رای الیوم: آمریکا پرچم سفید را در سوریه بالا برد

گروه جهان الف،   3970516124 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه مستقل رای الیوم نوشت: آمریکا پیروزی دولت و ملت و ارتش سوریه را در جنگ با تروریسم پذیرفته است.

آمریکا پرچم سفید را در سوریه بالا برد

خبرگزاری دانشجو، روزنامه مستقل رای الیوم در یادداشتی به قلم امجد اسماعیل الاغا نوشت: آمریکا در سوریه پرچم سفید را به اهتزاز درآورده و پیروزی دولت و ملت و ارتش سوریه را در جنگ با تروریسم پذیرفته است، اما این سئول مطرح است که بعد از این، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟


این روزنامه افزود: مسئله مهم این است که آمریکا در سیاست و رویکرد خود در برابر سوریه و کل منطقه هیچ راهبردی ندارد و رویداد‌های جدید در عرصه جنگ تحمیلی بر سوریه به ویژه پس از نشست هلسینکی میان روسای جمهور آمریکا و روسیه حاکی از این است که واشنگتن همچنان در تلاش است برگه‌های (مسایل) سیاسی و میدانی را با هم ترکیب کند و این در حالی است که برگه‌های میدانی آمریکا در اراضی سوریه به کمترین حد خود رسیده است و این کشور هم اکنون تنها برگه‌های «داعش و کرد‌ها» را در اختیار دارد و دستاورد‌ها و حقایقی که دولت سوریه و ارتش آن در سوریه محقق کردند نه تنها فرش را از زیر پای واشنگتن خارج کرد بلکه هر گونه گرایش آمریکایی برای سوء استفاده از واکنش‌ها به پیروزی سوریه را از میان برد. بر این اساس آمریکا از یک سو تلاش می‌کند تا راه حل سیاسی در سوریه به تعویق افتند و از طرف دیگر نمی‌گذارد روسیه به هیچ پیشرفتی برای کمک به پیروزی نظامی در سوریه دست یابد تا به یک واقعیت سیاسی تبدیل شود.
کاملا روشن است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هرگز با راه حل سیاسی در سوریه موافقت نخواهد کرد و در عین حال تلاش می‌کند تا مانع از تسلط کامل دولت سوریه بر بقیه مناطق تحت اشغال گروه‌های تروریستی شود، چون آمریکا از تعویق هر گونه راه حل سیاسی سوریه در آینده با نظارت روسیه ضرر نمی‌کند و این امر می‌تواند مقدمه‌ای باشد تا مناطق تحت نفوذ روس‌ها میان واشنگتن و مشارکت‌های راهبردی آن در منطقه تقسیم شود.


این روزنامه با درج این میان تیتر که واشنگتن نمی‌تواند عقربه‌های ساعت را به عقب برگرداند، نوشت: آمریکا در سوریه ضرر‌های زیادی متحمل شده است، می‌توانیم به سخنان روسای جمهور قبلی و فعلی آمریکا درباره فروپاشی حتمی دولت سوریه بعد از نمایش‌های بهار آمریکایی در منطقه اشاره کنیم. به طوری درخواست اصلی و غیر قابل گفتگوی آنان برکناری بشار اسد از قدرت بود، تا مقدمات تسلیم دولت سوریه و نهاد‌های آن به گروه اخوان المسلمین به عنوان یکی از عناصر (مهره‌های شطرنج) واشنگتن در منطقه فراهم شود. اما رویکرد هوشمندانه بشار اسد رئیس جمهور سوریه و رهبری آن در مسیر درگیر‌های سیاسی و میدانی باعث شد، توطئه‌ها و برنامه آمریکا در این کشور ناکام بماند و تروریست‌ها در سوریه نابود شوند. علاوه بر این ورود قدرتمند سوریه در جنگ تحمیلی علیه این کشور و گسترش تدریجی حمایت سیاسی و دیپلماتیک مسکو از دمشق به پشتیبانی نظامی، یک لحظه تاریخی را ایجاد کرد که آمریکا هرگز انتظار آن را نداشت.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد به درخواست بشار اسد نیروی هوایی روسیه وارد سوریه می‌شود تا در کنار ارتش سوریه از دولت و مردم این کشور بر ضد حملات تروریست‌های مورد حمایت آمریکا، متحدان و دست نشانده‌های آن در منطقه دفاع کند. با ورود ارتش روسیه به سوریه، جنگ در این کشور وارد مرحله جدیدی شد و ارتش سوریه و متحدان آن توانستند موازنه جنگ در سوریه را که آمریکا برای ترسیم نقشه خاورمیانه جدید رهبردی می‌کرد، تغییر دهند.


بر این اساس شکست طرح آمریکا در خاورمیانه با هدف تامین منافع این کشور در منطقه و اجرای استراتژی عمیق آن برای تثبیت سلطه این کشور بر جهان، شوک بزرگی به واشنگتن وارد کرد.
رای الیوم در ادامه با درج میان تیتری دیگر با عنوان - آمریکا پرچم سفید را در سوریه به اهتزاز درآورد، نوشت: شواهد مختلف نشان می‌دهد آمریکا پرچم سفید را در سوریه به دست گرفته و پیروزی دولت سوریه از جمله آزاد سازی جنوب این کشور همزمان با نابودی کامل سازمان‌های تروریستی در این منطقه را پذیرفته است. تردیدی وجود ندارد که فروپاشی سازمان‌های تروریستی در سوریه نتیجه توقف حمایت‌های آمریکا از این گروههاست، اما این نظریه درست نیست چرا که واقعیت‌های که دولت سوریه اجرا و پیام‌هایی که واشنگتن دریافت کرد کاملا روشن بود که دولت سوریه مصمم به نابودی تروریست‌های آمریکایی است و این تصمیم دمشق هرگز متوقف نخواهد شد حتی اگر به برخورد مستقیم با آمریکا نیز منجر شود. علاوه بر این شواهدی از همکاری میان روسیه و فرانسه در زمینه ارسال کمک‌های انسانی برای شهروندان سوری در مناطق متعدد وجود دارد و روشن است تصمیم فرانسه خارج از مجاری آمریکا و تصمیم این کشور گرفته شده است چرا که فرانسه و سازمان ملل با تصمیم آمریکا مخالفت کرده بودند.


از طرف دیگر سفر شورای سوریه دمکراتیک متشکل از کرد‌های شمال این کشور به دمشق و گفتگو با دولت سوریه، بزرگترین ضربه‌ای است که دمشق در روابط میان کرد‌ها و آمریکا وارد کرد. در این دیدار نیرو‌های سوریه دموکراتیک آمادگی خود را برای پس دادن مناطق تحت کنترل خود به دولت سوریه، نظامیان آمریکایی بر مناطق تحت کنترل کرد‌ها حضور دارند، اعلام کردند.
صرف نظر از اینکه کرد‌های سوریه این تصمیم را با موافقت آمریکا با خودسرانه گرفته باشند یا خیر، اما در هر صورت پذیرفتن پیروزی دمشق است که واشنگتن و دست نشانده‌های آن در برابر آن پرچم سفید نشان دادند.


آمریکا نمی‌تواند در سوریه عقربه‌های ساعت را به عقب برگرداند، در اینجا سخنان بشار اسد رئیس جمهور سوریه در مصاحبه‌های تلویزیونی آن را متذکر می‌شویم: اینکه آمریکا منشا اصلی هر مشکلی در جهان است و به دور از در نظر گرفتن مسئله و مکان، آمریکا فقط به دنبال هیمنه و سلطه مطلق بر سوریه است و بر این اساس دمشق به خاطر حفظ استقلال و حاکمیت سوریه و اتحاد و یکپارچگی کشور چند سال وارد جنگ شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین