ویتامین‌های مورد نیاز برای داشتن پوستی جوان

گروه سلامت الف،   3970431098

زیبایی و شادابی پوست یکی از دغدغه های بسیاری از انسان هاست. عوامل زیادی روی سلامت و شادابی پوست اثر می گذارند که کمبود برخی ویتامین ها و مواد غذایی یکی از آنهاست. با مصرف این پنج ویتامین درخشندگی و شفافیت را به پوست خود هدیه دهید.

ویتامین‌های مورد نیاز برای داشتن پوستی جوان

پارسینه نوشت: بسیاری از افراد از خشکی و چین چروک پوست رنج می برند. مشکلات پوستی بیانگر کمبود برخی ویتامین ها و مواد غذایی در بدن هستند. می توان این ویتامین ها را از طریق مکمل های مختلف در یافت کرد، اما بدن انسان مقداری خاصی از آن را دریافت و جذب می کند. به گفته محققین بهترین راه دریافت و جذب این ویتامین ها، داشتن یک رژیم غذایی متعادل است. تحقیقات نشان می‌دهد که مواد غذایی خاص برای پیشگیری و معکوس کردن روند بسیاری از نشانه های پیری پوست ضروری است. در این بخش شمارا با پنج ویتامین مفید برای پوست و منابع غذایی حاوی آنها اشنا می کنیم تا با مصرف آن ها، احساس خوبی از داشتن پوستی سالم و شاداب داشته باشید.

ویتامین های لازم برای پوست

ویتامین آ (A)

ویتامین آ حاوی مقادیر زیادی بتاکاروتن است. این ویتامین یکی از ویتامین های لازم برای پوست است که از چین و چروک های پوستی جلوگیری می کند. همچنین به کاهش کک و مک ها و صاف نمودن زبری پوست کمک می کند. ویتامین آ در بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی، داروها و کرم های شب موجود است. ویتامین آ، ویتامینی محلول در چربی است . به این معنا که برای جذب بهتر لازم است با منابع چربی مصرف شود. غذاهای نارنجی و زرد رنگ مانند هویج، گرمک، فلفل دلمه ای های رنگی، کدو حلوایی، سبزیجات برگ سبز تیره، ماهی و میوه های گرمسیری منابع غنی از ویتامین آ هستند.

5 ویتامین برای داشتن پوستی جوان و درخشان

ویتامین بی (B)

ویتامین بی قرمزی پوست را کاهش داده و پوست را همیشه سالم و سلامت نگه می دارد. ویتامین بی محافظ لایه خارجی پوست بوده و به حفظ رطوبت پوست کمک می کند. با مصرف این ویتامین، پوست توانایی مبارزه با رادیکال های آزاد که باعث چین و چروک و افتادگی می شوند، را دارد. ویتامین بی نیز در بساری از کرم های آرایشی و بهداشتی، لوسیون ها و سرم ها یافت می شود. همچنین برای گرفتن نتیجه بهتر می توان از مکملی به نام نیاسین آمید در صبح و عصر استفاده نمود. غذاهای سرشار از ویتامین بی شامل ماهی قزل آلا، پسته، بلغور جو دوسر، تخم مرغ و موز هستند.

ویتامین سی (C)

ویتامین سی یک ضد سرطان جامع و کلی است. ویتامین سی در ترمیم آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد مؤثر بوده و با بهبود کلاژن سازی از چین و چروک پوست جلوگیری می کند. مواد غذایی حاوی ویتامین سی عبارتند از: پرتقال، کیوی، فلفل دلمه ای، سیر و بروکلی. ویتامین سی علاوه بر اینکه ویتامینی فوق العاده برای پوست است، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می شود.

5 ویتامین برای داشتن پوستی جوان و درخشان

ویتامین ئی (E)

ویتامین ئی یکی از ویتامین های لازم برای پوست است که به حفظ رطوبت پوست کمک می کند. این ویتامین به عنوان ویتامینی مبارز با خشکی پوست و محافظ پوست در برابر اشعه مضر فرابنفش (UV) عمل می کند. به علاوه این ویتامین آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد را از بین می برد. ویتامین ئی در بسیاری از کرم ها، روغن ها و مواد غذایی یافت می شود. منابع غنی از ویتامین ئی شامل روغن زیتون، روغن نارگیل، بادام، آووکادو و اسفناج هستند.

5 ویتامین برای داشتن پوستی جوان و درخشان

ویتامین کا (K)

برای داشتن چشم های جوان تر و روشن تر از ویتامین کا استفاده کنید. ویتامین کا به دلیل کاهش حلقه های تیره و لکه های تیره پوستی برای کسانی که به دنبال پوستی جوان و شفاف هستند مناسب است. ویتامین کا می تواند بهترین راه حل برای بهبود پوست هایی با جوش های تیره و کبودی باشد. همچنین این ویتامین که به عنوان ویتامین انعقاد خون نیز شناخته می شود برای کاهش مویرگ های ظاهر شده در نواحی حساس مانند زیر چشم ها مؤثر است. این ویتامین علاوه بر اینکه در بسیاری از کرم های پوستی یافت می شود، در منابع طبیعی نیز موجود است. سبزیجات برگ سبز تیره، بروکلی، آووکادو، انگور سبز مواد غذایی غنی از ویتامین کا هستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین