ظریف: بنده رئیس باند نیویورک نیستم/ یا باید در خانه نشسته و یا با گروه‌های مختلف آمریکایی ارتباط برقرار شود

گروه سیاسی الف،   3970611104 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه هیچ کس علیه السلام نیست، گفت: یا باید در خانه نشسته و یا با گروه های مختلف آمریکایی ارتباط برقرار شود و بنده به عنوان سفیر ایران با توجه به اختیاراتی که داشتم وظیفه ام این بود که با همه افرادی که امکان استفاده از آن ها در راستای منافع ملی وجود دارد ارتباط برقرار کنم.

به گزارش خانه ملت، محمد جواد ظریف در نشست علنی امروز (یکشنبه، 11 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال جواد کریمی قدوسی در خصوص ماهیت باند نیویورک گفت: حضور من در سازمان ملل متحد به دهه 70 و ابتدای دهه 80 که موضوع محرمانه ای هم نبوده و در همه جا پخش بوده برمی گردد و اگر قرار است این موضوع در مجلس مطرح شود بنده اشرافی به آیین نامه داخلی مجلس ندارم اما براساس آیین نامه از من باید به عنوان وزیر سوال شود.

وزیر امورخارجه کشور با بیان اینکه سوالاتی در خصوص زمان سفارت بنده باید در زمان رای اعتماد مطرح شود، افزود: بنده به دلیل ابهامات ایجاد شده همین جا به این سوال نیز پاسخ خواهم داد.

وی با تاکید بر اینکه باند نیویورک یک مفهوم موهوم است، گفت: این مفهوم در دهه 70 هجری در زمان وزارت جناب آقای خرازی راجع به کسانی که با وی در نیویورک فعالیت می کردند در شب نامه های داخلی وزارت خارجه مطرح می شد. بنده نه رئیس باند نیویورک بوده و نه اینکه چنین باندی وجود دارد.

ظریف با بیان اینکه اولین باری که در صحنه علنی اسم باند نیویورک مطرح شد در مقاله ای بود که تیتر خبری روزنامه کیهان بوده است، تصریح کرد: در آن مقاله نویسندگان به باند نیویورک اشاره کرده که با اشاره مقامات عالی نظام که گفتند نشان می دهد که گروه کوچک توانسته بر تمامی مسائل امنیتی کشور فائق بیاید، اما روز بعد از این نوشته عذرخواهی کردند.

وی ادامه داد: باند نیویورک موضوع موهومی بوده و بنده حاضر هستم مقاله منتشره و عذرخواهی روز بعد در این باره را در جلسه بعدی ارائه کنم.

ظریف با بیان اینکه گروهی که مشکلات صنفی با برخی اعضای وزارت خارجه داشته اند، باند نیویورک را مطرح کردند، گفت: در صورت لزوم در این باره هم در جلسات آتی مدارک را ارائه خواهم کرد.

وی با بیان اینکه سوالاتی در مورد ارتباط بنده با بنیاد جامعه باز و همچنین بنیاد سوروس در زمان سفارت بنده مطرح است، افزود: بنیاد جامعه باز وقتی بنده به نیویورک رفتم با ایران ارتباط داشت، به ایران سفر می کرد و با قسمت های مختلف، با شهرداری ها ارتباط داشت. آنچه که بنده انجام دادم این بود که ارتباطات را در واقع محدود و منظم کرده و آن ها موظف بودند هر دفعه به بنده گزارشی از اقدامات انجام شده داده و بنده اجازه ندهم کاری خارج از منافع ملی صورت بگیرد.

ظریف ادامه داد: بعدها که آقای کیان تاج بخش که نماینده بنیاد جامعه باز در ایران بود دستگیر شد، این موضوع را به عنوان اعتراف مطرح کرد که بنده به ظریف گزارش داده و حتی پیشنویس نامه ها را تدوین می کردم، این یک واقعیت است که بنده به جای اینکه در طی این سال ها در خانه بنشینم به قدری فعال بودم که همه فکر می کردند باید با بنده هماهنگ کنند.

وی با بیان اینکه بارها مورد تقدیر مقام معظم رهبری برای تلاش هایم در نیویورک قرار گرفته ام، تصریح کرد: اگر کسی در این زمینه شکی دارد می تواند با استعلام از دفتر مقام معظم رهبری صحت آن را سوال کند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه هیچ کس علیه السلام نیست، گفت: یا باید در خانه نشسته و یا با گروه های مختلف آمریکایی ارتباط برقرار شود و بنده به عنوان سفیر ایران با توجه به اختیاراتی که داشتم وظیفه ام این بود که با همه افرادی که امکان استفاده از آن ها در راستای منافع ملی وجود دارد ارتباط برقرار کنم.

ظریف با بیان اینکه خوشحالم که دستاوردهای مناسبی در زمان تصدی بر سفارت ایران بر سازمان ملل متحد به دست آورده ام، گفت: وقتی من این سمت را ترک کردم گفتند که ایران یک سخنور بسیار قهار را در نیویورک از دست داد اکنون نیز می گویم همه توفیق هایی که داشته ام را مدیون لطف خداوند و محبت های مقام معظم رهبری هستم.

وزیر امور خارجه یادآور شد: اگر حرکتی نکرده و دست به عصا حرکت کنیم هیچ گاه مشکلی ایجاد نخواهد شد اما وظیفه ما این است که برای منافع ملی خود را قربانی کنیم از این رو من بارها گفته ام که نظام نباید برای ما قربانی شود و ما باید قربانی منافع ملی باشیم ما نباید برای اینکه نامی از خود در تاریخ بگذاریم منافع ملت را فدا کنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین