ربیعی: آقای پورابراهیمی رزومه آقای کهنوجی دست من چکار می‌کند؟

گروه سیاسی الف،   3970517135 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید به سمتی برویم که در کشور شفافیت ایجاد کنیم و به مردم نشان دهیم که با فساد مبارزه می‌کنیم. تجربه من که نویسنده کتاب زنده باد فساد هستم نشان می‌دهد که هر وقت سیاسی کاری انجام شد و موضوعات را غیرشفاف کردند به دنبال کاهش نظارت بودند.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در قسمت دوم صحبت‌های خود در جلسه استیضاح بیان کرد: امیدوارم این جلسه استیضاح یک نقطه عطفی برای مجلس شورای اسلامی شود. آقای لاریجانی بنده از شما انتظار دارم به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی به نمایندگان تذکر دهید در چارچوب استیضاح صحبت کنند. کدام یک از مطالب در چارچوب استیضاح بود؟ استیضاح در ۱۰ بند در مجلس شورای اسلامی چاپ شده است. در این استیضاح به من تهمت‌های زیادی زده شد و جملات ناروایی به من نسبت داده شد.

وی در ادامه بیان کرد: من واقعا نمی‌خواهم وارد برخی از مسائل شوم. آقای پورابراهیمی، آقای کهنوجی را شما می‌شناسید. رزومه ایشان دست من چکار می‌کند؟ اگر ایشان مدیرعامل مس می‌شد مشکل شما این چنین با من ادامه پیدا می‌کرد؟ لطفا توجه کنید که این نامه از سوی اطلاعات نیروی انتظامی نوشته شده است. آقای پورابراهیمی این نامه را که بنده ننوشته‌ام. آقای پورابراهیمی هر نشستی که در هیات مدیره استان داریم شما من را بیچاره می‌کنید و در استان شبکه می‌چینید. دختر آقای پزشکیان قبل از بنده در آنجا پروژه داشته است. ربطی به دوره بنده نداشته است. شما یک دختر مسلمان مومن شاگرد اول فوق‌ لیسانس را که قبل از دولت من در آنجا پروژه داشته و در آنجا کار می‌کرده زیرسوال می‌برید. اینگونه نکنید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه تصریح کرد: من از شهدا خجالت می‌کشم که این مطالب را اینجا مطرح کردم. من وضعیت سخت فعلی که در اقتصاد کشور رخ داده است را می‌فهمم و باید کاری کنیم. ما باید نشان دهیم که به فکر مردم هستیم. من ۴۰ سال خدمت کردم و در این ۴۰ سال بحران‌های زیادی دیده‌ام. یادم است یک روز در تهران ۱۲ هزار نفر میلیشیا در توپخانه رژه می‌رفتند. ما آن روز را گذراندیم می‌دانم که شرایط سختی پیش روی داریم و مستحضر هستم که ترامپ روان جامعه را نشانه گرفته است. ما امروز در حال از دست دادن اعتماد در جامعه هستیم.

ربیعی در این باره اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز نمی‌خواهند که ما سیاه‌نمایی کنیم. ما اگر ظرفیت نظام و مسائل نظام را به عنوان یک کسر در نظر بگیریم بزرگتر از یک خواهیم شد و می‌توانیم از این برهه عبور کنیم. در یک روز ساعاتی با فردوست صحبت می‌کردم. ایشان می‌گفت زمانی که شاه نتوانست بر مسائل غلبه کند که بالانشینان فرو ریختند و انسجام از دست رفت.

وی تصریح کرد: من معتقد هستم که ما می‌توانیم بر مسائل غلبه کنیم. ما می‌توانیم اختلافات را کنار بگذاریم. من یک دوست مارکسیس داشتم و به زندان افتاده بود؛ من به ملاقات او رفتم با من صحبت کرد. من از او پرسیدم مگر مارکس چه دارد، چرا شما این همه انشعاب پیدا می‌کنید، گفت ما ابتدا بر سر تشکیلات دعوایمان می‌شود و بعد ایدئولوژی آن را می‌نویسیم ما نباید ایدئولوژی اختلاف در کشور را بنویسیم.

ربیعی اظهار کرد: ما باید به سمتی برویم که در کشور شفافیت ایجاد کنیم و به مردم نشان دهیم که با فساد مبارزه می‌کنیم. تجربه من که نویسنده کتاب زنده باد فساد هستم نشان می‌دهد که هر وقت سیاسی کاری انجام شد و موضوعات را غیرشفاف کردند به دنبال کاهش نظارت بودند. آقای علوی در کمیسیون به شما پاسخ داد و اطلاعات سپاه نیز به شما گفت که سخنان‌تان درست نیست. من از آقای لاریجانی می‌خواهم در این موضوع تحقیق کنند. فرزندان من کار سالمی را شروع کردند که کاری متوسط و رو به پایین بود. من شرعا از آقای لاریجانی می‌خواهم که چه من وزیر بودم و چه وزیر نبودم این موضوع را پیگیری کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: من از همه افراد که از من سوال کردند تشکر می‌کنم و از صحبت‌های هیچ کدامتان نرنجیدم. من صحبت‌های شما را یادداشت کردم تا هر روز اصلاحات انجام دهم و به سمت برنامه‌ریزی برای شرایط جدید پیش بروم. در شرایط آتی من چندین برنامه پیش‌ رو دارم. اشتغال مجموعه حرکت نظام است. من در این زمینه با برنامه در حال جلورفتن هستم. لطفا مجلس به ما کمک کند.

وی در پایان گفت: بنده در کمیسیون برنامه و بودجه توضیح دادم که ما پول را پخش نکردیم و عملکردمان در این زمینه صحیح بوده است. امروز ما باید برنامه حفاظت از زندگی پنج دهک از جامعه را دنبال کنیم. من در حال فروش بنگاه هستم. ۵۰ بنگاه را برای فروش گذاشتم. من امروز در حال خارج شدن از بنگاهداری هستم. در هیچ دوره‌ای مانند امروز کارگر و کارفرما به هم نزدیک نبودند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۸۲۹۴۳۱۸:۱۴:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۱۷
دختر آقای پزشکیان (مظلوم شاگرد اول) هم مثل دختر مظلوم وزیر سابق
ناشناس۴۸۲۹۴۸۱۸:۱۷:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۱۷
اینجانب کرمانی هستم و از آقای پور ابراهیمی نماینده محترم کرمان جز شجاعت و صداقت ندیدم و حرف ایشون رو بیشتر باور میکنم
ناشناس۴۸۲۹۵۱۱۸:۲۰:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۱۷
مثل اینکه دختران مظلوم وزیران و نمایندگان زیاد. هستند
ناشناس۴۸۳۰۶۵۱۹:۳۹:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۱۷
آقای پور ابراهيمی! لطفا به سوال آقای ربيعی پاسخ دهيد.
ناشناس۴۸۳۴۶۳۰۰:۴۱:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۱۸
پاسخ را آقاي لاريجاني دادن. درغ وزير معلوم شد.
احمدی۴۸۳۲۹۰۲۲:۵۷:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۱۷
دورود بر شرفت جناب پور ابراهیمی , کاش مجلس ۲۰ نماینده مثل جنابعالی داشت , هم با دانش و معلومات و هم شجاع و دلیر , شیر مادرت حلالت , من که افتخار میکنم به وجود چنین وکیلی
ناشناس۴۸۳۴۱۹۰۰:۰۷:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۱۸
مردم براي خادمين صادق / شجاع / امانتدارو توانمند خود درود مي فرستند..
ناشناس۴۸۳۵۳۳۰۱:۵۴:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۱۸
اگر دختر جناب پزشکیان قبل ازوزارت ایشون تو پتروشیمی جم کار میکردند بهتر بود اقای ابراهیمی کمی تامل میکردند درضمن فارغ التحصیل دانشگاه شریف معمولا بیکار نمی‌مونه همین الانم می‌تونه تو بهترین شرکتهای خارجی کار کنه .خود جناب پزشکیان هم از معدود نمایندگان واقعا سالم هست که اگر طبابت میکردند وروزی یک عمل قلب داشتند چندین برابر حقوق نمایندگی تو یک هفته درامد داشتند .این رو بگذاریم کنار نماینده های دکترا ی بیسواد مجلس که تنها چاپلوسی ودعوا کردن بلدند.
نسرین۴۸۳۵۶۱۰۲:۵۹:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۱۸
آقای پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس است و در تمام جلسات اقتصادی حضور دارد ولی دریغ از بهبود وضعیت اقتصادی مردم اما نامبرده شعار دهنده خوبیست!!!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین