حمله شدید الحن ترامپ به دادستان کل آمریکا: «من اصلا دادستان کل ندارم»

گروه جهان الف،   3970628090 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس‌جمهور آمریکا در حمله‌ای شدید الحن به دادستان کل که منصوب خود اوست، از عملکرد «جف سشنز» به شدت ابراز نارضایتی کرد و گفت بود و نبود او تفاوتی ندارد.

حمله شدید الحن ترامپ به دادستان کل آمریکا: «من اصلا دادستان کل ندارم»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که پیش از این هم از «جف سِشِنز» دادستان کل این کشور انتقاد کرده بود، در مصاحبه‌ای تازه با لحنی بی‌سابقه به او تاخته و گفته بود و نبود سشنز تفاوتی ندارد.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی وابسته به پایگاه خبری «هیل»، درباره سشنز گفته است: «من اصلا دادستان کل ندارم. این خیلی بد است.»

سشنز منصوب ترامپ است، اما رئیس‌جمهور آمریکا بارها از او انتقاد کرده، اما فعلا از بیم واکنش منفی کنگره از اخراج او خودداری کرده است. جرقه اختلاف میان سشنز و ترامپ زمانی خورد که دادستان کل در مارس ۲۰۱۷ پس از متهم شدن به دیدار مخفیانه با سفیر روسیه، در پرونده تحقیقات درباره مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، از خود سلب اختیار کرد.

ترامپ این تصمیم سشنز را اشتباه خوانده و بارها تاکید کرده که او نباید خود را از این پرونده کنار می‌کشید. با این وجود، او در مصاحبه با هیل گفته پرونده روسیه تنها مسئله‌ای نیست که باعث نارضایتی او از سشنز شده است. او گفته است: «من از [عملکرد او در زمینه] مرزها هم راضی نیستم، از خیلی چیزها راضی نیستم. فقط این نیست.»

این در حالی است که سشنز در زمینه اعمال محدودیت بر ورود پناهجویان به خاک آمریکا عملکرد فوق‌العاده سختگیرانه‌ای داشته که با تمجید سیاستمداران محافظه‌کار در آمریکا مواجه شده و در مقابل انتقادات فعالان حقوق بشر را به همراه داشته است. جدا کردن والدین از کودکان هنگام بازداشت مهاجرین غیرقانونی از جمله این سیاست‌هاست.

ترامپ در بخش دیگری از این مصاحبه از تصمیمش برای انتصاب سشنز به عنوان دادستان کل اظهار تاسف کرد و گفت: «او نزد من آمد. او اولین سناتوری بود که من را [در انتخابات ریاست‌جمهوری] تایید کرد. او می‌خواست دادستان کل شود.»

رئیس‌جمهور آمریکا عملکرد سشنز در جریان جلسات استماع کنگره را هم «بسیار ضعیف» توصیف کرد و گفت او به دلیل ضعف در پاسخگویی به سوالات و با توجه به تجربه بدی که در جریان روند تایید صلاحیتش در کنگره داشت، تصمیم گرفته از پرونده روسیه از خود سلب اختیار کند.

با نزدیک شدن به موعد اعلام نتایج تحقیقات «رابرت مولر» بازپرس پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال اخراج سشنز توسط ترامپ پس از انتخابات ماه آینده کنگره آمریکا قوت گرفته است. چراکه به نظر می‌رسد ترامپ تصور می‌کند با تصمیم سشنز برای سلب اختیار از خود در پرونده روسیه، توان اثرگذاری کاخ سفید بر روند تحقیقات محدود شده است.

«جیم اسکیوتو» خبرنگار شبکه «سی. ان. ان» با اشاره به مصاحبه ترامپ، نوشته است: «آیا او دارد زمینه را برای اخراج سشنز پس از انتخابات کنگره آماده می‌کند؟ یا امیدوار است که او خودش کنار رود؟»

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین