند و دومی را برای این ذکر کرده‌اند که دلیلی است بر اینکه او بدون اطلاع محمد بن سلمان کاری نمی‌کند. نزدیکان بن سلمان می‌گویند که او قصد دارد عسیری را فدا کند اما قصد ندارد رفیقش، سعود القحطانی را قربانی کند.

سعود القحطانی مشاور دیوان سلطنتی با رتبه وزیر، ناظر کل مرکز مطالعات و امور رسانه‌ای دیوان سلطنتی است که قبلا مشاور حقیقی دفتر ولی‌عهد (عبدالله بن عبدالعزیز در سال 2003) و مشاور دفتر روسای مختلف دیوان سلطنتی بوده است(جزئیات بیشتر).

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین