«مرد موشکی» چه خوابی برای ترامپ دیده است؟

گروه جهان الف،   3970625012 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

بسیاری از مقامات آمریکایی نگران هستند رهبر کره شمالی با نقشه‌ای زیرکانه امتیازات فراوانی از ترامپ گرفته و معادلات در شبه جزیره را به نفع خود به پایان برساند.

به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ و رهبر کره شمالی احتمالا در ماه اکتبر دیدار مجددی با هم خواهند داشت. اما سوالی که در این بین مطرح می‌شود این است که آیا  ممکن است شرایط چندان مساعد پیش نرود؟ بله این احتمال بسیار زیاد است.

در نشست اول بین دو طرف که در سنگاپور انجام شد بیانیه مشترکی امضاء شد و طرفین به تلاش برای خلع سلاح کامل در شبه جزیره متعهد شدند. حتی اخیرا نیز رهبر کره شمالی در نامه‌ای به ترامپ اعلام کرده که خواستار خلع سلاح شبه جزیره پیش از پایان دوره اول ریاست جمهوری ترامپ است.

اما نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که توافق صلح الزاما به معنی ترویج صلح نبوده و می‌تواند به معنی پایان تمام اهرم ها علیه پیونگ یانگ باشد. مایکل گرین، استاد دانشگاه جرج تاون معتقد است که مهمترین تحریم ها علیه کره شمالی تحریم های قانون تجاریت با دشمن" است. با این توافق صلح کره شمالی و احتمالا چین و روسیه دیگر الزامی به اجرای این تحریم‌ها نخواهند داشت.

کره شمالی و متحدانش، ازجمله کره جنوبی احتمالا حضور نظامی آمریکا در شبه جزیره را زیر سوال خواهند برد و تهدیدی برای توافق معرفی خواهند کرد. به عبارت دیگر کره شمالی می‌تواند به تمام آنچه چندین دهه به دنبال آن بود بدون تعهد به انجام هیچ چیزی دست یابد.

ترامپ در جلسات خصوصی سه ماه گذشته خود با رهبر کره شمالی همچنین با شرایط پیونگ یانگ برای خلع سلاح موافقت کرد.مسلما هیچ رهبری بهترین دارایی‌های خود را پیش از دریافت امتیازاتی جالب توجه تقدیم رقیب نخواهد کرد. حال کره شمالی معتقد است که گام‌های خود را در قبال خلع سلاح برداشته و در مقابل توقف آزمایشات موشکی و هسته‌ای و بازگرداندن بقایای سربازان آمریکایی و تخریب یک سایت آزمایش موشکی اکنون زمان اقدام آمریکاست.

شاید برخی تصور کنند که کره شمالی با عدم به نمایش گذاشتن تسلیحات موشکی و هسته‌ای خود در رژه هفتادمین سالگرد تاسیس این کشور به دنبال جلب نظر آمریکا بود. اما این مسئله می‌تواند به این دلیل باشد که رهبر کره شمالی کشورش را به عنوان یک قدرت هسته‌ای قبول داشته و نیازی به نمایش تسلیحات و دستاوردهای خود نمی‌بیند.

ترامپ شاید این تصور را داشته باشد که کیم واقعا دوست وی بوده و این دوستی تنها مبنای توافقات بین المللی است. شاید او تصور کند بوروکراسی‌های اداری و اعضای تیم وی قادر به توافق با رهبر کره شمالی نیستند. ترامپ نیز همانطور که قبلا در بسیاری از موارد مدعی شده " تنها او می‌تواند این موضوع را حل کند"، ممکن است در دام تعریف و تمجیدهای رهبر کره شمالی افتاده و در این معامله ضرر سنگینی را متحمل شود.

بسیاری از مقامات در واشنگتن، سئول، توکیو و مناطق دیگر نگران نشست بعدی ترامپ و کیم هستند. آنها نمی‌دانند ترامپ قصد دارد در این نشست از چه موضوعاتی صحبت کند و چه امتیازاتی به کره شمالی بدهد. ترامپ تقریبا هیچ اطلاعاتی از موضوعات نداشته و تا کنون در دام نقشه زیرکانه رهبر کره شمالی افتاده است. ترامپ هنوز هم تصور می‌کند که برای فرونشاندن جاه طلبی‌های مرد موشکی شایسته دریافت جایزه نوبل است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین