توکلی: قانع‌نشدن نمایندگان نشان می‌دهد که اشکالی در بعضی سیاست‌های رئیس‌جمهور یا اقدامات برخی همکارانش وجود دارد

گروه سیاسی الف،   3970606122 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

احمد توکلی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: قانع نشدن نمایندگان، فرصتی برای رئیس جمهور است که در برخی سیاست‌های خود یا بعضی حوزه‌ها و همکارانش بازبینی کند.

توکلی: قانع‌نشدن نمایندگان نشان می‌دهد که اشکالی در بعضی سیاست‌های رئیس‌جمهور یا اقدامات برخی همکارانش وجود دارد

احمد توکلی رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در گفت‌و گو با جماران، درباره وضعیت رئیس‌جمهور پس از قانع نشدن نمایندگان مجلس از پاسخ هایش، گفت: در فرآیند سوال حتماً نباید نمایندگان قانع شوند، بلکه این یک نماد از فرآیند دموکراتیک و مردم‌سالارانه است که پس از حضور رئیس‌جمهور در مجلس، نمایندگان با متانت حرف خود را زده و ایشان نیز با همین منوال جواب می دهد، بعد از آن نیز ممکن است نمایندگان از پاسخ های ارائه شده، قانع شوند یا خیر.

وی افزود: قانع‌نشدن نمایندگان نیز بدان معناست که اشکالی در بعضی سیاست‌های رئیس‌جمهور یا اقدامات برخی همکارانش وجود دارد. اتفاقاً این موضوع برای رئیس جمهور فرصتی است که در برخی سیاست‌های خود یا بعضی حوزه‌ها و همکارانش بازبینی کند و نمایندگان نیز باید برای رفع مشکلات از دولت حمایت کنند.

پس از قانع نشدن نمایندگان، سوالات مطرح شده به قوه قضائیه ارجاع خواهد شد

این نماینده سابق مجلس بیان کرد: اگر رئیس‌جمهور گام های مثبتی برای رفع اشکالات بردارد، نمایندگان هم از رئیس‌جمهور حمایت خواهند کرد.

وی گفت: این یک امر قانونی است که پس از قانع نشدن نمایندگان از جواب های رئیس‌جمهور، سوالات مطرح شده به قوه قضائیه ارجاع خواهد شد و پس از آن نتایج بررسی قوه‌قضائیه بار دیگر جهت تصمیم‌گیری به مجلس ارجاع می شود. وقتی قانون به درستی اجرا می شود، هیچ‌کس نباید دلخور شود و اگر قانون ما را ملزم به انجام کاری کرد، نباید از آن فرار کنیم.

دولت و مجلس باید به هم کمک کنند که وضع مردم بهتر شود

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: این قانون است که تکلیف افراد را مشخص می کند. رئیس‌جمهور باید جمعی از سوال کنندگان را دعوت کند و از آنها بپرسد، حالا که جواب های او را شنیدند، کجای کارش اشکال دارد. او  باید حرف هاینمایندگان را بشنود و هرجای کار که ایراد داشت را اصلاح کند. بنابراین دولت و مجلس باید به هم کمک کنند که وضع مردم بهتر شود.

توکلی در پایان گفت: اصحاب رسانه نیز باید در این زمینه کمک کنند که فضای همدلی و وحدت میان مسئولان به منظور نجات کشور به وجود آید و نباید به دنبال کشف انگیزه‌هایی روند که باعث بروز اختلاف میان مسئولین می شود. لذا باید با نگاهی مثبت به اقداماتی که نمایندگان، رئیس جمهور و دولت در راستای وظایف خود انجام می دهند، نگریست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۱۶۶۶۱۱۲:۱۹:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۶
چه برنامه ای ازعمد دلاررا گران کرد تا کسری بودجه راجبران کند تورم را 8 درصداعلام. کرد وبرمبنای این تورم خیالی دستمزدها وحقوق افزایش یافت اکنون با حقوق دریافتی وتورم موجود یک هفته هم نمی شود بسربرد این کجای عدالت وبرنامه داشتن است?
هوشیار۵۱۶۶۸۸۱۲:۲۶:۲۷ ۱۳۹۷/۶/۶
آقای توکلی ، اشکال در بعضی از سیاست های دولت نیست اشکال در سیاست های اصلی دولت هستش . چرا با رودرواسی صحبت میکنید ؟
ناشناس۵۱۶۶۹۹۱۲:۳۰:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۶
اقای توکلی عزیر . لطفا بجای این گفتار تحقیق و اطلاع رسانی نمائید که چگون در جریان سوال از رئیس جمهور محترم و بلافاصله پس از قانع نشدن نمایندگان در بازار ازاد ارز یکباره و همزمان 30 در صد قیمت انواع ارز گرانتر شده است . که تازه اول کار هم هست. ایا این نشان از قدرت تیم اقتصادی دولت ندارد که دندان نشان دهد؟ ایا این بواسطه رابطه تنگاتنگ منافع صرافان و ارز بازان متصل به منافع رانتی و متکی به پپشتیبانی تیم اقتصادی دولت ندارد؟ ایا هیچ دستگاه ناظری وجود نداردتا این افزایش بی دلیل را به لحاظ اقتصادی و از ان بالاتر به لحاظ امنیتی تحت نظر داشته و مرتکبین را اسقاط ید نماید؟ و اگر جواب همه این ایا ها را نمی خواهید بدهید . خودتان نمی اندیشید که مافیای اختلاس و حقوق نجومی و ذخیره نظام و امثالهم مفری برای اصلاج نخواهند گذاشت و تمام های و هوی هائی هم که در شفافیت ... طرح می نمائید تنها ذلخوش کنک و سراب است.؟
مختار۵۱۶۷۲۳۱۲:۳۸:۲۰ ۱۳۹۷/۶/۶
کسی که این باور همگانی ملت و نمایندگان را قبول ندارد که مشکلی هست، چگونه می تواند از نمایندگان تقاضای همکاری و حمایت کند؟!!! رییس جمهور فکر می کرد با یک ملت 80 میلیونی ناآگاه از مسائل کشور طرف است و حتی دلیل این مشکلات را خود مردم دانست که به خیابانها آمدند اما نگفت که چرا به خیابانها ریختند!!!
ناشناس۵۱۶۸۰۸۱۳:۰۳:۲۷ ۱۳۹۷/۶/۶
محاکمه محاکمه محاکمه و پیگیری حقوق مستضعفین از کابینه دولت
احمد۵۱۶۸۲۱۱۳:۰۹:۲۷ ۱۳۹۷/۶/۶
آقای توکلی چشم بسته غیب گفتید ! .یکی از مسئولین زمانی گفته بود به نظر می رسد که اگر دولت وجود نداشته باشد کشور بهتر اداره می شود . که بر آن خورده های زیادی گرفته شد ! من خود به شخصه الان از اطمینانهایی که رئیس جمهور می دهد می ترسم! می ترسم که وضع از این هم بدتر شود ! جناب عالی بفرمایید وضعیتی که الان اقتصاد ما به آن دچار است اگر دولت هم نبود از این بدتر می شد ؟!
ناشناس۵۱۶۸۵۵۱۳:۱۹:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۶
جنگ اقتصادی را آمریکا شروع کرده ، برخی از مسئولین با جناح بازی و فساد و برخی از مردم با خریدن دلار و سکه بعنوان سرباز دشمن عمل کردند و وضعیت اقتصادی را به اینجا رساندند ایکاش اول عملکرد خودمان را قضاوت میکردیم که آیا در جهت منافع ملی و اسلامی بوده است یا خیر ؟
ناشناس۵۱۶۸۶۸۱۳:۲۴:۰۶ ۱۳۹۷/۶/۶
به نظرم آقای روحانی این روزها بسیار دلخورند و انگیزه کافی برای انجام امور محوله ندارند.
ناشناس۵۱۶۸۷۳۱۳:۲۵:۰۹ ۱۳۹۷/۶/۶
اگر نماینده مردم بودند در این مقطع فشار بر دولت را افزایش نمی دادند این همان چیزیست که ترامپ می خواهد !
ناشناس۵۱۷۸۱۱۲۰:۵۲:۵۳ ۱۳۹۷/۶/۶
دراین شرایط باید تذکر میدادن
ناشناس۵۱۶۸۸۳۱۳:۲۷:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۶
روی کار امدن یک رییس جمهور تندرو بسیار مورد توجه ترامپ و اسراییل خواهد تا اروپا و جهان را با خود همراه کنند / , بعد هم تخریم های بین المللی و نزوئلا شدن ایران !
ناشناس۵۱۶۹۱۰۱۳:۳۷:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۶
اقای توکلی دلار ۷ تومان شد ۳۸۰۰ مقصر کی بود
ناشناس۵۱۶۹۲۶۱۳:۴۲:۴۶ ۱۳۹۷/۶/۶
با کنار رفتن روحانی دلار و سکه به شدت افزایش خواهد یافت
ناشناس۵۱۶۹۳۸۱۳:۴۶:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۶
شما هنوز نمیدونه وقتی بازار سرمایه احساس خطر کنه بلافاصله پول ها رو تبدیل به دلار سکه میکنه ؟ برکناری روحانی یعنی همون خطر ! چون بعد از روحانی اصولگراها به قدرت باز خواهند گشت و روابط با دنیا بدتر خواهد شد
ناشناس۵۱۶۹۶۹۱۳:۵۳:۵۴ ۱۳۹۷/۶/۶
آقای توکلی ای کاش امروز قبل از ظهر بین مردم بودی و حرفشان را در مورد جلسه امروز مجلس می شنیدی! آن موقع هیچ وقت این گفتگو را نمی کردی!
ناشناس۵۱۷۰۰۶۱۴:۰۳:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۶
فقط سیاست های رییس جمهور؟؟یعنی باقی نهادها و ارگانهای سهمی در این اشفته بازار ندارند؟؟
ناشناس۵۱۷۰۳۴۱۴:۱۳:۵۰ ۱۳۹۷/۶/۶
پس چرا سایت شما سازی جز وحدت میزند؟؟؟!!!!!
رضا۵۱۷۰۳۸۱۴:۱۴:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۶
خوب گیریم راضی نشن مثلا چه کار می تونند بکنند؟این بیشتر ژست انتخاباتی است
ناشناس۵۱۷۰۴۵۱۴:۱۹:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۶
نه آقای توکلی قانع نشدن نمایندگان نشانگر فرار رو به جلو مجلسیان است!! این روزها تمام مسئولین سعی دارند این مشکلات را از گردن خود باز وبه گردن دیگری بیندازند !! دیواری هم که از دیوار دولت کوتاهتر نیست !
ناشناس۵۱۷۰۵۸۱۴:۲۸:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۶
متاسفانه مجلس معلوم نیست داره چی کار میکنه هر گونه تغییر در دولت و امدن ... به قدرت باعث افزایش شدید دلار و سکه میشه و دیگه جمع شدنی نیست . حالا به رفتار خود ادامه دهید
بیچاره۵۱۷۱۷۶۱۵:۱۸:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۶
آقای توکلی من یک ایرانی 50ساله ام از اول در همه ادوار انقلاب اعم از انقلاب جنگ تحمیلی باز سازی حضور داشته ام وحالا امیدوارم چند روزی دور از دغدغه از سوی مسولین زندگی کنم آقای روحانی میگوید من اگر دستور بدهم یک هفته ای ارز را به قیمت پارسال بر میگردانم چرا اینکار را نمی کند مگر نسل من باید فدای سیاستهای غلط دیگران در طول انقلاب بشوند ایکاش رشد اقتصادی منفی ولی همراه با رفاه باشد به خدا مردم از دین ودنیا برگشته اند چرا نمیخواهید باور کنید من واقعا با این هم مصیبت به ایرانی بودنم افتخار نمی کنم چون میدانم نه مسلمانی مانده ونه انصافی ونه رحم در دل مسولی به خدا شما هم بی انصافید چون دستتان به مسولان میرسد وجواب نمی خواهید به خاطر مردم نه به خاطر خدا ورحم به کودکان وپیران این سرزمین کاری بکنید
ناشناس۵۱۷۲۰۸۱۵:۳۲:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۶
بسمه تعالی مهمتر از قانع شدن یا نشدن نمایندگان مجلس ، قانع شدن افکار عمومی جامعه است به عنوان فردی از همین جامعه انتظار داشتم هم علت یا علل مشکل وهم راه اصلاح ورفع ان بر زبان رئیس جمهور محترم جاری شود و رئیس جمهور نشان دهد که همچون پزشکی حاذق بر احوال متغیر اقتصاد بیمار شناخت کامل دارد و بر روند درمان مسلط است اما انتظا ر عبثی بود متاسفانه به بهانه امتناع از شاد کردن دشمن حقایق واطلاعات جامعه به طور شفاف با مردم در میان نهاده نمی شود در حالی که برای افزایش امید واعتماد جامعه به کیاست مسئولان لازم است اطلاعات شفاف ارائه گردد . باید برنامه ای اگر بوده اصلاح شود وچگونگی ان اصلاح به اطلاع مردم خصوصا اقتصاددانان برسد که متاسفانه خبری از این چیزها نیست . والسلام .
ناشناس۵۱۷۲۷۰۱۵:۵۸:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۶
اقتصاد زوری و دستوری نیست . فکر به حال قیمت دلار کنید
ناشناس۵۱۷۴۳۶۱۷:۲۰:۱۱ ۱۳۹۷/۶/۶
یقینا کاهش ارزش پول قابل دفاع نیست و ورشکستگی بانکها و وخامت تولید و قاچاق این سه مورد کشور را نابود می کند
ناشناس۵۱۷۴۸۵۱۷:۴۶:۴۷ ۱۳۹۷/۶/۶
جناب توکلی می دونی آمریکا برای تبرئه خود در دادگاه لاهه چه گفته ؟ !! آمریکا با استناد به این سخن که گفته اند: مشکلات اقتصادی و معیشتی ماههای اخیر مردم ایران ناشی از کم کاری وسوء مدیریت دولت است نه خروج آمریکا از برجام !!! خود را از هرگونه ادعا وتلاش ایران در لاهه برای اثبات این که آمریکا باعث وضع موجود اقتصادی است مبرا دانسته !!!
ناشناس۵۱۷۶۸۵۱۹:۴۰:۲۴ ۱۳۹۷/۶/۶
متاسفانه این نمایندگان مجلس و مخالفان دولتند که باعث اوضاع بد اقتصادی جامعه اند و همین رفتار امروز انها ۲۰۰ هزارتومان سکه را گرانتر کرد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین