خرید خدمت سربازی بدون غیبت برای پولدارها است

سبحان پروانه، گروه تعاملی الف،   3970531111 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
خرید خدمت سربازی بدون غیبت برای پولدارها است

مسئولین ذیربط اخیراً فرمودند که در سال1398 جریمه مشمولین غایب سربازی را نخواهیم داشت و مشمولان غایب باید از فرصتی که برایشان ایجاد شده است نهایت استفاده را بفرمایند و تا پایان امسال جهت تعیین تکلیف به دفاتر پلیس+ده مراجعه و نسبت به ثبت درخواستشان اقدام بکنند. خبرنگار هم از یکی از این مسئولین بزرگوار می‌پرسند که اگر مراجعه نکنند چطور می‌شود؟ ایشان پاسخ می‌دهند که طبق قانون‌های فلان! محدودیت‌هایی این افراد مشخص می‌شود؛ مثلاً نمی‌توانند از کشور خارج شوند، تحصیل نمی‌توانند بکنند، در مشاغل دولتی که نمی‌توانند استخدام شوند و در مشاغل خصوصی هم نمی‌توانند مشغول به کار شوند. اگر یک کارفرمایی هم یکی از افراد غایب را به کار بگیرد با جریمه‌های مختلفی مواجه می‌شود: از یک سرباز تا سه سرباز.

القصه! سرتان را درد نمی‌آورم. وقتی ویدئوی مربوط به جریمه مشمولین غایب را دیدم، یاد سربازی خودم افتادم که برای آموزشی هزار کیلومتر با مینی‌بوس رفتیم و ماه رمضان با زبان روزه، پوستمان کنده شد؛ آن هم در گرمای تابستانی! با خودم فکر می‌کنم که فرق من با آن‌هایی که جریمه سربازی پرداخت می‌کنند (همان خرید سربازی با پول به زبان خودمان) در چیست؟ آیا خون آنها رنگین‌تر است؟

فرض کنیم یک بچه پولدار (حلال و حرامش بحث من نیست) سربازی نرفته و منتظر مانده تا طرح بگذارند؛ آیا این بچه پولدار به سربازی می‌رود؟ قطعاً و به احتمال 99% خیر؛ مگر اینکه پدرش جزءِ آن پدرهای باشرافتی باشد که نخواهد پسرش بدعادت شود. خیلی راحت و همین الان شش ماه فرصت دارد تا پولش را بدهد و دوسال عمرش در سربازی تلف نشود و از بقیه جوانان جلو بیفتد. دقت داشته باشید که منظورم اصلاً آقازاده‌ها و ژن‌های خوب نیست!

چند سوال مهم: آیا بچه کارگر، معلم، کارمند ساده، کاسب عادی بازار و چنین قشرهایی مرتب سفر خارج می‌روند؟ تحصیلات الان وضعیتش چگونه است برای ما مردم عادی؟ آیا مشاغل دولتی همین‌طوری برای این همه بیکار به زمین ریخته و لنگ سربازی‌نرفته‌ها است؟

هر وقت صحبت از خرید سربازی و این بی‌عدالتی می‌شود، یاد خودم می‌افتم که بعد از سی روز آموزشی وقتی بعد مرخصی می‌خواستم به پادگان برگردم و یک تیغ ژیلت بی‌خطر را می‌خواستم به داخل ببرم تا بتوانم اصلاحی بکنم و در گرما اذیت نشوم، برای اینکه دژبانی گیر ندهد، آن را در پوتینم گذاشتم و چشمتان روز بد نبیند که تیغش انگشتم را غلفتی برید و کند و تا ده روزی دستم آسیب دیده بود! اما درد آن در مقابل این درد بی‌عدالتی خرید خدمت برای یک عده خاص هیچ است.

دیدگاه کاربران

محمدرضا۵۰۸۱۱۶۱۷:۴۷:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۳۱
واقعا چرا؟ خون ما آبی بود که گفتن برو سربازی؟ ما جوون نبودیم؟
ناشناس۵۰۸۱۳۰۱۸:۰۳:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۳۱
سلام. من سربازی رفتنم و با سختی دو سال خدمت کردم. پسر بزرگم هم با سختی دارد خدمت می کند. ولی فروش خدمت اصلا بد نیست. چه اشکالی دارد که خدمت پولی شود. از پولدارها بگیرند و بچه هایی که سربازی می روند حقوق بدهند.
ناشناس۵۰۸۲۹۴۲۰:۵۹:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۳۱
یعنی واقعا فک می کنی اگه از اونا بگیرن می دن واسه افزایش حقوق سربازا؟!! یه آدم ساده لوح هم اینو متوجه میشه! به گمانم شما خودت بچه پولداری و داری جوسازی می کنی.
آریابان۵۰۸۱۵۶۱۸:۳۷:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۳۱
این ساز و کار سربازی از حدود یک قرن پیش (ابتدای سالهای 1300) بر پایه "سرباز- محوری" شکل گرفت یعنی زمانیکه آنقدر تعداد تحصیلکرده ها کم بود که معدود دیپلمه !!!! های آنروز، افسر-وظیفه می شدند و ارتش حتی وسیله نقلیه دولتی (اسب) ، سوخت آن(سهمیه کاه و یونجه) و راننده آن (مهتر اسب) در اختیارشون قرار می داد ؛ ولی الآن طوری شده که لیسانسیه ها نه تنها دیگه درجه استواری نمیگیرند بلکه حتی باید با درجه گروهبانی !!! و طبیعتا با بهره وری در حد صفر !!! خدمت کنند ؛ اصلا در شرایط امروز دنیا ( و لابد ایران !!!!) که همه چیز تخصصی شده ، اینکه یک فارغ التحصیل کارشناسی ارشد (در هر رشته ای!!!!) پس از دوران آموزشی ، مامور بشه که مدتی حدود 18 ماه ، درآشپزخانه سربازخونه بر دیگ و قابلمه !!!! نظارت کنه ، یا در درب پادگان ، آمار ورود و خروج خودرو ها را تهیه کنه ، یا در خیابان ها برای رانندگان متخلف ، برگه جریمه بنویسه ، یا......، آیا این اسراف و هدر دادن عمر جوانان آینده ساز کشور و تحمیل ضرر به سرمایه های هزینه شده علمی کشور نیست ؟!؟!؟!؟ جا داره ، بدون هیچگونه تبعیض و با حذف هرگونه بند معاف شدن ازمادی و پولی گرفته !!!! تا انتسابی و معنوی !!!! ، 8 جوان برومند ایرانی ، هر کدوم به مدت 3 ماه و یا در نهایت ، 6 جوان به مدت 4 ماه درپادگان ها به فراگیری همه فنون نظامی بپردازند و مرد جوان تحصیل کرده جامعه ما ، بدون پشیمونی از پسر ایرانی !!!!! بودن آمادگی چالش و تکاپو برای پیکار با غول ازدواج !!!! و زندگی را بیابد ؛
ناشناس۵۰۸۱۹۳۱۹:۲۰:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۳۱
من الان اخرین روز سربازیم هست کلا خود سربازی باید حذف بشه حالا بماند فروش و ...
ناشناس۵۰۸۳۵۰۲۱:۵۲:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۳۱
به نظر من سربازی باید به سمت حرفه ای شدن بره. من افرادی رو میشناسم که چون کار میکنن و درآمد دارن برا اینکه کارشون رو از دست ندن و تو این دو سال منبع مالیشون قطع نشه حاضر نیستن سربازی برن. خوب چه اشکالی داره از این آدم پول گرفته بشه و داده بشه به اونی که میره سربازی. اینجوری هم یه منبع درآمدی میشه برا اونی که کار و درآمد نداره. البته تا الان که این پولای گرفته شده تو همچین مسیری خرج نشدن!
ناشناس۵۰۸۵۷۹۰۱:۴۴:۵۷ ۱۳۹۷/۶/۱
متاسفانه دیدگاه نویسنده مقاله اشتباه است. یه مثالی خدمتتون عرض میکنم بین نویسنده مقاله و فرزند یک فرد پول دار. فرزند یه آدم پولدار با دو سال سربازی از زندگی عقب نمی افته شمایی که عقب می افتی، چرا؟ چون شما نیاز داری که یه کاری پیدا کنی و زندگیتو از صفر شروع کنی، اون آدم پولدار هم شغلش تضمینه و هم زندگیش. حالا شما دو سال از جوونیت بره و از صفر شروع کنی بهتره یا اون آدم پولدار سربازیشو بخره و به شما حقوق بدن؟ بعد از دو سال شما یه سرمایه 50 میلیونی میتونی داشته باشی.
ناشناس۵۰۸۷۷۲۰۸:۴۱:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۱
نویسنده عزیز حواسش نیست که بچه پولدار الان هم هرجور بتونه سربازی رو میپیچونه
اکبر احسنی۵۰۸۶۱۹۰۲:۴۸:۲۹ ۱۳۹۷/۶/۱
من دانشجوی دکتری هستم و الان مشغول تدریس و مشاوره و کار هستم. درست است ما برویم سربازی؟ خدمت به کشور فقط در خدمت سربازی است؟ کسانی که پوستشان کنده شده و مشغول خدمت علمی و مشاوره ای به جامعه هستند خدمت نمی کنند؟ مگر نه اینکه رهبر انقلاب از جهاد علمی سخن گفتند.
ناشناس۵۰۸۶۳۲۰۳:۱۲:۱۵ ۱۳۹۷/۶/۱
در ایران همه چیز مال پولدارهاست .ثروت . قدرت
رضا۵۰۸۶۶۹۰۶:۰۱:۲۸ ۱۳۹۷/۶/۱
عزیز در ایران نه در همه دنیا و در طول تاریح چه گذشته و چه آینده
ناشناس۵۰۸۶۸۰۰۷:۰۱:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۱
من خودم الان سربازم سه سال دیر رفتم خدمت ده ماه خدمت کردم نصف از خدمتم هم مونده.خدا شاهده بابای من بیکاره خود من قبل از خدمت چقد افتادم دنبال خرید خدمت که قسطی اش کنم نرم ولی بخاطر یه مسائلی نشد اومدم خدمت چاره ای نداشتم.. انقد هم نگید بچه پولدار بچه پولدار بابا یه کسایی هم هستن خیلی مشکل دارن از فقر ناچارن برن بخرن خدمت رو حالا هر جوری
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  20. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  21. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  22. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  23. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  24. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

  25. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

آخرین عناوین