آقای صالحی! هرگز قسم‌های جلاله شما پس از امضای برجام را فراموش نمی‌کنیم

گروه سیاسی الف،   3970510088 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

جناب آقای صالحی! ما هرگز قسم‌های جلاله شما در مجلس پس از امضای برجام را فراموش نمی‌کنیم؛ حتما می‌دانید یک مدیر خردمند و برجسته تا اطلاعات جامعی درباره یک موضوع علمی و فناوری نداشته درباره آن عجولانه نظر نمی‌دهد چون ممکن است منجر به پشیمانی‌اش شود.

آقای صالحی! هرگز قسم‌های جلاله شما پس از امضای برجام را فراموش نمی‌کنیم

"دکتر علی کرمی" متخصص بیوتکنولوژی پزشکی و فوق تخصص مهندسی ژنتیک در یادداشتی به نقد اظهارات اخیر علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی هسته‌ای پرداخته است.

صالحی اخیراً طی اظهاراتی در بازدید از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی مدعی شده بود: "مخالفان در داخل کشور حرف‌هایی مشابه ترامپ و نتانیاهو را تکرار می‌کنند! برای تولید داخلی محصولات تراریخته در برابر جریان‌های مخالف عقب‌نشینی نکنید و مقاومت کنید."

در ادامه مشرح یادداشت دکتر علی کرمی در پاسخ به علی‌اکبر صالحی آمده است:

«آقای صالحی! به‌عنوان یک استاد تمام بیوتکنولوژی و فوق تخصص مهندسی ژنتیک با آشنایی کامل با فناوری محصولات تراریخته، گله‌ای از شما دارم؛ بخوانید و دقت کنید شاید برای دنیا و عاقتبت‌تان مفید باشد.

نمیدانم شما چقدر با فناوری زیستی و مهندسی ژنتیک و فواید و مضرات محصولات تراریخته آشنا هستید که در بازدید از یک مرکز در کرج درباره آن نظر دادید و آنچنان دفاع کردید.

شما که دنیا دیده هستید و با دنیای دانش و فناوری هم بیگانه نیستید و ریاست سازمان انرژی اتمی را به‌عهده دارید، حتما می‌دانید یک مدیر خردمند و برجسته تا اطلاعات جامعی درباره یک موضوع علمی و فناوری نداشته درباره آن عجولانه نظر نمی‌دهد چون ممکن است منجر به پشیمانی‌اش شود.

ما هرگز قسم‌های جلاله شما در مجلس پس از امضای برجام را فراموش نمی‌کنیم؛ آیا آن موقع هم همین‌قدر اطمینان داشتید؟ و برای جلب رضایت خدا یا نمایندگان آنچنان قسم خوردید؟

ما نمیدانیم شما چقدر از بار قانونی، شرعی و عقبایی این قسم‌ها آگاهید؟ امروز باید به ملت پاسخ دهید که نتیجه آن همه قسم‌های شما چه شد؟

شما که نه تخصصی در حوزه فناوری زیستی دارید و نه تخصصی در حوزه مهندسی ژنتیک، چگونه به خود حق دادید با یک بازدید، چنان دفاعی از محصولات تراریخته داشته باشید؟

جناب دکتر صالحی! آیا شما رضای خدا را در قسم‌ها و حرفهایتان در نظر می‌گیرید و رضای مردم را؟ یا فقط رضایت یک عده خاصی را که برای ملت ایران شناخته شده‌اند که همه توانشان را گذاشته‌اند تا ایران را تراریخته کنند و در همه جا نفوذ دارند و هر چند یک بار هم مسئولان را به آن مرکز می‌برند تا تایید بگیرند؟ همان کاری که با شما هم کردند و شما هم آنچه آنها می‌خواستند را فرموید!

آیا شما می‌دانید در مقابل حرفهایتان هم در مقابل خدا و هم ملت و هم رهبری مسئولید؟ آیا می‌دانید این حرف شما چه معنایی دارد؟ آیا جوگیر شدید؟ آیا بر اساس اطلاعات غلط و یک‌طرفه تصمیم گرفتید و قضاوت کردید و از تراریخته‌ها، چنان دفاعی کردید؟

اگر واقعا مدیر دانشمندی بودید، پیش از اظهارنظر قطعی درباره موضوعی که تخصصی در آن ندارید، لااقل حرفهای طرف دیگر را می‌شنیدید و در آن صورت اگر قانع نمی‌شدید، از تراریخته‌ها دفاع می‌کردید؛ آیا چنین روشی، خردمندانه‌تر و خدا‌پسندانه‌تر نبود؟!

در مقابل چهره‌هایی که نه نقد قبول می‌کنند، نه سند و مدرک علمی را، واقعاً چه باید کرد؟ سکوت از ترس جان، جایگاه، ابرو، اعتبار؟ یا باید به تکلیف عمل کرد و نصیحتتان کنیم؛ ما فرزندان سید‌الشهدا(ع)، خمینی کبیر و رهبری هستیم.

شما که یکسویه به قاضی می‌روید و راضی بر می‌گردید، آیا قبل از آنکه از تراریخته دفاع کنید؛ از مدافعان تراریخته و از خود نپرسیدید "اگر تراریخته اینقدر خوب است که برایتان گفتند و تعریف کردند پس چرا 37 کشور از جمله کشورهای اروپایی پیشرفته، کشت آن را ممنوع کرده اند؟!"

چرا نپرسیدید رژیم صهیونیستی که در حوزه تراریخته هم‌سطح آمریکاست، چرا اجازه کشت حتی یک متر تراریخته را نمی‌دهد؟ چرا روسیه که 20 سال پیش دانشمندان زیست فناوری روسیه دعوت شدند در انستیتو پاستور ایرانیان، فناوری را از آنها آموختند هم واردات تراریخته را ممنوع کرده‌اند و هم‌ کشت و مصرف آن را؟

آیا عده‌ای از سرکردگان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی که از آن بازدید کردید و در "فیلیپین" درس خوانده‌اند، از دانشمندان اروپا و روسیه با سوادترند؟ یا اهداف دیگری دارند؟

جناب آقای صالحی! و سایر مدیرانی که در حوزه فناوری زیستی و مهندسی ژنتیک و تراریخته، تخصصی ندارید از جمله دبیر ستاد زیست فناوری که باید اسمش را گذاشت ستاد توسعه تراریخته، آیا قبول دارید به دلیل پست و مقامی که در اختیار دارید در هر چیزی نظر می‌دهید اما باید بدانید قطعا مدیرانی متخصص‌تر، شایسته‌تر، صالح‌تر، انقلابی‌تر و جهادی‌تر از شما برای آن پست‌ها هست اما افسوس که خانه‌نشینشان کرده‌اید!

در حرف‌ها، اعمال، رفتار و گفتارتان خدا را در نظر بگیرید؛ امنیت ملی و منافع ملی را در نظر بگیرید و سلامت مردم، محیط زیست، منابع، ذخایر طبیعی و ژنتیکی را در نظر بگیرید و از یاد نبرید که همه ما از این دیار فانی، سفر خواهیم کرد؛ به این پست و مقام‌ها دل نبندید که چه بسیار چون شما آمدند و رفتند و فقط نام آنانی به نیکی ماند که شیفته پست و مقام و دنیا نشدند.

تراریخته فعلا تا رفع نواقص و معایب آن به نفع ایران نیست، چه وارداتش چه کشت و مصرف آن؛ به خدا از این سخنان چیزی جز رضایت حق، امنیت ایران و حراست از سلامت مردم، منابع، ذخایر، کشاورزی، غذای سالم و امنیت غذایی نداریم؛ نه مانند برخی از دانش‌اموختگان بنیاد راکفلر به دنبال شرکت، تجارت، پست و مقام و شهرتیم و نه دنبال مطرح کردن خود.

ای مدیرانی که دانش کافی در حوزه‌ای ندارید بر شماست که همه نظر‌ها را بشنوید و انتخاب احسن کنید، جوگیر نشوید، با اطلاعات یک‌طرفه سریع قضاوت نکنید، از دانشمندانی که نظرات علمی دیگری دارند هم بشنوید.

حتی لحظه‌ای هم تصور نکنید که منظور خود ما هستیم؛ خیر! ما نظرات و مطالبمان را بر اساس اسناد و مدارک علمی در رسانه‌ها گفته‌ایم و حقیقتاً دیگر هیچ علاقه‌ای به ملاقات چه با شما یا هیچکس دیگر از مسئولان وقت که تحت نفوذ و تاثیر لابی تراریخته  هستند، نداریم که زیرا آنچه به جایی نرسد فریاد است؛ این را با گوشت، پوست و استخوانمان در این دولت لمس کرده‌ایم.

چون هرچه با سند و مدرک و استدلال‌های تخصصی و هزاران صفحه مقاله، گزارش و مستند علمی در‌باره مخاطرات نسل کنونی تراریخته‌ها به بالاترین نهادهای دولت و ...‌ فرستادیم و گفتیم جز اینکه بایگانی و فراموش
 شد، اتفاق دیگری را بین مسئولان امر شاهد نبودیم؛ چرا که اگر غیر از این بود، شما چنین عجولانه و با یک بازدید یک‌طرفه قضاوت نمی‌کردید؛ حال که نظر خود را گفته‌اید قطعا اگر کوهی از اسناد هم از سوی اساتید و دانشمندان به شما ارائه شود، برای حفظ آنچه گفته‌اید سخن حق را نخواهید پذیرفت! مانند همان قسم‌های جلاله در مجلس که شاید هنوز هم قبول دارید که درست بوده!

برما تکلیف بود به شما و همه مدیران دیگری که به صندلی‌های قدرت چسبیده‌اند و کنار نمی‌روند از هر گروه و جناح بگوییم و هشدار دهیم که مراقب باشیم تاریخ در حال ثبت کلمه به کلمه اظهارات و رفتار و کردار شماست.

اینک با گسترش فضای باز اطلاعات، همه مدیران در اطاق‌های شیشه‌ای نشسته‌اند و تمام کردار شما همچنان که در معرض خداست، در معرض ملت هم هست؛ قطعا روزی همه شما از صندلی‌های قدرت خداحافظی خواهید کرد، مراقب آن روز و عاقبت کار باشیم.

خدایا چنان کن سرانجام کار/ تو خوشنود باشی و ما رستگار

*تسنیم

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۶۷۱۹۰۱۲:۳۰:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۱۰
صالحی با همه دولت ها کار میکنه!!!!
ناشناس۴۶۷۳۰۱۱۲:۵۵:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۱۰
آقایان: جهانگیری؟ فریدون؟ زنگنه؟ آخوندی؟ آشنا؟ حجتی؟ شریعتمداری؟ ابتکار؟ کلانتری؟ حسینعلی امیری؟ نوبخت؟ سیف؟ ..... ....... در 20 -30 سال گذشته بدون پست مدیریتی بودند؟
ناشناس۴۶۸۳۴۹۱۹:۲۵:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۱۰
بله، بخشی از این افرادی که می گویید در دوره احمدی نژاد فقط کار دانشگاهی انجام داده اند.
ناشناس۴۶۷۴۷۲۱۳:۴۴:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۱۰
محصولات تراریخته باعث ایجاد سرطان و مریضی ها ناشناخته می شود اگر تراریخته وارد کشور شود موج سرطان در کشور راه می افتد قیمت محصولات تراریخته در بازارهای جهانی بسیار ارزان است مافیای واردات محصولات دامی و خوراکی می خواهند محصولات تراریخته را با قیمت ارزان بخرند و با قیمت گزاف به مردم بفروشند
ناشناس۴۶۷۷۰۰۱۴:۴۹:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۱۰
آیا عده‌ای از سرکردگان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی که از آن بازدید کردید و در "فیلیپین" درس خوانده‌اند، از دانشمندان اروپا و روسیه با سوادترند؟ یا اهداف دیگری دارند؟ فیلیپین !!!! یاد بهروز خالی بند بخیر (مهران غفوریان توی “در حاشیه“‌هم میگفت در “فیلیپین“ تحصیل کرده!)
ناشناس۴۶۷۱۹۵۱۲:۳۰:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۱۰
جناب صالحی کشورهای اروپایی و حتی عربستان مانع ورود محصولات تراریخته شده اند کمی تامل کنید چرا؟؟؟؟
ناشناس۴۶۷۳۴۵۱۳:۰۵:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۱۰
اتفاقا بخش اعظم تولید پنبه دنیا از محصولات تراريخته است.
ناشناس۴۶۸۲۰۷۱۸:۰۰:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۱۰
شما پنبه تراریخته بخور :)
ناشناس۴۶۸۲۷۷۱۸:۴۰:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۱۰
شما پنبه میخورید؟
محمد۴۶۸۷۸۲۲۳:۳۸:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۱۰
معمولا هیچ جای دنیا پنبه رو نمیخورن بلکه ازش لباس درست می کنن
ناشناس۴۶۸۷۹۸۲۳:۴۶:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۱۰
حتی به فرض صحت ادعای شما، پنبه رو که نمیخورند، باهاش لباس درست می کنند اما ما داریم محصولات تراریخته رو به خورد مردم میدیم، صداش چند سال دیگه در میاد که دیگه دیر شده.
ناشناس۴۶۸۷۸۶۲۳:۳۹:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۱۰
در اروپا ممنوع و در کانادا و امریکا مجاز هست. کلا در ایران افراط و تفریط هست. علت عدم واردات تراریخته در اروپا هم سیاسی اقتصادی است یعنی اروپا دید اگر اجازه واردات و کاشت محصولات تراریخته را بدهد از امریکا و کانادا که چند برابر اروپا زمین کشاورزی دارن شکست خواهد خورد و برای حفظ کشاورزی خود و رقابت ممنوع کرد. قضیه ایران فرق می کند باید دید که با توجه به کم ابی در ایران ممنوعیت یا اجازه برای محصولات تراریخته چه تاثیری بر کشاورزی ایران و اقتصاد و امنیت ابی می تواند داشته باشد
ناشناس۴۶۷۱۹۶۱۲:۳۰:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۱۰
هدف اینها از برجام ،اصلا رفع تحریم نبود...
ناشناس۴۶۷۳۶۲۱۳:۱۰:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۱۰
درسته غفط نمایش سیاسی انتخاباتی بود که موفق شدند
احسان۴۶۷۳۸۴۱۳:۱۵:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۱۰
كشتي مارا با اين برجام هر حرفي ميشه شما فوري جمله توافق نامه وحشتناك را از قول ترامب نقل قول ميكني. اقا شنيديم قبول. والا ترامب هم اندازه تو اين بد بودن را تكرار نكرد. دو تا مهندس دارند راجع به بحث تراريخته صحبت ميكنند شما اين وسط بيل ورميداري تو سر برجام ميكوبي كه همه حواسها را به خودت جلب كني؟ اقا جيبت را مواظب باش.
ناشناس۴۶۷۲۱۳۱۲:۳۲:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۱۰
دولتی ها وقتی زیر فشار افکار عمومی قرار میگیرن..با هیاهوی رسانه ای دم از وحدت می زنند...اما خودشان مجازند هر اهانتی را به منتقدان بکنند!!
ناشناس۴۶۷۲۴۴۱۲:۴۰:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۱۰
عجب ناجوانمردی الف!!! چند تحلیل یکطرف و پی در پی آوردی بدون اینکه با خود دکتر صالحی صحبت کنی!!!!
ناشناس۴۶۷۶۸۲۱۴:۴۴:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۱۰
صالحی تخصصش چیه عزیزم ؟
ناشناس۴۶۸۱۲۲۱۷:۲۱:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۱۰
اصلا چرا دعوتش کردند به پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی؟؟؟!!!!!!
ناشناس۴۶۷۷۶۷۱۵:۰۶:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۱۰
آقای صالحی حرفهای عجیب خود را بصورت آشکار و واضح زده است. یعنی برای این حرفها توجیهی هم دارد؟ نامردی این است که با سرنوشت یک ملت بازی شود آنهم ملت ایران که چیزی برای انقلاب کم نگذاشته است... خطاب به برخی مسوولین از جمله دکتر صالحی: ما را به خیر شما امیدی نیست لطفا شر مرسانید!!!
ناشناس۴۶۷۳۸۵۱۳:۱۵:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۱۰
ای کاش یک بار موافقان تراریخته در مورد دلیل ممنوعیت ان محصولات در ۳۷ کشور مهم اروپایی توضیح میدادند
علی۴۶۷۴۲۵۱۳:۲۷:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۱۰
دکترهای خودخوانده کم پیدا نمی شوند. سایت تسنیم که به محصولات تراریخته حمله می کند، خرافات دیگری مانند طب سنتی را هم تبلیغ می کند. کلاً این سایت با تکنولوژی از هر نوعش مخالف است و از هیچ دروغی هم ابا ندارد.
ناشناس۴۶۷۵۴۱۱۴:۰۳:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۱۰
متاسفانه حب دنیا چشم اکثر مسولین را کور کرده باید بک باز بینی اساسی در انتخاب مسولان صورت پذیرد
ناشناس۴۶۷۵۴۵۱۴:۰۴:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۱۰
وقتی کسی مثل دکتر صالحی اینجوری فله ای نظر میده انتظار دارید مملکت پیشرفت کنه
ناشناس۴۶۷۵۴۸۱۴:۰۵:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۱۰
باید حرفهای صالحی راشنید ,یک طرفه قضاوت نکنید .
ناشناس۴۶۷۶۲۷۱۴:۳۰:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۱۰
بعد از این همه وقت تازه یاد قسمهای آقای صالحی افتادید؟! چرا زودتر در اینباره حرف نمی زدید؟! آن موقع قسم جلاله مهم نبود؟! یا حالا که بحث خروج آمریکا از برجام پیش آمده، شما هم یادتان افتاده از آب گل آلود ماهی بگیرید!
ناشناس۴۶۷۶۴۰۱۴:۳۴:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۱۰
دکتر صالحی در زمینه هسته ای هم تا دلتون بخواد سوتی دادن ولی چون تخصصی هست مردم متوجه داستان نمیشن
ناشناس۴۶۷۷۵۰۱۵:۰۳:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۱۰
قطعا یکی از مشکلاتمون اینه که آدم ها تو حوزه ای که هیچ تخصصی ندارن نظر می دن و اصلا هم مسولیت حرف و نظرشون رو نمی پذیرن. متاسفم آقای صالحی! شما تو حوزه هایی که مثلا متخصص بودید هم عملکرد قابل دفاعی ندارید چه برسه به نظر راجع به علم بیوتکنولوژی و ژنتیک.
ناشناس۴۶۷۸۸۲۱۵:۴۱:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۱۰
جهت یادآوری به ملت عزیز ایران: آقای صالحی پست از برجام در مجلس گفت: «والله، والله، والله» در مسائل هسته‌ای نه با کندی روبرو خواهیم شد نه توقف، آب سنگین، تحقیقات و غنی‌سازی نیز ادامه خواهد یافت. حالا ایشان بتون ریخت، تحریم ها هم نرفته برگشتند و ایشان به جای پاسخ گوئی دنبال غبارآلود کردن فضا هستند.
ناشناس۴۶۷۹۷۷۱۶:۲۱:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۱۰
آقای دکتر کرمی از یک متخصص انتظار میرود که در عرصه تخصص اش اگر مطلبی بیان میکند از ادبیات خاصی پیروی کند تفاوت شما با یک ژورنالیست قصد کوبیدن کسی را دارد چه تفاوتی دارد . من هم با تغیرات ژنتیکی نظر موافقی ندارم و در حد امکان هم مطالب مربوط به آنرا پیگیرم اساس مخالفت من نظر طرفداران محیط زیست استکه میگویند در روند طبیعت نباید دخالت کرد این ما هستیم که باید خودرا با طبیعت منطبفق کنیم نه آنکه طبیغت را بمیل خود تغیر دهیم در ضمن هم میدانم که تا کنون هیچ مدرکی دال بر زیان آور بودن مواد ترا ریخته بدست نیامده . . بعید استکه ندانید سخت ترین مقررات بهداشتی در امریکا زیر نظرFDAسازمان خوراک و دارو بر قرار است و بیشترین تولید و مصرف تراریخته هم در امریکا است اما بازهم دلیل نمیشود که ما نظزیه طرفداران محیط زیست را نا دیده بگیریم .
Javad۴۶۸۱۱۶۱۷:۲۰:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۱۰
باز هم به این آقای دکترصحنه رو خالی دیده و یکه تازی میکنه. بنده هم به سهم خودم اگر بیشتر از این آقا تو ژنتیک ندونم کمتر هم نمیدونم. چند تا موضوع هست که باید تکلیفش روشن بشه. الف عزیز لطفا چاپ کن. ۱- آیا محصولات ارگانیک خوبه یا ترایخته؟ جواب ۱۰۰% ارگانیک. ۲- آیا کشور ما توانایی تولید حجمی از محصولات ارگانیک رو داره که شکم ۸۰ میلیون آدم رو سیر کنه یا نه؟ جواب ۱۰۰% نخیر. ۳- راه چاره چیه؟ ۱) استفاده از راهکارهای اصلاح نباتات کلاسیک که تقریبا به بن بست خورده. چرایی این مساله خارج از این مقال است. ۲) مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی، که امروزه توی تمام مجامع علمی به عنوان یک اصل پذیرفته شده و تمام کشورها به شدت روی ان سرمایه گذاری میکنن . ۴) تغییرات شدید اقلیمی با سرعتی باور نکردنی کشور ما رو به سمت خشکی و شوری خاک پیش میبره و مفهوم این اصل روشن این هستش که ما باید بتونیم گیاهانی سازگار با این شرایط رو جهت تولید غذا به کشاورزان معرفی کنیم. ۵) آیا گیاهان تراریخته مضر هستن؟ جواب هنوز هیچ کس هیچ مدرک قاطع و قابل قبول و اجماع ارایه نداده. تمام این هیاهو کردن ها روی یک فرض علمی ثابت نشده دور میزنه. ۶) آیا ما تو کشور گیاهان تراریخته مصرف میکنیم؟ جواب ۱۰۰% مثبت هستش. این موضوع حتی نیازی به اثبات علمی هم نداره. چرا؟ با استناد به آمارهای داخل کشور ما بیش از ۹۰% دانه های روغنی و ذرت جهت تغذیه دام و طیور رو وارد میکنیم. از کجا؟ خوب بیشتر از برزیل آرژانتین، هند، چین و کانادا. به این نقشه نگاه کنید https://www.cropscience.bayer.com/en/crop-compendium/key-crops/soybeans. چرا باید تولید کنیم؟ جواب، در تمام کشورها قوانینی وجود داره که قیمت محصولات تراریخته خیلی کمتر از ارگانیک هستش. تو ایران به دلیل آدم وجود هیچ نظارتی یک مافیا واردات این محصولات رو به قیمت بسیار بالاتر و به صورت کاملا انحصاری وارد و به خورد مردم میدن. حال اگر این محصولات تو خود ایران تولید بشه یک عده از این نون چرب محروم میشن. اتفاقا اینها همون هایی هستن که میگن تراریخته خطرناک هستش. ۷) مهمترین مساله این هستش که آیا تولید محصولات تراریخته بهتره یا غیر تراریخته (نه الزاما ارگانیک) ؟ جواب به این سوال کمی جای تامل داره. چون تو ایران کود و سم به صورت بی رویه توزیع و مصرف میشه. بنده به حتم یقین میگم تو ایران تمام خاک و آب آلوده به بقایای کود و سم هستش و اصولا امکان تولید محصولات ارگانیک وجود نداره. این مقال هم جای بسیار قلم فرسایی داره. مخلص الف بنده چندین بار جوابیه نوشتم والی الف عزیز از چاپ امتناع میکنه. چرا ؟؟؟؟؟؟
ناشناس۴۶۸۴۰۷۱۹:۵۸:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۱۰
مشکل تراریخته این است که شاییید در آینده عوارض داشته باشد این حرف هم پایه علمی دارد لذا خیلی باید احتیاط کرد یک وقت مثل تشویق مردم به کشاورزی نشود که الان یکی از 5 معضل اول کشور شده است باز هم میگم باید محتاط باشیم و عین واقعیت را به مردم بگیم و اگر محصول به بازار آمد مشخص کنید که تراریخته است که شاییید موجب عوارض در آینده شود
ناشناس۴۶۸۵۷۵۲۱:۰۱:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۱۰
250 ملیون امریکائی دهها سال استکه مواد ترا ریخته در سفره غذایشان است در کشوریکه استاندارد غذا و دارویش FDA استاندارد جهان است هیچ مدرک تحقیقاتی معتبر سراغ ندارید که اثرات سوء تراریخته را نشان دهند . من هم مخالف تر ریخته هستم براساس منطق حامیان محیط زیست که معتقدند که نمیبایست در طبیعت زیستی و رشد گیاهات و حیوانات دخالت کرد این ما هستیم که باید خودرا با طبیعت سازگار کنیم . بهتر میبود یکی از دهها مقاله علمی تان را منتشر میکردید تا ما و بقیه جهان هم مطلع میشدند و نامتان هم جهانی میشد .
ناشناس۴۶۸۶۰۳۲۱:۲۰:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۱۰
ادبیات این نوشته متعلق به یک محقق نیست بیشتر به نوشته یک ژور نالیست که هدفش کوبیدن طرف مقابل است شبیه است . با یک مقوله علمی سرو کار داریم که موافق و مخالفانی دارد . علی اکبر صالحی را هزاران فارغ التحصیل شریف میگویم خوب میشناسند چون هم تدریس کرد و هم مدیریت در یکی از سخت ترین شرایط حاکم بر فضاهای آموزشی .
پیراسته فر۴۶۸۷۵۶۲۳:۱۵:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۱۰
اینقدربه نیروهای مؤمن ومخلص توهین نکنید،احکام ثانویه رادرنظربگیرید ،تصمیمات مراجع بالاتررا ومحدودیت هاراوموانع رابایددرنظرگرفت.
ناشناس۴۶۸۸۷۵۰۰:۴۸:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۱۱
بنده در باب محصولا تراریخته تخصصی ندارم و اطلاعاتم دراین باره تقریبا شبیه همه نوشته های بالا است. ولی از آقای منجر به پشیمانی‌اش شود. "دکتر علی کرمی" به‌عنوان یک استاد تمام بیوتکنولوژی و فوق تخصص مهندسی ژنتیک با آشنایی کامل با فناوری محصولات تراریخته انتظار داشتم گفتمانی علمی و تخصصی دراین باره را باز کنند. آنچه که ایشان گفته اند من هم می توانستم بگویم. سیاسی کاری تا کجا بالا رفته است، حتی دامان یک استاد تمام را هم گرفته است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  23. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  24. یک سیلی برای تنبیه

  25. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

آخرین عناوین