همه علیه ترامپ

گروه جهان الف،   3970622064 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

60 گروه اقتصادی امریکا با کنار زدن تعرفه‌های ترامپ، بر موج مخالفت‌ها با او افزودند

همه علیه ترامپ

به گزارش روزنامه ایران، دونالد ترامپ در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای از چند جبهه هدف حمله قرار گرفته و تمرکزش میان چند مشکل و چالش اساسی در نوسان است. از کاخ سفید، مقر اصلی‌ترین پایگاه قدرت او، گرفته تا متحدان دیروز و رقبای امروزش، همگی علیه او صف کشیده‌اند تا مسیر اولین دوره ریاست‌جمهوری به ابقای او در کاخ سفید منتهی نشود. دیروز نیز بیش از 60 گروه اقتصادی امریکا در اتحادی قدرتمند با یکدیگر اعلام کردند به جنگ تعرفه‌ای با دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری کشورشان خواهند رفت تا چالش‌های پیش روی رئیس‌جمهوری امریکا تشدید شود.

پس از آنکه ترامپ از سیاست تعرفه‌ها برای به ادعای خود، ایجاد اشتغال استفاده کرد، این گروه‌ها که پس لرزه‌های تازیانه جنگ تعرفه‌ای ترامپ بر گرده‌های آنان نیز فرود آمده، با شعار «امریکایی‌ها برای تجارت آزاد» وارد میدان نبرد شدند و اعلام کردند دیگر به این تعرفه‌ها پایبند نیستند و از تجارت آزاد حمایت می‌کنند. به‌گزارش «ایران» به‌نقل از خبرگزاری رویترز، نیکول واسیلاروس لابیگر اتحادیه ملی تجهیزات دریایی در این باره گفت: «برخی شرکت‌ها می‌گویند از اعمال تعرفه‌ها آسیب ندیده‌اند اما باید بدانیم آسیب‌های این سیاست لایه لایه است و بالاخره همه را درگیر خود می‌کند تا همه بگویند «دیگر کافی است» و به ما بپیوندند. کارگران این اتحادیه به‌دلیل افزایش 35 درصدی قیمت‌ها در آستانه از دست دادن شغلشان قرار گرفته‌اند. ترامپ روی کالاهای چین به ارزش 50 میلیارد دلار که بیشتر به صنایع خودروسازی و الکترونیکی مربوط می‌شوند، تعرفه‌های 25 درصدی اعمال کرده است.

فهرست 200 میلیارد دلاری دیگری هم که قرار است به تصویب برسد، کالاهای مصرفی را هم در بر می‌گیرد و فهرست دیگری به ارزش 267 میلیارد دلار تهدیدی است که واردات تمام محصولات چینی به ایالات متحده را مختل کند. چین هم در مقابل دست به کار شده و تعرفه‌هایی را علیه واردات محصولات امریکایی اعمال کرده است. این روابط شرکت‌های امریکایی که در چین دفتر دارند را شدیداً تحت تاثیر قرار داده است.

ساز مخالف کالیفرنیا علیه ترامپ
اقدام گروه‌های اقتصادی علیه سیاست‌های ترامپ ضربه به اعتبار او در کسوت رئیس‌جمهوری امریکاست اما این اولین بار نیست که اقتدار تصمیم‌های او این چنین زیر سوال می‌رود. کالیفرنیا ایالتی که از همان ابتدای آغاز کار انتخاباتی ترامپ روی خوشی به او نشان نداده بود، این بار علیه ترامپ دست به اقدامی عملی زده است. روز سه‌شنبه خبری منتشر شد که نشان می‌داد ایالت کالیفرنیا در نظر دارد استفاده از سوخت فسیلی را تا سال 2045 به طور کامل لغو کند و به این صورت برخلاف نظر ترامپ پایبندی خود به توافق پاریس را اعلام کرد. این تصمیم پس از خروج ترامپ از معاهده اقلیمی پاریس که از کشورهای امضاکننده خواسته شده بود، سوخت‌های فسیلی خود را کاهش دهند، گرفته شده و نشان‌دهنده اختلاف نظر این ایالت مهم با سیاست‌های محیط زیستی رئیس جمهوری است.

به گزارش تایم، جری براون یکی از رهبران سیاسی پیشرو در زمینه کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای با تایید این خبر اعلام کرد می‌خواهد تمام زیرساخت‌های موجود را برای کاهش سوخت فسیلی در این ایالت به کار بگیرد و اقدامات لازم از امروز صورت می‌گیرد. او به کنایه گفت: «هنوز درک و فهم مناسبی درباره اهمیت اینگونه اقدامات وجود ندارد».

کالیفرنیا دومین ایالت این کشور است که قانون حذف استفاده از سوخت‌های فسیلی را اجرایی می‌کند؛ پیش از این هاوایی نیز اعلام کرده بود در راستای عملی کردن بندهای توافق پاریس، استفاده از سوخت‌های فسیلی ممنوع می‌شود. پیش از این، حامیان جدایی‌ ایالت کالیفرنیا از امریکا، برای آغاز روند استقلال از امریکا امضا جمع‌آوری کردند تا آن را امسال در سطح ایالتی به رای بگذارند. در چنین شرایطی، اگر کالیفرنیا را به‌عنوان یک منطقه مستقل در نظر بگیریم، اقتصاد آن پس از امریکا، چین، ژاپن و آلمان، پنجمین اقتصاد بزرگ جهان خواهد بود. چنین ویژگی‌ای است که اهمیت تصمیم براون را در طی کردن مسیری متفاوت از ترامپ، پررنگ می‌کند. بیش از 70 درصد از مردم این ایالت از این قانون حمایت می‌کنند و با اتکا به این پشتوانه است که کالیفرنیا همیشه در حمایت از محیط زیست، پیشگام بوده است.

همین چند روز پیش خبر نامه یکی از اعضای کاخ سفید به نیویورک‌تایمز که در آن خصوصیات ترامپ به کودکی تشبیه شده بود که قادر به تعقل و تصمیم‌گیری نیست، جنجال‌آفرین شد. بلافاصله پس از انتشار این نامه، مایک پنس معاون اول او بیانیه‌ای منتشر کرد تا اعلام کند برخلاف تصور بیشتر خوانندگان، او نویسنده نامه نیست. تحلیلگران در رسانه‌ها اعلام کردند انتشار این نامه نشانگر این است که حتی اعضای کاخ سفید نیز معتقدند ترامپ لایق حضور در کرسی مهم‌ترین مقام تصمیم‌گیرنده امریکا نیست. انتشار کتاب باب وودوارد روزنامه‌نگار کهنه‌کار واشنگتن‌پست هم که در بر گیرنده جزئیاتی از کاخ سفید و حلقه نزدیکان ترامپ است، تاکیدی بر نظر تحلیلگران است. وودوارد در این کتاب نوشته است: کارکنان کاخ سفید تمام مدت تلاش می‌کنند رئیس‌جمهوری را کنترل کنند زیرا عصبانیت و سوءظن بیمارگونه‌اش می‌تواند تا چند روز کار آنها را مختل کند. آنها ترامپ را یک احمق می‌دانند و گاه اسناد حساس را از جلوی دستش برمی‌دارند.

نگاه ژاپن به شرق
آنطور که از شواهد امر پیداست، رفته‌رفته زمین زیر پای ترامپ سست‌تر می‌شود و از داخل و خارج این کشور، افراد خود را به صف مخالفان او می‌رسانند. شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن نیز اخیراً با ناامید شدن از سیاست‌های رئیس‌جمهوری امریکا در این صف قرار گرفته است. به گزارش «ایران» به‌نقل از وال‌استریت ژورنال، رهبران سیاسی چین و ژاپن روز گذشته برای نخستین بار طی یک سال اخیر دیدار کردند و آن‌طور که مقام‌های ژاپن خبر داده‌اند این دیدار به گرمی و صمیمیت و با رسیدن به تفاهماتی صورت گرفت. شینزو آبه پس از دیدار با شی جین‌پینگ در این باره گفت: «روابط ژاپن- چین در مسیر پیشرفت فوق‌العاده‌ای قرار گرفته است». طی این دیدار اساس همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور پایه گذاشته شد که پاسخی باشد به فشارهایی که طی ماه‌های اخیر ترامپ بر اقتصاد دو کشور وارد کرده است.

دیدگاه کاربران

علي۵۴۶۷۱۵۱۵:۰۸:۴۴ ۱۳۹۷/۶/۲۲
همه علیه ترامپ، بخاطر همینه که دلارشون انقدر گرون شده، ولی تومان ما هیچ گرون نشده. ممنون از مسئولین
ناشناس۵۴۶۷۸۳۱۶:۰۸:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۲۲
همه علیه ترامپ و ترامپ علیه همه
ایرانی۵۴۶۷۹۷۱۶:۲۹:۲۵ ۱۳۹۷/۶/۲۲
بشنو ولی باور نکن
ناشناس۵۴۷۲۰۹۰۰:۵۹:۵۰ ۱۳۹۷/۶/۲۳
بزودی شاهد سرنگونی ترامپ و کل آمریکا خواهید بود.
ناشناس۵۴۷۵۰۴۱۱:۱۸:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۲۳
کی اکران میشه مگه فیلمه ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

    2. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

    3. یمنی ها فراتر از تصور !

    4. همان دیوانه همیشگی!

    5. حمله بزرگ روسیه در راه است؟/ بورل: تکلیف جنگ اوکراین مشخص خواهد شد

    6. توطئه جدید غربی-عبری در نوار غزه

    7. ترامپ بار دیگر در نظرسنجی‌ها از بایدن پیشی گرفت

    8. ادعای ترامپ: اگر رییس جمهور بودم, بی تردید ایران را وارد توافق ابراهیمی می کردم

    9. استقرار نیروهای ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

    10. بیانیه «جی۷» درباره ادعای انتقال موشک بالستیک از تهران به مسکو

    11. تشکیل یک نیروی مسلح در جنوب غزه تحت فرماندهی ماجد فرج

    12. پیروزی پوتین در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه قطعی شد

    13. پوتین: روسیه در قبال دشمنان خط قرمزی ندارد و آماده جنگ هسته‌ای است

    14. روایت تکان‌دهنده آبزرور از عمق فقر در میان کودکان انگلیس

    15. لفاظی های یک شکست خورده تمام عیار!

    16. سید نصرالله: چه کس باور می کند که بایدن نتواند جنگ غزه را متوقف کند

    17. پیشنهاد همسر رئیس جمهور درباره کمک‌رسانی به غزه

    18. خزعلی در دیدار با مقام فنلاندی: حجاب در ایران، مقوله ای فرهنگی و پذیرفته شده است

    19. موضع‌گیری جدید دوحه درباره آتش بس در غزه

    آخرین عناوین