سرنوشت سوال چهارم سه‌شنبه آینده مشخص خواهد شد؛ طرح سوال از رئیس جمهور باز هم در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفت/ طرح سوال هم پنجم کلید خواهد خورد؟

گروه سیاسی الف،   3970428145 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

چهارمین طرح سوال از رئیس جمهور روز سه شنبه آینده در حالی در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد که سه سوال قبلی با پس گرفتن امضای نمایندگان در مجلس در مجلس منتفی شد، البته از راهروهای مجلس طرح سوال پنجم هم به گوش می‌رسد.

طرح سوال از رئیس جمهور باز هم در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفت/ طرح سوال هم پنجم کلید خواهد خورد؟

به گزارش خبرنگار الف، در دستور کار بعدازظهر روز سه شنبه هفته آینده کمیسیون اقتصادی مجلس آمده که سوال تعدادی از نمایندگان از رئیس جمهور به استناد ماده 212 آئین نامه داخلی مجلس بررسی می شود.

طبق این ماده در صورتی‌ که حداقل یک‌ چهارم کل نمایندگان بخواهند درباره یک یا چند وظیفه رئیس جمهور سؤال کنند، باید سؤال یا سؤالات خود را به طور صریح و روشن و مختصر همگی امضا و به رئیس ‌مجلس تسلیم نمایند.

این سوال، چهارمین سوال از رئیس جمهور است که با 96 امضاء در واقع، بیش از یک چهارم نمایندگان امضاء دارد.سوال مذکور در اولین روز کاری مجلس در سال جاری در روز یکشنبه 19 فروردین در مجلس کلید خورد.

موفق نبودن دولت در کنترل قاچاق، علت استمرار تحریم‌های بانکی با گذشت بیش از ۲ سال از آغاز اجرای برجام و با وجود ایفای همه تعهدات ایران، بی توجهی دولت تدبیر و امید نسبت به آمار بیکاری مفرط، علت رکود اقتصادی شدید چندین ساله در دولت با وجود وعده‌ها و اعلام‌های مکرر عبور از رکود و علت افزایش شتابان نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی از محورهای این سوال است. این سوال از سوی هیئت رئیسه مجلس به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.

از فروردین امسال تا کنون که بیش از 100 روز هم گذشته، نمایندگان رئیس جمهور برای پاسخ به نمایندگان در مجلس حاضر نشدند، اما ظاهرا کمیسیون اقتصادی با دستور کار قرار دادن این سوال، می خواهد درباره آن تصمیم گیری کند؛ البته شاید روز سه شنبه آینده نمایندگان رئیس جمهور در کمیسیون حاضر شوند و به سوالات نمایندگان پاسخ دهند.

بعد از این جلسه چنانچه تعداد امضاهای نمایندگان در خواست کننده سوال کمتر از 74 تا نباشد، سوال در دستور کار مجلس قرار می گیرد و رئیس جمهور باید برای پاسخ به سوالات در صحن مجلس حاضر شود. 

براساس این گزارش، تا کنون رویه دولت و رئیس جمهور بجای پاسخگویی به نمایندگان تلاش برای پس گرفتن امضاها و منتفی کردن سوال بود و رئیس جمهور دولتی ها را بسیج می کرد تا در رایزنی با نمایندگان و دادن وعده ها، امضاهای خود را پس بگیرند. از طرف دیگر هیئت رئیسه مجلس هم همگام با دولت مانع طرح سوال از رئیس جمهور در صحن مجلس شده است. برای طرح سوال از رئیس جمهور به امضای حداقل 74 امضاء نیاز است.

اولین طرح سوال از رئیس جمهور در خرداد سال گذشته در مجلس کلید خورد. محور این طرح در خصوص موسسات مالی- اعنباری بود که 130 امضاء داشت. این طرح پس از تحویل به هیئت رئیسه مجلس، حدود هشت ماه در هیئت رئیسه معطل ماند اما در نهایت در بهمن ماه برای برگزاری نشست میان نمایندگان سوال کننده و نمایندگان رئیس جمهور، به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد. کمیسیون مذکور روز دوشنبه 30 بهمن نشست مشترک با حضور نمایندگان متقاضی سوال و نمایندگان دولت شامل نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور، مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و سیف رئیس کل بانک مرکزی برگزار کرد.

بعد از این جلسه سوال از رئیس جمهور بیش از حد نصاب امضاء داشت. طبق آئین نامه داخلی مجلس، چنانچه یک هفته بعد از این نشست، حداقل یک چهار نمایندگان بر طرح سوال از رئیس جمهور و حضور وی در صحن مجلس اصرار داشته باشد، سوال باید در دستور کار مجلس قرار می گرفت اما هیئت رئیسه مجلس بجای یک هفته، 13 روز بعد اعلام کرد که سوال از رئیس جمهور دارای حد نصاب امضاء نیست و از دستور کار مجلس خارج شده است.

این سوال بعد از یک هفته دارای 89 امضاء بود اما با ترفند هیئت رئیسه مجلس و معطل کردن زمان اعلام نظر، تعداد امضاها به 58 عدد رسید که بدین ترتیب سوال منتفی شد. سوال دوم از رئیس جمهور نیز در اسفند سال گذشته در مجلس کلید خورد که دارای 104 امضاء بود و از سوی هیئت رئیسه مجلس به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شد. علت افزایش قیمت ارز، گسترش بیکاری و ایجاد نشدن شغل برای جوانان، دلایل استمرار تحریمهای بانکی علی رغم اجرایی شدن همه تعهدات برجام از سوی ایران، حجم زیاد کالای قاچاق به کشور و رکود اقتصادی چندین ساله از جمله محورهای طرح دوم سوال از رئیس جمهور بود. کمیسیون مذکور هم روز دوشنبه 14 اسفند نشستی میان طراحان سوال و نمایندگان دولت برگزار کرد.

اما این بار نمایندگان دولت شامل عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، سیف رئیس کل بانک مرکزی و نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور در کمیسیون اقتصادی مجلس حاضر شدند و به سوالات نمایندگان پاسخ دادند.

مهلت یک هفته ای برای حد نصاب داشتن و یا نداشتن امضاهای این طرح سوال، عصر روز یکشنبه 20 اسفند به پایان رسید که در این زمان سوال مذکور بیشتر از حد نصاب امضاء داشت و رئیس مجلس باید سوال را در دستور کار مجلس قرار می داد اما دولتی ها روز دوشنبه 21 اسفند و یک روز پس از پایان مهلت یک هفته ای لیست اسامی 46 نماینده ای که امضاهای خود را پس گرفتند، به هیئت رئیسه مجلس دادند و این سوال هم منتفی شد.

سومین طرح سوال نیز در اواخر اسفند با 102 امضاء و با همان محوریت موسسات مالی-اعتباری در مجلس کلید خورد که باز این طرح هم منتفی شد.

*پنجمین سوال از رئیس جمهور هم در راه است

براساس این گزارش،  پنجمین سوال از رئیس جمهور هم در مجلس کلید خورده است و محور این سوال درباره علل شفاف‌سازی نکردن حقوق و دستمزد مدیران، وزرا و معاونین دولت و راه اندازی نشدن سامانه ثبت حقوق و دستمزد در این زمینه است. طبق قانون برنامه ششم توسعه که مجلس آن را مصوب کرده، مقرر شده که دولت از ابتدای اجرای این قانون، یعنی از ابتدای سال گذشته، نسبت به راه‌اندازی سامانه‌ای جهت ثبت و شفاف‌سازی حقوق و دستمزد مدیران، وزرا و معاونان وزرا اقدام کند، اما تاکنون این کار صورت نگرفته است. نمایندگان در قالب سوال خواستار پاسخگویی رئیس‌جمهور در این زمینه هستند؛ البته باید منتظر ماند تا آیا سوال پنجم از روحانی کلید خواهد خورد یا نه.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۴۱۷۵۲۰۹:۱۷:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۲۹
چرا سوال؟ باید رییس جمهور استیضاح شود.
ناشناس۴۴۱۹۱۳۱۱:۴۹:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۲۹
الان مشکل تحریم و دلار با عوض شدن رییس جمهور حل میشه ؟
ناشناس۴۴۲۴۶۱۱۸:۲۷:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۲۹
ایا رانت و تخلف در 20 میلیارد دلار ارز دولتی هم تقصیر امریکاست؟ ایا تخلف در واردات خودرو هم تقصیر امریکاست ؟ ایا اختلاس در صندوق فرهنگیان هم تقصیر امریکاست؟ ایا واردات بی رویه اجناس چینی و ورشکستگی کارخانه ها هم تقصیر امریکاست ؟ ایا وصول نکردن بدهی های کلان بانکی هم تقصیر امریکاست؟ ایا برخورد نکردن با مفسدین اقتصادی و دانه درشت ها و ... تقصیر امریکاست؟ ایا چاپ هزار میلیارد تومان پول بدون پشتوانه و افزایش نقدینگی طی 5 سال هم تقصیر امریکاست؟ ایا پایین اوردن سود بانکی و هدایت نقدینگی سمت ملک و دلار و سکه هم هم تقصیر امریکاست؟ ایا استفاده نکردن از نقدینگی موجود در کشور برای تولید داخلی و اشتغال هم تقصیر امریکاست؟ ایا نگرفتن مالیات از واحد های مسکونی خالی هم تقصیر امریکاست؟ ایا عدم شفافیت در حقوق های نجومی و میزان حقوق مدیران هم تقصیر امریکاست؟ ایا اگر با امریکا دوست شویم مشکلات بالا حل می شود یا مشکلاتی که ذکر کردم به خاطر کم کاری و بی خیالی مسئولین است؟ نمی شود که کم کاری و بی کفایتی بعضی از مسئولین را به خارج از کشور ارتباط داد
ناشناس۴۴۲۶۶۶۲۰:۴۴:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۲۹
اما تقصیر خودی ها است، چرا که غیر خودی ها که شامل بیشتر مردم است دستشان به جایی بند نیست
ناشناس۴۴۲۶۸۷۲۰:۵۹:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۲۹
بکارگیری وزرای کارنابلد و میلیاردر و پورشه سوار را هم اضافه نمایید. آیا وزیر و رییس بانک مرکزی که افتضاح ارزی اخیر را ببار آورده اند، شایسته حضور در هیئت دولت را دارند؟
mostafa.kamali95@yahoo.com۴۴۱۹۴۴۱۲:۱۶:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۲۹
طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی و چند بانک دیگر هم باید عملیاتی شود چرا تا به حال نمایندگان چندین بار طرح تحقیق و تفحص را کلید بزنند ولی عده ای نگذارند اینکار عملیاتی شود
ناشناس۴۴۲۰۴۶۱۳:۱۶:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۲۹
تیم اقتصادی دولت شامل نوبخت سیف نهاوندیان و نیلی باید اتوبوسی برکنار و در زمان مناسب توسط مدعی العموم محاکمه گردند
ناشناس۴۴۲۴۷۴۱۸:۳۸:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۲۹
موقعی که وزیر اطلاعات می اید و می گوید نباید با مفسدین اقتصادی برخورد کرد !!! در واقع باید فهمید چرا مفسدین دانه درشت ازادانه در حال فعالیت و ضربه زدن به اقتصاد کشور هستند
ناشناس۴۴۱۷۶۰۰۹:۲۴:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۲۹
رئیس‌جمهور و اعضای دولت از هر گونه اتهام‌زنی به دولت احمدی نژاد درست یا نادرست ابائی ندارند. اما واقعیت‌های کنونی دولت را تاب نمی‌آورند و فریادشان بلند است که دروغ است در حالی که اقدامات خودشان در این 5 سال به مراتب بدتر بوده است. تنها طرح سوال دردی را دوا نمی کند.
ناشناس۴۴۲۰۰۲۱۲:۵۰:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۲۹
چرا ریاست مجلس با کار شکنی هایش نگذاشت طرح سوال از ریس جمهور انجام شود
ناشناس۴۴۲۰۸۲۱۳:۳۹:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۲۹
دولت تمام تلاشش را کرد تا اقتصاد کشور سامان یابد. مخالفان داخلی و خارجی برجام مانع کار دولت شده اند
ناشناس۴۴۳۰۱۷۰۵:۰۵:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۳۰
تلاش؟؟!! هههه خخخ
ناشناس۴۴۱۷۶۱۰۹:۲۵:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۲۹
صد تا سوال هم بپرسید فایده نداره.تا1400با روحانی خوش بگذره.
ناشناس۴۴۲۰۹۰۱۳:۴۲:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۲۹
با یکی 30 سال خوش گذشته با اینم تا 1400 خوش میگذره
ناشناس۴۴۱۷۶۴۰۹:۲۹:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۲۹
آقای روحانی برای تورم سرسام‌آور چه کردید؟ برای جوانان دم بخت چه کردید؟ برای تعطیل نشدن کارگاه‌های کوچک و بزرگ که چند خانواده از کنار آن امرار معاش می‌کردند چه کردید؟ برای بیکاری جوانان چه کردید؟ برای منزلت پاسپورت ایرانی چه کردید؟ برای ارزش پول ملی چه کردید؟ برای نابودی رانت و ویژه خوری چه کردید؟ و هزاران سؤال دیگر که هیچ وقت دولت پاسخی برای آن نداشته است و هنوز از عبارت باید چنین و چنان شود، استفاده می‌کند. طرح سوال از دولت کافی نیست. باید اقدام اساسی انجام گیرد.
ناشناس۴۴۲۰۸۹۱۳:۴۱:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۲۹
روحانی داشت کارش را میکرد منتها شما خیلی ذوق مرگ شده بودید که اوباما رفت و ترامپ آمد تا برجام را پاره کند
ناشناس۴۴۲۱۸۵۱۴:۵۲:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۲۹
سامانه اشتغال که موقع انتخابات برای بیکاران قول دادید چه شد
رضا۴۴۱۷۶۶۰۹:۲۹:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۲۹
یعنی می شود به نمایندگان کنونی مجلس امید داشت که احساس مسئولیت کنند و با جدیت سوالاتشان را از رییس جمهور پیگیری نمایند
ناشناس۴۴۱۷۸۱۰۹:۵۳:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۲۹
خواهشمندم دیدگاه های مخاطبین با افکار مختلف را هم منتشر فرمایید عنایت داشته باشید رئیس جمهور اثری روی تحولات اقتصادی نداره تنها راه فقط صلح با دنیا است و من جز این هم هیچ راه حلی نمیبینم چون بالاخره ما در اخر کار میریم صلح می کنیم توصیه می کنم همین الان این کار رو بکنیم که هزینه به مردم تحمیل نشود اگر صبر کنیم هم هزینه را باید پرداخت کنیم و هم در نهایت تنها گزینه صلح با دنیا است بهتره قبل اینکه بیش از این هزینه درست بشه بریم سراغش الان دلار نزدیک 8 هزار تومنه و وضعیت جالبی نیست همه قیمتها دو برابر میشه و تازه تحریمها چند روز دیگه شروع میشه ممکنه خدای نکرده دلار به 10 هزار هم برسد
ناشناس۴۴۱۸۵۴۱۱:۱۰:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۲۹
نماینده ها و طرح سوال! این جمله هم دیگه داره کلیشه ای میشه
ناشناس۴۴۱۸۹۳۱۱:۳۸:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۲۹
باز هم واعظی و نوبخت با هدیه هایشان لابی می کنند و سوالی در کار نخواهد بود.
ناشناس۴۴۱۸۹۵۱۱:۳۹:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۲۹
پیشنهاد بدهید که روحانی چکار باید بکنه
ناشناس۴۴۲۵۸۰۱۹:۴۳:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۲۹
الکترونیکی کردن تمام تراکنش های مالی و اقتصادی. وضع مالیات بر درآمد. مبارزه با سوداگری. تجمیع تمام بانک های اطلاعاتی.
ناشناس۴۴۳۰۱۸۰۵:۰۶:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۳۰
استعفا دهد تمام
ناشناس۴۴۳۰۸۹۰۸:۰۴:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۳۰
همه دراند پیشنهاد میدهند، منتها روحانی فکرش جای دیگری است ، مردم میگویند وزرا را عوض کن ، اما ایشان خاموش هستند
ناشناس۴۴۱۹۵۹۱۲:۲۷:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۲۹
اقای روحانی با واردات بی رویه اجناس چینی کمر تولید داخلی را شکست از واردات ماهی تیلاپیلا و دسته بیل و سنگ قبر و تسبیح و رب گوجه و ادامس و بیسکوییت و کود انسانی و خاک چوب و .... بگیر تا واردات لوستر و سورنگ و .... . در صورتی که تمام این اجناس را می توان براحتی در کشور تولید کرد . تمام دلارهای کشور را برای واردات اجناس چینی به هدر دادید و .........
مجتبی۴۴۲۰۹۵۱۳:۴۵:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۲۹
بهترین کار در شرایط فعلی این است که اقای روحانی استعفا دهند و اداره کشور توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شود . اگر دوباره انتخابات و رای گیری انجام شود هم فایده ای ندارد چون هر حزبی اگر سر کار بیاید فقط فکر هم حزبی های خود هستند و دوباره رانت بازی و فساد وتقسیم قدرت بین نورچشمی ها و.... . بهترین کار در شرایط فعلی این است که مجمع تشخیص مصلحت نظام یک تیم کارامد و با کفایت از مدیران دلسوز را انتخاب کنند و این تیم زیر نظر تشخیص مصلحت کشور را اداره کنند .هر هفته هم این تیم گزارش عملکرد و کارکرد خود را به مجمع تشخیص مصلحت ارارئه دهد . مجلس و دولت هر دو ناکارامد هستند مجلسی ها که فقط فکر بازی های حزبی خود هستند و چشمشان را بر روی خطاهای دولت می بندند و دولت هم که نیاز به تعریف نداره . این صحبت های من از سردلسوزی است خودتان بهتر از هرکسی می دانید باید کشور در شرایط فعلی فراجناحی اداره شود این احزاب کشور را به این وضع رساندند و هر حزبی هم فکر منافع خودش است . امیدوارم نظرم را چاپ کنید
ناشناس۴۴۲۱۳۱۱۴:۱۵:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۲۹
واقعیت این است که رفتار نمایندگان در سه سال اخیر سبب تنزل جایگاه مجلس در نظر مردم شده است. به عنوان یکی از رای دهندگان لیست ۳۰ نفره از رفتار خودم پشیمانم و تجربه اشتباه خود را هرگز تکرار نخواهم کرد.
محسن۴۴۲۱۴۹۱۴:۲۶:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۲۹
مارا به لیست امید امیدی نیست.باز هم حق و حساب یک عده میرسه امضاشون پس میگیرن
به تاراج‌رفته۴۴۳۸۳۸۱۵:۲۴:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۳۰
از قبل ۲۲بهمن سال۹۶اعلام کردن افرایش حقوق کارمندان دولت بین ۱۳..۲۰درصد پلکانی خواهد بود و کمترین دریافتی ها مشمول بیشترین افزایش خواهند شد در حالیکه برعکس این ماجرا اتفاق افتاد و کم ترین درامد ها کم ترین افزایش و داشتن خواهشا از این هم سئوال کنید که علی رغم استفصاریه ی مجلس چرا قانون اجرا نشد و مردم رو به تمسخر گرفتند؟؟
ناشناس۴۴۴۰۸۲۱۷:۲۵:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۳۰
مردم چشم اميدشان به نمايندگان محترم مجلس و قوه قضاييه مي باشد اعتماد عمومي را احيا نماييد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  17. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  18. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  19. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  20. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  23. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  24. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  25. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

آخرین عناوین