توکلی: اسامی آن‌هایی که ارز دریافت کرده‌اند باید روی صفحه مانیتور بانک مرکزی درج شود/ بانک مرکزی ۶۲ تن طلا را حراج کرد

گروه اقتصادی الف،   3970529112 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

احمد توکلی با اشاره به ماجرای ضرر ۳۲۰ میلیاردی وزارت راه به سیستم مالیاتی کشور، گفت: متاسفانه برخی رسانه‌ها از وزیر دفاع می‌کنند؛ در حالی‌ که شفاف‌سازی در این‌باره به نفع مردم بود.

توکلی: اسامی آن‌هایی که ارز دریافت کرده‌اند باید روی صفحه مانیتور بانک مرکزی درج شود/ بانک مرکزی ۶۲ تن طلا را حراج کرد

به گزارش الف، احمد توکلی، رئیس هیئت‌مدیره سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت با حضور در برنامه انعکاس» در پاسخ به سوال رادیو گفت‌وگو در رابطه با نقش رسانه‌ها در مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار کرد: «در اقتصاد تعریفی داریم که می‌گوید اگر بازار شیشه‌ای باشد و همه افراد از اطلاعات لازم برخوردار باشند، بازار به نقطه کارا می‌رسد.»

وی این روند را موجب از میان رفتن اغوا و فریب در بازار دانست و افزود: «برای زندگی در نظام مردم‌سالار رفتار سیاست‌مداران باید به‌روشنی تبیین شود و مردم ضمن دریافت قدرت [انتخاب]، افراد بهتری را برای تصدی‌گری انتخاب کنند.»

توکلی اولین قدم در شفاف‌سازی را آگاهی از وقوع منکرات [اقتصادی] در کشور دانست و ادامه داد: «در این میان نقش رسانه‌ها تعیین‌کننده است و رسانه زمانی بر این مهم فائق می‌آید که آزاد و مستقل باشد!»

این نماینده اسبق مجلس در ادامه گفت‌وگو با رادیو گفت‌وگو، دادن اطلاعات صحیح را در شیشه‌ای شدن فضای رسانه‌ای کشور مهم عنوان و تصریح کرد: «اطلاعات نادرست بازار سیاست را تیره‌وتار می‌کند و اگر رسانه ابزاردست افراد فاسد باشد، [تاثیر منفی خواهد گذاشت].»

توکلی با ابراز تاسف از اینکه رسانه‌ها در کشورمان مدافع منافع گروه‌های خاصی هستند و گاه با دروغ اهداف خود را پیش می‌برند، گفت: «به‌عنوان‌مثال وزارت راه و شهرسازی باید سامانه‌ای برای خانه‌های خالی طراحی می‌کرد و فقط در سال اول ۳۲۰ میلیارد تومان به سیستم مالیاتی کشور ضرر زد؛ اما می‌بینیم برخی رسانه‌ها از وزیر راه دفاع کردند!»

رئیس هیئت‌مدیره سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت در رابطه با اقدامات این سازمان در رابطه با پول ملی اظهار کرد: «بانک ملی درحالی‌که می‌داند ۱۴ مرداد تحریم‌ها تشدید می‌شود و از طریق مجرای سامانه‌ای قادر به تجارت طلا و دلار نخواهیم بود، ۲۰ میلیارد دلار و ۶۲ تن طلا را حراج کرد.»

توکلی با بیان اینکه اسامی آن‌هایی که ارز دریافت کرده‌اند باید روی صفحه مانیتور بانک مرکزی درج شود، تاکید کرد: «در این صورت ۸۰ میلیون ناظر در بالاترین سطح [از قضایای ارز و سکه اطلاع می‌یابند] ولی بانک مرکزی از این کار امتناع کرد.»

وی افزود: «برخی رسانه‌ها این شفافیت را تقویت و برخی رسانه‌ها از بانک مرکزی دفاع کردند؛ چراکه بانک مرکزی در نشست‌ها به [برخی] خبرنگاران سکه هدیه می‌دهد و مسافرت‌های خارجی هم برای آن‌ها ایجاد می‌کند!»

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۰۴۲۱۴۱۵:۲۷:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۲۹
رسانه های زنجیره ای دولتی روی پلاکارد مانور می دهند تا مطالبه انتشار لیست ارزی از صدر اخبار کنار رود... بازوی رسانه ای فساد از خود فساد خطرناک تر است..
رسایی۵۰۴۴۵۳۱۶:۴۰:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۲۹
با توجه به اینکه از اول انقلاب تا حالا تلاطم های اقتصادی زیادی داشته ایم و افراد زیادی به ثروت های بدون سعی تلاش و باد اورده رسیده اند که این ثروت ها منشا بروز فساد ها و تلاطم های اقتصادی و فاصله طبقاتی شده باید بر اساس ایه قران لیس اللانسان الی ما سعی باید همه دارایی های افراد کشور را ملی اعلام کرد و با دادن امکانات اولیه به افراد فرصت بدست اوردن ثروت را از راه صحیح و تلاش اقتصادی فراهم کرد تا جامعه ای بر اساس قسط و عدل بوجود اوریم
ناشناس۵۰۴۷۰۱۱۸:۲۶:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۲۹
بعد چند سال ديگه مجددا ملي اعلام كنند برادر عزيز با فساد و مفسد بايد برخورد شديد شود بنظر...
ناشناس۵۰۵۰۸۸۲۳:۰۰:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۲۹
فرمودین بانک مرکزی 62 تن طلا را حراج کرد ولی نفرمودین بانک مرکزی با بی عرضگی باعث بی ارزش شدن ریال پول ملی ایران شده و اندک پس انداز قشر کارگر و کارمند که پول رهن خانه و پس انداز چندرغاز روز سختی شان بود هم حراج شد اقای توکلی انقدر که دلسوز مسولین هستید یک اپسیلون دلسوز کارگران و مستضعفان باشید که ریال شان یک شبه دو سوم ارزشش را از دست داده است فقط دلتان بحال بانک مرکزی و ذخایر احتکار شده اش نسوزد.
ناشناس۵۰۵۴۷۲۰۸:۲۷:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۳۰
خوب بنده خدا همین حراج ها باعث فشار مضاعف بر زندگی من وشمای کارگر می شود. البته این حراج از زمان دولت دهم صورت گرفت که متاسفانه ملاحضات جناحی باعث شد کسی به آن اعتراض نکند !
علی۵۰۴۴۶۲۱۶:۴۲:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۲۹
وقتی .... مقصر رانت ۱۸ میلیارد دلاری ژست مبارزه با فساد می‌گیرد چه انتظاری از بقیه جناب توکلی؟ همه چیز را قاطی کردند تا مردم قاطی کنند
ناشناس۵۰۴۷۷۳۱۹:۲۳:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۲۹
بفرمایید علاوه بر ارز چرا هیچ داروی خارجی نیست در بازار
ناشناس۵۰۴۸۲۵۲۰:۱۵:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۲۹
فساد هم در دولت زیاده هم در جاهای دیگه.
ناشناس۵۰۴۸۸۴۲۱:۰۸:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۲۹
«برخی رسانه‌ها این شفافیت را تقویت و برخی رسانه‌ها از بانک مرکزی دفاع کردند؛ چراکه بانک مرکزی در نشست‌ها به [برخی] خبرنگاران سکه هدیه می‌دهد و مسافرت‌های خارجی هم برای آن‌ها ایجاد می‌کند!» حالا معلوم شد چرا روزنامه های زنجیره ای دولتی و اصلاحطلب در قبال لیست ارزبگیران سکوت کردند!!!
ناشناس۵۰۶۲۸۲۱۴:۴۱:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۳۰
نام کامل تمام کسانی که تسحیلات گرفته اند همراه با نسبت شان با وزرا و مدیران کل منتشر شود
mostafa.kamali95@yahoo.com۵۰۴۲۳۰۱۵:۳۴:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۲۹
جناب دکتر توکلی طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی دوباره کلید خورده است لطفا دیده بان شفافیت هم تمامی تخلفاتی را که مد نظر پیگیری دارد به نمایندگانی که پیگیر طرح تحقیق و تفحص هستند جهت پیگیری بیان بفرمایند
ناشناس۵۰۴۴۸۶۱۶:۴۹:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۲۹
دولت رسانه ها ... را تخریب میکند
جلال کریمی لشت نشا۵۰۴۲۴۳۱۵:۳۸:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۲۹
اسامی کسانی را هم که تسهیلات کلان گرفته اند و با پولش مبادرت به خرید ارز و سکه کرده اند بفرمایید منتشر کنند فساد بسیار گسترده ای بین مدیران بانکی و مفسدین برای بدست اوردن ثروت های نامشروع صورت گرفته است
احمد۵۰۴۲۴۵۱۵:۳۸:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۲۹
آقای توکلی , اسم اینها خبرنگار نیست ؛ خبرنگار شاخص ها و ویژگی های دارد که اکثر غریب به اتفاق خبرنگاران و مجریان رسانه های ما ندارند ؛ در یک کلام خبرنگاری در ایران ابزاری است در جهت منافع شخصی و گروهی
ممدی۵۰۴۲۵۱۱۵:۳۹:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۲۹
تازمانی که مفسدان گردن کلفت چه دردولت وچه آزاد بخاطر زروزور درحاشیه امن هستندوتخم مرغ دزد مجازات می شود فسادلحظه به لحظه توسعه میابد
ناشناس۵۰۴۳۲۲۱۶:۰۰:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۲۹
اگر این 62 تن حراج نمیشد الان قیمت سکه دلار مسکن و خودرو و دیگر وسایل چند بود ؟ طلا کالای مصرفی نیست
ناشناس۵۰۵۳۷۱۰۶:۴۲:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۳۰
دقیقا. این اضافه شود که فساد تنها به ارز و طلا بر نمیگردد
ناشناس۵۰۴۳۳۵۱۶:۰۳:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۲۹
آقای توکلی اگر طلا را ندهند که قیمت سکه باز بالاتر میرود اگر هم بدهند بقول شما تمامی ندارد و نوعی دیگر به کشور ضربه میخورد..شما راهکاری عملیاتی به دولت ارائه کنید بزرگوار.
ناشناس۵۰۴۳۴۵۱۶:۰۷:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۲۹
اقای تولکلی لطفا بفرمایید این حجم پولی که بانک مرکزی به سمت سکه و طلا هدایت کرد اگر به سمت دلار و مسکن و خودرو میرفت چی میشد ؟
ناشناس۵۰۴۴۱۶۱۶:۲۸:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۲۹
اشتباهات سیف: 1- کاهش سود بانکی از 22% به 15% و خروج سرمایه ها از بانک حرکت به سمت مسکن و سپس دلار و خودرو 2- بستن ارز های دیجیتال که تنها راه دور زدن تحریم ها بود 3- پیش فروش سکه ها با قیمت کم البته حرکت پول به سمت سکه خیلی بهتر بود تا حرکت پول به سمت دلار ! اصل کار درست بود ولی قیمت ها کم بود
ناشناس۵۰۴۹۶۶۲۱:۵۱:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۲۹
اگه بالای 1400 میداد که کسی نمیخرید
ناشناس۵۰۴۹۶۷۲۱:۵۲:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۲۹
خداکنداین کارها واقعا از روی سهو انجام شده باشد ودانسته نبوده باشد.چون زندگی مردم این کشور را دگرگون کردوایشان باید پاسخگو باشد.
علی۵۰۵۰۲۹۲۲:۳۶:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۲۹
فکر کنم جنابعالی قیمت سکه امروز را می بینید چون زمانی که بانک مرکزی سکه را ۱۶۷۵۰۰۰ تومان یکماهه پیش فروش کرد قیمت سکه در بازار هم ۱۶۲۰۰۰۰ تومان بود که طبیعی بود برای جذب پولهای سرگردان و کاهش نقدینگی ، برای خریدار سود ۵۰ تومانی پیش بینی کند که مردم تشویق شوند پولشان را به بانکها برگردانند همان پولهایی که با کاهش سود از بانکها خارج شده بود . پس بانک سکه را ارزان نفروخت و با قیمت روز عرضه کرد فقط اشتباه نداشتن سقف برای خرید بود که این هم گناه بانک است نه خریداران. البته بنده اصلا خریدار نبودم و فقط نظر شخصی ام را گفتم
ناشناس۵۰۶۰۴۹۱۲:۵۷:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۳۰
سقف نداشتن اشتباه نبوده چون باید پول های میلیاردی رو جمع میکرد نه پول های خرد رو - باید با افزایش قیمت ، قیمت رو بالا میبرد .
حسین۵۰۴۴۳۱۱۶:۳۱:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۲۹
این مصداق یک خیانت بارزدر زمان جنگ اقتصادی است انهم در زمانی که تمام دنیا کمربه قتل ما بسته اند چرا هیچکس پاسخگو نیست چراعامرین این خیانت بزرگ آشکار و محاکمه صحرای نمی شوند.؟ ؟؟؟؟؟
ناشناس۵۰۴۵۰۶۱۶:۵۹:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۲۹
جناب اقای شفافیت و عدالت گناه مردم چیه؟ بالاترین مرجع مالی کشور رسما، قانونی، اختیاری ووو اقدام به پیش فروش سکه کرده است مثل مواقع دیگر که اوراق گواهی سپرده یا قرضه واگذار می کرد یا اوراق سهام عرضه می کرد ، مردم هم قانونی ، عرفی و شرعی و بدون لابی یا زور آمدند و سکه خریدند حالا شما که طرفدار عدالت هستی بفرمایید اون بابایی که سکه خریده میتونست پولش را ماشین بخره، مثلا سانتافه ۲۵۰ میلیونی شده ۵۵۰ میلیون و یا هر کاری می کرد سودش را می برد با انصاف بفرمایید اگر بانک مرکزی برای خرید سکه سقف نگذاشته گناه خریدار چیه؟ البته بنده به عنوان یک حقوق بگیر نه سکه ای خریدم و نه پولش را داشتم که البته صادقانه بگم اگر داشتم حتما می خریدم
محمد۵۰۴۵۷۵۱۷:۳۰:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۲۹
جناب توکلی عزیز یه فکری برای قیمت فولاد بکنید و فساد موجود در این بخش را پیگیری کنید. با تشکر
ناشناس۵۰۵۵۲۸۰۹:۰۶:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۳۰
چند وقت قبل از اینکه بحران اقتصادی بوجود بیاد یه نفر تمام انبارهاشو پر از استیل کرد همه متعجب بودند که چرا اینقدر استیل وارد می کنه الان همه می دونن چرا ! مدیونش می شین اگه فکر کنید رانتی در میان بوده !
ناشناس۵۰۴۶۷۳۱۸:۱۱:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۲۹
اگر پیش فروش سکه بانک مرکزی نبود الان قیمت سکه بالای ده میلیون شده بود..............
ناشناس۵۰۴۶۹۵۱۸:۲۲:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۲۹
درج بشه که چی بشه؟ دزدی کم میشه؟ یا اموال دزدیده شده برمی‌گرده؟
ناشناس۵۰۴۸۱۶۲۰:۰۴:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۲۹
دولت که برای کالاهای اساسی و حتی غیراساسی کلی دلار 4200 تومنی داده و هنوز هم برای کالاهای اساسی داره میده پس چرا انقدر مواد غذایی گرون شدن؟
ناشناس۵۰۴۹۵۶۲۱:۴۷:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۲۹
چون هزینه حمل و نقل بالا رفته نصف جنس ها هم قاچاق
ناشناس۵۰۵۱۲۵۲۳:۲۲:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۲۹
مگه هزینه حمل و نقل و توزیع چند درصد گرون شده واین هزینه ها چند درصد هزینه جنس وارداتی میشه؟
ناشناس۵۰۴۹۷۴۲۱:۵۵:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۲۹
همچین میگن حراج که انگار مفت دادن خوب قیمت اونموقع همون بود اگر بیشتر میداد که کسی نمیخریدصراف 100تومن کرونتر میداد
ناشناس۵۰۵۰۹۳۲۳:۰۴:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۲۹
اقای توکلی اگر راست می گویید بپرسید چرا باید دارایی کارمند بدبختی که بعد از سی سال شصت میلیون پاداش گرفته و داده دست بانک باید بعد از یکسال ارزش پولش یک سوم بشه به چه دلیل منطقی ؟ ایا ایشان فرار مالیاتی داشته که حالا باید یکصدو پنجاه درصد تورم را تجربه کنه ؟
ناشناس۵۰۵۱۳۱۲۳:۲۵:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۲۹
اگه این کار رو یک فردی در کشورهای دیگر کرده بود حکم اعدام بهش میدادند.بازی با اقتصاد یک کشور بزرگ شوخی بردار نیست.
ناشناس۵۰۶۹۸۱۲۱:۴۲:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۳۰
کدام اقدام مسوولین چه در گذشته وحال بدون اشکال بوده؟اگرشایسته سالاری در انتصابها رعایت میشد امروز شرایط ایران به مراتب بهتر بود امروز باند وطایفه وفامیل گرایی ها موجب شده افراد نخبه وبرجسته ومتخصص خانه نشین باشند ویک عده ... تهی مغز در پست های کلیدی اقتصاد وصنعت روی کار باشند همین الان اگر افراد دارای پست ومقام را بررسی کنید اکثر انها باهم نسبت فامیلی دارند اگر نداشته باشند با ازدواج های بچه هایشان فامیل میشوند ویک عمر در این کشور دارای پست ومقام می مانند
بهروز۵۰۷۸۵۲۱۴:۰۸:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۳۱
آقای توکلی ببنید چه جریانی باعث شده تمام سرمایه ها عوض تولید به طرف دلالی کشیده شده تا اقتصاد تولید محور نباشه همین آشه و سال به سال باعث از بین رفتن ارزش پول ملی و افزایش بیکاری و اعتیاد و فقر و فحشاء خواهیم بود بنظر من تنها کسی که میتونه این مصیبت را از سر مردم دور کنه یک تیم قوی اقتصادی به رهبری شماست
افرین۵۰۸۹۶۹۱۱:۱۰:۵۰ ۱۳۹۷/۶/۱
مرحبا وصدافرین به اقای توکلی
جلال۵۰۹۳۲۸۱۳:۴۵:۰۶ ۱۳۹۷/۶/۱
اقای توکلی شما که صدایت میرسد کاری بکن ما که گلوم پاره شد ...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین