ابراز نگرانی مرکل درباره انتخابات سال ۲۰۱۹

گروه جهان الف،   3970603013

صدر اعظم آلمان در سخنانی در تفلیس با تاکید بر اینکه انتخابات اروپایی ماه می سال آینده می تواند به یک رویارویی بزرگ بین نیروهای طرفدار و ضد اروپایی منجر شود از آمادگی خود برای مقابله با جبهه ضد اروپایی در این انتخابات خبرداد.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان که به گرجستان سفر کرده است در پایتخت این کشور تفلیس نگاهی هم به انتخابات ماه می سال 2019 در اتحادیه اروپا انداخته و درباره مبارزه با نیروهای راست و چپ افراطی دشمن با اروپا در این انتخابات اعلام آمادگی کرد.

صدر اعظم آلمان با نگرانی به انتخابات اروپایی پیش رو که در ماه می سال 2019 برگزار می شود نگریسته و گفت: این انتخابات می تواند به یک رویارویی بزرگ بین نیروهای طرفدار و ضد اروپایی تبدیل شود.

وی افزود: ما مطنئتا یک مبارزه انتخاباتی سخت را برای انتخابات اروپایی داریم.

مرکل در بخش دیگری از سخنانش درباره رویکردهای ملی گرایانه در اتحادیه اروپا هشدار داده و چنین رویکردهایی را بسیار خطرناک ارزیابی کرده و گفت: افکار این نیروهای سیاسی مبتنی بر این مسئله است که ما نمی توانیم هیچ شرایط برد بردی را ایجاد کنیم، بلکه باید علیه یکدیگر کار کنیم.

وی بر این عقیده است که چنین رویکردهای انزواطلبانه ای به بدبختی منجر می شود. از این رو مسئله ادغام اروپایی یک رویکرد خودمختاری نیست. ما باید شدیدا علیه کسانی مبارزه کنیم که با شعارهای نفرت انگیز ایجاد ترس می کنند. ما باید علیه آن ها قاطعانه اقدام کنیم و این یک مبارزه بزرگ است.

در انتخابات اروپایی ماه می سال 2019 یک صف آرایی نیروهای مشکوک به اتحادیه اروپا و دوست با این اتحادیه انتظار می رود. در همه کشورهای اروپایی انتخابات پارلمان اروپایی برگزار می شود که در آن تا 751 نماینده انتخاب می شوند. این اولین انتخابات اروپایی بعد از خروج انگلیس ازاین اتحادیه خواهد بود.

"امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه هم اواسط هفته درباره یک ناسیونالیسم روزافزون در بسیاری کشورهای اروپایی هشدار داد و سخنگوی دولت این کشور درباره ضرورت اتحاد نیروهای مترقی در اتحادیه اروپا سخن گفت.

  صدراعظم آلمان در سفر به گرجستان همچنین مقامات این کشور را از عضویت سریع در اتحادیه اروپا نومید کرد.

خانم مرکل که در یک جلسه گفت‌وگو با دانشجویان دانشگاه تفلیس شرکت کرده بود در جواب این که گرجستان کی وارد اتحادیه اروپا می‌شود گفت: «اروپا خواهان همکاری تنگاتنگ با گرجستان است، اما نمی‌تواند برای عضویت سریع این کشور در اتحادیه قولی بدهد.»

صدراعظم آلمان گفت موضوع فقط بر سر برآورده شدن معیارهای عضویت نیست بلکه اتحادیه اروپا نیز باید برای پذیرفتن اعضای جدید آمادگی داشته باشد.

مرکل افزود، اروپا باید در سیاست خارجی خود نیز جنبه‌هایی را در نظر بگیرد. پیشنهاد صدراعظم آلمان این بود که یک شورای امنیت کوچک اروپایی در اتحادیه تشکیل شود که همه اعضا نباید وارد آن شوند.

عضویت کشورهای حوزه غرب بالکان در اتحادیه اروپا، دستور کار طرفین است اما به گفته مرکل، گرجستان در آخرین حلقه این زنجیر قرار دارد. در ده سال آتی و پس از برآورده شدن شرایط ورود، نخست توافق‌نامه تجارت آزاد و پیمان عضویت این کشورها امضا خواهد شد. در مرحله میانی نیز چگونگی روند همکاری‌های فیمابین بررسی می‌شود.

گرجستان هنوز تقاضایی برای عضویت در اتحادیه اروپا نداده اما روز پنجشنبه 23 آگوست، نخست وزیر گرجستان تصریح کرد که هدف کشورش عضویت در اتحادیه اروپا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است. اما روسیه با پیوستن جمهوری‌های شوروی سابق به ناتو اکیدا مخالف است.

صدراعظم آلمان در تفلیس سعی کرد نگرانی گرجستان درباره خط لوله گاز شمال 2 را برطرف کند. این خط لوله قرار است گاز روسیه را مستقیما از زیر دریای شمال به اروپای مرکزی انتقال دهد.

صدراعظم آلمان پس از گرجستان به ارمنستان سفر کرد. او در ایروان مورد استقبال رسمی نیکول پاشینیان، نخست وزیر این کشور قرار گرفت. قرار است مرکل همراه سرکیسیان، رئیس جمهور، از یک مرکز آموزش عالی در ایروان بازدید کند.

صدراعظم آلمان روز شنبه 25 آگوست به جمهوری آذربایجان می‌رود. این کشور به خاطر نقض حاکمیت قانون به شدت تحت انتقادهای بین‌المللی قرار دارد اما هر سه کشوری که خانم مرکل به آنها سفر کرده، از نظر فراوانی مواد خام و از جنبه اقتصادی جذابیت دارند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین