صدور حکم بدوی ۵۰ سال حبس برای پرونده برادران «ر»

گروه اقتصادی الف،   3970321018 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

پس از بررسی های صورت گرفته بر روی ۱۶۰ جلد پرونده تخلفات برادران«ر» ظاهرا قاضی پرونده برای مجموع متهمان حکم بدوی حدود ۵۰ سال حبس صادر کرده است.

صدور حکم بدوی ۵۰ سال حبس برای پرونده برادران «ر»

به گزارش الف، یک منبع آگاه در گفت وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به برگذاری جلسات دادگاه پرونده فساد اقتصادی موسوم به برادران «ر» در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط قاضی پرونده ظاهرا حکم بدوی متعلق به متخلفان این پرونده در مجموع بالغ بر 50 سال حبس صادر شده است که وکلای این پرونده می‌توانند نسبت به حکم صادر شده اعتراض کنند.

بر اساس آنچه قاضی صلواتی در تاریخ 20 شهریور ماه سال گذشته درباره پرونده موسوم به برادران «ر» اعلام کرده بود، این پرونده تحت عنوان اخلال در نظام اقتصادی و 160 جلد و 45 متهم دارد که رسیدگی به آن در شعبه 15 از ابتدای شهریور 96 آغاز شد.

ابتدای شهریور سال ۱۳۹۲  بود که خبر بازداشت عناصر یک شبکه فساد اقتصادی به‌ اتهام اخلال در نظام اقتصادی در رسانه‌ها منتشر شد؛ پرونده‌ای که بعدها به پرونده برادران «ر» معروف شد، بنا به اعلام مسئولان شبکه سازمان‌یافته‌ای از فساد بود که با سوءاستفاده از اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، بدون اهلیت و با خرید سهام پتروشیمی اصفهان و پتروشیمی بیستون اقدام به سوءاستفاده‌هایی در این زمینه کرده بودند.

بر اساس آنچه در رسانه‌ها منتشر شده، آنان با روش‌های متقلبانه و با تشکیل شرکت‌های مختلف در خارج از کشور محصولات این دو شرکت پتروشیمی را به شرکت‌های خود فروخته و منابع حاصل از آن را در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین یک کشور اروپایی به نام خود و بستگان‌شان سرمایه‌گذاری کردند. در نهایت اقدامات این گروه منجر شد شرکت پتروشیمی اصفهان با بیش از یک‌هزار میلیارد تومان بدهی برای مقطعی در خرداد 92 به تعطیلی کشیده شود و این گروه 400 میلیارد تومان نیز به پتروشیمی بیستون بدهکار شوند.

این پرونده آبان‌ماه سال ۹۵، با کیفرخواستی با 10 عنوان اتهامی برای ۴۵ متهم، روانه دادگاه انقلاب شد. میزان مال مورد رسیدگی نیز آن‌گونه که از سوی دادستان تهران اعلام شده بود، یک‌هزار و 600 میلیارد تومان بود که 800 میلیارد آن در همان زمان رسیدگی مسترد شد.

دیدگاه کاربران

بیگی29۳۸۰۹۳۹۰۸:۴۸:۱۶ ۱۳۹۷/۳/۲۱
با افشای ر،ب،ز،و..... آبروی این مخلصین را میبرید پیشنهاد میشود از این به بعد برای حفظ آبروی چپاول گران از X .Y. Z.و حروف لاتین استفاده کنید.
ناشناس۳۸۱۲۳۶۱۲:۲۹:۲۵ ۱۳۹۷/۳/۲۱
این فساد 5 سال گذشته صورت گرفته چرا تا به حال رسیدگی طول کشیده شده و از نام اختصار استفاده می شود واقعا که چه تعاملی بین مفسدین و قانون گذاران است
ناشناس۳۸۱۲۹۵۱۳:۰۷:۱۷ ۱۳۹۷/۳/۲۱
لطفا احکام هر کدام را جداگانه بیان کنید
ناشناس۳۸۰۹۴۹۰۸:۵۴:۰۱ ۱۳۹۷/۳/۲۱
حکم حسین فریدون و مهدی جهانگیری چه شد
ناشناس۳۸۱۱۲۳۱۱:۲۴:۴۶ ۱۳۹۷/۳/۲۱
چرابرادران ر هنوزشهامت بردن نامشان راندارید بعددم ازشفافیت میزنید
ناشناس۳۸۱۲۲۳۱۲:۱۸:۴۶ ۱۳۹۷/۳/۲۱
برادران ر ؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مهرداد۳۸۱۳۳۱۱۳:۲۸:۰۲ ۱۳۹۷/۳/۲۱
مجموع 50 سال زندان برای مجموع 45 نفر ( بطور متوسط حدود یکسال زندان برای هر نفر) در مقابل بالا کشیدن مبلغ 800 میلیارد تومان ( بطور متوسط نفری حدود 17/8 میلیارد تومان) پول بیت المال (پول مردم) جزای ناچیزی است که نشان از فراموش شدن اصل عدالت در جامعه است.
ناشناس۳۸۱۳۷۲۱۳:۵۱:۰۱ ۱۳۹۷/۳/۲۱
پرونده‌ای که بعدها به پرونده برادران «ر» معروف شد؟؟؟ به نظر میاد داره تعداد از حروف الفبای فارسی زیادتر میشه از این به بعد یا حرف دوم را هم بذارید و یا از الفبای چینی استفاده کنید. پیشنهاد میشه حتما مسئولان حداقل نهج البلاغه را بخوانند!!!؟؟؟ در عهدنامه مالک اشتر نسبت به کارگزاران خائن چنین دستور می دهند:«...اگر یکی از آنان دست به خیانت زد و گزارش بازرسان تو هم آن خیانت را تایید کردند، به همین مقدار گواهی قناعت کرده، او را با تازیانه کیفر کن، و آنچه را که از اموال در اختیار دارد از او باز پس گیر، سپس او را خوار دار و خیانت کار بشمار و قلاده بدنامی به گردنش بیفکن.»
ناشناس۳۸۲۰۴۷۲۰:۰۱:۴۴ ۱۳۹۷/۳/۲۱
45 نفر جمعا 50 سال حبس؟
ناشناس۳۸۲۳۹۵۰۰:۲۸:۳۰ ۱۳۹۷/۳/۲۲
آیا کسی که مال مردم را خورده ویا در جامعه فساد ایجاد کرده باید با اسم مخفف وحروف صدا زده شود ؟ باید تصویر واسمش را همه ببینند تا عبرت برای دیگران شود الله اکبر از این کشور که اسمش اسلامی است وعملش غیر اسلامی!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین