در میزگرد «بررسی مبارزه با فساد در کشور» توکلی: اگر مبارزه با فساد را سیاسی کنیم سیستم فلج می‌شود/ به جای اینکه یکدیگر را متهم کنیم بهتر است برای مبارزه با فساد همکاری کنیم/ حقوق‌ برخی مدیران غیرقانونی پرداخت می‌شود

گروه اقتصادی الف،   3970419135 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه حقوق برخی مدیران معقول نیست، گفت: در شرایطی که مردم گرفتار هستند، برخی از حقوق‌ها غیرقانونی پرداخت می‌شود.

توکلی: اگر مبارزه با فساد را سیاسی کنیم سیستم فلج می‌شود/ به جای اینکه یکدیگر را متهم کنیم بهتر است برای مبارزه با فساد همکاری کنیم/ حقوق‌ برخی مدیران غیرقانونی پرداخت می‌شود

به گزارش الف، احمد توکلی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و محمود صادقی نماینده فعلی مردم تهران در مجلس پیش از ظهر امروز در میزگردی با موضوع «بررسی فساد در کشور» که در خبرگزاری ایرنا برگزار شد، به ارائه توضیحاتی درباره فساد سازمان‌یافته و موضوعاتی از این قبیل پرداختند.

احمد توکلی در ابتدای سخنان خود در این میزگرد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فساد سازمان‌یافته در کشور وجود دارد یا نه؟ توضیح داد: فساد سازمان‌یافته تعریف‌های متفاوتی دارد، یک تعریف این است که تمام سیستم کشور مشکل‌ شده باشد، در تعریف دیگری درباره فساد سازمان‌یافته گفته می‌شود اگر بین 15 درصد تا 35 درصد از مراجعین به واحدهای حکومتی با رشوه کارهایشان را پیش ببرند، این فساد، سیستماتیک است، از نظر برخی از کشورها این رقم درصد بسیار بالایی است.

وی افزود: وقتی نخبگان و دولت در سیطره فاسدان قرار می‌گیرند این حالت فساد سیستمی نام دارد، یک تعریف دیگر هم بنده خودم دارم و آن این است که وقتی دستگاه‌های مسئول مبارزه با فساد ناظر یا تهیه‌کننده به درجاتی از فساد آلوده شوند، دیگر سیستم از خودش دفاع نمی‌کند، همین گرفتاری کم هم باشد، این سیستم به اندازه کافی به درستی از خودش دفاع نمی‌کند و بنده به این حد از فساد، فساد سیستماتیک می‌گویم به همین دلیل می‌گویم اگر با این فساد مبارزه نشود روز به روز آلوده‌تر می‌شویم.

توکلی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: فساد سازمان‌یافته، شبکه‌ای است که هوای یکدیگر را دارند و اگر از مجلس بپرسید چرا میزان حقوق و مزایای مدیران را طبق قانون برنامه ششم در سامانه بارگذاری نمی‌کنند، می‌گویند دولت هم این کار را انجام نمی‌دهد و اگر از دولت هم بپرسید چرا بارگذاری نمی‌کنند، می‌گویند قوه قضاییه هم این کار را انجام نمی‌دهد.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: حقوق‌ها معقول نیست، در شرایطی که مردم گرفتار مشکلات اقتصادی هستند، دیگر مسئولان نمی‌توانند حقوق و مزایای مدیران را بارگذاری کنند، برخی از حقوق مدیران نیز غیرقانونی پرداخت می‌شود به همین دلیل سخت‌شان است میزان حقوق را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه به لطف خدا فعلاً در سطوح بالای مدیریتی کشور گرفتار فساد نشدیم، گفت: ممکن است افراد پاکی در مجلس کم و زیاد شوند اما متاسفانه امروز اهمیت فراجناحی نیز در مجلس کم شده است به عنوان مثال نماینده‌ای فردی را می‌خواهد پیش وزیری ببرد و حق‌القدم می‌گیرد یا برخی از نمایندگان نفوذ را پیش‌فروش می‌کنند به عنوان مثال فردی از آنها در انتخابات حمایت می‌کند و سپس آن نماینده در مجلس، دِین خود را به آنان ادا می‌کند.

نماینده سابق مجلس در ادامه سخنانش با انتقاد از عملکرد ارسلان فتحی‌پور رئیس کمیسیون اقتصادی در مجالس هشتم و نهم گفت: رئیس نابکار کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم و نهم بی‌صلاحیت ولی خوشرو و کار همه راه بیانداز بود اما گزارش‌های کمیسیون را تقدیم صحن مجلس نمی‌کرد یا ارائه گزارش‌ها را به تاخیر می‌انداخت یا کلاً گزارش نمی‌داد و برای ما مشکل ایجاد می‌کرد که خوشبختانه در انتخابات مجلس دهم رد صلاحیت شد.

توکلی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوالی درباره مواجهه جناحی با فساد و تسویه حساب جناحی در زمینه فساد، گفت: ما گرفتاری جناحی در کشور داریم، به جای اینکه یکدیگر را متهم کنیم بهتر است برای مبارزه با فساد با یکدیگر همکاری کنیم، اگر مبارزه با فساد را سیاسی کنیم سیستم فلج می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فساد به جایی رسیده که مفسدین به هم چسبیده‌اند و نمی‌گذارد ساختار کشور اصلاح شود، همان رئیس کمیسیون اقتصادی مجالس هشتم و نهم نمی‌گذاشت ما کارمان را انجام دهیم و در جاهایی هم موفق می‌شد اما بالاخره در جایی هم موفق نمی‌شد.

دیدگاه کاربران

رضا۴۲۶۷۳۱۱۴:۳۱:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۱۹
مشکل فقط حقوقهای نجومی نیست بالا بودن تعرفه های پزشکی ودرآمد فوق نجومی پزشکان فشار بسیار زیادی را بر اقشار مختلف جامعه وارد میکند ضمن اینکه اختلاف طبقاتی را بشدت تشدید کرده است لذا مجلس محترم وهر کسی که بتواند در این رابطه کاری بکند مثل پلکانی کردن حقوق کارمندان این وضعیت را باید اصلاح کرد
ناشناس۴۲۶۹۴۵۱۶:۱۰:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
دست‌اندرکار تولید شیرآلات هستم و حدود 150 نفر مستقیم و غیرمستقیم در این کار مشغول بودند برای گسترش کار از دولت وام گرفتم به دلیل رکود در بازار نتوانستم اقساط بانک را بپردازم. در حال حاضر منزل خودم و منزل دخترم که در گرو بانک بود به اجرا گذاشته شده است. اما صاحب امتیاز روزنامه ق... همین مبلغ وام از دولت دریافت کرده و به رغم عقب افتادن اقساط با او برخورد نمی‌شود؟ این دوگانگی رفتار چه معیار و ملاکی دارد؟
ناشناس۴۲۶۹۵۰۱۶:۱۲:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
چرا به کسانی که به سفرهای تفریحی خارجی می‌روند و ارز مازاد خود را هم می‌فروشند تا با سود آن یک سفر مجانی دیگر برای خوشگذرانی داشته باشند ارز دولتی پرداخت می‌شود؟ یعنی از جیب ملت برای عده‌ای عیاش؟ آن وقت برای پرداخت یارانه مردم عزا می‌گیرند. عده‌ای هم برای تهیه داروی خارجی موردنیاز متحیرند و پیدا نمی‌کنند.
ناشناس۴۲۷۶۵۸۲۲:۲۸:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
عیاش ؟ چقدر راحت تهمت می زنی ؟
ناشناس۴۲۷۷۱۷۲۳:۲۵:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۱۹
این شامل مسافران حج و پیاده روی اربعین و زیارتهای عراق و سوریه هم میشود
محمدر ضا۴۳۰۹۴۵۰۹:۰۴:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۲۲
سوریه که دیگه کسی نمیره به پیاده روی کربلا هم که اصلا ارز نمیدن برای خانه خدا هم یک چهارم سفر به ترکیه و تایلند ارز میدن تحقیق کن و بعد نظر بده
ناشناس۴۲۷۷۲۴۲۳:۲۸:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۱۹
کلید دولت تدبیر مدیران و امید پزشکان،آرزوهای مردم را قفل کرد.
ناشناس۴۲۶۷۳۴۱۴:۳۳:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۱۹
آقای توکلی مطمئنیم شما از جانتان نمی ترسید، بخاطر مردم ایران و همه چیز را بگویید. ملاحظه کاری ایران را نابود کرده و خواهد کرد.
جلالی قمی۴۲۶۷۴۷۱۴:۳۶:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۱۹
ریاست محترم دیده بان شفافیت و عدالت رهبر معظم در خطبه های نماز عید فطر 2 سال قبل خواستار برخورد با نجومی بگیران شدند نه تنها به منویات رهبری وقعی نشده است به طور نمونه مدیر عامل نجومی یکی از همین بانک ها پس از رسوایی نجومی از ان بانک رفته و پس از چتدی ریاست هیت مدیره بانکی دیگر شده است لطفا از دستگاههای نظارتی درخواست رسیدگی بفرمایید
ناشناس۴۲۷۰۹۷۱۷:۰۵:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۱۹
چرا برخورد با املاک نجومی مورد توجه نبوده است. چرا به تخلفات دوره شهرداری احمدی نژاد و قالیباف رسیدگی نمی شود؟ چرا به مردم گفته نمی شود 800 میلیارد درآمد نفت در دوره احمدی نژاد چه شده است؟
ناشناس۴۲۶۷۵۵۱۴:۳۸:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۱۹
مدیران بانکی چو بگرفتند پاداش ز زیان خویش بسی اتش زدند به دیده و دل سهامداران دلریش خویش
ناشناس۴۲۶۷۶۱۱۴:۴۰:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۱۹
جناب توکلی من الان40 ساله ام یعنی کل زندگی من بعد انقلاب گذشته علیرغم درس خواندن و زحمت فراوان در این سن و سال نه کار درست و حسابی دارم نه خانه و سر پناه مناسب نه اندوخته و پس انداز و آینده ی روشن همیشه هم شرمنده ی خانواده ام هم به خاطر فقر و نداشتن شغل ثابت و مناسب هم به خاطر افراد بی سوادی که با داشتن پارتی و رانت زندگی های رویایی دارند و به خانواده ام فخر می فروشند اینکه فلان مدیر حقوق نجومی بگیرد یا نه یا فلان آقازاده که کلی از ثروت جامعه را بلعیده محاکمه بشه یا نه دردی از من دوا نمی کنه اونها بار خودشون و ده نسل بعد خودشون را در کشورهای اروپایی و پیشرفته بسته اند عمر من در حال تمام شدنه و جز بدبختی از زندگی ندیده ام الان نه امید به استخدام در جای مناسب دارم نه بیمه و بازنشستگی کار کردن در شرکتهای خصوصی با قرارداد موقت ظالمانه با حداقل حقوق و بی پشتوانه قسمت من بدبخت بوده فقط نگران آینده ی فرزندم هستم خیلی ها شبیه من هستند جناب توکلی فقط به داد فرزندان ما برسید
علی۴۲۷۵۶۴۲۱:۲۳:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۱۹
من هم دقیقا همسن و مشکلاتم باشما یکی هستش،خدا به دادمون برسه،خسته شدم دیگه.
ناشناس۴۲۸۱۳۲۰۹:۴۶:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۲۰
من ۳۳ سال برای دولت کار کرده ام در کار خود متخصص بوده ام بیشتر از ۲۰ سال است بازنشسته شده ام در اوایل حقوق من با احتساب دلار ۱۲۰۰ بود حالا با ااحتساب دلار ۳۰۰ دلار میگیرم. خدا را شکر خانه دارم ولی واقعا با این حقوق زندگی من در پیری فلج شده است. البته جوانان ما بدتر از من در فشار هستند. اما می بینم و میشنوم و می خوانم عده ای بی حساب و کتاب دزدی می کنند و به ریش ما می خندند. کسی هم دنبال دستگیری انها نیست.
آزاده۴۲۶۸۳۳۱۵:۰۹:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۱۹
اوضاع اقتصاد بسیار بحرانی فساد و رانتخواری بحرانی تر
ناشناس۴۲۶۸۵۱۱۵:۱۷:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
یکی از نهادهای حساس و مهم در برخورد با مفاسد اقتصادی ، دیوان محاسبات است که متاسفانه در برخورد با فساد موثر عمل نمی کند . برای مثال در پرونده ی حقوقهای نجومی که حساسیت جامعه را برانگیخت هیچ واکنش مناسبی از دیوان محاسبات دیده نشد . جدیدا هم که دستور کاهش فوق العاده سختی کار فرهنگیان را صادر کرده است .آنهم در شرایطی که قاطبه فرهنگیان در طول خدمت دچار انواع عارضه های جسمی و روحی می شوند .
ناشناس۴۲۶۸۷۳۱۵:۲۴:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۱۹
جناب دکتر توکلی دیده بان شفافیت مشکل اهم نه حقوق نجومی مدیران که رانت و فساد اداری هست که کل جامعه رو درگیر کرده خودتون بهتر می دونید چون شما هم قسمتی از این سیستم هستید
ناشناس۴۲۶۹۳۲۱۶:۰۴:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
آقای توکلی حداقل شما خوب میدانید در این چهل سال منابع ملی ما با عملکرد بد . مسولان به بلای ملی تبدیل شد کشور در تمامی زمینه از اقتصاد تا فرهنگ ازمدرسه تا دانشگاه از دوست تا دشمن از خودی وناخودی از زمین تا هوا از کوه تا جنگل از رود تا دریا از کشاورزی تا صنعت از دشت تا کویر همه در حال نابودی است ویقنینا اختیار از دست در رفته است وروز به روز منتظر بدتر میشود
ناشناس۴۲۶۹۶۶۱۶:۲۳:۱۳ ۱۳۹۷/۴/۱۹
آقای توکلی لطفا سوال کنید رسیدگی به پرونده های برادران آقایان روحانی و جهانگیری چی شد؟ تا کی باید با وثیقه آزاد باشند؟
به افرید۴۲۶۹۷۶۱۶:۲۷:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
همیشه برام سوال بوده چطوری امریکا از میزان درآمد گدای سر کوچمون اطلاع داره و میتونه تحریمش کنه اون وقت مسئولین مملکتم حتی نمیدونن روئساشون چیکارا مبکنن؟؟
علی۴۲۶۹۸۶۱۶:۳۰:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
جناب توکلی حقوق نجومی و حقوق پزشکان و ... همه مصداق فساد است و میتواند هر روز شکل تازه ای به خودش بگیرد. کافیست حساب بانکی 20 سال گذشته افراد را برسی کنید و سوال نماید این پول از کجا آمده است . تو که کارمندی بیش با حقوق معلوم نبودی ؟؟؟؟!!!!
شاهرخ۴۲۶۹۸۷۱۶:۳۰:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۱۹
دکتر جان نمیشه نمیشه نمیشه...... خدا به این مملکت رحم کرد که نفت و انرژی باد آورده هست
ناشناس۴۲۷۵۰۹۲۰:۳۶:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۱۹
اتفاقا تمام این بلایا از چاه نفت بیرون میاد به امید خدا روزی که نفت تموم بشه این مفاسد کمتر و کمتر میشن
رسول مشهدي۴۲۷۱۰۵۱۷:۱۱:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
آقای توکلی فساد اقتصادی گسترده و سیستماتیک دیگر رمقی برای مردم و اقتصاد کشور باقی نگذاشته و شورش گرسنگان عنقریب است که دامن تر و خشک را بگیرد و بسوزاند. دوستداران این نظام به هوش باشند که فرصت زیادی برای مبارزه با فساد باقی نمانده و هرچه سریعتر باید اقدام کنند در غیر اینصورت کشور دچار بحران و آشوبهای خیابانی شود که اینبار بسختی بتوان قضیه را جمع کرد.
محسن۴۲۷۱۱۵۱۷:۱۴:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۱۹
فساد اقتصادی مثل ویروس و باکتری به تن این جامعه افتاده و بیشترین ضربه را به اعتماد مردم به نظام زده و امید را از بین برده است اگر هدف ما حفظ نظام جمهوری اسلامی باشد اولویت اول مبارزه با مفاسد اقتصادی است ، اگر جامعه را عاری از فساد اقتصادی بکنیم آمریکا و اسرائیل برای ما خطری نخواهند بود یا بقول امام "هیچ غلطی نمی تواند بکند" تنها شاخص شناسایی نفوذیهای آمریکا و اسرائیل ، پرونده های اقتصادی است
ناشناس۴۲۷۲۸۱۱۸:۳۳:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۱۹
مساله اینه که اگر رانت نباشه ممکنه «غیرخودیها» قدرت بگیرن و یک عده این رو نمیخوان!
علی۴۲۷۴۲۲۱۹:۵۰:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۱۹
جان حاجی بیخیال شعار بشین،کار این مملکت از نسخه نوشتن گذشته و بشه هرچی نسخه نوشتین.باتمام احترامی که براتون قایلم بنظرم شماو همسنهای شما دکتر جان باید بازنشسته بشین امیدوارم که نظرم منعکس بشه نه سانسور.
ناشناس۴۲۷۶۰۲۲۱:۵۲:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۱۹
جناب توکلی لطفا اول از سایت خودتون شروع کنید که مدتی است که بجای رسیدگی به فسادی که از در و دیوار این کشور بالا میرود اما یکطرفه فقط دولت را میکوبد و کاری به مراکز دیگر ندارد.با یک بام و دو هوا نمیشود قربان!!!
ناشناس۴۲۷۹۶۲۰۷:۱۲:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۲۰
آقای دکتر توکلی عزیز، وقتی عده ای از سیاستمداران و حتی دارندگان اختیارات برای مبارزه عملی و نه لفظی با فساد، خود آلوده به فساد و رانت هستند، چگونه می توان مبارزه با فساد را مجزا از سیاست دانست و اعمال کرد؟
سید علی حجازی۴۲۸۰۰۶۰۸:۰۴:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۲۰
وای اگر آتش زنیم با دست دنیاتوشه و ره توشه ناچیز فردامان وای از خونخواهی خون شهید آندم که می پرسند ز ما از گفته ها واز کرده های خویش من ز نفس خویش می ترسم ز خود خواهی ز دنیا از زن و فرزند و هر رنگی که می راند مرا از خویش دلم از مردمان مکر می گیرد بیاید نقش دیگر زد بباید طرح دیگر ریخت خمینی را بگویید راهیان راه تان خسته اندیا از روزگار خویش غمگینند نه بهر انقلاب یا آرمان ها شان ز دست مردمان مسخ سرمایه دلم آرام میخواهد و مردانی به قد هم به دور از حرص بدور از شوق تک چرخی خمینی را بگویید تا جان در بدن داریم ما هستیم و رهبرهست دعامان کن در این آوردگاه سخت در این بیدادگاه هجمه ی زور و زر و تزویر
سید علی حجازی۴۲۹۳۱۹۰۸:۳۲:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۲۱
تصحیح شعر بالا -- وای اگر, آتش زنیم با دست دنیا توشه و ره توشه ی ناچیز فردامان وای از , خونخواهی خون شهید آندم که می پرسند ز ما از گفته ها و کرده های خویش من ز نفس خویش می ترسم ز خود خواهی ز دنیا از زن و فرزند و هر رنگی که می راند مرا از خویش دلم از مردمان مکر می گیرد بباید نقش دیگر زد بباید طرح دیگر ریخت خمینی را بگویید راهیان راه تان دلتنگ دلتنگ اند و بهر انقلاب یا آرمان ها شان بجد غمگین غمگین اند امان از مردمان مسخ سرمایه و از گژ راهه های خود فراموشی دلم آرام میخواهد و مردانی به قد هم به دور از حرص بدور از شوق تک چرخی خمینی را بگویید تا جان در بدن داریم ما هستیم و رهبرهست دعامان کن در این آوردگاه سخت در این بیدادگاه هجمه ی زور و زر و تزویر
ناشناس۴۲۸۱۲۸۰۹:۴۵:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۲۰
جناب آقای توکلی فساد را نمی شود با بگیر و ببند حل کرد.تجربه جهانی نشان می دهد اقتصاد دولتی و حضور قدرتمند دولت در عرصه اقتصاد ووجود صدها بنگاه تولیدی و تجاری متعلق به دولت و یاشبه دولتی و در نهایت مداخله بیش از حد حوزه سیاسی در حوزه اقتصادی جز فساد و نا کارآمدی و تورم های بالا هیچ دستاوردی نداشته است .لذا اگر می خواهید فساد از کشور برچیده شود باید این مسیر را که ابتدا قدرت سیاسی پیدا کن تا بتوانی به قدرت بزرگ اقتصادی تبدیل شوی واکنون در اندیشه همه ایرانیان نهادینه شده است ببندید.به خوبی واقف هستید این همه دعواهای سیاسی در کشور و عطش برای کسب قدرت سیاسی بخاطر رسیدن سریع به قدرت اقتصادی است .لذا جنابعالی که فردی دلسوز هستید باید بر روی این حلقه تمرکز کرده و با تغییر ساختار اقتصادی یعنی کاهش مداخلات دولت در اقتصاد و واگذاری بنگاه ها و شرکت های دولتی به بخش خصوصی و کوچک کردن دولت و تاثیر پذیری اقتصاد از تعاملات بازار و نه تعاملات اهل سیاست و کاهش تاثیر گذاری آدمهای سیاسی در اقتصاد کمکی به این مردم نمایید
پرویز۴۲۸۱۳۵۰۹:۵۰:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۲۰
سیستم اشکال دارد . با این قانون اساسی همین اش است و همین کاسه.
ناشناس۴۲۸۲۴۷۱۱:۱۴:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۲۰
متاسفانه حقوق مدیران در شرکتهای نیمه خصولتی زیاد و در تضاد با کارایی ضعیف آنهاست.
الف ر۴۲۸۲۸۶۱۱:۴۴:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۲۰
تنها مرجع مانع فساد دستگاه قضا هست وبس اگر فسادی هست که نیست باید از آنجا شروع شود
ناشناس۴۲۸۳۶۵۱۲:۴۳:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۲۰
آقای توکلی دیگر فساد خجالت میکشد اینقدر مورد بررسی قرار گرفته لطف کنید بجای پرداختن به فساد به مفسدین بپردازید . این مفسدین هستند که با فساد کار دارند . نه فساد با مفسیدین .
ناشناس۴۲۸۴۵۲۱۳:۲۹:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۲۰
آقای دکتر فضای اقتصادی سیاسی شده
ناشناس۴۲۸۶۹۵۱۵:۴۳:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۲۰
بازرسی مستقر در دستگاههای اجرایی به حق خیلی زحمت می کشند. اما چرا جلوی انتصابات غیرقانونی و برداشتن مدیران خدوم سکوت می کنند و با انها صحبت نمی کنند؟!
علی۴۲۹۴۲۳۰۹:۲۶:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۲۱
اگر بزرگان جریانهای سیاسی دست از لجاجت حمایت بی حدو حساب از اطرافیان و بستگان و هم مشربهای سیاسی فاسد خود بردارند این مشکل براحتی قابل حل هست البته اگر خودشان و اقازاده هایشان آلوده به این مفاسد نباشند
ناشناس۴۳۰۳۱۴۱۸:۱۵:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۲۱
اقای توکلی شما فرد سالم و دلسوزی هستید ولی باید مقامهای ارشد نظام بخواهند و امثال شماهها را کمک کنند کار خیلی عمده و فراگیر شده است میترسیم برای همیشه به یک فر هنگ و ارزش تبدیل شود
ناشناس۴۳۱۴۱۰۱۴:۰۱:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۲۲
ما باید با اصلاح قانون اساسی بر طبق فرهنگ و ارزشه های خودمان با شفاف سازی و از بین بردن پناه گاههای امن مفسدان مقری برای فرار مفسدان نگذاریم با شفافیت است که نقاط کور از بین میروند و جایی برای قایم شدن ریا کاران و مفسدان نخواهد بود تا دیر تر نشده و خودمان میتو انیم این کار بکنیم بیگانگان ممکن است از در ی دیگر و با عنوان دیگری سر ماه کلاه بزار ند بیاید با اصلاح قو انین کشور و دین را حفظ و از این همه ثروت خداد ای همه و با راه حلال لذت ببریم هیچ کشوری دلسوز ما نیست نگذارید احساسی تصمیم بگیریم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  2. تضادی عجیب و پر ابهام!

  3. دیدار روحانی با وزرا و معاونان دولت یازدهم و دوازدهم

  4. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  5. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  6. رادان: برهنگی و عریانی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست

  7. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  8. اعلام جرم دادستانی علیه برخی خبرنگاران در پرونده نیکا شاکرمی

  9. پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها

  10. حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت

  11. دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است

  12. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

  13. مسعود اسکویی درگذشت

  14. تاکید وحیدی بر استقبال مردمی از طرح نور فراجا/ ارزیابی معاون رئیسی از همکاری مجلس با دولت

  15. واکنش رئيس صدا و سیما به موضوع عفاف و حجاب

  16. خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله!

  17. لشکرکشی پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا/ دانشجویان بازداشت شدند

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. من عجله ندارم!

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  15. برای این عکس شما تیتر بزنید

  16. تضادی عجیب و پر ابهام!

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  19. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  20. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  21. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  22. سقوط در آغوش پهلوی!

  23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  25. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

آخرین عناوین