واشنگتن: خواهان توافقی جامع با ایران هستیم

گروه جهان الف،   3970626138 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور آمریکا در پیام خود خطاب به کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تکرار ادعاهای خود علیه کشورمان گفت: ما خواهان توافقی جامع هستیم که به طوری کامل به فعالیت‌های هسته‌ای ایران و اقدامات بی ثبات کننده این کشور رسیدگی می‌کند.

واشنگتن: خواهان توافقی جامع با ایران هستیم
به گزارش ایسنا، ریک پری وزیر انرژی آمریکا روز دوشنبه (امروز) در شصت و دومین کنفرانس عمومی سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیام دونالد ترامپ رئیس جمهور کشورش خطاب به این نشست را قرائت کرد.

در این پیام آمده است آمریکا به طور قوی از همکاری هسته‌ای صلح آمیز پشتیبانی می‌کند که شامل سرمایه گذاری آمریکا در برنامه‌های آژانس می‌شود. این فعالیت‌ها به طور موثر و مثبتی بر زندگی افراد سراسر جهان از طریق پیشرفت‌هایی در حوزه صنعت، پزشکی، کشاورزی و تولید انرژی کمک کرده است.

در ادامه پیام رئیس جمهور آمریکا آمده است اشاعه هسته‌ای کماکان یک تهدید جدی علیه صلح جهانی است. ما به ارتقاء استانداردهای ایمنی، امنیت، پادمان‌ها و عدم اشاعه شامل پروتکل الحاقی به عنوان یک استاندارد بین‌المللی ادامه می‌دهیم و از دیگر کشورها می‌خواهیم که آنها نیز همین کار را انجام دهند. ما باید اطمینان یابیم که برنامه هسته‌ای ایران صرفا صلح آمیز است و راه‌های دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای به طور دائم از بین رفته‌اند. علاوه بر این سوریه باید به طور کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و الزامات پادمانی آن همکاری کند.

ریک پری ضمن قرائت پیام رئیس جمهور آمریکا گفت: همانطور که رئیس جمهور ترامپ گفته است سوریه باید به طور کامل با آژانس در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای اش همکاری کند و درباره ایران نیز باید بگویم که برجام یک توافق ناقص بود که نمی‌توانست به درستی به سوء رفتار (از سوی ایران) رسیدگی کند.

وی در ادامه مدعی شد اینجا در وین یک دیپلمات ایرانی در ماه ژوئیه به دلیل تامین مواد منفجره برای تروریست‌هایی که به دنبال بمب گذاری در یک تجمع سیاسی در فرانسه بودند بازداشت شد و در آمریکا نیز وزارت دادگستری دو فرد را ماه گذشته به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر کرد. بنابراین ما در حال وضع مجدد تحریم‌های کلیدی علیه ایران هستیم و تنها توافقی را می‌خواهیم که به طور کامل به برنامه هسته‌ای این کشور فعالیت‌های آن در زمینه اشاعه و فعالیت‌های بی ثبات کننده‌اش رسیدگی کند.

وزیر انرژی آمریکا همچنین گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اتکاء به نظارت و راستی آزمایی قوی باید روی همکاری ایران پافشاری کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۵۲۸۰۹۱۷:۳۳:۴۷ ۱۳۹۷/۶/۲۶
مسئولین ما باید به آمریکا تفهیم نماید در مورد مسائیل هسته ای ایران نمیتواند اظهار نظر کند. چون قرارداد بین الملی برجام که بین دولتهای مقتدر در مورد هسته ای منعقد شده بودآمریکا از این قرارداد یک جانبه خارج شد. و نیز دشمن ایران است پس آمریکا در جایگاهی نیست درباره هسته ای ایران صحبت کند
ناشناس۵۵۳۱۸۶۰۰:۵۵:۱۸ ۱۳۹۷/۶/۲۷
فعلا که دلار 14500 تومانی برعکس نظریه شما را می گوید!
ناشناس۵۵۲۸۶۱۱۸:۵۰:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۲۶
علیرغم تمام انتقاداتی که به مقامات داخلی وکوتاهیهای اونها درحق مردم میشه داشت اما این آمریکاییها واروپاییها معلوم نیست باخودشون چند چندن.دوتا عضو سازمان مجاهدین نمایش بازی کردند والان میگن ایران میخواسته تو همایش اونها بمب منفجر کنه.مریم رجوی وگروهکش الان با اجاره آدم همایش برگزار می کنند بعد ایرانی که از داخل خاک خودش پایگاه مخالفینش رو میتونه با دقت سانتی متر بزنه از مجاهدین باید بترسه؟
ناشناس۵۵۳۱۷۲۰۰:۴۷:۳۸ ۱۳۹۷/۶/۲۷
روابط دو کشور تیره هست و طبیعی است برای ایران تلاش میکنن پاپوش درست کنن تا موضع ایران را تضعیف کنن.
بیگی29۵۵۲۹۲۳۲۰:۰۰:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۲۶
بادوستان مروت با دشمنان مدارا
ناشناس۵۵۳۲۱۹۰۱:۴۵:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۲۷
مدارا با دشمنی هست که شمشیر نکشیده باشه / مدارا با دشمنی که شمشیر کشیده ، به معنی این است که فاصله ای با از دست دادن سرت نداری. آنهم ذلیلانه
ناشناس۵۵۲۹۵۱۲۰:۳۳:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۲۶
مذاکره لازم نداره
ناشناس۵۵۳۲۶۶۰۴:۲۸:۲۹ ۱۳۹۷/۶/۲۷
ترامپ کارش تمام است.
ناشناس۵۵۳۵۳۵۱۰:۱۹:۵۷ ۱۳۹۷/۶/۲۷
ما در تبلیغ مواضع و دیدگاه هایمان در جهان بسیار ضعیفیم !
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین