کرملین: آمریکا سعی دارد از شهروندان روس به عنوان جاسوس استفاده کند

گروه جهان الف،   3970612149

سخنگوی کاخ کرملین تاکید کرده است که آمریکا در سال‌های گذشته سعی کرده تا با اعمال فشار، شهروندان روس را به عنوان جاسوس به خدمت بگیرد که این مسئله نشان از مداخله واشنگتن در امور داخلی روسیه دارد.

به گزارش فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین گفته است، آمریکا در سال‌های اخیر «به صورت کاملا ناشیانه» تلاش کرده تا جاسوسانی را از میان شهروندان روس به خدمت بگیرد.

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه همچنین گفت که این فشارهای دولت آمریکا بر شهروندان روس در این کشور از طریق سوءاستفاده‌های اخلاقی و دیگر انواع فشار بر آنها بوده است.

پسکوف این اظهارات را در پاسخ به سوالی درباره گزارش اخیر روزنامه «نیویورک‌تایمز» آمریکا مطرح کرد که مدعی بود وزارت دادگستری آمریکا و «اف بی آی» در سال‌های 2014 تا 2016 میلادی سعی کرده‌اند تا «اولگ دریپاسکا» میلیاردر تجاری روس را به عنوان جاسوس به خدمت بگیرند.

بنا نوشته این روزنامه آمریکایی، مقامات آمریکایی از این تاجر روس خواسته بودند تا اطلاعاتی را درباره «جنایت سازمان‌یافته روسیه» و کمک‌های ادعایی مسکو به کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 میلادی در آمریکا با آنها به اشتراک بگذارد.

سخنگوی کاخ کرملین تاکید کرد که اینگونه اقدامات واشنگتن در تلاش برای به خدمت گرفتن جاسوسانی از میان شهروندان روسیه، به خوبی ثابت می‌کند که این واشنگتن بوده که در امور روسیه مداخله کرده است.

پسکوف ادامه داد: «من معتقدم که این اتفاقات، به شیواترین روش ممکن شاهدی بر مداخله آمریکا در امور روسیه است».

پس از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا و پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 این کشور، اتهاماتی علیه روسیه مبنی بر مداخله در روند برگزاری انتخابات و پیروزی ترامپ در این دور از رقابت‌ها مطرح شده است. با این وجود مسکو بارها این اتهامات را بی‌اساس خوانده و تاکید کرده که روسیه در امور داخلی دیگر کشورها مداخله نمی‌کند.

پوتین جمعه به تهران می‌آید

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه همچنین به موضوع نشست سه‌جانبه‌ای که قرار است در تهران درباره اوضاع «ادلب» سوریه برگزار شود پرداخت و گفت: «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه قرار است 7 سپتامبر ( 16 شهریورماه) برای شرکت در اجلاس سه‌جانبه کشورهای تضمین‌کننده روند آستانه به ایران سفر کند.»

وی در ادامه تاکید کرد: «رئیس‌جمهور روسیه در نظر دارد در این سفر نشست‌های دوجانبه جداگانه‌ای را نیز با سران ایران و ترکیه برگزار کند».

پسکوف همچنین افزود، «نشست روز جمعه میان سران روسیه، ایران و ترکیه قرار است به تلاش‌های مشترک سه کشور در زمینه عادی‌سازی اوضاع در سوریه بپردازد».

«یوری یوشاکوف»، دستیار رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته در مصاحبه‌ای گفته بود که پوتین در نشست روز جمعه در تهران احتمالاً با مقام‌های ایران و ترکیه درباره اقدامات تحریک‌آمیز احتمالی در شهر «ادلب» سوریه رایزنی خواهد کرد.

وزارت دفاع روسیه پیش از این هشدار داده تروریست‌های «هیئه تحریر الشام» که جبهه النصره رکن اصلی آن است، در شرف انجام یک اقدام تحریک آمیز برای متهم کردن ارتش سوریه به استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه غیرنظامیان در «ادلب» هستند.

مقام‌های روس همچنین پیشتر اعلام کرده بودند که سازمان جاسوسی انگلیس در راستای فراهم کردن بهانه برای حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه در حال همکاری با تروریست‌ها برای انجام یک سناریو در خصوص استفاده از سلاح‌ شیمیایی در این کشور است.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز تاکید کرد که اوضاع ادلب به حدی بد است که انفعال برای حل بحران بوجود آمده در این منطقه اصلا توجیهی ندارد و دمشق کاملا حق دارد از نیروهای ارتش خود برای نابودی تروریست‌ها در ادلب استفاده کند.

مسکو به عادی سازی روابط با اتحادیه اروپا امیدوار است

سخنگوی کاخ کرملین در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد، مسکو می‌خواهد شاهد اتحادیه اروپایی مرفه، قابل پیش‌بینی و باثبات باشد.

این اظهارات سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در پاسخ به اظهارات اخیر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه درباره رویکرد مسکو در قبال اتحادیه اروپا مطرح شده است.

ماکرون اخیرا گفته بود که روسیه مایل است تا شاهد انحلال اتحادیه اروپا باشد. وی در گفت‌وگو با شبکه «SVT» سوئد گفته بود که گفت‌وگوها با روسیه ضروری است و البته مدعی شده بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه آرزوی «انحلال اتحادیه اروپا» را در سر دارد. رئیس‌جمهور فرانسه با وجود مطرح کردن این ادعا، پیش از این در کنفرانس خبری مشترک با همتای فنلاندی خود تاکید کرده بود که کشورهای اروپایی باید به دنبال ایجاد یک ساختار امنیتی با روسیه باشند.

سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به این اظهارات گفت، روسیه آماده است تا روند بهبود روابط خود با اتحادیه اروپا را آغاز کند البته به این شرط که بروکسل نیز تمایل مشابهی را نشان دهد.

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد: «از آنجایی که اتحادیه اروپا شریک اصلی تجاری و اقتصادی روسیه در حجم معاملات انجام شده به حساب می‌آید، هر چند که چین در حال پیشی گرفتن از اتحادیه اروپا در این زمینه است... با این وجود ما مایلیم که شاهد توسعه و افزایش رفاه در اتحادیه اروپا باشیم.

وی ادامه داد، روابط «یخ زده» فعلی میان روسیه و اتحادیه اروپا منافع دو طرف را از بین می‌برد و رئیس‌جمهور روسیه مکررا تاکید کرده که منافع روسیه در این است که اتحادیه اروپا «مرفه، توسعه‌یافته، قابل پیش بینی و باثبات باشد».

پسکوف همچنین گفت: «در رابطه با رویکرد رئیس‌جمهور روسیه در قبال اتحادیه اروپا باید تاکید کرد که ما متاسفیم که بگوییم اینکه روابط دو طرف سرد و تیره شده، بر اساس ابتکار عمل روسیه این اتفاق رخ نداده است و ادامه این روند اصلا به نفع هیچ یک از طرف‌ها نیست».

سخنگوی کاخ کرملین همچنین گفت: «هم روسیه و هم رئیس‌جمهور این کشور مکررا اعلام کرده‌اند، زمانی که بروکسل آمادگی خود را نشان دهد، ما نیز آمادگی داریم تا مسیری را به سمت احیای روابط و عادی سازی روابط دوجانبه در پیش گیریم به ویژه اینکه در حال حاضر نیز در برخی از حوزه‌ها این روابط ادامه دارد نظیر گفت‌وگوها در حوزه انرژی و دیگر موضوعات».

پسکوف افزود، من مایلم بگویم که در رابطه با موضوع احترام، رئیس‌جمهور روسیه نیز احترام متقابلی برای همتای فرانسوی خود قائل است. رئیس‌جمهور پوتین روابط کاری سازنده‌ و به ویژه روابط شخصی خوبی را (با ماکرون) ایجاد کرده است که دو طرف را قادر می‌سازد تا درباره موضوعات و مسائل مهمی که کشورها صراحتا مخالفت و اختلافات خود را در رویکردشان در خصوص آنها ابراز داشته‌اند، گفت‌وگوهای خوبی انجام گیرد».

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین