تاثیر جنگ تجاری واشنگتن-پکن بر شرکت‌های آمریکایی

گروه جهان الف،   3970518104

یک خبرگزاری غربی به بررسی تاثیر جنگ تمام عیار تجاری بین آمریکا و چین بر شرکت‌های آمریکایی و تدابیر این شرکت‌ها برای مقابله با تبعات منفی این مناقشه تجاری پرداخته است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، آمریکا و چین به عنوان 2 اقتصاد بزرگ جهان پیش از این تعرفه هایی به ارزش 34 میلیارد دلار علیه واردات یکدیگر اعمال کرده اند.

بر اساس این گزارش، در تازه ترین تحولات در جنگ تجاری دو کشور، واشنگتن تعرفه های سنگینی را علیه 16 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی اعمال کرده و پکن نیز تصمیم مشابهی را علیه واردات کالاهای آمریکایی اتخاذ کرده است. در اینجا به اظهار نظر مدیران برخی شرکت های بزرگ آمریکایی اشاره می کنیم:

شرکت تسلا اعلام کرده است که افزایش تعرفه بر تجهیزات و قطعات چینی و تحرکات نامطلوب ارزی احتمالا موجب وارد شدن فشار منفی خواهد شد. شرکت فیت بیت که تجهیزات مورد نیاز شرکت های صنعتی و تولیدکنندگان چینی را تامین می کند، اعلام کرد: اگر دور تازه تعرفه های آمریکا اجرا شود، این مساله موجب افزایش هزینه مواد اولیه این شرکت خواهد شد.

شرکت کاترپیلار نیز اعلام کرد: تعرفه بر واردات چین احتمالا موجب افزایش هزینه‌های مواد از 100 تا 200 میلیون دلار در شش ماه دوم امسال خواهد شد. این شرکت تولیدکننده ماشین آلات سنگین قصد دارد بخش مهمی از افزایش هزینه‌های خود را با افزایش قیمت محصولات جبران کند. شرکت جنرال الکتریک برآورد کرده است که اعمال تعرفه‌های جدید بر واردات چین می تواند هزینه‌های این شرکت را 300 تا 400 میلیون دلار افزایش دهد.

شرکت های خودروسازی جنرال موتورز ، فورد و فیات کرایسلر نیز پیش بینی سود خود را به خاطر تشدید جنگ تعرفه‌ای، کاهش داده‌اند. شرکت بوئینگ نیز نگرانی خود را نسبت به تاثیر احتمالی تعرفه‌ها بر هزینه چرخه تولیدش اعلام کرده ولی هنوز تاثیر ناشی از جنگ تجاری آمریکا و چین را بر کسب و کار خود مشاهده نکرده است. این مطلب را دنیس مولنبرگ رئیس شرکت بوئینگ اعلام کرده است.

شرکت صنعتی هانیول اینترنشنال نیز اعلام کرده است که استفاده از منابع چرخه عرضه و تولید از کشورهای غیر چین را افزایش خواهد داد تا با افزایش هزینه های مربوط به جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان مقابله کند. شرکت مبلمان خانگی "ات هوم گروپ" نیز اعلام کرده است که چرخه عرضه و تولید خود را تعدیل خواهد کرد تا با تاثیرات ناشی از افزایش هزینه واردات کالاها از چین مقابله کند.

شرکت مبلمان خانگی "پیر 1 ایمپورتس" نیز اعلام کرده است که تعرفه های تجاری احتمالا تاثیر چندانی بر عملکرد مالی این شرکت در سال 2019 نخواهد داشت. حدود 59 درصد فروش خالص این شرکت در سال مالی 2019 میلادی شامل کالاهایی خواهد شد که در چین تولید می شود.

شرکت نیوول برندز تولید کننده محصولات مصرفی نیز اعلام کرده است که تعرفه‌های تجاری بیش از 100 میلیون دلار به هزینه های شرکت در سال مالی 2018 خواهد افزود. این شرکت برآورد کرده است که تحویل محصولات در شش ماه دوم امسال تحت تاثیر تعرفه های جدید آمریکا علیه کالاهای چینی و تعرفه‌های تلافی جویانه اتحادیه اروپا و کانادا قرار خواهد گرفت.

شرکت هارلی داویدسون تولیدکننده موتور سیکلت نیز اعلام کرده است که اعمال تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم از سوی دولت ترامپ موجب افزایش 15 تا 20 میلیون دلاری هزینه های این شرکت تا پایان سال جاری خواهد شد. این شرکت اعلام کرده است که تدابیر تلافی جویانه از سوی اتحادیه اروپا، ضربه بیشتری را وارد خواهد کرد.

شرکت پولاریس اینداستریز که موتور سیکلت های هندی تولید می کند، برآورد هزینه‌های 2018 خود را که مربوط به جنگ تعرفه‌ای است از 7 میلیون دلار به 40 میلیون دلار افزایش داده است.

شرکت صنعتی "دایورسیفاید" نیز انتظار دارد که تعرفه های تجاری آمریکا و چین حدود 10 میلیون دلار برای این شرکت هزینه داشته باشد. این شرکت همچنین قصد دارد تغییراتی را در چرخه تولید و عرضه و قیمت گذاری محصولات در واکنش به تعرفه‌های بیشتر اعمال کند.

شرکت کاغذ و بسته بندی اینترنشنال پیپر نیز اعلام کرده است که این شرکت تاکنون هیچ تاثیر مستقیمی را از مناقشه تعرفه های تجاری بین آمریکا و چین احساس نکرده است.

شرکت یونایتد تکنولوژی تولید کننده بالابر اوتیس نیز اعلام کرده است که تعرفه های تجاری که تاکنون اعمال شده احتمالا 5 سنت بر هر سهم در سال 2018 تاثیر منفی خواهد داشت. این شرکت انتظار دارد که تعرفه ها در سال 2019 تاثیر منفی بیشتری بر عملکرد مالی آن داشته باشد.

شرکت بوستون ساینتیفیک تولید کننده تجهیزات پزشکی نیز اعلام کرده است که بخش بسیار ناچیزی از اجزاء و تجهیزات خود را از چین خریداری می کند و قادر است تا این تجهیزات را از سایر کشورها غیر از چین تامین کند. شرکت "آر اچ" عرضه کننده مبلمان خانگی نیز انتظار دارد که حجم کالاهایی را که از چین تامین می کند در سال 2019 میلادی به طور قابل توجهی کاهش دهد تا با تاثیرات منفی ناشی از تعرفه های تجاری مقابله کند.

شرکت جنتکس تولیدکننده شیشه و پنجره هواپیما نیز انتظار دارد که هزینه‌های آن در شش ماه دوم امسال بیش از 5 تا 8 میلیون دلار افزایش یابد که این مساله به خاطر خرید مواد اولیه از چین خواهد بود. شرکت مواد غذایی تایسون فود پیش بینی سود خود در سال مالی جاری را کاهش داده است و علت آن را نااطمینانی درباره سیاست‌های تجاری و افزایش تعرفه ها اعلام کرده که می تواند به ضرر قیمت داخلی و صادراتی گوشت باشد.

شرکت هاسبرو تولید کننده اسباب بازی نیز اعلام کرده است که بخش مهمی از تولیدات خود را به خارج از چین منتقل خواهد کرد.

شرکت داناهر که فناوری لازم برای علوم زیستی و دندانپزشکی توسعه می دهد، انتظار دارد که جنگ تعرفه‌ای موجب کاهش یک سنتی درامد هر سهم این شرکت در هر سه ماه شود.

شرکت انرژن تولیدکننده نفت و گاز نیز اعلام کرده است که افزایش هزینه های مرتبط با تعرفه های فولاد می تواند موجب افزایش هزینه های سرمایه‌ای این شرکت شود. این شرکت هزینه های سرمایه‌ای خود برای سال 2018 میلادی را بین 1.1 تا 1.3 میلیارد دلار تخمین زده است.

شرکت "پلینز ال آمریکن پایپ لاین" اپراتور خطوط لوله نیز اعلام کرده است که تعرفه ها برای این شرکت قابل تحمل هستند ولی برای معافیت ها اعمال می شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین