ملکی: وزیر صمت قول داد 31 روزه حباب قیمت خودرو بترکد

گروه اقتصادی الف،   3970401002 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از قول یک ماهه وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ساماندهی بازار خودروهای داخلی خبر داد.

ملکی: وزیر صمت قول داد 31 روزه حباب قیمت خودرو بترکد

ولی ملکی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به قول وزیر صمت برای ساماندهی یک ماهه بازار خودرو، اظهار کرد: در جلسات برگزار شده با شریعتمداری جهت بررسی عوامل افزایش قیمت خودروها ، خواستار مهار قیمت  و برخورد با مقصران این امر  در مدت زمان کوتاه شدیم.

وی افزود: البته یکی از مقصران افزایش قیمت خودروها، بویژه خودروهای لوکس خارجی و قطعات وارداتی، اعمال تحریم ها و خروج آمریکا از برجام  بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر غیر مستقیم تحریم ها بر قیمت خودروها بیان کرد:اتحادیه اروپا برای جلوگیری از بروز هر گونه خللی در فروش تولیدات خودرویی  ،شرکت های خودروسازی خود را در لیست اقلام تحریمی قرار نمی دهد . از اینرو  فشارهای ناشی از تحریم را از طریق اعمال محدودیت های  بانکی و  تاثیر مستقیم بر نوسانات ارزی کشور مقصد ، وارد می کنند که این موضوع به تبع بازار خودرو کشور هدف را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با اشاره به  علت افزایش قیمت خودروهای داخلی و بومی نیز تصریح کرد: قطعا شرکت هایی که ۹۰ درصد از تولیدات نهایی آنها برگرفته ار  مواد اولیه داخلی و قطعات بومی است نباید برای افزایش قیمت هایشان بهانه نوسانات ارزی را بیاورند، این در حالی است که مدیران شرکت های خودروسازی داخلی اعلام می کنند  افزایش قیمت از سوی آن ها صورت نگرفته و این اتفاق  در بازار خودرو، تنها به علت ایجاد یک حاشیه قیمت در فروش این محصولات ایجاد شده است.

ملکی افزود: در واقع افزایش نقدینگی در جامعه یکی از عواملی است که سبب می شود مردم برای خرید و سرمایه گذاری به بازارها روانه شوند در نتیجه افزایش تقاضا و کاهش عرضه خودبه خود قیمت ها حدود 10 الی 15 درصد افزایش می یابد.

وی گفت: ما این میزان افزایش قیمت در خودروهای داخلی  را جایز نمی دانیم و در شورای رقابت هم برای خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومان، افزایش قیمت کمی را در نظر گرفته ایم تا مردم برای تهیه وسیله مورد نیاز خود با تغییرات عجیب مواجه نشوند.

 نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به سایر عوامل موثر بر نوسانات قیمت خودروها نیز تصریح کرد:قطعا عوامل داخلی هم بر اقتصاد بازارِ مذکور موثر است. عواملی نظیر بسته شدن سایت ثبت سفارش،بالا رفتن تعرفه واردات و تقاضای کنترل نشده جامعه برای خرید خودرو ، موجب بروز تورم در این بازار شد.

تاثیر خروج خودروسازان خارجی از ایران بر کیفیت خودروهای داخلیوی در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر خروج شرکت های خودروسازی بر کیفیت تولیدات داخلی، اظهارکرد: قطعا تعدادی از خودروهای داخلی پر مصرف که با دانش بومی تغذیه می شوند از خروج این شرکت ها تاثیر نمی پذیرد، زیرا قطعات این خودروها  در داخل تولید و نصب می شود.

ملکی در پایان خاطر نشان کرد: اما خودروهای لوکس با قطعات وارداتی که  قیمت گذاری آن ها توسط شورای رقابت صورت نمی گیرد قطعا با تغییراتی در کیفیت رو به رو خواهند شد،  این خودروسازان وابستگی 50 الی 60 درصدی به واردات دارند، این شرکت ها باید برای کاهش  وابستگی های خود به واردات تلاشی جدی کنند، البته با جایگزین کردن دانش بالای مهندسان ایرانی و سایر شرکای بین المللی جای نگرانی نیست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۹۷۲۸۸۰۲:۲۱:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۱
صمت یعنی چی؟
ناشناس۳۹۷۳۳۸۰۸:۰۵:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۱
بعد از یکماه دیگه وزیر صنعت این ادعا را تکذیب می کند و عنوان می کند سایت الف از قول وزیر صمت چنین ادعای کذبی کرده نه از سوی وزیر صنعت. وزارتخانه صمت متصدی چه اموری است؟
ناشناس۳۹۷۳۴۸۰۸:۲۶:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۱
از زمانی که یادم میاد وضع همین بوده تو مملکت ما . کسی به فکر مردم نیست و اینها همش حرفه . و باید گوشزد کنم به مسئولین عزیز که مردم دیگه فریب این حرف ها را نمی خورند چهل ساله وعده میدید
مهرداد۳۹۷۳۶۵۰۹:۱۱:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۱
قول وزیر صمت برای ساماندهی یک ماهه بازار خودرو؟ از این موردها زیاد داشتیم که زیرش زدند. سوابق موجود نشان داده که تاکید و قول وزرا اثر منفی بر زندگی مردم داشته است.
ناشناس۳۹۷۴۰۱۱۰:۰۰:۲۳ ۱۳۹۷/۴/۱
حباب نیست روانی هست
بانام۳۹۷۴۷۴۱۱:۰۸:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۱
کشور حبابهای درخشان
ناشناس۳۹۷۴۸۱۱۱:۱۳:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۱
این شرکت ها باید برای کاهش وابستگی های خود به واردات تلاشی جدی کنند، البته با جایگزین کردن دانش بالای مهندسان ایرانی و سایر شرکای بین المللی جای نگرانی نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محسن۳۹۷۵۱۴۱۱:۴۲:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۱
متاسفانه خودروسازان داخلی با احتکار و ندادن خودرو به بازار باعث افزایش بیشتر قیمت شده اند. واقعا تاسف بار است که خودروی تولید داخل ۲۰ میلیون گرون بشه بعدش مسئولین بگن ۲ میلیون کاهش دادیم قیمت رو!!! سکه که حباب داره ماشین هم‌ که حباب داره مسکن هم که حباب داره یه دفعه بگید داریم تو کف صابون زندگی میکنیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین