پیشنهاد خودروسازان برای افزایش ۱۷ درصدی قیمت خودرو

گروه اقتصادی الف،   3970621049 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به پیشنهاد خودروسازان مبنی بر افزایش ۱۷ درصدی قیمت خودرو گفت: افزایش قیمت ها باید بر اساس آنالیز قیمت خودرو صورت بگیرد و مردم نباید تاوان حقوق و دستمزد ۱۱ هزار پرسنل مازاد در یک شرکت خودروسازی را بدهند.

پیشنهاد خودروسازان برای افزایش ۱۷ درصدی قیمت خودرو

به گزارش تسنیم، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با رادیو بیان داشت: در حال حاضر تصمیماتی که برای تنظیم بازار خودرو گرفته شده تصمیمات مقطعی هستند.

وی افزود: آنچه که مجلس در مدیریت تولید، تامین مواد اولیه و شبکه توزیع و نیز اجرای سیاست گذاری های درست انتظار دارد در تصمیم گیری های اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود ندارد.

سعید باستانی با بیان اینکه در شبکه تامین قطعات و تولید مشکلاتی وجود دارد خاطرنشان ساخت: علاوه بر این تغییرات بخش نامه ای وزارت صنعت و معدن بر تامین مواد اولیه و ثبت سفارش ها و شبکه توزیع تاثیرگذار است. از طرفی دیگر اتخاذ تصمیمات ناگهانی مانند ممنوعیت واردات خودروهای خارجی باعث افزایش قیمت خودرو شد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: متاسفانه حوزه های سیاست گذاری، تصمیم گیری و مدیریتی که در وزارت صنعت و معدن و تجارت برای تولید مناسب یک کالا مشاهده می کنیم ضعیف است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: تقاضای ما از وزیر صنعت این است که سریع تر این حوزه را مدیریت کند تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

باستانی در رابطه با پیشنهاد خودروسازان مبنی بر افزایش 17 درصدی قیمت خودرو بیان داشت: افزایش قیمت ها باید بر اساس آنالیز قیمت خودرو صورت بگیرد. چرا خودروسازان هزینه های سربار خودروسازی را کاهش نمی دهند؟ چرا مردم باید تاوان حقوق و دستمزد 11 هزار پرسنل مازاد خودروسازی سایپا را پرداخت کنند؟ البته ما تورم و افزایش مواد اولیه تولید و به تبع آن افزایش قیمت را قبول داریم اما عدد آن باید بررسی شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: نزدیک یک سال است که قطعه سازان از خودرو سازان پولی دریافت نکرده اند. ایرادات در این زمینه فقط مربوط به خودرو ساز نیست بلکه ایراد اصلی به وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی کل صنعت است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر استراتژی صنعت ما مشخص بود و صنعت خودروسازی به عنوان یکی از صنایع ما تلقی می شد قاعدتا باید در طول این 40 سال زیرساخت های توسعه ای صنعت خودرو از جمله تامین مواد اولیه از پتروشیمی های داخل فراهم می شد.

باستانی در پایان اظهار داشت: دولت ها به اندازه 15 درصد سهام در خودروسازی نقش دارند اما بیش تر از آن دخالت می کنند دولت باید پای خود را از خودروسازی کنار بکشد.

دیدگاه کاربران

نان و نمک۵۴۴۷۱۸۰۹:۳۸:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۲۱
خودروسازان باید با تعدیل نیروهای مازاد از زیر بار فشار مالی خود را رها کنند البته نمی شود به ساز آدما زد چون اگر تعدیل نیرو کنند صدای برخی بلند میشه اگر هم برای حقوق این نیروهای مازاد خودرو را گران کنند باز صداها بلند می شه فکر کنم نیروی مازاد یک رنج همیشگی برای آنان محسوب میشه بهتر است در نیروهای مازادی که توسط احمدی نژاد در شهرداری خصوصا مترو ، کتابخانه ملی ، ادارات و ... تجدید نظر قاطعانه ای صورت گیرد . اگر امروز فکری نکنید فردا از سر ناچاری خواهید کرد
ناشناس۵۴۵۰۱۴۱۲:۱۹:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۲۱
اون دوره حتما نیاز بوده که نیرو رو به کار بگیرند و ضمنا واژه مازاد برازنده یک پرسنل زحمت کش نیست سعی کنیم کمی راجع به مردم بهتر صحبت کنیم.
ناشناس۵۴۵۴۱۸۱۶:۰۲:۵۴ ۱۳۹۷/۶/۲۱
شما زحمت کش بودنشون رو از کجا تشخیص دادید؟
تبریزی۵۴۴۷۲۶۰۹:۴۳:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۲۱
من هم پیشنهاد می کنم حقوق ما متناسب با افت قیمت دلار 400 درصد افزایش پیدا کنه. تا وقتی حقوق ما تا این میزان افزایش پیدا نکرده کسی حق افزایش قیمت نداره.
ناشناس۵۴۴۷۳۸۰۹:۴۹:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۲۱
پول اين پيش فروشها رو چيكار مي كنيد؟ خوب بدين قطعه ساز بيچاره كه به خاك سياه نشوندينش. برا خريد خارج كه از سه چهارماه جلوتر پول واريز مي كنيد ولي با اين رفتارتون داخلي ها رو ورشكست كردين
ناشناس۵۴۴۷۴۱۰۹:۵۳:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۲۱
من متناسب با بودجه خانواده در سال گذشته ثبت نام کردم و بعد از 16 ماه که اتومبیل را تحویل ندادید با این شرایط یعنی حدود 40 درصد افزایش هم میدهید.ارزش پس انداز من یک سوم کاهش پیدا کرده و باید 40 درصد هم اضافه بپردازم.فرق من با کسی که اتومبیلش را 4 ماه پیش تحویل گرفته چیه؟چرا من باید 40 درصد بیشتر از مبلغ اولیه بپردازم وقتی که 60 درصد مبلغ اتومبیل را از من پیش گرفته اید؟البته خیلی ها این مطالب را مینویسند اما نرود میخ اهنی در سنگ
ناشناس۵۴۴۷۵۵۱۰:۰۴:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۲۱
چرا 17درصد؟ حداقل 200تا300درصد باید افزایش پیدا کنه تا پول توجیبی و هزینه گذران اوقات فراغت ..زادگان در خارج از کشور مهیا بشه .
ناشناس۵۴۴۹۱۲۱۱:۳۲:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۲۱
یعنی با این قاضا باید منتظر پراید 26 میلیونی باشیم نه 40 میلیونی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟// مگه داریم مگه میشه
ناشناس۵۴۴۹۷۹۱۲:۰۱:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۲۱
همش 17%؟ خیلی کمه که؟؟ یا شاید اضافه بر اون افزایش های قبیلی باز 17% بیشتر بشه؟
ناشناس۵۴۵۰۹۲۱۳:۱۱:۲۴ ۱۳۹۷/۶/۲۱
ماشین من رو بدین نامردا به کی فروختین تو بازار ازاد
ناشناس۵۴۵۱۴۱۱۳:۳۹:۲۹ ۱۳۹۷/۶/۲۱
خداوکیلی باید سران این خودروسازها را اعدام کرد درسایه حمایت دولت ،مردم را بی پناه گیر آورده اند
رضا۵۴۵۱۵۴۱۳:۴۵:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۲۱
این خبر مهمل است 60 تا 70 درصد قیمت خودرو مواد ادلیه است که بین 2 تا 3 برابر شده و قیمت خودرو حداقل باید 2 برابر شود که شده و دیگر هم پایین نخواهد امد.بقیه هم شو و تبلیغات نمایشی و انتخاباتی است.
ناشناس۵۴۵۱۵۶۱۳:۴۷:۱۸ ۱۳۹۷/۶/۲۱
هر چه شوخی و مسخره بازی هم بشه باز هم روی همین شوخی مسخره سوء استفاده میشه بابا چرا خود خودرو وارد نمی شه بابا مردم سوار ارابه مرگ نکنید این همه ارابه مرگ برای چه است حداقل یک سال واردات خودرو ازاد بشه تا یه خورده مملکت ارامش پیدا کنه این دیگه چه وضعیه
مهدی۵۴۵۲۴۰۱۴:۲۷:۳۳ ۱۳۹۷/۶/۲۱
کاری دیگه هست که این خودروسازها انجام بدن؟ دعوتنامه رو هر وقت بخوان میفرستن قیمت رو هرچقدر بخوان تعیین میکنن ماشین رو هر وقت بخوان تحویل میدن چه قراردادی؟چه نظارتی؟چه حقوق شهروندی آقای روحانی؟
ناشناس۵۴۵۲۵۸۱۴:۳۴:۰۹ ۱۳۹۷/۶/۲۱
هرچه قدر دلتان می خواد افزایش قیمت بذارین چون اولا رقیب ندارید ثانیا مردم عزم و اراده برای تحریم شما رو ندارن
ناشناس۵۴۵۳۷۰۱۵:۳۵:۲۵ ۱۳۹۷/۶/۲۱
حمایت از خودروسازان وسرکوب مردم
مهران۵۴۵۶۴۳۱۸:۲۴:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۲۱
چی دارین بسر مردم میارین خجالت بکشین
ناشناس۵۴۵۶۸۵۱۸:۴۸:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۲۱
طبق محاسبات یک عزیز که در حالا خورشید گفته شد، اگه 6 میلیون نفر ثبت نام کنند و هر کدام 25 میلیون بیش از 100 میلیارد دلار میشه، بعدا بگیم اینا ورشکسته هستند. این کارخانه ها دارن فیلم بازی می کنند و به فکر سرکسیه کردن مردم هستند. البته بماند که مردم گزینه دیگه ای ندارند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین