بارش باران در برخی شهرها ادامه خواهد داشت/پیش‌بینی وضع هوای کشور

گروه اجتماعی الف،   3970628088

بعد از ظهر امروز و فردا سامانه بارشی در استان‌های واقع در غرب، شمال‌غرب، سواحل خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و شمال‌شرق کشور فعال است و بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید در این مناطق ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی بعد از ظهر امروز و فردا سامانه بارشی در استان‌های واقع در غرب، شمال‌غرب، سواحل خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و شمال‌شرق کشور فعال است و بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید در این مناطق ادامه دارد.

امروز و فردا در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس جنوبی، مرکز، مناطقی از فارس و شمال هرمزگان رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد. 

پنج‌شنبه از بارش‌ها در غرب کشور کاسته خواهد شد و در این مدت به دلیل وجود پدیده مه، کاهش دید در جاده‌های کوهستانی دامنه‌های البرز شمالی در شب تا اوایل صبح پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه از ناپایداری‌ها در بیشتر مناطق کشور کاسته می‌شود و بارش پراکنده باران و وزش باد در دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی، سواحل خزر، بخش‌هایی از اصفهان، کرمان، یزد، شرق فارس و شمال هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

از امروز تا جمعه ماندگاری هوای خنک در استان‌های نوار شمالی کشور ادامه دارد و دریای خزر امروز و فردا مواج است.

از امروز تا پایان هفته، وزش باد شدید در زابل رخ خواهد داد و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه توفان گرد و خاک دور از انتظار نیست.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری، گاهی ابری با احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۰ و ۲۰ درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد و اردبیل و همچنین بجنورد با کمینه دمای ۸ درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۶) تا روز ۲۳ شهریور ۹۷ میزان ۱۶۶.۳ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۱۳ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۲۱.۹ درصد کمتر از سال گذشته است. همچنین میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۳۱.۱ میلی‌متر بود که بارش سال جاری ۲۸درصد کمتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته پنجاه و یکم سال زراعی متعلق به منطقه ماسوله در استان گیلان به میزان ۳.۹ میلی‌متر بوده است. همچنین میانگین گر‌م‌ترین منطقه کشور دهلران در استان ایلام به میزان ۴۹.۲ درجه سلسیوس و میانگین خنک‌ترین منطقه، خیرآباد در استان زنجان به میزان ۶.۱ سلسیوس بوده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین