مروری بر اخبار مهم روز؛ دردسر ملاقات پوتین و روحانی/ پشت پرده اصرار عجیب دولت به تفکیک وزارتخانه ها/ بازخوانی کنایه پنج سال پیش به احمدی نژاد/ راز حمایت رهبری از رئیس جمهور/ دلیل منتفی شدن استیضاح وزیر علوم

گروه سیاسی الف،   3970507180 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

 دردسر ملاقات پوتین و روحانی/ پشت پرده اصرار عجیب دولت به تفکیک وزارتخانه ها/ بازخوانی کنایه پنج سال پیش به احمدی نژاد/ راز حمایت رهبری از رئیس جمهور/ دلیل منتفی شدن استیضاح وزیر علوم

تصمیم‌گیران اصلی نظام هیچ‌وقت عزل نمی‌شوند

حسین راغفر به ایلنا گفت: در چهل سال گذشته ۴۰۰ الی ۵۰۰ چهره اصلی در نظام معرفی شدند که آنها تصمیم‌گیر هستند و مردم هم به خوبی آنها را می‌شناسند و قطعا همین افراد مسئول پاسخگویی در برابر تخلف‌های اقتصادی هستند اما ندیده‌ایم که یک نفر از این افراد به دلیل بی‌کفایتی عزل شوند. در خیلی از موارد فسادی صورت گرفته مسئولی را برکنار کرده‌اند اما پس از مدتی مسئولیت مهم‌تری را به وی واگذار کردند... تصمیم به تغییر در کابینه را می‌توان از دو جهت بررسی کرد که آیا این تغییرات به دلیل اتفاقات اخیر انجام می‌شود که باید به عامل آن پرداخت. نکته بعدی این است که عملکرد اقتصاد در سه دهه گذشته یک روند نزولی همراه با نوسان داشته است بخصوص در ۱۳ سال گذشته شاهد یک افول اقتصادی بوده‌ایم و شاخص‌های اصلی اقتصاد در این سال‌ها نزولی بودند.

وی با بیان اینکه اگر از این منظر به فضاحت‌های مالی و اقتصادی که در ماه‌های اخیر افتاده بنگریم به نظرم مسائل را باید در بستر وسیع‌تری ببینیم، گفت: با این اتفاقات رخ داده شاهد بی‌سابقه‌ترین جهش قیمت‌ها در بازار ارز بودیم که یک عده‌ای با شارلاتانیزم تلاش کردند که بگویند درصد تغییرات بالا نبوده این در حالی است که اساسا موضوع درصد تغییرات قیمت نیست بلکه مقدار مطلق افزایش قیمت‌ها، افزایش بی‌سابقه داشته است. وی با تاکید بر اینکه معتقدم این موضوع در قالب یک کودتای اقتصادی که هدف آن براندازی سیاسی است باید ارزیابی کنیم، گفت: در تصمیماتی که رخ داده یک همسویی بسیار بالایی با سیاست‌های آمریکا و اسرائیل قابل مشاهده است.

راغفر گفت: نمونه دیگر این کودتا تصمیماتی است که بلافاصله طی ادامه همین سیاست‌ها اتخاذ می‌شود و اصرار بر راه‌اندازی بازار ثانویه ارز وجود دارد این هم در راستای کودتای سیاسی و نه اقتصادی با هدف براندازی نظام سیاسی است... این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: در این بین تعجب می‌کنم که چرا دستگاه‌های امنیتی در برابر این کودتا سکوت کرده‌اند.

راغفر با بیان اینکه حداقل انتظار این است که وزیر مرتبط با این اتفاقی که رخ داده به دلیل اهمال انجام شده در وظایف قانونی عزل شود، گفت: این حداقل کاری است که انتظار می‌رود دولت انجام دهد و اگر وزیر مرتبط با حوزه عزل می‌شد می‌توانست به بازسازی اعتماد عمومی کمک کند.

۲۰۰ خانواده سرنوشت کشور را به گروگان گرفته‌اند

نماینده مردم ایذه و باغ ملک در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مسائل معیشتی و اقتصادی مردم گفت که برخی برای تامین هزینه‌های زندگی خود به فروش اعضای بدن همچون کلیه روی آورده‌اند.

هدایت‌الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغ ملک در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌لیاقتی، ناکارآمدی و سستی دولت‌ها در این سال‌ها مانند رنج‌نامه‌ای است که هر روز بر مشکلات مردم افزوده است. وضعیتی ایجاد شده که مردم این دوران توان تحلیل آن را ندارند. هر روز شاهد بیشتر شدن مشکلات هستیم، اما نه اراده‌ای برای حل آن وجود دارد و نه توانی.

وی با بیان این که این مردم با این دولت و مجالسی که ساخته‌اید هرگز توسعه و پیشرفت را نخواهید دید ادعا کرد: در ۴۰ سال گذشته حدود ۲۰۰ خانواده سرنوشت این کشور را به گروگان گرفتند و از این وزارتخانه به آن وزارتخانه می‌روند.

کادر بانک مرکزی در التهابات اقتصادی متهم هستند

پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت و گو با مهر با اشاره به عملکرد ضعیف ولی‌الله سیف در راس بانک مرکزی و شائبه تصدی یکی از سفارتخانه‌ها، اظهار داشت: این طرز برخورد با مسائل، نه تنها وضع را بهتر نمی‌کند بلکه وضعیت را بدتر هم خواهد کرد؛ یعنی مردم احساس می‌کنند هر کسی هر خراب کاری هم که انجام داد، جای بهتری خواهد رفت و تشویق هم خواهد شد. وی با اشاره به وضعیت نگران‌کننده بازار سکه و ارز گفت: این وضعیت از مدیریت غیرمدبرانه آقای سیف نشات گرفته است. اینکه الان دادستان و سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرده‌اند، خرید و فروش‌های کلان در بازار سکه و ارز با مجوز بانک مرکزی بوده، نشان می‌دهد عده ای از این مسیر برای خود نمدی دوخته و بر ثروت افسانه‌ای خود اضافه کرده‌اند.

سروری با تاکید بر اینکه محاکمه ولی الله سیف ضروری است، تصریح کرد: هدف بانک مرکزی در جلوگیری از بالارفتن قیمت سکه و ارز محقق نشده است؛ کادر بانک مرکزی و از جمله خود آقای سیف الان متهم هستند و باید پاسخگوی عملکرد ضعیف و تحریک‌آمیز خود باشند. 

استیضاح وزیر علوم منتفی شد

علی اصغر یوسف‌نژاد روز یکشنبه از منتفی شدن استیضاح منصور غلامی وزیر علوم به دلیل از حد نصاب افتادن امضاها خبر داد و گفت: موضوع استیضاح در کمیسیون آموزش با حضور استیضاح‌کنندگان بررسی شد و تعداد زیادی از نمایندگان قانع شدند و اعلام انصراف کردند. عضو هیات رییسه مجلس ادامه داد: تعداد امضاهای باقی‌مانده کمتر از 10 امضا است بنابراین بر اساس آیین نامه داخلی مجلس موضوع استیضاح وزیر علوم منتفی و بایگانی شد.

جلسات هفتگی کاندیداهای سابق، به دعوت رئیسی در تهران

مهدی چمران نایب‌رئیس جمنا به ایرنا می‎گوید که ابراهیم رئیسی تصمیم گرفته‎است جلساتی در تهران درباره مسائل مملکتی داشته باشد و برای این جلسات افرادی را هم دعوت کرده است.

کنایه به توییت 5 سال پیش روحانی

علی علیزاده کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی ساکن لندن در کانال تلگرامی خود نوشت:«دلار به چندین برابر قیمت افزایش پیدا می‌کند .مشکل  کجاست؟ عدم مشورت، خودشیفتگی، عدم استفاده از ابزار علمی برای اداره  کشور و بی‌ثباتی‌ها"

جمله بالا توییت آقای حسن روحانی در روز چهارشنبه هشت خرداد هزار و سیصد و نود و دو است. یعنی چهارده روز قبل انتخابات.

هدف من از «یادآوری» این توییت حمله به شخص حسن روحانی نیست. هدف نشان دادن «سیاست قدسی» و پیشامدرن اصلاح طلبان است. سیاستی که ابزار اصلیش «شر مطلق» و فاسد دانستن جناح مقابل و «معصوم مطلق» دانستن خود است و «نقد از خود» و نگاه تاریخی در آن هیچ جایی ندارد...

 تصویب «رفع حصر» در شورای عالی امنیت ملی؟

حسین کروبی فرزند حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی با استناد به گفته‌های اخیر جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، مبنی بر تلاش برای در کنار هم قرار گرفتن شخصیت‌های برجسته‌ی نمادین و شکل‌گیری وحدت در کشور طی روزهای آتی از تصویب شدن رفع حصر در شورای عالی امنیت ملی خبر داد.

تکذیب شایعه‌پراکنی خانواده کروبی در مورد حصر

غلامرضا حیدری عضو فراکسیون امیددر خصوص این خبر که شورای عالی امنیت ملی رای به رفع حصر داده است گفت: شنیده‌های ما هم این موضوع را می‌گفت و البته ما از ابتدا هم امیدوار بودیم چرا که برای منافع ملی کشور ما به ویژه در این شرایط که فضای ناامیدی، تنش و درگیری وجود داد، یکی از ضروری‌ترین اقدامات رفع حصر است. حیدری اظهار داشت: پیرو انتشار خبری درمورد رفع صدور مصوبه اخبر شورایعالی امنیت ملی درمورد رفع حصر آقایان موسوی و کروبی و خانم زهرا رهنورد که بعد از ظهر دیروز به نقل از فرزند یکی از محصوران در چند پایگاه خبری منتشر شد، درحاشیه نشست علنی امروز مجلس موضوع را از طریق رییس مجلس پیگیری کردم که متاسفانه آقای لاریجانی صحت این خبر را تایید نکرد.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با اشاره به عضویت علی لاریجانی در شورایعالی امنیت ملی گفت: البته همگی با شنیدن این خبر بسیار خوشحال شده بودیم اما واقعیت این است که گویا این مسئله صحت ندارد و شورایعالی امنیت ملی چنین مصوبه‌ای نداشته است.

تابناک مطرح کرد: حصر تا عید قربان رفع می‌شود

تابناک هم نوشت: شنیده شده است در صورتی که کار طبق پیش‌بینی و برنامه‌ریزی صورت‌گرفته دنبال شود، به منظور نمایش وحدت ملی در کشور و رفع برخی دلخوری‌ها بین سیاسیون، تا عید قربان اقدامات لازم در خصوص رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی انجام خواهد شد و سیدمحمد خاتمی نیز در جلسه بزرگان نظام رسما حضور پیدا خواهد کرد.

مصوبه بازنشستگی و حضور افشانی در شهرداری تهران

تسنیم نوشت: با تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان حضور سید محد علی افشانی در شهرداری تهران به اما و اگر کشیده شده است و در صورت رفتن وی به احتمال بسیار زیاد محسن هاشمی رفسنجانی شهردار تهران خواهد شد.

شهردار بعدی تهران کیست/ قرعه به نام محسن هاشمی رفسنجانی

محمود صادقی، عضو مجمع نمایندگان استان تهران به خانه ملت گفت: هیچ استثنایی در اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان نیست.نمی توان به بهانه ها و دلایلی چون مشکلات پایتخت شهردار تهران را از این قانون مستثنی کرد...در این قانون برخی افراد مستثنی و تعدادی نیز مشمول آن شدند، طبق آمار کسب شده ۱۲۰۰ مدیر دولتی مشمول این قانون هستند. شهردار تهران نیز در دایره افرادی است که باید برکنار شوند، قرار می گیرد؛ البته باید شرایط هر فردی از جمله شهردار تهران را بررسی کرد.

 قانون بقای نیلی در اقتصاد!

روزنامه فرهیختگان نوشت: ... شاکله اصلی دولت لیبرال است و مطمئنا با آمدن همتی تیم اقتصادی دولت لیبرال‌تر از گذشته خواهد شد... اشتباه نکنیم؛ تصمیم‌گیران اصلی در حوزه اقتصاد مسعود نیلی و محمد نهاوندیان هستند. حالا یار غار آنها ولی‌ا... سیف به اجبار از کابینه خارج شده است و آنها از این به بعد در تلاش خواهند بود تا تئوری‌های اقتصادی خود را از راه‌های دیگری در دولت اجرایی کنند. چه کسی می‌تواند باور کند مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد، فرمانده اقتصاد ایران است؟ او که تاکنون حتی نتوانسته بعد از یک‌سال به ترکیب معاونان خود دست بزند، آیا می‌تواند فرمانده اقتصاد ایران باشد؟ او فقط یک مجری است، آن هم مجری سیاست‌های گردانندگان موسسه نیاوران. آنها طراحی می‌کنند و کرباسیان اجرا، دقیقا مانند سیف...اگرچه نیلی بارها اذعان کرده که در دولت هیچ‌کاره است، اما چه کسی این ادعا را باور می‌کند؟ بسته‌های خروج از رکود 1 و 2 را چه کسی نوشته است؟ چه کسی بر این نسخه که «تا برجام حل نشود نمی‌توان به اقتصاد دست زد» اصرار می‌کرد؟... مغز متفکر دولت‌های یازدهم و دوازدهم موسسه نیاوران است. فراموش نکنیم تا تغییرات اساسی در موسسه نیاوران رخ ندهد، تغییر خاصی در کلیت کار رخ نخواهد داد و اگر وزیری هم از کابینه خارج شد، کارساز نخواهد بود.

«سایه جنگ» عملیات روانی است/ جنگ در عرصه اقتصادی جریان دارد

روزنامه کیهان نوشت: در داخل ... گروهی وجود دارند که «سایه جنگ» را می‌بینند و بدتر از این عده‌ای هستند که چنان از توهم این سایه بر فراز آسمان کشور هراسان شده‌اند که از تشخیص اینکه چه کسی بر طبل جنگ کوبیده یا می‌کوبد عاجزند. گروهی دیگر اما کارشان به آنجا رسیده که حتی برخورد نظامی با تروریست‌های داعش را یادآوری کرده و نوشته‌اند چرا از دیپلماسی استفاده نکرده‌ایم و با داعش به مذاکره نپرداختیم؟!... ماجرا چیست؟! این «سایه» که آن را به جنگ نسبت داده‌اند سایه چیست؟ چرا در برخی اذهان و یا در صفحات روزنامه‌هایی خاص دیده شده و یا کسانی صدای طبل این «سایه» را در کانال‌ها و صفحه‌هات شبکه‌های مجازی شنیده‌اند؟ راستی چرا این «سایه» تنها بر عده‌ای خاص ظاهر می‌شود؟ وجه مشترک این افراد چیست؟...تاسف‌بار اما آنجاست که دیده می‌شود چهره‌های جریان سیاسی خاص از یک توئیت ترامپ چنان وحشت می‌کنند که دچار توهم شنیدن صدای طبل جنگ می‌شوند!... رسانه‌های مدعی اصلاحات در پمپاژ حس ترس و نگرانی در جامعه به خوبی انجام وظیفه می‌کنند! این رسانه‌ها حتی از سرزنش و حمله به رئیس‌جمهور نیز به دلایل اتخاذ مواضع ضدآمریکایی اخیر ابایی ندارند چه رسد به سرداران کشور!...

 اپوزيسيون بالغ براي نظام فرصت است

چندي پيش نامه سرگشاده 2300 فعال سياسي مقيم خارج كشور خطاب به پمپئو، وزير امور خارجه امريكا منتشر شد. آنان در اين نامه از امريكا مي‌خواستند تا به اقداماتش در راستاي بي‌ثبات‌سازي و فروپاشي اقتصاد ايران خاتمه دهد. پاي اين نامه امضاي برخي اصلاح‌طلبان ديروز و اپوزيسيون امروز به چشم مي‌خورد. امير محبيان، تحليلگر اصولگرا و استاد دانشگاه در تحليل رفتار نويسندگان اين نامه به «اعتماد» مي‌گويد كه «اين افراد صف خود را از اپوزيسيوني كه به عنوان مزدوران بيگانه عمل مي‌كنند، جدا كرده و كوشيده‌اند تا با وجود انتقاداتي كه به جمهوري اسلامي دارند؛ از موضع استقلال‌خواهي عمل كنند.» او همچنين بيان مي‌كند كه «به گمانم جمهوري اسلامي مي‌تواند كانال‌هاي ارتباطي با آنها را براي نزديك‌تر كردن آنها با واقعيت‌هاي اجتماعي، سياسي و اقتصادي ايران باز كند.»

 بنی صدر و رجوی، چگونه از کشور گریختند؟

روزنامه خراسان امروز نوشت:... با عزل «بنی صدر» از مقام ریاست جمهوری، منافقین به وی پیشنهاد کردند تا با کمک آن ها، از ایران خارج شود. «بنی صدر» پذیرفت که همراه با «رجوی» از کشور بگریزد. منافقین با استفاده از عوامل نفوذی خود در برخی ارگان ها و به خصوص بعضی پرسنل نیروی هوایی آن زمان، زمینه فرار را فراهم کردند. برای فرار، مسیر هوایی در نظر گرفته شده بود. سرهنگ «بهزاد معزی»، خلبان محمدرضاپهلوی، مأمور جابه جا کردن «بنی صدر» و «رجوی» با استفاده از یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ 707 و انتقال آن ها به فرانسه شد... خلبان «مدرسی» می افزاید: «ساعت ۱۹ و ۳۵ دقیقه سوژه ها[بنی صدر و رجوی] در حالی که لباس پرواز بر تن داشتند، وارد رمپ [محوطه بارگیری و سوار کردن مسافر در فرودگاه] پرواز می شوند. در همان حال از پست فرماندهی اعلام می‌کنند که پرواز یک ساعت جلو افتاده است و به جای ساعت 10:30 شب ، یک ساعت زودتر انجام خواهدشد. سوژه ها همراه محافظان خود، در محوطه اتاقک سوختگیری پنهان شدند. وقتی سایر خدمه از قبیل کروچیف[مهندس پرواز] و بوم اپراتور[مسئول سوختگیری]، برای بازدید قبل از پرواز سعی کردند محوطه را چک کنند، با در بسته مواجه شدند. سرهنگ معزی به مسئول مربوطه می گوید: چه کار می کنی و سعی می کند او را [از بازدید] منصرف کند. ولی مسئول، که انسان وظیفه شناسی بوده است، توجهی نمی کند و می‌کوشد با یک تبر در ورودی را بشکند و وارد شود. در همین لحظه، محافظان در را باز می کنند و با گذاشتن لوله اسلحه بر پیشانی او، از آن مأمور می خواهند بی سر و صدا وارد اتاقک شود. سپس دست و پای او را می‌بندند و در گوشه ای روی زمین می نشانند. در پی این وقایع، معزی موتور هواپیما را روشن می کند و آماده پرواز می شود.» به این ترتیب، «بنی صدر»، همراه با «رجوی» از ایران گریخت و به فرانسه رفت، اما این ارتباط ظاهراً دوستانه، زیاد طول نکشید.

برخی ها از درون جریان اصلاحات به دنبال جایگزینی عبدالله نوری به جای عارف هستند

حجت الاسلام محسن رهامی عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره صحبت های اخیر خاتمی مبنی برتحول در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان و گمانه زنی برخی چهره ها مبنی بر تغییر ریاست آن اظهار کرد: تا کنون تحولات در جریان اصلاحات به مرحله تغییر رئیس شورای عالی سیاست گذاری نرسیده است. عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه امروز باید از تخریب عارف جلوگیری شود، تصریح کرد: رئیس فراکسیون امید در جامعه اصلاح طلبان دارای جایگاه رفیع و از سرمایه جریان اصلاحات به شمار می اید،معتقدم منظور خاتمی از تغییرات عارف نیست و یا اینکه حداقل بنده چنین برداشتی از این اظهارات ندارم.

فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که گمانه زنی مبنی بر جایگزینی عبدالله نوری به جای عارف در جریان اصلاحات تا چه حد صحت دارد گفت: این صحبت ها و گمانه زنی ها را تکذیب نمی کنم ، نظر عده ای بر جایگزینی عبد الله نوری به جای عارف است ولی چنین چیزی در هیچ مرجعی تصویب نشده حتی اگر بنده در این زمینه اظهاراتی مطرح کنم یک نظر شخصی است.

 آیت‌الله جنتی در شورای نگهبان حق وتو ندارد

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان به خبرآنلاین گفت: آیت الله جنتی به عنوان یک فرد و یک عضو رای می‌دهند. چه در مصوباتی که از سوی مجلس می‌آید و چه در بررسی صلاحیت‌ها ممکن است نظری داشته باشند اما اعضا نظری مخالف نظر ایشان دهند که رای گیری می‌کنند و هر نظری که رای بیشتری داشت، انجام می‌شود... برای شورای نگهبان اصلاح طلب یا اصولگرا فرق نمی کند. ولی عمل به قانون راهکاری است که همه می توانند با خیال راحت بروند و ثبت نام کنند.

 ناگفته‌های رییس تیم تشریفات رییس جمهوری

بهمن حسین‌پور از نزدیک ترین افراد به حسن روحانی است؛ او امروز با بیش از ۳۰ سال سابقه فعالیت در وزارت امور خارجه، در یکی از ساختمان های خیابان پاستور و در «معاونت مراسم و تشریفات دفتر رئیس‌جمهوری» مشغول فعالیت است. حسن پور به ایسنا می گوید: ... من به عنوان فردی که تقریبا با همه روسای جمهور بوده‌ام می‌گویم که ایشان{رئیس جمهور} علاوه بر توجه به سلامتی خود، به زمان و رعایت نظم در انجام برنامه‌ها بسیار توجه دارند و به ندرت اتفاق افتاده است که ایشان سر وقت در محلی که باید حضور نیابند .به عنوان مثال در سفر به سوئیس اعلام شده بود که پرواز ما باید ساعت ۴ در فرودگاه زوریخ به زمین بنشیند و رئیس‌جمهور سوئیس به استقبال ما می‌آیند، دقیقا ساعت ۴ درب هواپیما در فرودگاه سوئیس که مدعی وقت شناسی هستند باز شد و من به همتای خودم گفتم که ما خیلی دقیق هستیم. فکر نکنید فقط سوئیسی‌ها دقیق هستند؛ که این وقت شناسی از سوی طرف سوئیسی مورد تقدیر و تشکر قرار گرفت. آقای روحانی در انجام برنامه‌های داخلی نیز اینگونه هستند و کمتر اتفاق افتاده که ایشان برای حضور در جلسه‌ای تاخیر داشته باشند. من همواره ۴۵ دقیقه پیش از آغاز برنامه‌های رئیس‌جمهوری در محل برنامه‌ها حاضر می‌شوم و همه موارد را بررسی می‌کنم و سپس با ایشان تماس می‌گیرم و زمان حضور در برنامه را به اطلاع آقای رئیس جمهور می‌رسانم. گاهی اوقات اتفاق می‌افتد که درخواست می‌کنم قدری دیرتر در محل برنامه حاضر شوند؛ آن هم بنا به دلایلی از جمله تأخیر حضور مهمانان و هیات‌های مختلف در مراسم است... هر انسانی دارای طبعی خاص است و طبع آقای روحانی نیز گرم است. در این زمینه وطیفه من به عنوان مسئول تشریفات این است که توجه کنم دمای هوا در محیط‌هایی که ایشان حضور دارند، پایین باشد؛ این خیلی عادی است. کما اینکه آقای پوتین دارای طبعی سرد است و دمای محیط محل برگزاری ملاقات‌های او می‌بایست بالا باشد و همیشه با ایشان در این رابطه دچار مشکل هستیم. ...آقای روحانی فردی منظم و با سلیقه است و در نهایت ایشان بر اساس سلیقه شخصی پوشش خود را انتخاب می‌کند...

شهرام جزایری دستگیر شد

مأموران گمرک بازرگان شب گذشته شهرام جزایری را از داخل یک دستگاه تریلر خروجی از کشور که حامل بار ترانزیتی بود دستگیر کردند. این تریلر ترکیه‌ای و حامل بار عدس بود و از مبدأ ترکمنستان عدس بارگیری کرده و قرار بود از کشورمان خارج شود، اما مأموران گمرک با رصد اطلاعات محموله و به کمک دستگاههای کنترلی ایکس ری کامیونی اقدام به اسکن محموله می کنند. پس از اسکن محموله مشخص می‌شود دو نفر در داخل بار تریلر مخفی شده‌اند که با مشکوک شدن به محموله حاوی قاچاق انسان، مأموران گمرک اقدام به بازرسی کامل محموله کرده و موفق می‌شوند دو نفر را در داخل بار عدس شناسایی و به جرم قاچاق انسان و خروج غیر قانونی از کشور بازداشت کنند. پس از بازداشت دو نفر یکی از افراد خود را به نام ف . ف و تبعه ایرانی معرفی و نفر بعدی خود را تبعه افغانستان و بنام حبیب الله احمدی معرفی می‌کند اما در بازجویی‌های بیشتر مدارکی برای شناسایی به مأموران گمرک ارائه نمی‌دهد.

شهرام جزایری در یک محموله قاچاق انسان دستگیر شد + جزییات

اولین تصویر از شناسایی و دستگیری شهرام جزایری توسط ماموران گمرک

بنابراین گزارش، با توجه به اینکه فرد دوم فاقد مدارک شناسایی بوده بررسی‌های بیشتر انجام و متهم جهت شناسایی بیشتر به نهادهای امنیتی تحویل داده می‌شود که نهایتاً این فرد توسط نهادهای امنیتی شناسایی و در بررسی‌های بعدی اعلام می‌شود که فرد بازداشتی شهرام جزایری است.

فیلم دستگیری شهرام جزایری در گمرک بازرگان

ادامه چالش اصلاح طلبان با دولت

جهانبخش خانجانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره صحبت‌های برخی چهره های اصلاح طلب مبنی بر اینکه حضور جهانگیری در دولت جنبه تشریفاتی دارد اظهار کرد: بنده چنین تحلیل‌هایی را قبول ندارم چرا که بیان چنین صحبت‌هایی توهین به دولت و شخص جهانگیری است، لذا معتقدم اگر وی در کابینه نقشی تشریفاتی داشت یک لحظه هم در دولت نمی‌ماند... عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی بیان کرد: اصلاح‌طلبان اگر قرار بود در شرایطی متعارف و عادی کاندیدایی را مشخص کنند ممکن بود هیچ گاه روحانی گزینه آنها نباشند اما شرایط باعث شد که جریان اصلاحات فردی را انتخاب کند که بیشترین همپوشانی را با افکار اصلاح‌طلبانه داشته باشد.

خانجانی در پاسخ به حواشی مبنی بر اینکه که حزب کارگزاران در درون دولت مهره‌چینی می‌کند گفت: حزب کارگزاران سازندگی غیر از اسحاق جهانگیری در مجموعه دولت فرد تاثیرگذار دیگری ندارد و به نظر می‌رسد که معاون اول رئیس جمهور فارغ از رویکردهای حزبی عمل می‌کند لذا طرح چنین مسائلی فاقد منطق عقلانی است.

علی صوفی وزیر دولت اصلاحات و عضو سابق شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نیز به فارس گفت: باید یک هماهنگی کامل بین همه دستگاه‌ها و نهادها به وجود آید. به عبارتی نیازمند مدیریت بحران هستیم... طبیعی است که عملکرد ضعیف دولت و نارضایتی‌ها،‌پایگاه اجتماعی و اعتبار دولت و به تبع آن اصلاح‌طلبان را تضعیف و با ریزش‌‌های زیادی روبه‌رو کرده است و اصلاح طلبان از این قضیه به شدت آسیب دیدند و می‌بینند... نارضایتی‌ها نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان از پایگاه قوی اجتماعی همچون گذشته برخوردار نخواهند بود و این پایگاه اجتماعی تنزل پیدا کرد بنابراین این سؤال جدی همواره مطرح می‌شود که آیا جریان طرفدار اصلاح می‌تواند در انتخابات 1400 نقش ایفا کند...عضو سابق شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در همین خصوص توضیح داد که زیاده‌خواهی برخی احزاب اصلاح‌طلب سبب شد که لیست حداکثری در خصوص پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران بسته نشود و نقدی که امروز شورای عالی اصلاح‌طلبان وجود دارد نیز در همین باب است.

 اگر امروز به داد مردم نرسیم مشخص نیست فردا چه می‌شود

حمیدرضا حاجی‌بابایی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضع اقتصادی و معیشتی مردم خطاب به رئیس‌جمهور گفت: دولت محترم به داد وضع مردم برسید آقای رئیس‌جمهور وضع مالی مردم خوب نیست، تیم اقتصادی موفق نبوده است. وی ادامه داد: چرا رئیس‌جمهور سکوت کرده است؟ اگر امروز به داد مردم نرسیم فردا مشخص نیست چه می‌شود.

حاجی بابایی: دولت به داد مردم برسد، وضع مالی مردم خوب نیست

  اصرار عجیب برخی بر بزرگ‌تر شدن دولت

آفتاب یزد نوشت: این روزها تفکیک وزارت «صنعت، معدن و تجارت» به وزارت صنعت و معدن و وزارت بازرگانی و همچنین جداسازی وزارت «تعاون،کار و رفاه اجتماعی» به دو وزارت کار و تعاون و وزارت رفاه اجتماعی از حل بحران‌های اقتصادی و نان شب ملت هم برای برخی بهارستان‌نشین‌ها و پاستورنشینان واجب تر شده است!... تلاش برای تفکیک دو وزارتخانه « صنعت، معدن و تجارت» و « تعاون، کار و رفاه اجتماعی» از سوی دولت و برخی از نماینده‌های مجلس کاملا با گفته های اخیر رئیس جمهور و شعار چابک سازی دولت منافات دارد... روز گذشته محمد دهقان عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس در رابطه با تفکیک وزارتخانه ها گفت: «چون رئیس جمهور به خاطر ملاحظه برخی از وزرای ناکارآمد قدرت برکناری آنها را ندارد، می‌خواهد با تاسیس وزارتخانه جدید وزرای قبلی را هم نگه دارد.»

لاریجانی: مجلس با تغییر ساختار وزارتخانه ها در شرایط فعلی مخالف است

راز حمایت صریح رهبری از روحانی

از جمله نکات خبرساز در دیدار اخیر هیئت دولت با رهبر انقلاب اسلامی، حمایت صریح حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مواضع مقتدرانه‌ی رئیس‌جمهور در سفر به اروپا بود. راز حمایت‌های صریحی که اخیراً از سوی رهبر انقلاب نسبت به مواضع رئیس‌جمهور اعلام می‌شود چیست؟ برای پاسخ به این سؤال، توجه به چند نکته ضروری است: حمایت همیشگی از دولت، ایستادگی دولت در مقابل سلطه‌گری استکبار با اتکاء بر تجربیات و شنیده شدن صدای واحد از مسئولین کشور در مسائل جهانی است.

چرا رهبر انقلاب از مواضع اخیر رئیس‌جمهور در حوزه‌ سیاست خارجی صریحاً حمایت کردند؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۶۰۰۱۸۲۱:۱۳:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۷
توئیت دلار روحانی در زمان احمدی نژاد خیلی باحاله . کاش میشد ازش چند صدتا بنر ساخت و همه جای شهر زد تا مردم بفهمن وقتی دولت از ملت فاصله میگیره دیگه فرقی بین راست و چپ و اصولگرا و اصلاح طلب نیست
ناشناس۴۶۰۴۷۷۰۷:۴۴:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۸
مهمتر از همه اینها عدم استیضاح وزیر علومه کدوم نماینده ها چه وعده هایی گرفتن که از استیضاح کنار رفتن ، مهمترین وزارت در کشور که به جوانان واینده کشور ارتباط داره و نباید دست هرکسی باشه و انتخاب شایسته ترین واصلح ترین فرد برای اون وزارت از نون شب هم واجب تره بررسی وضعیت دانشگاههای کشور گواه بی تدبیری است و باسخنان رهبر عزیز مطابقت ندارد ما اگه میخواهیم از نظر علمی پیشرفت چشسمگیرتری داشته باشیم روسای دانشگاه و تیم خوب برای هر دانشگاه نیازمندیم نه باندهای اینچنینی ....
ناشناس۴۶۰۰۲۱۲۱:۲۱:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۷
برجام این بلا را سر اقتصاد اورد...و ان را شرطی کرد..
رضا۴۶۰۴۶۶۰۷:۳۲:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۸
برجام اگه بد بود خروج آمريكا از برجام اينقدر بلا سرمون نمياورد . برجام فقط براي امريكا سودي نداشت و ترامپ اينو خوب فهميد.
ناشناس۴۶۰۵۰۷۰۸:۲۴:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۸
برجام خیلی برای امریکا سود داشت دقیقا سودی که الان می برد
ناشناس۴۶۶۴۶۴۰۹:۰۲:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۱۰
دوست عزیز، اتفاقا برجام برای همه طرفها منفعت داشت،به غیر از آمریکا. ترامپ کاسب، این را خوب فهمید و بلافاصله از اون خارج شد.
ناشناس۴۶۰۰۲۲۲۱:۲۲:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۷
تاج زاده و زیبا کلام و صادقی کلا ساکت اند!!! دلار شده ۱۲ هزار تومان ...
ناشناس۴۶۰۰۲۹۲۱:۲۴:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۷
فوری از اتاق فکر « تکرار» به رسانه های زنجیره ای دستور داده شده تا روی موضوعاتی مثل حصر مانور گسترده داده شود تا سکه ۴/۵ میلیونی و دلار. از تیتر اخبار کنار رود..
ناشناس۴۶۰۰۳۳۲۱:۲۸:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۷
اگر مشی و حرکت سردار قهرمان سلیمانی را مسئولین طی این 5 سال اخیر در همه عرصه‌ها در پیش می‌گرفتند، امروز وضع کشور به این نابسامانی‌ها و هرج و مرج‌های اقتصادی دچار نبود.
ناشناس۴۶۰۰۳۷۲۱:۲۹:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۷
رئیس مجلس گفته که تغییرات در دولت می‌بایست زودتر از این انجام می‌شد. مگر یکی از وظایف اصلی نمایندگان استیضاح و سوال از مسئولان دولت نیست؟ چرا به وظیفه خود عمل نکردند و حتی در برخی مواقع در جلوی پای استفاده از این اهرم‌های نظارتی سنگ‌اندازی هم می‌کنند؟
ناشناس۴۶۰۰۴۱۲۱:۳۰:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۷
تشکر می‌کنم از زحمات آقای سیف که به جای مهار نقدینگی به افزایش آن دامن زد تا نیاز دستگاه‌های اجرایی را تامین کند، نسبت به چالش موسسات غیرمجازی که اموال مردم را به غارت بردند تا مدت‌ها بی‌تفاوت بود، به عنوان کنترل بازار ارز و سکه، بازار ارز و سکه کشور را در اختیار عده اندکی سوداگر سپردند و... واقعا این همه تلاش در این مدت کم، از عهده هر کسی برنمی‌آمد!
علیرضا۴۶۰۰۶۶۲۱:۴۶:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۷
روحانی استعفا ندهد یا عزل نشود امید دلالان ارز و سکه قطع نمیشود هر روز همه چی بالاتر میرود
مهرداد۴۶۰۰۸۲۲۱:۵۲:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۷
به نظر میرسد که آقای خادمی نماینده محترم مجلس صحیح میفرمایند که "در ۴۰ سال گذشته حدود ۲۰۰ خانواده سرنوشت این کشور را به گروگان گرفتند و از این وزارتخانه به آن وزارتخانه می‌روند". این حدود 200 خانواده، اغلب مقررات و قوانین توام با تبعیضات ناروا و انحصار را وضع کرده اند. اوضاع نابسامان و بحرانی امروز کشور نتیجه اعمال این 200 خانواده بوده است. انقلاب برای آن بود كه به عدالت اجتماعي برسيم، محروميت‌زدايي كنيم، به جامعه‌اي برسيم كه فاصله فاحش طبقاتي در آن نباشد، جامعه‌اي كه انسان در آن تحقير نشود و به ايراني احترام گذاشته شود. اما متاسفانه همه آرمانهای مذکور توسط این حدود 200 خانواده که حدود 1000 نفر بوده به تباهی کشیده شده است.
ناشناس۴۶۰۱۰۰۲۲:۰۴:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۷
هر انسانی دارای طبعی خاص است و طبع آقای روحانی نیز گرم است. در این زمینه وظیفه من به عنوان مسئول تشریفات این است که توجه کنم دمای هوا در محیط‌هایی که ایشان حضور دارند، پایین باشد!
مهرداد۴۶۰۱۱۰۲۲:۱۰:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۷
با نظر آقای دکتر راغفر موافقم که مقدار مطلق افزایش قیمت‌ها، افزایش بی‌سابقه داشته و دارد که مانند یک کودتای اقتصادی است.
ناشناس۴۶۰۱۵۲۲۲:۴۱:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۷
ای وای بر ملتی که از یادها رفته باشد در صحنه مانده باشد فریب خورده باشد
ناشناس۴۶۰۱۵۹۲۲:۴۸:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۷
کاش روحانی در عمل به وعده هم این وقت شناسی را داشتند
مرتضی@۴۶۰۲۳۸۲۳:۳۹:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۷
کنایه علی علیزاده درسته
ناشناس۴۶۱۶۶۸۱۵:۲۲:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۸
بمیرم واسه علی‌ علیزاده. چقدر خودشو به زحمت انداخته رفته داره تو کشور امپریالیستی پیر استعمارگر زندگی‌ میکنه. چه فداکاری از این بیشتر!!!!
هادی ط۴۶۰۴۶۴۰۷:۳۰:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۸
ضمن تایید نظر جناب علیزاده. عملکرد مجلس رو بطور عجیب و غریب همسو با دولت می بینم و این وضعیت باعث چشم پوشی مجلسیان از رفتارهای ناثواب دولت شده و الان می گویند که باید دولت زودتر از اینا ترمیم می شد. مجلس به خودش می گوید باید بشود. پس چه کسی باید انجام می داد؟ کسی غیر از مجلسیان؟؟؟!!!
ارژنگی۴۶۰۵۰۰۰۸:۱۷:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۸
روحانی و دولتش دقیقا از همان جایی که به احمدی نژاد حمله میکردند و اورا نا کار آمد نشان میدادند دقیقا با چندین برابر شدت نا کارآمدی و بی کفایتیشان بروز و ظهور می یابد . بهترین ناظر و قاضی خداوند است و ایندفعه چوب خدا شدیدا صدا داشت .
ناشناس۴۶۰۸۶۵۱۰:۵۲:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۸
دولت با اضافه کردن وزارتخانه حتما می خواهد تعدادی افراد خاص را وزیراعلام کند والا به فکر مردم که نیست . دولت اگر برنامه ریزی درستی داشت و به فکر مردم بود، باید در درجه اول بنیاد شهید را تبدیل به وزارتخانه کند تا ایثارگران از دست مسئوالان بی تخصص نجات پیدا کنند .
ناشناس۴۶۰۹۶۰۱۱:۲۰:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۸
دردسر ملاقات پوتین و روحانی .......... واقعا که عجب تیترسرکاری زدید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

    آخرین عناوین