آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران: کشور به برنامه تهاجمی در اقتصاد نیاز دارد/ تقدیر از نامه سردار سلیمانی به رئیس‌جمهور

گروه سیاسی الف،   3970415079 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

امام جمعه موقت تهران ضمن تشکر از سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس بخاطر ارسال نامه قدردانی به رئیس جمهوری،گفت: این اقدام در انسجام و وحدت ملت خیلی موثر است و دشمن از این حرکات می ترسد و بر روی آن حساب می کند.

کشور به برنامه تهاجمی در اقتصاد نیاز دارد/ تقدیر از نامه سردار سلیمانی به رئیس‌جمهور

به گزارش الف، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران افزود: اینگونه اقدامات نشان می دهد که در کشور یک صدا و یک محور وجود دارد و این یک مساله ی اساسی است. خطیب جمعه تهران با بیان اینکه نیاز امروز کشور وحدت،اتحاد و انسجام است، تصریح کرد: باید از تهمت زدن ها ودروغ گفتن ها پرهیز کرد و همانطور که بارها رهبری تاکید کردند،همدیگر را توهین و تحقیر نکنید زیرا فضا الان در برابر دشمن است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب در دانشگاه امام حسین(ع) گفت: در زمانی هستیم که مردم باید با هم پیوند داشته باشند و این همان پیام امام صادق درباره ما هست و کلام رهبری هم درباره پیوند با مردم همان بیان امام ششم است. وی ادامه داد: حفظ وحدت کلمه ،مذاکره کردن، کنار گذاشتن اختلافات و اینکه نگذارند دشمنان با اختلاف بین مسلمانان به جهان اسلام چنگ اندازی کنند سیاست مهم امام ششم بود.

امامی کاشانی گفت: اقدامات امروز دشمن برای نفوذ است و نفرین بر آنان که در برخی رسانه ها اینطور علیه شیعه وسنی مطالبی را منتشر می کنند. امام جمعه موقت تهران، افزود: صهیونیست ها به دنبال این هستند که بین مسلمانان اختلاف و دعوا ، اضطراب و آشوب ایجاد کنند. امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود در جمع نمازگزاران تهران با بیان اینکه در عصر امام ششم برنامه ریزی فرهنگی بوده است، گفت: در حال حاضر برنامه ریزی باید بر اساس اقتصادی باشد و اموال مردم دست افرادی باشد که شفیق ، ناصح ، امین و حفیظ باشند.

امامی کاشانی خطاب به کسانی که در این روزها فساد کرده اند، تاکید کرد: با خطا کاران باید با شدت و محکم برخورد شود تا دوستان این افراد فاسد در خارج از کشور به هدف خود که ضربه زدن به اقتصاد کشور است، نرسند. امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه روسای قوا براین مساله توجه لازم دارند، خاطر نشان کرد: باید برنامه ریزی ها تهاجمی باشد چرا که در جنگ اقتصادی قرار داریم و نباید در برابر هجوم دشمنان دفاع کرده بلکه تهاجمی عمل می کنیم .

امامی کاشانی با بیان اینکه درحال حاضر نقدینگی درجامعه زیاد شده است، افزود: باید این نقدینگی به سوی تولید و راه های کسب و کار هدایت شود و وظیفه دولت و قانون گذار اینست که ثروت کشور رها نباشد. امام جمعه موقت تهران با اشاره به فرمایشات امام ششم شیعیان، وظایف دولت را ایجاد امنیت، برقراری عدالت و فراوانی نعمت دانست و گفت: باید با برنامه ریزی و قرار دادن انسان های قوی در راس امور، در برابر دشمن تهاجمی عمل کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر حمایت از کالای ایرانی، گفت: به کسانی که جنس خارجی را قاچاق می کنند می گویم چرا حس وطن پرستی و وجدان ندارید؟ امامی کاشانی خطاب به تولید کنندگان نیز افزود: سعی کنید تولید خوب ارائه دهید و به تولید خود و خرید و فروش جنس ایرانی افتخار کنید. وی با اشاره به آیات قرآن مجید که در برابر هر مشکلی، راه حل آسانی قرار دارد، گفت: همانطور که در طول 40 سال گذشته کشور با عنایت امام زمان از گردنه ها عبور کرده است این بار نیز به سلامت عبور خواهیم کرد.

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه اول خود نیز با اشاره به اینکه سیاست مهم امام ششم جلوگیری از اختلاف میان مسلمانان بود، گفت: امام جعفر صادق (ع) اسلام را تبیین کرد ، امت اسلام را در تضارب افکار علمی و فرهنگی تشویق کرد و در دوره ایشان مجامع بحث در مسایل کلامی فراوان شد. امامی کاشانی افزود: امام صادق (ع) فکر را تبیین کرد و جمعیت هایی که با هم اختلاف داشتند را به بحث دعوت کرد، امام ششم جلوی بدگویی ها وتهمت ها را گرفت و مباحث دین را مطرح کرد و اختلاف را برداشت.

به گفته خطیب نماز جمعه تهران، در آن زمان هر کس امام ششم را شناخت زیر خیمه او قرار گرفت و اقدامات وی نه تنها از سوی 600 دانشمند شیعی بلکه از سوی هزاران اندیشمند اهل سنت نقل شده است .

دیدگاه کاربران

بهزاد۴۲۱۲۱۰۱۷:۳۳:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۱۵
مملکت به برنامه تهاجمی در زمینه مبارزه با فساد اقتصادی و سیاسی نیاز دارد.
ناشناس۴۲۱۲۷۵۱۸:۳۶:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۱۵
باشه !
ناشناس۴۲۱۲۸۳۱۸:۴۰:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۱۵
بخصوص سیاسی. البته بیشتر توضیح بدم الف سانسور میکنه
mostafa.ksmali95@yahoo.com۴۲۱۳۲۸۱۹:۱۸:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۱۵
مجلس سریعا و انقلابی بشدت تمام میزان جرایم را برای مفسدین بالا و رسیدگی به جرایم رانت و فساد و اختلاس و زیاده خواهی را در دادگاههای ویژه و خارج از نوبت رسیدگی نماید و الا واره را اب خواهد برد حتی برای فساددهای با رقم کم هم مجازات های بسیار سنگین گذاشت تا ریشه فساددکم کم خشکانده شود
ناشناس۴۲۱۴۲۹۲۰:۴۶:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۱۵
لطفا مجازات های اعدام و سنگین برای مفسدین و زیادهدخواهاندفرصت طلب تصویب نمایید
ناشناس۴۲۱۲۵۰۱۸:۱۲:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۱۵
متاسفانه فردا و پس فردا باید منتظر گرانی سکه و در نتیجه دلار ازاد باشیم . در کشورمان عمده افزایش سکه و دلار در روزهای شنبه و یکشنبه است که بازارهای جهانی تعطیل هستند و دلال ها از این دو روز سوء استفاده کرده و قیمتها را بالا می برند . قیمت دلار در دست سودا گران سکه و طلا هست انها با بالا بردن سکه خواه ناخواه دلار را هم بالا می برند .
بیگی29۴۲۱۳۸۱۱۹:۵۷:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۱۵
فعلا که هرکس به فکر منافع خودش است و نه به فکر مملکت.یکی دنبال ذخیره دلار ، یکی سکه،یکی وارداتی که فاتحه تولید داخلی را بخواند یکی به فکر دزدی و اختلاس ،عشق هزینه تاراج ها در کانادا و در خدمت شیطان بزرگ سابق و یار جانی فرزندانش..دولت به فکر حفظ و آبادی دو هزار کیلومتر دور تر از کشور تظاهر به بهبود صنعت،کشاورزی،محیط زیست ،مردم...
ناشناس۴۲۱۳۸۵۲۰:۰۰:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۱۵
"تهاجمی" نه بلکه " جهادی"
کاوه دادخواه۴۲۱۵۰۲۲۲:۱۹:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۱۵
کشور به یک برنامه تهاجمی برای از فشار خارج کردن مردم وارد...
ناشناس۴۲۱۶۴۹۰۶:۲۳:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۱۶
کشور به انضباط اقتصادی نیاز دارد. و مدیر پاک
ناشناس۴۲۳۵۱۶۱۲:۰۲:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۱۷
پیدا کردن نهاد صالح برای مبارزه با فساد ممکن نیست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین